לימוד נהיגה טסט טסט טסט - איך מצליחים להגיע אליו בכלל ??

אא-אסתר

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
D I G I T A L
אני ביקשתי מהמורה שלי בצורה שהכניסה אותו ל'אווירה'. 'וואי, איך בא לי כבר בסוכות להראות במפגשים המשפחתיים איזה כרטיס מעניין למשפחה שלי... אתה יכול לסדר לי את זה?'
מציע לנסות אולי טקטיקה כזאת, אנשים אוהבים להרגיש טובים - ואם תתנו להם הרגשה שהם טובים אם הם 'מסדרים' לכם איזה טסט בקרוב - סביר מאוד להניח שהם יתאמצו טיפהל'ה יותר בשבילכם.
המורה שלי למשל, סידר לי טסט אחרי שאמרתי לו את זה, אפשר לומר ממש מהרגע מהרגע.​
חחח
לא ילך
הכי הרבה שאצליח להוציא ממנה זה איזשהו קצה חיוך ..
 

אא-אסתר

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
D I G I T A L
לא הייתי עוזבת
זה לא שאת אחרי 100 שיעורים
35 זה לא ככ הרבה
כן הייתי מנסה להגיע איתה לשיח של "אוקי בואי נחליט שאנחנו עושות עכשיו עוד X שיעורים (נניח 3-4) ואני נותנת את ה200% שלי ואז ניגשת"
רעיון טוב- תודה!
 

יעלזו חסידים

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
ברור, אבל עדין זה ללמוד את הרכב, להכיר מורה שעובד בראש אולי אחר
יודעת מכאלו שעברו מורה שזה קצת איתחול מחדש שהוא תהליך בפני עצמו ... [וגם עד שמוצאים מורה ועד שהוא מתפנה...]
נכון מאוד, אבל לא בטוח שזה רע, אולי ההפך, כי בסוף, אחרי שיש את הרישיון ביד הרי תנהגו על רכב אחר, לא על זה שלמדתם, זה טוב להכיר ולראות שההבדלים לא כאלו גדולים...
2. לעבור מורה זה לעבור לאחד שיראה אותך מזוית נוספת, אולי באמת יש משהו קטן שהמורה העכשווית לא יודעת לשים על זה את האצבע אבל היא מרגישה בנהיגה ש'זה לא זה', מורה אחר עם זוית אחרת יכול הרבה פעמים לפתור את זה.

זכור לי מגיסי שיום לפני הטסט הוא עצר מורה נהיגה ברחוב (יש לו קצת מהחוצפה...) ואמר לו שמחר יש לו טסט והוא רוצה שיעור אצלו כדי שהוא יאיר לו מזוית נוספת על צורת הנהיגה שלו.
 

יראת שמימדיגע רעבצין

משתמש מקצוען
אני לומדת נהיגה אצל מורה שקיבלתי עליה הרבה המלצות, בשיעורים האחרונים אני מרגישה שאני לא מצליחה להתקדם והיא יותר משמשת לי כסתם בקרית על הברקסים והגז בלי איזשהו תהליך למידה שקורה בפועל
בשיעור האחרון נשברתי והעזתי (...!!) לדבר איתה על טסט ומה היא חושבת [שיעור 35!]
שיעור 35 זה לא הרבה.
התשובה שלה היתה כ״כ מרגיזה:
״אין לי צפי זה יכול לקחת 10 20 30 שיעורים מה אני יודעת ??, מה את רוצה שאגיד לך בכלל ??״
תשובה זהה שכל המורות/מורים נותנים/ות.
נסיתי לשאול כמה אני מוכנה לטסט באחוזים, והתשובה שלה היתה שהיא לא יודעת חשבון ואחוזים
״את לא יודעת במה קשה לך ? את רוצה שאכתוב לך את זה ואשלח לך ?״ - ״קשה לך בהאטות לפני כיכרות, בשימת לב לזכות קדימה ועוד ...
את ממש לא מוכנה!״
נסיתי להגיד: אני לא גרועה כ״כ, ואם את אומרת גם 10 שיעורים לפחות לזה -זה מיאשש אותי ... - ״אני אמרתי שאת גרועה ? אני אמרתי 10 שיעורים? את מוציאה דברים מהקשרם, לא מבינה מה אתם מצפות שאני יגיד לכם??? אני לא יכולה לדעת מתי זה יקרה ... וכל בן אדם זה אחרת...״
אני הייתי מתאמצת מאוד לשים לב להערות האלה. וליישם אותם. עד היום ההערות של המורה מלוות אותי, להאט להסתכל עוד פעם ועוד פעם..
אני לא יודעת מה לענות לה, ואיך להמשיך לנהל את השיח הזה, קשה לי להמשיך להקרע ולתזז בין עבודה ל 2 שיעורים בשבוע [האמת שלאחרונה קצת נישברתי וירדתי לפחות] שאין לי אפילו איזשהו צפי בראש לכמה זמן עוד יקח המרוץ הזה ואם יש איזשהי התקדמות בכלל או שזה משהו שצריך לחפש אותו בפינצטה ...
זה הגיוני צורת השיח הזה ?
זה מתסכל שיח כזה. אבל אל תשלי את עצמך אצל כל המורים/ות זה ככה. עברתי מורות.
כן תתעקשי שאת רוצה כבר טסט פנימי(שזה שיעור עם מורה אחר שרק יגיד שאת לא מוכנה..) אבל אחרי טסט פנימי
אפשר כבר להתחיל לשגע על טסט / טסט פנימי נוסף.
זה נשמע לכם תקין ההתנהלות שלה - צורת הלמידה ?
כן מצינת שמרגישה שהשתפרתי, ובכללי אני בן אדם רחפן קצת- ואולי באמת יותר קשה לי מאחרים ... האם אין מה לעשות ורק לשפוך ים כסף ולחכות שהנס הזה מתישהוא יקרה ... ?
לא להתייאש. ולא להלחץ מכל אלה שאומרים 28 וטסט. אצל כל אחת זה אחרת.
תראי לבוא לשיעורים אחרי שישנת טוב בלילה. אכלת ארוחת בוקר וכו.
בהצלחה
 

לאהמ

משתמש פעיל
הגישה של 28 ואז טסט גורמת ללחץ ורפיון אחרי שעוברים את זה
תדעי שרוב הנשים לא מצליחות להוציא רשיון בכזה מהירות
אין לי מושג אם התנהלות המורה כאן תקינה
אני באיזה שהוא שלב כל שיעור שאלתי את המורה על מה עוד נשאר לי לעבוד
והתאמצתי מאד להיות מושלמת בדבר הזה
עד שלא היה לה נקודה משמעותית להגיד לי לשפר....
 

יוסייוסייוס

משתמש מקצוען
אכן טסט שלא עוברים מאוד מייאש ...
============
צריך להגיע מוכנים לטסט ולא סתם.
אבל צריך לדרוש ממורה הנהיגה שני דברים
א. שהוא יתן ויוסיף ביטחון עצמי ולא יצעק וגם לא יוריד את הביטחון נעצמי.
ב. שהמורה יתרכז בנהיגה ובהוראה ולא בפלאפון שלו.

אלו שתי דרישות הכרחיות
לעשות את תפקידו בריכוז ובנעימות.

ובנוסף לא לתת למורה הנהיגה לסחוב יותר מידי עד הטסט.
יש למורה נהיגה אינטרס שהטסטרים יגידו שהוא מביא תלמידים מוכנים וכך זה יעזור לו בעתיד [עם עוד תלמידים].

לכן לא לתת לו למרוח יותר מידי זמן.

זה אכן רעיון לקחת שיעור ממורה אחר [אולי בעיר אחרת] שאין לו שום קשר למורה הנוכחי ולבקש ממנו חוות דעת על הנהיגה.

בכל מקרה
זה תקופה קשה ומעייפת [ויקרה...].
בעזרת ה' תעברו בקרוב!
 

אא-אסתר

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
D I G I T A L
שיעור 35 זה לא הרבה.

תשובה זהה שכל המורות/מורים נותנים/ות.

אני הייתי מתאמצת מאוד לשים לב להערות האלה. וליישם אותם. עד היום ההערות של המורה מלוות אותי, להאט להסתכל עוד פעם ועוד פעם..

זה מתסכל שיח כזה. אבל אל תשלי את עצמך אצל כל המורים/ות זה ככה. עברתי מורות.
כן תתעקשי שאת רוצה כבר טסט פנימי(שזה שיעור עם מורה אחר שרק יגיד שאת לא מוכנה..) אבל אחרי טסט פנימי
אפשר כבר להתחיל לשגע על טסט / טסט פנימי נוסף.

לא להתייאש. ולא להלחץ מכל אלה שאומרים 28 וטסט. אצל כל אחת זה אחרת.
תראי לבוא לשיעורים אחרי שישנת טוב בלילה. אכלת ארוחת בוקר וכו.
בהצלחה
תודה, תגובה חכמה ומעודדת!
הגישה של 28 ואז טסט גורמת ללחץ ורפיון אחרי שעוברים את זה
תדעי שרוב הנשים לא מצליחות להוציא רשיון בכזה מהירות
אין לי מושג אם התנהלות המורה כאן תקינה
אני באיזה שהוא שלב כל שיעור שאלתי את המורה על מה עוד נשאר לי לעבוד
והתאמצתי מאד להיות מושלמת בדבר הזה
עד שלא היה לה נקודה משמעותית להגיד לי לשפר....
תודה, זה מעודד לשמוע, וגם הרעיון שלך טוב -כי אני באמת מרגישה שאני באה ומעבירה שיעור ואין כאן כבר איזשהו תהליך למידה- כנראה שזה כן קשור גם בי...
אכן טסט שלא עוברים מאוד מייאש ...
============
צריך להגיע מוכנים לטסט ולא סתם.
אבל צריך לדרוש ממורה הנהיגה שני דברים
א. שהוא יתן ויוסיף ביטחון עצמי ולא יצעק וגם לא יוריד את הביטחון נעצמי.
ב. שהמורה יתרכז בנהיגה ובהוראה ולא בפלאפון שלו.

אלו שתי דרישות הכרחיות
לעשות את תפקידו בריכוז ובנעימות.

ובנוסף לא לתת למורה הנהיגה לסחוב יותר מידי עד הטסט.
יש למורה נהיגה אינטרס שהטסטרים יגידו שהוא מביא תלמידים מוכנים וכך זה יעזור לו בעתיד [עם עוד תלמידים].

לכן לא לתת לו למרוח יותר מידי זמן.

זה אכן רעיון לקחת שיעור ממורה אחר [אולי בעיר אחרת] שאין לו שום קשר למורה הנוכחי ולבקש ממנו חוות דעת על הנהיגה.

בכל מקרה
זה תקופה קשה ומעייפת [ויקרה...].
בעזרת ה' תעברו בקרוב!
תודה על העידוד!!
היא מורה טובה לא צועקת וממש לא בפלאפון, דיברתי עכשיו עם עוד מורה שממש המליצו לי עליה כמה שאני מכירה
היא אמרה לי: את האמת אנחנו חברות והיא קולגה שלי -אני לא אפגע בה .. כן מוכנה לעשות שיעור החלפה בוא נראה אותך תגידי את מה את מרגישה, אני אגיד מה אני חושבת ....
מתלבטת אם שווה - כי בתכלס בסוף לא יודעת אם יהיה לה אומץ לקחת אותי ממנה ....
וכמה החוות דעת שלה תהיה נקיה מאינטרסים [ למרות שטענו לי שהיא ישרה ותגיד את האמת]
??
 

אא-אסתר

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
D I G I T A L
ובנוסף לא לתת למורה הנהיגה לסחוב יותר מידי עד הטסט.
יש למורה נהיגה אינטרס שהטסטרים יגידו שהוא מביא תלמידים מוכנים וכך זה יעזור לו בעתיד [עם עוד תלמידים].
זה בדיוק, הרוב אצלה עוברות טסט ראישון או שני - השאלה כמה שיעורים לקחו קודם... :(
היא מדיקת על דברים הכי קטנים, ומזיזה לי את ההגה בניאונסים שאני לא מצליחה להבין אותם ...[שאני יהיה בדיוקקק במרכז הנתיב]
 

יראת שמימדיגע רעבצין

משתמש מקצוען
דיברתי עכשיו עם עוד מורה שממש המליצו לי עליה כמה שאני מכירה
היא אמרה לי: את האמת אנחנו חברות והיא קולגה שלי -אני לא אפגע בה .. כן מוכנה לעשות שיעור החלפה בוא נראה אותך תגידי את מה את מרגישה, אני אגיד מה אני חושבת ....
מתלבטת אם שווה - כי בתכלס בסוף לא יודעת אם יהיה לה אומץ לקחת אותי ממנה ....
וכמה החוות דעת שלה תהיה נקיה מאינטרסים [ למרות שטענו לי שהיא ישרה ותגיד את האמת]
??
תנסי. מה יש להפסיד?
(היא מאותה בי"ס?)
 

שלמה שמואלי

משתמש רשום
בעלי סיים עם זה ברוך השם ממש עכשיו...
הוא היה אצל מורה ממש כמו שתיארת, פשוט הוריד לו את הבטחון עצמי. וגם הוא לאחר 30 שיעורים בערך הרגיש שזה כבר מוצה וניסה לדבר על טסט והמורה הגיב בדיוק כמו שאת מתארת תכלס הוא לחץ וניגש לטסט ופשוט לא היה מוכן
דחפתי אותו ממש לעבור מורה וכשהוא הגיע למורה השני הוא הרגיש שהוא פשוט עכשיו התחיל ללמוד.
ברוך השם אצל המורה השני הוא עבר בקלות.
מה שאני מתכוונת לומר שאם את מרגישה שהמורה לא תורמת לך ללמידה במצב הנוכחי, אל תנסי שום דבר ואל תבזבזי על זה כסף פשוט תעברי מורה גם אם זה כרוך בעוד מספר לא מבוטל של שיעורים ותראי ישועות בקרוב!
ולא לשכוח שכולם עוברים את זה בסוף...
 

יראת שמימדיגע רעבצין

משתמש מקצוען
בעלי סיים עם זה ברוך השם ממש עכשיו...
הוא היה אצל מורה ממש כמו שתיארת, פשוט הוריד לו את הבטחון עצמי. וגם הוא לאחר 30 שיעורים בערך הרגיש שזה כבר מוצה וניסה לדבר על טסט והמורה הגיב בדיוק כמו שאת מתארת תכלס הוא לחץ וניגש לטסט ופשוט לא היה מוכן
דחפתי אותו ממש לעבור מורה וכשהוא הגיע למורה השני הוא הרגיש שהוא פשוט עכשיו התחיל ללמוד.
ברוך השם אצל המורה השני הוא עבר בקלות.
מה שאני מתכוונת לומר שאם את מרגישה שהמורה לא תורמת לך ללמידה במצב הנוכחי, אל תנסי שום דבר ואל תבזבזי על זה כסף פשוט תעברי מורה גם אם זה כרוך בעוד מספר לא מבוטל של שיעורים ותראי ישועות בקרוב!
ולא לשכוח שכולם עוברים את זה בסוף...
כמה שיעורים הוא עשה אצל המורה השני?
אני גם ממליצה לעבור מורה במקרה שלא מתקדמים או שהמורה צועק וכו
אבל @אא-אסתר קחי בחשבון שלעבור מורה אומר לעשות עוד מינימום 10-20 שיעורים שדוחה את הטסט בעוד חודשיים...
 

לעלוב ב"ש

משתמש פעיל
כמה שיעורים הוא עשה אצל המורה השני?
אני גם ממליצה לעבור מורה במקרה שלא מתקדמים או שהמורה צועק וכו
אבל @אא-אסתר קחי בחשבון שלעבור מורה אומר לעשות עוד מינימום 10-20 שיעורים שדוחה את הטסט בעוד חודשיים...
אם יש לה 28 שיעורים המורה השני לא אמור לדרוש יותר משיעור אחד או שתיים
 

יראת שמימדיגע רעבצין

משתמש מקצוען
אם יש לה 28 שיעורים המורה השני לא אמור לדרוש יותר משיעור אחד או שתיים
בין לא אמור למה שהמורה עושה בפועל, זה בד"כ שתי מקבילים שלא נפגשים לעולם..
נדיר לשמוע על מורה שמעביר תלמיד של מורה אחר טסט מהר. (בלי לעשות עליו קופה...)
 

יעלזו חסידים

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
שלעבור מורה אומר לעשות עוד מינימום 10-20 שיעורים שדוחה את הטסט בעוד חודשיים...
נדיר לשמוע על מורה שמעביר תלמיד של מורה אחר טסט מהר. (בלי לעשות עליו קופה...)
מה פתאום? מאיפה לקחתם את זה? אני מכיר כאלו שעשו אתל השני 4-5 שיעורים ולטסט. זה גם קופה למורה כי אחרת הוא היה מפסיד את הכסף הזה...
למורי נהיגה לא חסר עבודה, יעידו על זה הלומדים כמה קשה לתפוס תור...
 

יראת שמימדיגע רעבצין

משתמש מקצוען
מה פתאום? מאיפה לקחתם את זה? אני מכיר כאלו שעשו אתל השני 4-5 שיעורים ולטסט. זה גם קופה למורה כי אחרת הוא היה מפסיד את הכסף הזה...
למורי נהיגה לא חסר עבודה, יעידו על זה הלומדים כמה קשה לתפוס תור...
הלוואי. המציאות שאני הכרתי נראית אחרת.
המציאות שאני הכרתי היא של מורים מתמרחים שדוחפים לך עוד שיעורים כדי למלא יומן.
כי אין להם סבלנות להתחיל עם תלמידים חדשים...
 

לא לפרסום

משתמש מקצוען
אני מרגישה שאני לא מצליחה להתקדם והיא יותר משמשת לי כסתם בקרית על הברקסים והגז בלי איזשהו תהליך למידה שקורה בפועל
קשה לי להמשיך להקרע ולתזז בין עבודה ל 2 שיעורים בשבוע [האמת שלאחרונה קצת נישברתי וירדתי לפחות]
כן מצינת שמרגישה שהשתפרתי, ובכללי אני בן אדם רחפן קצת- ואולי באמת יותר קשה לי מאחרים
לא אוהב להיות הלא צדיק.....
אני קצת מתפלא על התגובות....רובם מייעצים לעבור מורה.....
קראתי פעמיים את התגובה שלך...ובעיני נראה שאת לא מוכנה......[אשמח אם אני טועה]
אפילו לא כתבת "אני מרגישה שאני נוהגת מצויין" שאז היה שיקול שהמורה מורח.....
28 שיעורים זה לא משהו מקודש...יש כאלה שלוקח להם עשרות שיעורים.....
הדגשת מפורש שקשה לך יותר מאחרים....בכלל לא דיברת על הורדת ביטחון העצמי.....
עצה שלי....שווה להמשיך....עד שאת מרגישה שאת יודעת טוב....אם זה מעבר זה כבר מריחה.....
 

לעלוב ב"ש

משתמש פעיל
בין לא אמור למה שהמורה עושה בפועל, זה בד"כ שתי מקבילים שלא נפגשים לעולם..
נדיר לשמוע על מורה שמעביר תלמיד של מורה אחר טסט מהר. (בלי לעשות עליו קופה...)
מה פתאום אני עברתי ל2 מורים ואף אחד לא דרש עוד פעם את כל השיעורים
הלוואי. המציאות שאני הכרתי נראית אחרת.
המציאות שאני הכרתי היא של מורים מתמרחים שדוחפים לך עוד שיעורים כדי למלא יומן.
כי אין להם סבלנות להתחיל עם תלמידים חדשים...
נפלת על מורה רשע
 

שלמה שמואלי

משתמש רשום
לא אוהב להיות הלא צדיק.....
אני קצת מתפלא על התגובות....רובם מייעצים לעבור מורה.....
קראתי פעמיים את התגובה שלך...ובעיני נראה שאת לא מוכנה......[אשמח אם אני טועה]
אפילו לא כתבת "אני מרגישה שאני נוהגת מצויין" שאז היה שיקול שהמורה מורח.....
28 שיעורים זה לא משהו מקודש...יש כאלה שלוקח להם עשרות שיעורים.....
הדגשת מפורש שקשה לך יותר מאחרים....בכלל לא דיברת על הורדת ביטחון העצמי.....
עצה שלי....שווה להמשיך....עד שאת מרגישה שאת יודעת טוב....אם זה מעבר זה כבר מריחה.....
לא ממש לא
אני דיברתי על זה שהמורה בשיעורים האחרונים לא מלמדת וברגע שיש פער כ"כ גדול בין המורה לתלמידה, אין אפשרות להתקדם. אם המורה מבחינתה בשיא הלימודים והתלמידה מנסה רק לראות את הסוף זה פשוט לא ילך
וחוץ מזה כשבעלי עבר מורה הוא פשוט רשם לו על דף את ההתרשמות שלו, והם עבדו לפי זה
לגבי מספר השיעורים שדורש מורה כאשר עוברים אליו, זה ממש לא נכון שהם מנסים לעשות קופה, הם מספיק עמוסים. יש עניין אחר, שכל מורה שם דגש על נקודות אחרות ודברים אחרים, ולפעמים המורה שעוברים אליו משפר ומחזק דברים אחרים וזה דורש שיעורים חוץ ממה שצריך כמה שיעורים כדי להכיר את הרכב היטב לטסט.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קה

א הוֹדוּ לַיי קִרְאוּ בִּשְׁמוֹ הוֹדִיעוּ בָעַמִּים עֲלִילוֹתָיו:ב שִׁירוּ לוֹ זַמְּרוּ לוֹ שִׂיחוּ בְּכָל נִפְלְאוֹתָיו:ג הִתְהַלְלוּ בְּשֵׁם קָדְשׁוֹ יִשְׂמַח לֵב מְבַקְשֵׁי יי:ד דִּרְשׁוּ יי וְעֻזּוֹ בַּקְּשׁוּ פָנָיו תָּמִיד:ה זִכְרוּ נִפְלְאוֹתָיו אֲשֶׁר עָשָׂה מֹפְתָיו וּמִשְׁפְּטֵי פִיו:ו זֶרַע אַבְרָהָם עַבְדּוֹ בְּנֵי יַעֲקֹב בְּחִירָיו:ז הוּא יי אֱלֹהֵינוּ בְּכָל הָאָרֶץ מִשְׁפָּטָיו:ח זָכַר לְעוֹלָם בְּרִיתוֹ דָּבָר צִוָּה לְאֶלֶף דּוֹר:ט אֲשֶׁר כָּרַת אֶת אַבְרָהָם וּשְׁבוּעָתוֹ לְיִשְׂחָק:י וַיַּעֲמִידֶהָ לְיַעֲקֹב לְחֹק לְיִשְׂרָאֵל בְּרִית עוֹלָם:יא לֵאמֹר לְךָ אֶתֵּן אֶת אֶרֶץ כְּנָעַן חֶבֶל נַחֲלַתְכֶם:יב בִּהְיוֹתָם מְתֵי מִסְפָּר כִּמְעַט וְגָרִים בָּהּ:יג וַיִּתְהַלְּכוּ מִגּוֹי אֶל גּוֹי מִמַּמְלָכָה אֶל עַם אַחֵר:יד לֹא הִנִּיחַ אָדָם לְעָשְׁקָם וַיּוֹכַח עֲלֵיהֶם מְלָכִים:טו אַל תִּגְּעוּ בִמְשִׁיחָי וְלִנְבִיאַי אַל תָּרֵעוּ:טז וַיִּקְרָא רָעָב עַל הָאָרֶץ כָּל מַטֵּה לֶחֶם שָׁבָר:יז שָׁלַח לִפְנֵיהֶם אִישׁ לְעֶבֶד נִמְכַּר יוֹסֵף:יח עִנּוּ בַכֶּבֶל (רגליו) רַגְלוֹ בַּרְזֶל בָּאָה נַפְשׁוֹ:יט עַד עֵת בֹּא דְבָרוֹ אִמְרַת יי צְרָפָתְהוּ:כ שָׁלַח מֶלֶךְ וַיַּתִּירֵהוּ מֹשֵׁל עַמִּים וַיְפַתְּחֵהוּ:כא שָׂמוֹ אָדוֹן לְבֵיתוֹ וּמֹשֵׁל בְּכָל קִנְיָנוֹ:כב לֶאְסֹר שָׂרָיו בְּנַפְשׁוֹ וּזְקֵנָיו יְחַכֵּם:כג וַיָּבֹא יִשְׂרָאֵל מִצְרָיִם וְיַעֲקֹב גָּר בְּאֶרֶץ חָם:כד וַיֶּפֶר אֶת עַמּוֹ מְאֹד וַיַּעֲצִמֵהוּ מִצָּרָיו:כה הָפַךְ לִבָּם לִשְׂנֹא עַמּוֹ לְהִתְנַכֵּל בַּעֲבָדָיו:כו שָׁלַח מֹשֶׁה עַבְדּוֹ אַהֲרֹן אֲשֶׁר בָּחַר בּוֹ:כז שָׂמוּ בָם דִּבְרֵי אֹתוֹתָיו וּמֹפְתִים בְּאֶרֶץ חָם:כח שָׁלַח חֹשֶׁךְ וַיַּחְשִׁךְ וְלֹא מָרוּ אֶת (דבריו) דְּבָרוֹ:כט הָפַךְ אֶת מֵימֵיהֶם לְדָם וַיָּמֶת אֶת דְּגָתָם:ל שָׁרַץ אַרְצָם צְפַרְדְּעִים בְּחַדְרֵי מַלְכֵיהֶם:לא אָמַר וַיָּבֹא עָרֹב כִּנִּים בְּכָל גְּבוּלָם:לב נָתַן גִּשְׁמֵיהֶם בָּרָד אֵשׁ לֶהָבוֹת בְּאַרְצָם:לג וַיַּךְ גַּפְנָם וּתְאֵנָתָם וַיְשַׁבֵּר עֵץ גְּבוּלָם:לד אָמַר וַיָּבֹא אַרְבֶּה וְיֶלֶק וְאֵין מִסְפָּר:לה וַיֹּאכַל כָּל עֵשֶׂב בְּאַרְצָם וַיֹּאכַל פְּרִי אַדְמָתָם:לו וַיַּךְ כָּל בְּכוֹר בְּאַרְצָם רֵאשִׁית לְכָל אוֹנָם:לז וַיּוֹצִיאֵם בְּכֶסֶף וְזָהָב וְאֵין בִּשְׁבָטָיו כּוֹשֵׁל:לח שָׂמַח מִצְרַיִם בְּצֵאתָם כִּי נָפַל פַּחְדָּם עֲלֵיהֶם:לט פָּרַשׂ עָנָן לְמָסָךְ וְאֵשׁ לְהָאִיר לָיְלָה:מ שָׁאַל וַיָּבֵא שְׂלָו וְלֶחֶם שָׁמַיִם יַשְׂבִּיעֵם:מא פָּתַח צוּר וַיָּזוּבוּ מָיִם הָלְכוּ בַּצִּיּוֹת נָהָר:מב כִּי זָכַר אֶת דְּבַר קָדְשׁוֹ אֶת אַבְרָהָם עַבְדּוֹ:מג וַיּוֹצִא עַמּוֹ בְשָׂשׂוֹן בְּרִנָּה אֶת בְּחִירָיו:מד וַיִּתֵּן לָהֶם אַרְצוֹת גּוֹיִם וַעֲמַל לְאֻמִּים יִירָשׁוּ:מה בַּעֲבוּר יִשְׁמְרוּ חֻקָּיו וְתוֹרֹתָיו יִנְצֹרוּ הַלְלוּיָהּ:
נקרא  1  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה