התייעצות ייעוץ! ילדה בת שנתיים וחצי מוציאה מהדעת .

ענבים טעימים

משתמש רשום
ממש מזדהה עם המקרה שלך,
היה לי ממש את אותו הדבר אצל הבן שלי בן שנתיים ,
רק שאצלי היה איזשהו טריגר - אחרי לידה של אח.
יכול להיות שהוא פשוט מקנא?
אני הרגשתי שאני ממש יוצאת מדעתי וכל הבית סבל מזה וממנו....
מה שלפי דעתי גם יצר מעט את המצב זה הקושי עדיין להביע את מה שהם רוצים - וזה גורם להם לתסכול עמוק...
אני הלכתי עם הילד לטיפול בשיטה מסוימת
ועבדתי על עצמי לאהוב ולחבק כל הזמן שהילד ירגיש קשר ואהבה
לאח חודשיים / שלוש של קושי ואתגר מטורף זה עבר לחלוטין והיום הוא פרח של ילד!!!!
 

BIZZARC- עשירה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
אלא איך? מה התת מודע של הילדה כשהיא מנדנדת ?
אני יענה לך אבל קודם מעניין אותי האם שאת מנדנדת לה' על שידוך/פרנסה/בריאות/דירה/הצלחה במשהו/שתמצאי משהו שחסר לך, זה גם רצון בתת מודע לתשומת לב מה'?
 

א.י.ש

משתמש חדש
אני יענה לך אבל קודם מעניין אותי האם שאת מנדנדת לה' על שידוך/פרנסה/בריאות/דירה/הצלחה במשהו/שתמצאי משהו שחסר לך, זה גם רצון בתת מודע לתשומת לב מה'?
כשאני מבקש מהקב''ה בקשה אני מבקש בקשה נטו גשמית, שהתוצאה הנלווית היא גם יחס ממנו , בשונה מילדה שמנדנדת, שיש יותר הגיון להניח שזה נובע מהרצון לתשומת לב שמתלבשת בבקשה גשמית
 

BIZZARC- עשירה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
כשאני מבקש מהקב''ה בקשה אני מבקש בקשה נטו גשמית, שהתוצאה הנלווית היא גם יחס ממנו , בשונה מילדה שמנדנדת, שיש יותר הגיון להניח שזה נובע מהרצון לתשומת לב שמתלבשת בבקשה גשמית
ולמה אתה לא מניח שהפעוט/ה-ילד/ה מבקשים בקשה נטו גשמית?
 

א.י.ש

משתמש חדש
ולמה אתה לא מניח שהפעוט/ה-ילד/ה מבקשים בקשה נטו גשמית?
לזה התכוונתי שבגיל הזה היות והתת מודע דורש המון תשומת לב ,יש צד גדול להניח שזה נובע מזה, גם כאשר זה נראה סתם בקשה מודעת, בניגוד לבקשה מהקב''ה ששם זה נטו בקשה מודעת.
 

BIZZARC- עשירה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
כשאני מבקש מהקב''ה בקשה אני מבקש בקשה נטו גשמית, שהתוצאה הנלווית היא גם יחס ממנו , בשונה מילדה שמנדנדת, שיש יותר הגיון להניח שזה נובע מהרצון לתשומת לב שמתלבשת בבקשה גשמית
ולמה אתה לא מניח שהפעוט/ה-ילד/ה מבקשים בקשה נטו גשמית?

הפרופורציות של ילד שונות ממה שנראה לנו בעיניים שלנו, ילד יכול לבקש משהו/לרצות משהו/לנדנד על משהו שלנו נראה שטותי ותינוקי ושהוא סתם מוצא -התת מודע כמובן- סיבה גשמית לקבל מאיתנו תשומת לב,
אבל באמת הוא רוצה משהו גשמי לחלוטין ואין לו צורך מיוחד בתשומת לב, והוא מנדנד כי זה מה שהוא רוצה ואמא ואבא מבחינתו אמורים לספק לו את כל רצונותיו וצרכיו ומגיל לידה עד גיל 6 בערך הוא נגמל מעיקר התלות.
הוא לא מחפש כלום חוץ משימלאו את הצרכים והרצונות שלו ועכשיו הוא לומד בעזרתינו להפריד בין צורך לרצון, להמתין, לקבל 'לא', לנסות לבד, לעזור לעצמו וכו'.


אגב ה' יכול להסתכל על הנדנוד שלנו באותה צורה של רצון לתשומת לב, זה אותה יחסיות :)
ואני לא זוכרת עכשיו מי אמר ומה בדיוק הוא אמר, אבל משהו כמו 'ילד שנהרסו לו אוניות הנייר שלו זה כמו קבלן שנהרס לו בנין', זה הפרופורציות.
 

ח.ג.ג'.

משתמש מקצוען
הצורך בתשומת לב מתערבב גם עם הצורך בתעסוקה, ועם זה שבאופן כללי פשוט לא יודע לנהל את עצמו.
לא כל פעם שהילד מחפש תשומת לב זה עם מטרה קונקרטית, אבל מצד שני גם לא כל חיפוש תשומת לב נובע מאיזה חוסר או סיבה תת מודעת עמוקה.
זה פשוט גיל שלא מסתדרים לבד.
 

לא אני

משתמש סופר מקצוען
כשאני מבקש מהקב''ה בקשה אני מבקש בקשה נטו גשמית, שהתוצאה הנלווית היא גם יחס ממנו , בשונה מילדה שמנדנדת, שיש יותר הגיון להניח שזה נובע מהרצון לתשומת לב שמתלבשת בבקשה גשמית
זה לגריעותא לא למעליותא.
החסר נוצר בדיוק כדי שלא נבקש בקשה נטו גשמית, התפילה מטרתה הקשר עם אלוקים, הכי לא הגשמי נטו.
והכמיהה של הילד לקשר זה טבע שה' חקק בכל בן אנוש כדי שנשאף למציאות השלמה של כגמול עלי אמו - בידי ה'.
 

חילזון קטן

משתמש פעיל
מצטרפת לכל מי שכתב כאן לפני,
2.5 זאת תינוקת- לא ילדה
לפעמים הן נראות כ"כ גדולות כי הן הולכים מתקשרים ורוצים להיות גדולים
וגם בגלל שיש אח אח"כ וגם בכלל שהם כאלו חכמים ומבינים ויודעים לסובב את אמא כ"כ בקלות.
 

שירה עבאדי

משתמש פעיל
על איזו ילדה אתן מדברות??
ילדה בת 2 וחצי?
בקושי פעוטה..
מסכננונת
קשה לה שלקחו לה את מקומה כתינוקת.. (האח הקטן אחריה..)
היא בעצמה תינוקת..
וכנראה מירב תשומת הלב כבר לא כלפיה
בטח כשהיא מתנהגת ככה..
היא פשוט משוועת לתשומת לב ואהבה אמיתית !!!!
היא לא מסכנה!
מי שנתן לה את האח, נותן לה כח להתמודד.
היא רוצה תשומת לב, מחפשת להתחבר לאמא ולמצוא את מקומה..
אבל מסכנה היא לא..
 

שירה עבאדי

משתמש פעיל
ילדה בת שנתיים עקשנית בטירוף , צריך ללכת איתה בין הטיפות ,מתלוננת המון
מביאה לה מים - אני רוצה בכוס ורודה
אומרת לה שהכוס הורודה מלוכלכת - משתטחת על הרצפה בצרחוות .
יום שישי - נדבקת אלי בזמן הבישולים - אמא חיבוקי . היא לא מרפה לרגע
בשעות הערב - תעלי למיטה . לא רוצה , אני רוצה מוצץ (היא לא יודעת מה זה ) רק בגלל שאחותה בת שנה משתמשת בו .אני רוצה בקבוק , אני רוצה שמיכה
וכל זה בצרחות שאין לתאר . אני צריכה כל פעם מחדש להיות בחדר לידה עד שתרדם (לפעמים לוקח שעה ,שעה וחצי
מתעמתת על כל דבר פעוט
חוזרת מהמעון אמא אני רוצה שלוק , ואם העזתי להגיד לה לא עכשיו היא תמשיך לנדנד .
אתמול היתה לנו נסיעה אחיה הגדול ישב ליד אמא במושב האחורי ---- צרחות אימים אני רוצה ליד אמא . כך שעה של נסיעה
אני תוהה לעצמי באיזו דרך אלך איתה , לא רוצה להרוס אותה , אין לי פניות בכלל לאהוב אותה , כשאני בסביבתה אני במתח .
איזו גישה של חינוך תוכל להועיל פה ?
תודה לכן
אמא סססחווטה
חצי בלת”ק
ממליצה בחום על גישת שפר או שרמן.
זה אותו דבר כמעט..
ממליצה לך על האתר של דקלה יוספסברג
 

לא אני

משתמש סופר מקצוען
חצי בלת”ק
ממליצה בחום על גישת שפר או שרמן.
זה אותו דבר כמעט..
ממליצה לך על האתר של דקלה יוספסברג
אי המלצה גדולה מאד מאד.
יש הרבה מידע כאן בפורום, מומלץ לקרוא.
באופן כללי זו גישה שמנתקת את הקשר הבריא והטבעי והיא גרועה דווקא כי היא "עובדת".
לא מנסיון - שמעתי הרבה המלצות על הדרכת הורים של ליבי כץ.
 

שירה עבאדי

משתמש פעיל
אי המלצה גדולה מאד מאד.
יש הרבה מידע כאן בפורום, מומלץ לקרוא.
באופן כללי זו גישה שמנתקת את הקשר הבריא והטבעי והיא גרועה דווקא כי היא "עובדת".
לא מנסיון - שמעתי הרבה המלצות על הדרכת הורים של ליבי כץ.
שמעתי שבפרוג מתנגדים לשפר, בכ”א כותבת את דעתי.
ממליצה בכל פה!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה