כאן מנתחים מוזיקה בכיף

מצב
הנושא נעול.

תכל'ס

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
הָיֹה הָיָה לפני שנים לא רבות זמר גדול במוזיקה החסידית.

כל שיר שהוציא הפך באופן מיידי ללהיט.
נכסי צאן ברזל רבים במוזיקה החסידית רשומים על שמו.

במידה רבה הוא היה מאבות המוזיקה החסידית בדור הנוכחי.

בתחילת העשור הנוכחי הודיע אותו זמר על פרישה מהתעשייה בשל צריבות ובשל העובדה שהתעשייה כבר אינה רווחית דיה עפ''י טענתו.

לפני שנתיים לערך הוציא אותו זמר אלבום לאחר שנות יובש רבות.
הציפיות היו עצומות,'המלך חוזר' צעקו הכותרות.

אבל כגודל הציפיה כן גודל האכזבה,למעט כמה שירים בודדים שחיי המדף שלהם היו שנה ויותר.
רוב השירים נשכחו מכל לב תוך תקופה קצרה.

אותו זמר מבחינתו עשה את הדבר הנכון,הוא השקיע הרבה פחות בלחנים. הרבה הרבה פחות בעיבודים. וההשקעה הכלכלית באלבום כיסתה את עצמה בסה''כ.

ישאל השואל מה נזכר הכותב דווקא עכשיו.
אז הסיבה היא פשוטה. לפני שבועיים הוציא אותו הזמר שיר נוסף מבית מדרשם של אותם מעבדים ומלחינים. ובכדי להאמין למה שאוזניי שמעו נצרכתי לשמוע את השיר כמה פעמים.

בפרפרזה למגילה שקראנו היום בבוקר. הזאת נעמי?
הזה גדול הזמר החסידי ששיריו מושרים בערגה עשרות שנים אחרי שיצאו לאוויר העולם.

מסתבר שתשובה ברורה לא תהיה לנו בעתיד הקרוב.
אבל בהתחשב במוזיקה החסידית של שנת 2019 מסתבר שהתשובה היא חיובית.

'חבל על דאבדין'



נ.ב
בכוונה תחילה לא ציינתי את שמו המפורש של הזמר.
כתבתי את אשר על ליבי בנוגע למצב המוזיקה החסידית בשנת תשע''ט.
 
נערך לאחרונה ב:

שב נא הסופר

משתמש מקצוען
הָיֹה הָיָה לפני שנים לא רבות זמר גדול במוזיקה החסידית.

כל שיר שהוציא הפך באופן מיידי ללהיט.
נכסי צאן ברזל רבים במוזיקה החסידית רשומים על שמו.

במידה רבה הוא היה מאבות המוזיקה החסידית בדור הנוכחי.

בתחילת העשור הנוכחי הודיע אותו זמר על פרישה מהתעשייה בשל צריבות ובשל העובדה שהתעשייה כבר אינה רווחית דיה עפ''י טענתו.

לפני שנתיים לערך הוציא אותו זמר אלבום לאחר שנות יובש רבות.
הציפיות היו עצומות,'המלך חוזר' צעקו הכותרות.

אבל כגודל הציפיה כן גודל האכזבה,למעט כמה שירים בודדים שחיי המדף שלהם היו שנה ויותר.
רוב השירים נשכחו מכל לב תוך תקופה קצרה.

אותו זמר מבחינתו עשה את הדבר הנכון,הוא השקיע הרבה פחות בלחנים. הרבה הרבה פחות בעיבודים. וההשקעה הכלכלית באלבום כיסתה את עצמה בסה''כ.

ישאל השואל מה נזכר הכותב דווקא עכשיו.
אז הסיבה היא פשוטה. לפני שבועיים הוציא אותו הזמר שיר נוסף מבית מדרשם של אותם מעבדים ומלחינים. ובכדי להאמין למה שאוזניי שמעו נצרכתי לשמוע את השיר כמה פעמים.

בפרפרזה למגילה שקראנו היום בבוקר. הזאת נעמי?
הזה גדול הזמר החסידי ששיריו מושרים בערגה עשרות שנים אחרי שיצאו לאוויר העולם.

מסתבר שתשובה ברורה לא תהיה לנו בעתיד הקרוב.
אבל בהתחשב במוזיקה החסידית של שנת 2019 מסתבר שהתשובה היא חיובית.

'חבל על דאבדין'
הוא היה אומר...
כדאי הוא ר"ש לסמוך עליו בשעת הדחק ;)
----
 

שב נא הסופר

משתמש מקצוען
הָיֹה הָיָה לפני שנים לא רבות זמר גדול במוזיקה החסידית.

כל שיר שהוציא הפך באופן מיידי ללהיט.
נכסי צאן ברזל רבים במוזיקה החסידית רשומים על שמו.

במידה רבה הוא היה מאבות המוזיקה החסידית בדור הנוכחי.

בתחילת העשור הנוכחי הודיע אותו זמר על פרישה מהתעשייה בשל צריבות ובשל העובדה שהתעשייה כבר אינה רווחית דיה עפ''י טענתו.

לפני שנתיים לערך הוציא אותו זמר אלבום לאחר שנות יובש רבות.
הציפיות היו עצומות,'המלך חוזר' צעקו הכותרות.

אבל כגודל הציפיה כן גודל האכזבה,למעט כמה שירים בודדים שחיי המדף שלהם היו שנה ויותר.
רוב השירים נשכחו מכל לב תוך תקופה קצרה.

אותו זמר מבחינתו עשה את הדבר הנכון,הוא השקיע הרבה פחות בלחנים. הרבה הרבה פחות בעיבודים. וההשקעה הכלכלית באלבום כיסתה את עצמה בסה''כ.

ישאל השואל מה נזכר הכותב דווקא עכשיו.
אז הסיבה היא פשוטה. לפני שבועיים הוציא אותו הזמר שיר נוסף מבית מדרשם של אותם מעבדים ומלחינים. ובכדי להאמין למה שאוזניי שמעו נצרכתי לשמוע את השיר כמה פעמים.

בפרפרזה למגילה שקראנו היום בבוקר. הזאת נעמי?
הזה גדול הזמר החסידי ששיריו מושרים בערגה עשרות שנים אחרי שיצאו לאוויר העולם.

מסתבר שתשובה ברורה לא תהיה לנו בעתיד הקרוב.
אבל בהתחשב במוזיקה החסידית של שנת 2019 מסתבר שהתשובה היא חיובית.

'חבל על דאבדין'
אולי זה באמת תלוי בהשקעת המפיק
בשנים האחרונות הוא תחת וגשל
---
 

קלאסיקה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
'חבל על דאבדין'
זה קרה בכל מוזיקה שהיא בעולם, האיכות ירדה ומולה עלתה ה"כמות". עסוקים בעיבודים מפוצצים, כלים מתקדמים ובאפקטים מהשורה הראשונה ולא שמים לב שלא נשאר שיר...
והבעיה היותר גדולה, שחסרים לנו מלחינים טובים...
 

בן ציון יקר

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
הָיֹה הָיָה לפני שנים לא רבות זמר גדול במוזיקה החסידית.

כל שיר שהוציא הפך באופן מיידי ללהיט.
נכסי צאן ברזל רבים במוזיקה החסידית רשומים על שמו.

במידה רבה הוא היה מאבות המוזיקה החסידית בדור הנוכחי.

בתחילת העשור הנוכחי הודיע אותו זמר על פרישה מהתעשייה בשל צריבות ובשל העובדה שהתעשייה כבר אינה רווחית דיה עפ''י טענתו.

לפני שנתיים לערך הוציא אותו זמר אלבום לאחר שנות יובש רבות.
הציפיות היו עצומות,'המלך חוזר' צעקו הכותרות.

אבל כגודל הציפיה כן גודל האכזבה,למעט כמה שירים בודדים שחיי המדף שלהם היו שנה ויותר.
רוב השירים נשכחו מכל לב תוך תקופה קצרה.

אותו זמר מבחינתו עשה את הדבר הנכון,הוא השקיע הרבה פחות בלחנים. הרבה הרבה פחות בעיבודים. וההשקעה הכלכלית באלבום כיסתה את עצמה בסה''כ.

ישאל השואל מה נזכר הכותב דווקא עכשיו.
אז הסיבה היא פשוטה. לפני שבועיים הוציא אותו הזמר שיר נוסף מבית מדרשם של אותם מעבדים ומלחינים. ובכדי להאמין למה שאוזניי שמעו נצרכתי לשמוע את השיר כמה פעמים.

בפרפרזה למגילה שקראנו היום בבוקר. הזאת נעמי?
הזה גדול הזמר החסידי ששיריו מושרים בערגה עשרות שנים אחרי שיצאו לאוויר העולם.

מסתבר שתשובה ברורה לא תהיה לנו בעתיד הקרוב.
אבל בהתחשב במוזיקה החסידית של שנת 2019 מסתבר שהתשובה היא חיובית.

'חבל על דאבדין'



נ.ב
בכוונה תחילה לא ציינתי את שמו המפורש של הזמר.
כתבתי את אשר על ליבי בנוגע למצב המוזיקה החסידית בשנת תשע''ט.
רק מעניין לדמיין אילו שירים לדגו' היה משה גולדמן מוציא בתשע"ט
אני חושב שהבעיה שלנו היום שהשירים חוזרים על אותם מילים מידי תקופה
כמו שלפני כ4 שנים היה שנות 'הסתר' וכך כל השירים של אותה התקופה
וכהיום זה שנות 'קירבה לה'' וכך זה מתבטא בכל שירי התקופה.
פעם היו מלחינים יותר על פסוקים ושירי שבת
(ושימו לב ששירים כאלו המוצאים כהיום יש להם חיי מדף ארוכים קצת יותר)
 

איצל'ה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
הָיֹה הָיָה לפני שנים לא רבות זמר גדול במוזיקה החסידית.

כל שיר שהוציא הפך באופן מיידי ללהיט.
נכסי צאן ברזל רבים במוזיקה החסידית רשומים על שמו.

במידה רבה הוא היה מאבות המוזיקה החסידית בדור הנוכחי.

בתחילת העשור הנוכחי הודיע אותו זמר על פרישה מהתעשייה בשל צריבות ובשל העובדה שהתעשייה כבר אינה רווחית דיה עפ''י טענתו.

לפני שנתיים לערך הוציא אותו זמר אלבום לאחר שנות יובש רבות.
הציפיות היו עצומות,'המלך חוזר' צעקו הכותרות.

אבל כגודל הציפיה כן גודל האכזבה,למעט כמה שירים בודדים שחיי המדף שלהם היו שנה ויותר.
רוב השירים נשכחו מכל לב תוך תקופה קצרה.

אותו זמר מבחינתו עשה את הדבר הנכון,הוא השקיע הרבה פחות בלחנים. הרבה הרבה פחות בעיבודים. וההשקעה הכלכלית באלבום כיסתה את עצמה בסה''כ.

ישאל השואל מה נזכר הכותב דווקא עכשיו.
אז הסיבה היא פשוטה. לפני שבועיים הוציא אותו הזמר שיר נוסף מבית מדרשם של אותם מעבדים ומלחינים. ובכדי להאמין למה שאוזניי שמעו נצרכתי לשמוע את השיר כמה פעמים.

בפרפרזה למגילה שקראנו היום בבוקר. הזאת נעמי?
הזה גדול הזמר החסידי ששיריו מושרים בערגה עשרות שנים אחרי שיצאו לאוויר העולם.

מסתבר שתשובה ברורה לא תהיה לנו בעתיד הקרוב.
אבל בהתחשב במוזיקה החסידית של שנת 2019 מסתבר שהתשובה היא חיובית.

'חבל על דאבדין'



נ.ב
בכוונה תחילה לא ציינתי את שמו המפורש של הזמר.
כתבתי את אשר על ליבי בנוגע למצב המוזיקה החסידית בשנת תשע''ט.


תכלס, בממלכת המוזיקה מעולם הוא לא הוכתר ל'מלך', גם כאשר כותרות רבות ציינו את מלכותו, הכותרות נמחקו בדמעות השומע [ולא מרגש] את הדיסק האחרון...

כששמעתי אף אנכי את האלבום האחרון בו השקיע אותו זמר אגדי את מיטב המלחינים והמעבדים, פתחתי בהספד מר ונוקב על תעשיית המוזיקה הנוסטלגית עדכנית שהייתה לנו בשנות ילדותנו...

נשאתי עיני אל המיקרופון וזעקתי ללא קול: "איה שירי הרגש השובים כל לב???"

ניגבתי דמעה והקשתי שוב: "איה ניגוני השמחה המרפאים כל כאב???"

ומאז ועד היום מנסה אני לנחם עצמי שמא באמת צודקים הם המון העם, שמא עולם המוזיקה שינה את פניו... אולי היה זה האלקטרוני שנכנס פה ושם... אולי היו אלו אנשי מקצוע חדשים שנכנסו לתעשיית המוזיקה מי כזמר ומי כמעבד...

אולי...

אבל ניחמתי את עצמי באותם אלו שעדיין נשארו כנכס לדור אחרון...
לאלו שלמרות גילם שהשלים כמה וכמה עשרונים עדיין לא קפצה בהם הזקנה...

מנסה אני תוך כדי כתיבת שורות אלו להבין כיצד נוצר השינוי? מדוע שנת תשע"ט המודרנית השאירה את אותו המכונה 'מלך' מאחור?
וכיצד שאר מלכי תבל ממשיכים להוביל את עצמם בראש הרשימה?

חושב אני לעצמי אולי ההסבר הוא כך:
הוא עשה את הצעד המתבקש. הוא ירד אל העם... הוא לקח את המלחינים החדשים... את אלו הצעירים... רק בכדי ששיריו לא יגנזו ויעלמו מעל דפי התווים... הוא אף לקח את המעבד הצעיר והדנדש. הוא עשה הכל כדי שיכנס ובעצם ימשיך להוביל...
אך משהו נתקע שם...
זה לא שהשירים היו גרועים. בכלל לא. זה פשוט השילוב לא היה כ"כ מוצלח.
מסתבר שבאולפן חשו כולם את תוכן סיפור הילדות "המלך והעני" ולא במובן בגרפי אלא במובן המוזיקאי...
המלך לא הסתדר עם העיבוד... משהו לא הולך ביחד...
משא"כ שאר מלכי העמים שנכנסו והשתלבו טוב עם הלחנים והעיבודים... והם הצליחו להישאר בראש הרשימה.

אינני יודע אם תוכן מחשבותי אלו הינם האמת, אך די בהם בכדי להניח את דעתי.

אולי אזכה ותנוח בהם גם דעתכם???
 

אלי פישר

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
הָיֹה הָיָה לפני שנים לא רבות זמר גדול במוזיקה החסידית.

כל שיר שהוציא הפך באופן מיידי ללהיט.
נכסי צאן ברזל רבים במוזיקה החסידית רשומים על שמו.

במידה רבה הוא היה מאבות המוזיקה החסידית בדור הנוכחי.

בתחילת העשור הנוכחי הודיע אותו זמר על פרישה מהתעשייה בשל צריבות ובשל העובדה שהתעשייה כבר אינה רווחית דיה עפ''י טענתו.

לפני שנתיים לערך הוציא אותו זמר אלבום לאחר שנות יובש רבות.
הציפיות היו עצומות,'המלך חוזר' צעקו הכותרות.

אבל כגודל הציפיה כן גודל האכזבה,למעט כמה שירים בודדים שחיי המדף שלהם היו שנה ויותר.
רוב השירים נשכחו מכל לב תוך תקופה קצרה.

אותו זמר מבחינתו עשה את הדבר הנכון,הוא השקיע הרבה פחות בלחנים. הרבה הרבה פחות בעיבודים. וההשקעה הכלכלית באלבום כיסתה את עצמה בסה''כ.

ישאל השואל מה נזכר הכותב דווקא עכשיו.
אז הסיבה היא פשוטה. לפני שבועיים הוציא אותו הזמר שיר נוסף מבית מדרשם של אותם מעבדים ומלחינים. ובכדי להאמין למה שאוזניי שמעו נצרכתי לשמוע את השיר כמה פעמים.

בפרפרזה למגילה שקראנו היום בבוקר. הזאת נעמי?
הזה גדול הזמר החסידי ששיריו מושרים בערגה עשרות שנים אחרי שיצאו לאוויר העולם.

מסתבר שתשובה ברורה לא תהיה לנו בעתיד הקרוב.
אבל בהתחשב במוזיקה החסידית של שנת 2019 מסתבר שהתשובה היא חיובית.

'חבל על דאבדין'



נ.ב
בכוונה תחילה לא ציינתי את שמו המפורש של הזמר.
כתבתי את אשר על ליבי בנוגע למצב המוזיקה החסידית בשנת תשע''ט.
תכלס, בממלכת המוזיקה מעולם הוא לא הוכתר ל'מלך', גם כאשר כותרות רבות ציינו את מלכותו, הכותרות נמחקו בדמעות השומע [ולא מרגש] את הדיסק האחרון...

כששמעתי אף אנכי את האלבום האחרון בו השקיע אותו זמר אגדי את מיטב המלחינים והמעבדים, פתחתי בהספד מר ונוקב על תעשיית המוזיקה הנוסטלגית עדכנית שהייתה לנו בשנות ילדותנו...

נשאתי עיני אל המיקרופון וזעקתי ללא קול: "איה שירי הרגש השובים כל לב???"

ניגבתי דמעה והקשתי שוב: "איה ניגוני השמחה המרפאים כל כאב???"

ומאז ועד היום מנסה אני לנחם עצמי שמא באמת צודקים הם המון העם, שמא עולם המוזיקה שינה את פניו... אולי היה זה האלקטרוני שנכנס פה ושם... אולי היו אלו אנשי מקצוע חדשים שנכנסו לתעשיית המוזיקה מי כזמר ומי כמעבד...

אולי...

אבל ניחמתי את עצמי באותם אלו שעדיין נשארו כנכס לדור אחרון...
לאלו שלמרות גילם שהשלים כמה וכמה עשרונים עדיין לא קפצה בהם הזקנה...

מנסה אני תוך כדי כתיבת שורות אלו להבין כיצד נוצר השינוי? מדוע שנת תשע"ט המודרנית השאירה את אותו המכונה 'מלך' מאחור?
וכיצד שאר מלכי תבל ממשיכים להוביל את עצמם בראש הרשימה?

חושב אני לעצמי אולי ההסבר הוא כך:
הוא עשה את הצעד המתבקש. הוא ירד אל העם... הוא לקח את המלחינים החדשים... את אלו הצעירים... רק בכדי ששיריו לא יגנזו ויעלמו מעל דפי התווים... הוא אף לקח את המעבד הצעיר והדנדש. הוא עשה הכל כדי שיכנס ובעצם ימשיך להוביל...
אך משהו נתקע שם...
זה לא שהשירים היו גרועים. בכלל לא. זה פשוט השילוב לא היה כ"כ מוצלח.
מסתבר שבאולפן חשו כולם את תוכן סיפור הילדות "המלך והעני" ולא במובן בגרפי אלא במובן המוזיקאי...
המלך לא הסתדר עם העיבוד... משהו לא הולך ביחד...
משא"כ שאר מלכי העמים שנכנסו והשתלבו טוב עם הלחנים והעיבודים... והם הצליחו להישאר בראש הרשימה.

אינני יודע אם תוכן מחשבותי אלו הינם האמת, אך די בהם בכדי להניח את דעתי.

אולי אזכה ותנוח בהם גם דעתכם???
מזדהה עם כל מילה כל כך מאכזב
 

סופראן סטודיו

משתמש מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
תכלס, בממלכת המוזיקה מעולם הוא לא הוכתר ל'מלך'
פחחחח
יחצנות טהורה של טוקר
הוא עשה את הצעד המתבקש. הוא ירד אל העם... הוא לקח את המלחינים החדשים... את אלו הצעירים... רק בכדי ששיריו לא יגנזו ויעלמו מעל דפי התווים... הוא אף לקח את המעבד הצעיר והדנדש. הוא עשה הכל כדי שיכנס ובעצם ימשיך להוביל...
והוא עשה את טעות חייו. העוילם מחפש, אם כבר, את מרדכי של המאה הקודמת
פריד שמר על עצמו עד--- הדואט עם ארי היל, שלדעתי ריסק את התדמית המזהירה שלו
אבל בן דוד... אה, השם יודע איפה זה יגמר...
אינני יודע אם תוכן מחשבותי אלו הינם האמת, אך די בהם בכדי להניח את דעתי
מסכימים בהחלט!

אגב, מומלץ להקשיב לראיון של יואלי דיקמן עם יידל ורדיגר, נוסטלגיה לשמה לכל חובבי
שילוב אהרו רזאל-יידל
 

איצל'ה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
פחחחח
יחצנות טהורה של טוקר

מדבריך משמע ש"אינך מחבב את מנחם טוקר", איני נכנס לויכוח לגבי מנחם עצמו, אני רק אבקש ממך להסתכל על עולם המוזיקה בעיניים מקצועיות, לשמוע לסאונד, למילים, לביצוע, ולא בעיניים איוריות וציוריות [מקצוע שהבנתי שהנך מתמצא בו] ואז תגלה שלא מנחם או יואלי הם אלו שיקבעו איזה זמר מוצלח ואיזה שיר לפח.

הוא עשה את טעות חייו. העוילם מחפש, אם כבר, את מרדכי של המאה הקודמת
פריד שמר על עצמו עד--- הדואט עם ארי היל, שלדעתי ריסק את התדמית המזהירה שלו
אבל בן דוד... אה, השם יודע איפה זה יגמר...

צר לי לחלוק על דבריכם. פריד ושוואקי כמעט לא שינו גוון מוזיקאלי [כמובן שתקפצו ותגידו שהם ודאי שינו ועוד איך, אז תנוח דעתכם, פריד לא שינה את סגנונו הוא נשאר עם אותו סגנון לחנים ורק שינה בטיפה ממש את העיבודים]
והשיר אבא היה סינגל עם סיפור שלם מאחוריו ואין עניין לתת דוגמא בגלל שיר אחד שיצא לאור במקרה, מסתכלים על הזמר ולא על השיר, ואגב לדעתי בשיר אבא יש המון המון רגש ועוצמות, וזה שיר שיכנס ועוד איך יכנס [אולי לא אצל יואלי...]
ועוד יש הפתעות בדרך...
ולגבי מרדכי, כבר גדולים ממך וממני בדקו ומצאו שהעוילם רוצה ומעוניין במוזיקה חדשה ולא בסגנון הישן, ומרדכי היקר [שאגב אני מחבב אותו מאוד] גם הבין את העניין ושינה את סגנונו [אומנם לא בצורה דרסטית אבל שינה] ולצערי הוא נפל... ולא בגלל שהציבור רוצה את מרדכי הישן, ממש לא.

מסכימים בהחלט!

לפי כל הנ"ל לא נראה כ"כ שאתם מסכימים.

אגב, מומלץ להקשיב לראיון של יואלי דיקמן עם יידל ורדיגר, נוסטלגיה לשמה לכל חובבי
שילוב אהרו רזאל-יידל

יואלי הוא לא דוגמא בנידון הזה, יואלי בעצמו שונא את הקידמה של המוזיקה, את כל האלקטרוני [הוא משתמש בזה רק מתי שבאמת אין לו ברירה] הוא סובר שרק הקלאסי הרחב הוא טוב... אבל זה נידון אחר ולא קשור לפה.
 

קלאסיקה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אני חושב שם אתם רוצים לדעת מה "העולם" רוצה, כדאי לשאול אותו...
לדעתי, כמעט כל המוזיקה החסידית בימינו היא ברמה נמוכה ממש, בלי קשר לזמרים ולמעבדים אלא בעיקר למלחינים. עיבוד טוב יכול לקדם שיר טוב, ולא לעטוף שיר שאין בו כלום...
עם כל הכבוד לכל תארי ה"מאסטרו" שמוענקים חינם לכל אורגניסט, עדיין לא מצאתי מלחין בסדר גודל של בנציון שנקר, חיים בנט או ירחמיאל ביגון. כשיהיו כאלה - יהיה על מה לדבר...
 

סופראן סטודיו

משתמש מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
אני רק אבקש ממך להסתכל על עולם המוזיקה בעיניים מקצועיות, לשמוע לסאונד, למילים, לביצוע, ולא בעיניים איוריות וציוריות [מקצוע שהבנתי שהנך מתמצא בו] ואז תגלה שלא מנחם או יואלי הם אלו שיקבעו איזה זמר מוצלח ואיזה שיר לפח.
לא דיברתי עוד על הסאונד, דיברתי בכלל על עצם הדואט
(וכנראה פריד שוחד קשות בכדי לצאת בכזה סינגל , כפי שרמזת בהודעתך...וסליחה על הבוטות)
הלחן יפה וזה לא סותר בכלל, אם כי פריד הלך לקראתו של ארי היל
אז תנוח דעתכם, פריד לא שינה את סגנונו הוא נשאר עם אותו סגנון לחנים ורק שינה בטיפה
תגדיר סגנון?
ולגבי מרדכי, כבר גדולים ממך וממני בדקו ומצאו שהעוילם רוצה ומעוניין במוזיקה חדשה ולא בסגנון הישן
מי אמר לך? משום מה כל מי שפגשתי חשב כמוני, כנראה הסביבה שלנו באמת שונה
[שאגב אני מחבב אותו מאוד]
למה לא אמרת קודם? עכשיו הבנתי הכל...
ולא בגלל שהציבור רוצה את מרדכי הישן, ממש לא
אז למה כן? בגלל המעבדים? נו, אז ברור שזה בגלל המגמה שלו ללכת על הקו הצעיר
אבל מה לעשות שמרדכי של פעם ומרדכי של היום הם שני אמנים שונים,
והוא לא יכול לשחזר את ההצלחה שלו משנים עברו

לדעתי הסטייל שלו כבר לא טרנדי, ואנשים התרגלו לשמוע אותו עם מונה , ישראל לאם ו משה לאופר
ולמרות שרק זמר כזה יכול להשתלב ככ יפה בתפאורה האלקטרונית ששמו לו,
עדיין....קשה לי לשמוע אותו בכזה סגנון

ושוב, יכול להיות שאם הוא יחזור למעבדים המוזכרים לעיל, יתכן ויחול שינוי לטובה...
 

יוני א

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
ז
והבעיה היותר גדולה, שחסרים לנו מלחינים טובים...
אם תסכים אני יחלוק עליך אפשר?
יש מלחינים וטובים נכון שלא רואים את התניא או האדרבה של פריד אך בהחלט יש לחנים טובים.
 

אלי פישר

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אם תסכים אני יחלוק עליך אפשר?
יש מלחינים וטובים נכון שלא רואים את התניא או האדרבה של פריד אך בהחלט יש לחנים טובים.
תן דוגמה ללחן טוב של מהתקופה האחרונה
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  58  פעמים

לוח מודעות

למעלה