טעויות ושגיאות באתרים עיתונים ומגזינים

נריה מגן

משתמש מקצוען
אגב, טעיתי, זה היה ביום חמישי.
והנה תמונה נוספת, מהיום, מאת @הסכת ושמע :

תגידו רק מי נגד מי, את מי עצרו ולמה. אולי קוקי התרנגולת האהובה בצרות? @פנס בערפל , אם יש צורך בעו"ד מוסמך לשחרר אותה אני מכיר אחד רלוונטי...
מעניין.png
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
שגיאה נפוצה:
נודה לתרומתך הנכבדה. במקום - נודה על תרומתך הנכבדה.
איך מודים לתרומה?
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים

יענקי R

ספר יהלום - עימוד נוצץ ברמה אחרת
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
עימוד ספרים
צילום מקצועי
עריכה תורנית
עריכה והפקת סרטים

יענקי R

ספר יהלום - עימוד נוצץ ברמה אחרת
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
עימוד ספרים
צילום מקצועי
עריכה תורנית
עריכה והפקת סרטים

עיגול רבוע

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
"נודה מקרב לב לרב..." - לא נכון!
או שכותבים לר'... או להרב...
"לרב תרבה נחלתו".
אגב, האם כותבים "להרבנית" ?...


=======
ואם שגיאות הרווחות בדיבור, אז הנה עוד:

- אתה יכול להקריב לי את הבקבוק ?

- וכי אלקים אתה שמקריבים לך נסכים ?

רק קרבנות "מקריבים", לבשר ודם מקרבים.
אפשר שהמשמעות הפנימית היא לפי המבואר בספרים הקדושים, שע"י הקרבת קרבן מעלים ומקרבים בכך את כל הבריאה לקב"ה, לכן יש כאן שימוש בבנין הפעיל, שלפעמים הוא משמש כ"פועל יוצא לשנים פעולים" למה שבבנין פעל הוא פועל יוצא לפעול אחד. כך את הקרבן מקריבים (הפעיל) ועי"ז את כל הבריאה מקרבים (פעל).
"ופרעה הקריב", פירש רש"י שקרב את עצמו. זה ענין אחר. ולא בכדי דרשו חז"ל שקרב את לבם ישראל לאביהם שבשמים (לכן כתוב בבנין כזה שיש בו את שני המשמעויות - את עצמו ואותם).
 
נערך לאחרונה ב:

עיגול רבוע

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
נודה לתרומתך הנכבדה. במקום - נודה על תרומתך הנכבדה.
איך מודים לתרומה?
גם זה השתרבב מאידיש: אדאנק פאר די תרומה.
טעות שקרתה לי בכיוון ההפוך, כאשר צעדתי צעדים ראשונים בשפה זו תרגמתי מעברית "תודה לך" - יישר-כח פאר דיר. ותקנו אותי שיש לומר יישר-כח אף דיר; או יישר כח פאר די זאך. כללים שהיו נראים בעיני כדבר שלא ייאמן, אלא שדובר אידיש "נאך פון דער היים" הוא שלמדני כך. כך שלכל שפה כללים שלה, העלולים להיות הפוכים בזו משל זו.



====
ועוד שגיאה נפוצה:
במקום: הוא ירק עלי, או הוא עמד לירוק עלי (ובכתיבה: לירק בחולם חסר),
אנחנו שומעים: הוא הריק (ה"א חרוקה או צרויה), או הוא עמד להריק (ה"א קמוצה) עלי.

- למה הירקת עליו ?
- כי הוא הוזיז אותי...
 
נערך לאחרונה ב:

עיגול רבוע

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
ואפשר לשלב את ה"אז" במשפט "מושלם":

- אני זקוק כעת לכסף, אז אני אני הולך להלוות ממישהו.
- אם חסר לך כסף איזה כסף תוכל להלוות ??
אגב, למה אתה זקוק לכסף ?
- בשביל שכירות הדירה; הדירה שאני גר בה היא לא שלי, אני רק משכיר אותה ממישהו....
- אם היא לא שלך אז איך אתה משכיר אותה ??
 

רוח סערה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אתה יכול להקריב לי את הבקבוק ?
הוא הריק (ה"א חרוקה או צרויה), או הוא עמד להריק (ה"א קמוצה) עלי.

- למה הירקת עליו ?
לא נראה לי שאלו דוגמאות לטעויות נפוצות בין מבוגרים עם אינטיליגנציה בסיסית ומעלה, ולכן, אין טעם לגלות את אזנם של הניקים בפורום שמדובר בטעויות.
 

יענקי R

ספר יהלום - עימוד נוצץ ברמה אחרת
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
עימוד ספרים
צילום מקצועי
עריכה תורנית
עריכה והפקת סרטים

עיגול רבוע

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
מבוגרים עם אינטיליגנציה בסיסית
זו טעות שקורית גם אצלנו, בעלי האינטלגנציה הפוסט-בסיסית, שאומרים "מבוגרים עם אינטלגנציה".

ובהתאם לעונת החורף:
-קר בחוץ. לך עם המעיל !
-אבל הוא כבר הלך היום הרבה, כואבות לו הרגליים.
-כואבות לו הרגליים ? אלו רגליים ??
-אמרת שאלך עמו. משמע גם הוא הולך.
-אז איך אומרים ?
-מה זאת אומרת איך אומרים ? פותחים את הפה ואומרים ?
-אה, מה אומרים ?
-אומרים לך במעיל !


ספר מקסים עם שפה קולחת, תיקנית ועשירה, אבל...לא ללא טעויות פה ושם. טעויות שמטבע הדברים ומשפעת קלחת הקולמוסין (מושג תיקני?) מצוי שקורות תדיר
אם מדובר בציטוטים של דמויות, אפשר שהתכוונו לצטט את הדמויות כהוויתם ולא לשים בפיהם לשונות שאינם מתאימות להם.


ובל נשכח, שדבור בצורה תקינה - עיקרו: הדיבור בנימוס ובדרך ארץ, והענקת הרגשה נעימה לבן-השיחה. לכן אין אנו חשים "על הגובה", מול בעלי שגיאות דקדוקיות, כאשר הם באמת הם מדקדקים בדבורם יותר מאתנו. והאשכול הזה נועד רק לחדד מודעות.
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה