כבוד התלמידה

  • פותח הנושא 23
  • פורסם בתאריך

RUTYVE

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
נכתב ע"י תקוה;1861513:
דוגמא מהשבוע האחרון רגישות יתר של מורה- לטובה
מורת כתה א' מגלה כי אחת מתלמידותיה לא אוכלת בארוחת עשר דבר. יש לה בתיק לחם טעים עם ממרח שהיא אוהבת. כך אומרת הילדה אבל לא נוטלת ידיים לאכול אלא יושבת בשקט.עיניה עצובות. בשיעורים אינה משתתפת. עם חברות אינה משחקת. להפסקה אינה יוצאת. המורה יצאה מהכלים כדי לדובב לבקש הסברים ו.. כלום. הילדה מילאה פיה מים ובעיניים עצובות שתקה.
הרימה המורה טלפון לאם לשאול אולי ישנה בעיה לילדה? אולי יש צורך בטיפול?
והתשובה הדהימה את המורה- הילדה נמוכה מאוד ולא מגיעה לברז כדי ליטול ידיים. לכן אינה אוכלת. היא מתביישת לצאת לשחק בחוץ כי כולם יראו כמה היא נמוכה. פועל יוצא מכך שאינה נהנית בכיתה בכלל ובשיעורים היא מפחדת שכשהיא תענה תשובה למורה כולן תראינה כמה היא נמוכה.
באותו השבוע עברה כל הכיתה מקום לחדר ובו ברז נמוך. המורה הביאה משחק קופסה לכיתה וקלפים רביעיות ואמרה שמי שרוצה יכולה להישאר בכיתה. ומהיום אין צורך לעמוד כשעונים תשובה.
תוך יום יומיים הילדה החלה פורחת.

מצמרר ומרגש!!
 

23

משתמש מקצוען
בעילום שם
סיפור שישמע לכם לא אמיתי.
אבל הוא אמיתי לגמרי כל מילה שבו.
אני אמא לתלמידה בסמינר.
כשביתי לפני מספר שנים היתה בכיתה ג' – היתה לה מחנכת דגולה, כשאני אומרת דגולה, אז זה בעיני הרוב הציבור שהכיר אותה. היא באמת צדיקה וצנועה אפילו מעניינת, רק שכנראה יש לה אופי קשוח, שלא התאים לגיל,
בכיתה ג', המורה לקחת את התלמידות ליום שדה 10 דקות מ בית הספר. בגינה הבנות שיחקו ונהנו, קבוצת בנות הלכו לפינת הגינה שהיתה יותר פארק מאשר גינה,ושיחקו בחול, חפרו בור גדול, והכניסו רגלים, נחמד לא? הבעיה שאחרי שהן כיסו את הרגלים, המורה צעקה מקצה הגינה וניפנפה חזק בידיה שחוזרים, אפילו שלחה תלמידה לקרא לנו, אז מה הבעיה? הבנות הוציאו מהר את רגליהן מהבור, ניערו את החצאית, ופה התחילה הבעיה. תלמידה אחת קצת עם כל מיני בעיות גם במשפחה וגם אישיות, הגיע ליום השדה עם מגפים (ביום ממש חם) וכשכיסו את הבור החול שנכנס למגפיה היה כל כבד, שהיא לא הצליחה להוציא את הרגלים, הבנות שהיו בנות כיתה ג' הרגישו מספיק אחראיות כדי לא לעזוב אותה תקועה בבור וניסו בכח לעזור לה, אלא שבינתים המורה החליטה שהבנות חצופות שלא מגיעות אליה כדי לחזור לבית הספר, החליטה להעניש אותן וללכת לבית הספר. כן פשוט השאירה אותן בגינה, והלכה!
הבנות חפרו במרץ מהר מהר בבור עד שהצליחו להוציא אותה, וניסו לרוץ אחרי המורה, המורה כבר היתה בבית הספר, בחדר המנהלת שופכת קיטור על הבנות החצופות שנשארו בגינה, בינתים הבנות הלכו לכיון בית הספר שכולל 2 כבישים סוענים.
ובינתים המורה בחדר המנהלת דורשת לא פחות ולא יותר מ5 עונשים עבור הבנות החצופות, בוחן בתורה, חתימת הורים חתימת מנהלת, לא לצאת פעם הבאה לטיול ועוד.
למזלנו, מהנהלת לא טיפוס שמתלהם, היא ידוענית כמקשיבה לתלמידות. כשהן הגיעו לבית הספר, היא קראה להן לחדרה, והן שהיו פתוחות מאוד איתה, סיפרו לה את כל הסיפור, היא קראה לאחת אחת וחדרה, והגירסה חזרה על עצמה ללא שינויים. היא פשוט חיבקה אותן,ואמרה להן שהן היו מקסימות ושהיא תעזור להן לעבור את מה שקרה.
אני לא יודעת מה היה בין המנהלת למורה, אני יודעת רק שאחרי מספר שנים המורה עזבה את בית הספר ונהייתה מחנכת עוד יותר דגולה באחד הסמינרים. יש הורים בבית הספר שלא מבינים איך קרה שמורה כזו צדיקה עזבה, והם מאשימים אפילו את המנהלת, אבל אני שאני יודעת את ההתנהלות של המורה הזו ועוד כמה סיפורים שלה, מבינה שכנראה היתה חוסר הסכמה גדולה בלשון המעטה. (סיפרו על טון גבוה שעלה מחדר המנהלת אחרי הספור הזה) הבנות היום בסמינר לא יכולות לסלוח למורה,
אבל לא נשאר להן צלקת כי המנהלת חיזקה אותן מאוד.
 

אחת אחת 11

משתמש מקצוען
למה מלמדים מורות כל כך הרבה דידקטיקה ולא בוחנים אותן על הלכות בן אדם לחברו?
 

אלחנן אריאל

משתמש צעיר
עימוד ספרים
נכתב ע"י 23;1861433:
סליחה, אבל אני בת 40, ולא היו לי מורות ניצולות שואה,
אני לא חושבת שזו הסיבה.
אני חושבת שהיתה פחות מודעות לנפש הילד, אבל
גם היום לא חסרים סיפורים על עוולות ולכן תמיד צריך לחזק את הנושא.

קראתי עד חציו של האשכול בינתיים.

סבורני, כי תיקון מערכת החינוך סבוך מאוד. לא ניתן להעסיק מורה או מורה, שכל כישוריהם לחנך נמדד ע"פ הצלחתם להוציא תעודת הוראה.
להורות, ולהיות דמות חינוכית בבית ספר, לילדים בגיל כ"כ קריטי בחייהם, צריך להיות הרבה מעבר לאיש מוכשר שהצליח לצלוח את הלימודים, המבחנים, ואת עבודת התואר.
צריך להיות איש אכפתי, אוהב אנשים, מתעניין ומבין באנשים, בעל אורך רוח וסבלנות יוצאים מגדר הרגיל, בעל תבונה ומבט בוגר ומפוקס על החיים, איש מאוזן שיודע להעריך כל דבר (מצווה או עברה) במקומו הנכון, שיודע לשים את הדגש על הדברים הנכונים. ועל הכל איש שטובת הילד לבדה לנגד עיניו, ומוכן הוא לכופף מידותיו הרעות בפני תכלית זו. (כמובן עד כמה שהדבר ניתן).
ילדים הם לא מחשב, שדי להכיר את אופן כתיבת שורות התכנות; אינם אבנים שמספיק לדעת כיצד לסדרן זו ע"ג זו ומלט ביניהם; אינם חוטים שצריך רק להכיר את צבעיהם ואופן חיבוריהם.
ודבר נוסף יש בדבר, שהרבה מורים בגיל מסוים, כבר עייפו ממלאכתם, ועושים אותה לצאת ידי חובה. אף אלו כבר אינם ראויים להמשיך במלאכתם.

דוגמאות:
אין שום צורך לסמן X במחברת של שיעורי בית, זו פעולה שורשה במידות רעות, או בחוסר שימת לב. לצד תשובה שגוייה אפשר לציין נקודה קטנה, להסביר לתלמיד את טעותו, ולהורות לו לתקן.
כל הערה הבאה בכעס, או ברבים, נועדה מתחילה להשגת הפך התכלית, כמעט באופן מוחלט. מה שיורה המורה בנחת וביחידות, ישיג את התועלת המקווה עשרת מונים מגערה מתוך עצבים לעיני כל הכיתה.

תם זמני.
 

23

משתמש מקצוען
נכתב ע"י בפונטציאל;1868933:
חוסר אחריות משווע!
ואם היתה קורית תאונת דרכים בדרך , היא עדיין היתה ממשיכה להיקרא דגולה?
במה היא דוגלת המורה הזו.
הפקרות וקהות חושים לגמרי.
טוב שהיא מלמדת כבר בנות בסמינר כך שלפחות יכולות להגן על עצמן..

אמנם הסיפור לא קרה לי, נתבקשתי לפרסם אותו מכלי ראשון,
אך אני יותר ממסכימה איתך!!
לעניות דעתי זה ממש פלילי להשאיר ילדות לבד!!
ואם היו חוטפים אותן זכותי לדמיין ולהתפרע בדמיונותי, אבל זה פשוט מחריד!!!!
אמיתי ומצמרר.
וזו לא אישה רעה, אלא משהו בחשיבה לא נכון!
קראתי להן ולא באו, אני אראה להן מה זה.
 

90543

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
נכתב ע"י noas;1868256:
גם הרב'ה של הבן שלי אומר להם:
מי שמפריע ישרף הגיהנום....
ניראה לכם נורמלי.????

המורה של הבת שלי בכיתה ה',
הבנות התפרעו בלי חשבון כמה שיעורים.
באיזשהו שלב התפוצצו לה העצבים
והיא צווחה עליהן מלוא גרונה:
מגיע לכן גיהנום! אתן תיענשנה על זה בגיהנום, על ההתנהגות שלכן עכשיו...

והיא לא הייתה ממלאת מקום צעירה, אלא מורה ותיקה.
והבנות אומנם התפרעו- אבל לא משהו הזוי, דברים שקורים הרבה פעמים...
(פטפוטים חוצפות השתוללות וכאלה...)
 

23

משתמש מקצוען
נכתב ע"י גרוס יהושע;1869069:
המורה של הבת שלי בכיתה ה',
הבנות התפרעו בלי חשבון כמה שיעורים.
באיזשהו שלב התפוצצו לה העצבים
והיא צווחה עליהן מלוא גרונה:
מגיע לכן גיהנום! אתן תיענשנה על זה בגיהנום, על ההתנהגות שלכן עכשיו...

והיא לא הייתה ממלאת מקום צעירה, אלא מורה ותיקה.
והבנות אומנם התפרעו- אבל לא משהו הזוי, דברים שקורים הרבה פעמים...
(פטפוטים חוצפות השתוללות וכאלה...)

מזכיר לי רב מסויים שמאיים עם גיהינום!
 

שמחו

משתמש מקצוען
נכתב ע"י גרוס יהושע;1869069:
המורה של הבת שלי בכיתה ה',
הבנות התפרעו בלי חשבון כמה שיעורים.
באיזשהו שלב התפוצצו לה העצבים
והיא צווחה עליהן מלוא גרונה:
מגיע לכן גיהנום! אתן תיענשנה על זה בגיהנום, על ההתנהגות שלכן עכשיו...

והיא לא הייתה ממלאת מקום צעירה, אלא מורה ותיקה.
והבנות אומנם התפרעו- אבל לא משהו הזוי, דברים שקורים הרבה פעמים...
(פטפוטים חוצפות השתוללות וכאלה...)
סליחה??????????????
כבר אי אפשר לחנך ילדים בארץ הזו?????
מה קרה לנו???

יש לנו מושג מה זה להתפרע למורה בשיעור? כן, גם לא משהו הזוי. מה ההרגשה של מורה [או רבה] שהכינו שיעור ויגעו והזו, ומאבדים שליטה כי בת אחת או תלמיד אחד החליטו להתפרק להם, וכן, זה גיהנום עלי אדמות. חוזרים מכזה שיעור הביתה ומרגישים רע, והבית סובל. וכלום, אסור אפילו להגיד לילדים שיש גיהנום?
אולי גם אסור לנו ללמד שדמעה אחת של אשה שירדה לה בלא משים, הרגה את הבעל הצעיר שלא התכוון לצער??????????
אולי גם אסור לנו ללמד שהמלבין את פני חבירו אין לו חלק לעולם הבא???? [לא, לא משהו הזוי, בקטנה]

אסור לנו לחנך ילדים שיש גיהנום על לצער ולהתחצף למורה. הילדים משלו בנו, ופורק אין מידם. לא פלא הוא, שכבר אי אפשר לומר היום בדור כלום, וההתנהגות גם של בוגרים לעתים מביישת את ילדותם.
 

userit

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י שמחו;1869377:
סליחה??????????????
כבר אי אפשר לחנך ילדים בארץ הזו?????
מה קרה לנו???

יש לנו מושג מה זה להתפרע למורה בשיעור? כן, גם לא משהו הזוי. מה ההרגשה של מורה [או רבה] שהכינו שיעור ויגעו והזו, ומאבדים שליטה כי בת אחת או תלמיד אחד החליטו להתפרק להם, וכן, זה גיהנום עלי אדמות. חוזרים מכזה שיעור הביתה ומרגישים רע, והבית סובל. וכלום, אסור אפילו להגיד לילדים שיש גיהנום?
אולי גם אסור לנו ללמד שדמעה אחת של אשה שירדה לה בלא משים, הרגה את הבעל הצעיר שלא התכוון לצער??????????
אולי גם אסור לנו ללמד שהמלבין את פני חבירו אין לו חלק לעולם הבא???? [לא, לא משהו הזוי, בקטנה]

אסור לנו לחנך ילדים שיש גיהנום על לצער ולהתחצף למורה. הילדים משלו בנו, ופורק אין מידם. לא פלא הוא, שכבר אי אפשר לומר היום בדור כלום, וההתנהגות גם של בוגרים לעתים מביישת את ילדותם.

הדברים הוצאו מהקשרם.
זה שיש גיהנום, הילדים ידעו. אל דאגה.
הם שומעים על זה באופן ובגיל שיש לשמוע על זה. כשמחנכים ילדים רק מתוך הפחדות יוצא ילד מפוחד ולא ילד מחונך.
כאן הועלתה נקודה אחרת- מורה שמאיימת על תלמידותיה בגיהנום בשל התנהגותן. זו לא צורת דיבור, בשום מקום ובאף פורום.
ככה מדברים פשקווילים וסטיקרים ואנשים לא אמורים לאיים אחד על השני 'חובשת פאה? את תשרפי בגיהנום' וכן על זו הדרך.
מי שחושב שראוי שמורה יאמר כך לתלמיד, כנראה רואה בזה צורת דיבור מקובלת ואפשר לראות כך גם משפטים כמו 'אתן נאציות' ו'שרה, תסתמי את הפה שלך'.
אנשים הגונים לא משתמשים בציטוטים האלה ומורים אמורים לדבר כאנשים הגונים (אם לא להיות כאלה).
 

לאה ולדמן

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י שמחו;1869377:
סליחה??????????????
כבר אי אפשר לחנך ילדים בארץ הזו?????
מה קרה לנו???

יש לנו מושג מה זה להתפרע למורה בשיעור? כן, גם לא משהו הזוי. מה ההרגשה של מורה [או רבה] שהכינו שיעור ויגעו והזו, ומאבדים שליטה כי בת אחת או תלמיד אחד החליטו להתפרק להם, וכן, זה גיהנום עלי אדמות. חוזרים מכזה שיעור הביתה ומרגישים רע, והבית סובל. וכלום, אסור אפילו להגיד לילדים שיש גיהנום?
אולי גם אסור לנו ללמד שדמעה אחת של אשה שירדה לה בלא משים, הרגה את הבעל הצעיר שלא התכוון לצער??????????
אולי גם אסור לנו ללמד שהמלבין את פני חבירו אין לו חלק לעולם הבא???? [לא, לא משהו הזוי, בקטנה]

אסור לנו לחנך ילדים שיש גיהנום על לצער ולהתחצף למורה. הילדים משלו בנו, ופורק אין מידם. לא פלא הוא, שכבר אי אפשר לומר היום בדור כלום, וההתנהגות גם של בוגרים לעתים מביישת את ילדותם.

סליחה, זה ממש לא נשמע מהשורות כמו שיש דאגה גדול הלילדים
לפי צורת וטון הדיבור יותר נשמע שילדים זה משהו שכנגד לנו, משהו שצריך להלחם ולחנך ולסדר ולא משהו שהוא חלק מאתנו והחינוך שלו הוא דבר ראשון חינוך שלנו עצמינו שזהו בעצם חינוך.
 

23

משתמש מקצוען
מעניין אם יש רב אחד, או איש חינוך אחד, שיאמר שזו דרך חינוך לאיים בגיהינום???
ממש לא נראה לי ולא חושבת שאפשר לחנך בזו הדרך למרות הכל .
כן, גם אני עברתי את חיי הקושי של מילוי מקום!!!
ומעולם לא עלה בדעתי לאיים על תלמידותי בגיהינום.
נכון שבתור מחנכת אם היה מקרה קשה של הפרעות אפשר אח"כ לדבר על בנ"א לחבירו.
אבל לא להתפרץ בשום אופן בשעת כעס ולאיים בדבר זה.
 

מקופלת

משתמש מקצוען
אני עוקבת אחרי האשכול כבר מספר ימים. ומתאפקת...
הגעתי למסקנה שמותר לי להביע את תחושתי (טוב, להיות מורה כבר אסור לי ;))

ראשית אקדים- אף פעם לא מידי הסתדרתי עם מורות, העברתי את היום בכיתה הקשבתי ככה ככה, סיכמתי, עשיתי מה שצריך וזהו בענייני לימודים...
היו מורות שמהן הרגשתי שיש מה ללמוד ואכן הפנמתי, ויש משפטים שאני יכולה לצטט גם היום...
והמורות הסטנדרטיות? אמרו מה שאמרו, לימדו מה שלימדו , לא ממש מעניין...
קיבלתי גערות וגם עונשים ואפילו החתמה מההורים, לא שכחתי , אבל גם לא זכור לי כטראומה. מקרה יחיד שכן זכור כקשה , היה דוקא עונש שהגיע גם הגיע לי.

ויש מורות שבפירוש אני חושבת גם היום שהן קטנוניות וטיפשות, ולא אמורות לשמש כמורות. אבל זה לא זכור לי כטראומה. גם אם הענישו בלי צורך או יצאו מגדרן בצעקות. אבל סיכמתי את העניין ב"סיבוב על הרקה" היה על מה לצחוק בהפסקה וזהו, מה יש לי להיפגע? היא משוגעת לא אני... המעמד החברתי לא נפגע ב"ה כי כנראה שגם החברות שלי היו מספיק בוגרות שלא להתרגש מכל משפט שיוצא מפי מורה קטנונית.

(מקרה שזכור לי ממורה מהסוג הזה- כמובן שקיבלה את השטעלא רק בזכות ויטמין P ... אמרתי משהוא לחברה בשקט, והיא שמעה חצי דבר והחליטה שהתכוונתי להתחצף, קיבלתי ממנה שיעור מוסר רציני מול כולן ובתוכו המשפט "שום זכות אבות לא תעזור פה לאף אחת" - רימזה שאפשר להעיף אותי מהסמינר למרות שקרוב משפחתי הוא המנהל הרוחני... הבנתם את הקונפליקט? מלבד זה שלא הייתי אחת הבנות הגרועות בסמינר... המשפט הזה הפך לבדיחה קבועה, ובאמת צחקתי גם אני ממנו שלא תבוא מישהיא ותגיד שהחיוך מראה שדוקא כן נפגעתי... מבחינתי זה כמו ילדה בגן שתגיד את המשפט)

או ווי, זו רק ההקדמה...

מה שאני רואה פה, זה באמת באמת פגיעות קשות שאני לא חוויתי כמוהן ב"ה, והן באמת יכולות להרוס בנות.
אבל, לצד זה יש סיפורים שאם המורה היא לא מלאך (והיא לא...) אז מאוד הגיוני שיקרו.

מעבר לזה שא"א לדעת באיזו סיטואציה הם התרחשו. ואין פה את הצד השני כדי להגיע למסקנות-
אז מורה אמרה "תסתמי את הפה" (שלא תחשבו, מעולם לא השתמשת בביטוי הזה כנגד ילדי...) אולי זה בא לילדה באמת חריגה בפטפוטים שמצפצפת על המורה ולא הפסיקה להשתולל גם אחרי 51 בקשות בצורה יפה??
מורה שהבטיחה תוכנית בפעם אחרת ושכחה ... שכחה! היא לא פגעה באף אחת
מורה שכחה מהיומן שלקחה... היא בן אדם, אז פרח לה מהראש. ולדעתי מחובתה של האמא להרים טלפון ולהזכיר לה בצורה יפה...
ויש פה עוד כמה סיפורי שכחות אנושיים.. קורה!
או סיפורים של ילדים קטנים ש.. לך תאמין שלא הוציאו דברים מהקשרם, או בכלל בדו מליבם או סתם לא בדיוק הבינו...
והנה ציטוט :" חברה של אחותי (ג' יסודי)" עבר מאוזן אחת לשניה בכיתה ג' ועוד מספיק אמין כדי לכתוב באשכול הזה???

ושוב, אני לא מזלזלת בכל האשכול - יש פה סיפורים שבאמת בא לי לבכות, ולא מעכלת שנשים קנאיות, נקמניות ,עצבניות וכו' ממשיכות ללמד!

אבל הרגשתי חובה למחות נגד הודעות, איך נאמר? משמיצות נשים טובות שכל עוונם הוא שהן לא מלאכיות...
 

מקופלת

משתמש מקצוען
העליתי נקודה של עונש קשה שקיבלתי והגיע לי, וזה היה בבית הספר. וסלחתי עליו.
ומקרים מגיל ממש צעיר לא זכור לי... כנראה שהמורות שלי היו בסדר ב"ה.
וכן כתבתי שיש פה סיפורים שיכולים להרוס בנות ואני לא חוויתי אותם...

לגבי שכחה, אני עדיין חושבת שאין בן אדם שלא שוכח מידי פעם, גם דברים חשובים.
אם זה חוזר על עצמו- זה באמת מראה על זלזול, אבל להביא מקרה בודד של שכחה ומזה לקבוע שלמורה הזו אין רגישות ... אולי ביתה שכבה בחדר לידה וטבעי שהראש שלה היה שם? (סתם דוג'...)
ושאר הסיפורים שהבאת- את צודקת - זה פשע!
בעניין הילקוט- לא הבנתי למה להיפגע ממורה כזו שעשתה רק צחוק מעצמה. אבל זה ממש לא בסדר מצד המורה!
 

23

משתמש מקצוען
אף אחד לא משמיץ.
דבר ראשון כל עוד זה בעילום שם, אין כאן כל השמצה. וההיפך יש כאן רבות שמעלות על נס התנהגות נאצלת.
שנית מספרים פה על פגיעות ועל הרגשה אישית ועם זה א"א להתוכח.
 

מקופלת

משתמש מקצוען
נכתב ע"י 23;1869790:
אף אחד לא משמיץ.
דבר ראשון כל עוד זה בעילום שם, אין כאן כל השמצה. וההיפך יש כאן רבות שמעלות על נס התנהגות נאצלת.
שנית מספרים פה על פגיעות ועל הרגשה אישית ועם זה א"א להתוכח.

את בטוחה שאין פה השמצה? קיבלתי כבר הרגשה שרוב רובם של המורות דפוקות, חוץ מכמה נאצלות נדירות...
א"א להתווכח על הרגשה אישית , אבל לא תמיד כשתלמיד מרגיש פגוע אשם בזה המורה.
 

23

משתמש מקצוען
אם מישהו מרגיש פגוע, סימן שעל המורים לשים לב ביתר שאת, וכן הוראה זו עבודה עם נשמות ולכן על המורים להיות זהירים מאד מאד מאד.
יעיד אשכול כואב זה.
 

90543

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
נכתב ע"י שמחו;1869377:
סליחה??????????????
כבר אי אפשר לחנך ילדים בארץ הזו?????
מה קרה לנו???

יש לנו מושג מה זה להתפרע למורה בשיעור? כן, גם לא משהו הזוי. מה ההרגשה של מורה [או רבה] שהכינו שיעור ויגעו והזו, ומאבדים שליטה כי בת אחת או תלמיד אחד החליטו להתפרק להם, וכן, זה גיהנום עלי אדמות. חוזרים מכזה שיעור הביתה ומרגישים רע, והבית סובל. וכלום, אסור אפילו להגיד לילדים שיש גיהנום?
אולי גם אסור לנו ללמד שדמעה אחת של אשה שירדה לה בלא משים, הרגה את הבעל הצעיר שלא התכוון לצער??????????
אולי גם אסור לנו ללמד שהמלבין את פני חבירו אין לו חלק לעולם הבא???? [לא, לא משהו הזוי, בקטנה]

אסור לנו לחנך ילדים שיש גיהנום על לצער ולהתחצף למורה. הילדים משלו בנו, ופורק אין מידם. לא פלא הוא, שכבר אי אפשר לומר היום בדור כלום, וההתנהגות גם של בוגרים לעתים מביישת את ילדותם.

מי דיבר על חינוך? ברור לילדות שיש גיהינום, וברור להן שצריך להיזהר מעבירות,
אבל המורה הזו לא חינכה!
היא אימה על הבנות והתפרצה בצורה מזעזעת שאסור לשום מורה להתפרץ כך!
ומלבד זאת- דרך החינוך היא לא לאיים על הילדים ולהפחיד אותם,
כי אז הם מבינים שהמצוות הם דבר מכביד ומאיים,
הדרך היא להראות להם כמה יפות המצוות, בדרך החיובית-
ובעניין המורות, לדוגמא- להחמיא לבנות שכן מתנהגות יפה וכאלה.
כמובן שהן יודעות שיש גיהינום, ואסור להתנהג כך-
אבל להשתמש בגיהינום כאיום ועוד לקרוא לזה חינוך??
הזוי מבחינתי.
 

bracha

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
נכתב ע"י גרוס יהושע;1869843:
מי דיבר על חינוך? ברור לילדות שיש גיהינום, וברור להן שצריך להיזהר מעבירות,
אבל המורה הזו לא חינכה!
היא אימה על הבנות והתפרצה בצורה מזעזעת שאסור לשום מורה להתפרץ כך!
ומלבד זאת- דרך החינוך היא לא לאיים על הילדים ולהפחיד אותם,
כי אז הם מבינים שהמצוות הם דבר מכביד ומאיים,
הדרך היא להראות להם כמה יפות המצוות, בדרך החיובית-
ובעניין המורות, לדוגמא- להחמיא לבנות שכן מתנהגות יפה וכאלה.
כמובן שהן יודעות שיש גיהינום, ואסור להתנהג כך-
אבל להשתמש בגיהינום כאיום ועוד לקרוא לזה חינוך??
הזוי מבחינתי.

אני רוצה לראות את המורה הזו, כשמשהו יגיד לה "תשרפי בגיהנום" אם היא לא תפגע
 

שמואל גרינשטיין

יותר מעצב מגרפיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
צילום מקצועי
D I G I T A L
נכתב ע"י 23;1869551:
מעניין אם יש רב אחד, או איש חינוך אחד, שיאמר שזו דרך חינוך לאיים בגיהינום???
ממש לא נראה לי ולא חושבת שאפשר לחנך בזו הדרך למרות הכל .
כן, גם אני עברתי את חיי הקושי של מילוי מקום!!!
ומעולם לא עלה בדעתי לאיים על תלמידותי בגיהינום.
נכון שבתור מחנכת אם היה מקרה קשה של הפרעות אפשר אח"כ לדבר על בנ"א לחבירו.
אבל לא להתפרץ בשום אופן בשעת כעס ולאיים בדבר זה.

בבית הספר שבו אני מלמדת פוטרה מורה בשל אמירותץ מסוג זה.
והיא לא דיברה מתוך כעס. היא רק רצתה להחזיר את הבנות בתשובה שלמה (בית ספר קרוב, בנות מבתים מסורתיים ומטה) ואמרה להן שמי שלא גורבת גרבים תישרף בגהנום ומי שלא שומרת שבת - השם ישמור מה יקרה לה וכו'.
הבנות היו מפוחדות והחלו לקיים רק מתוך פחד. זו אינה שיטה וכך לא מחזירים בתשובה.
המנהלת נודעה מהשיטה (הבנות שיתפו אותה) ולאחר שאלת רב פיטרה את המורה.

חני
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

18.11

י"ז חשוון


וובינר מרתק!

המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג

הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.

הכניסה חופשית!


19.11

י"ח חשוון


פתיחת

קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI

קורס מקוצר


19.11

י"ח חשוון


אירוע שיתופים ייחודי

בוטים מספרים על עצמם

בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.

הכניסה חופשית!


25.11

כ"ד


פתיחת

קורס פרסום קופי+

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


נפתחה ההרשמה!

קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!

מלגות גבוהות!


הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכה

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת הַבֹּטְחִים בַּיהוָה כְּהַר צִיּוֹן לֹא יִמּוֹט לְעוֹלָם יֵשֵׁב:ב יְרוּשָׁלִַם הָרִים סָבִיב לָהּ וַיהוָה סָבִיב לְעַמּוֹ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:ג כִּי לֹא יָנוּחַ שֵׁבֶט הָרֶשַׁע עַל גּוֹרַל הַצַּדִּיקִים לְמַעַן לֹא יִשְׁלְחוּ הַצַּדִּיקִים בְּעַוְלָתָה יְדֵיהֶם:ד הֵיטִיבָה יי לַטּוֹבִים וְלִישָׁרִים בְּלִבּוֹתָם:ה וְהַמַּטִּים עַקַלְקַלּוֹתָם יוֹלִיכֵם יי אֶת פֹּעֲלֵי הָאָוֶן שָׁלוֹם עַל יִשְׂרָאֵל:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

געגוע קיצי • אתגר 138

לוח מודעות

למעלה