מידע שימושי ח. ברטלר - מתי יוצא הספר הבא?

מצב
הנושא נעול.

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
נכתב ע"י צילומנציה;2264069:
אפשר שמות? מן הסתם הם לא מסתירים את הסתייגותם.

לא מסתירים, אין משמעותו - מפרסמים...

ההסתייגויות (החריפות יש לציין) שאני שמעתי היו בשיחה של אחד על אחד עם נשים שעוסקות בתחום הטיפול ועברו / עוברות הכשרה קונוונציונאלית.
 

נפגעתי ונוש

משתמש חדש
ואולי ראוי לציין ששאלתי הרבה גדולים ממני בתורה, ביראה ובחכמה לפני. הדברים דקים והנפש עדינה ומקודשת מכדי לעוות בה. לא הייתי שולחת בעשרת ימי תשובה תגובה אלמלא בדקתי את עצמי לפני ולפנים קודם. מודעת שייתכן ויש מי שייפגע, ושיש מי שנעזרת ומאד, ואפשר לקבל הרבה, אבל ועדיין, יש מי שעלול להינזק, וקשות ועמוקות, לפחות צריך להיות מודעים, והייטב, לסיכונים ולדרכים אחרות ופחות מעוררות התנגדות.
 

ronitg

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
הבהרה מראש: לא קראתי את הספר.
אבל רק לפי המודעה שהעלו פה, אני תוהה-
אם יש לי איזה כמה שעות פנאי, שקוששתי לי במאמץ עליון, למה לי לשבת ולקרוא בהן ספר שיש בו אלימות? חסרות לי צרות??
מרגיש לי די דומה לצפיה בסרט אלים, סליחה על ההשוואה.
 

shuli43

משתמש רשום
נכתב ע"י נפגעתי ונוש;2264095:
ואולי ראוי לציין ששאלתי הרבה גדולים ממני בתורה, ביראה ובחכמה לפני. הדברים דקים והנפש עדינה ומקודשת מכדי לעוות בה. לא הייתי שולחת בעשרת ימי תשובה תגובה אלמלא בדקתי את עצמי לפני ולפנים קודם. מודעת שייתכן ויש מי שייפגע, ושיש מי שנעזרת ומאד, ואפשר לקבל הרבה, אבל ועדיין, יש מי שעלול להינזק, וקשות ועמוקות, לפחות צריך להיות מודעים, והייטב, לסיכונים ולדרכים אחרות ופחות מעוררות התנגדות.


אני לא יודעת את מי שאלת, אולי את הרב בעלך...

ואני מכירה כמה מטפלות מעולות ויר"ש שתומכות ונעזרות בשיטות שהיא מפרסמת, כתוספת, כדי לטפל בהצלחה.
אני באמצע לימודי פסיכותרפיה הוליסטית, וחשופה לדילמות האלו ביתר שאת, והספרים הללו גורמים לי רק קורת רוח מרובה מפעם לפעם, כי היא מוליכה באומנות ממש למקומות נכונים.

לדעתי, חלק מהציבור שלנו, ב"ה שהיום כבר במיעוטו, נגוע בסגירות ומופנמות יוצאת דופן שהיא עצמה מולידה בעיות רגשיות קשות. אנשים כל כך מסויגים שלא מסוגלים לקרוא על עידוד ונחמה בצורת חיבוק... הזוי! זו בריחה אל הרוח. לראות את הגוף מוקצה מחמת... כמה בעיות יש רק מהדבר הזה במחוזותינו. וד"ל.

מותר לאהוב, מותר לחבק, ויש כאן הגדרות מזעזעות לעניין כה מקובל, כה ראוי.

מספר לספר אני מתפעלת מהאומץ לב שלה להוציא את כל שורשי הבעיות במגזר שלנו לאור ולטפל בהם מהשורש!
 

PRIMA

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
לכל שיטה, אבל ממש לכולן,
יש תומכים ויש מסתייגים.

ומשהו שמעולה לאחד גרוע מאד לשני,
זה עדיין לא מעיד על בעיתיות הספר,
כמו שאתן מנסות להציג.
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
נכתב ע"י shuli43;2264280:
אני לא יודעת את מי שאלת, אולי את הרב בעלך...

ואני מכירה כמה מטפלות מעולות ויר"ש שתומכות ונעזרות בשיטות שהיא מפרסמת, כתוספת, כדי לטפל בהצלחה.
אני באמצע לימודי פסיכותרפיה הוליסטית, וחשופה לדילמות האלו ביתר שאת, והספרים הללו גורמים לי רק קורת רוח מרובה מפעם לפעם, כי היא מוליכה באומנות ממש למקומות נכונים.

לדעתי, חלק מהציבור שלנו, ב"ה שהיום כבר במיעוטו, נגוע בסגירות ומופנמות יוצאת דופן שהיא עצמה מולידה בעיות רגשיות קשות. אנשים כל כך מסויגים שלא מסוגלים לקרוא על עידוד ונחמה בצורת חיבוק... הזוי! זו בריחה אל הרוח. לראות את הגוף מוקצה מחמת... כמה בעיות יש רק מהדבר הזה במחוזותינו. וד"ל.

מותר לאהוב, מותר לחבק, ויש כאן הגדרות מזעזעות לעניין כה מקובל, כה ראוי.

מספר לספר אני מתפעלת מהאומץ לב שלה להוציא את כל שורשי הבעיות במגזר שלנו לאור ולטפל בהם מהשורש!

מותר לאהוב ולחבק אך ורק ברשותו של מקבל החיבוק, ואך ורק אם יש קשר רגשי שמאפשר את זה.
קשר שבאופן טבעי לא אמור להיווצר בין מטופל למטפל.
בלי קשר להשתייכות מגזרית.

נכתב ע"י pr777;2264286:
לכל שיטה, אבל ממש לכולן,
יש תומכים ויש מסתייגים.

ומשהו שמעולה לאחד גרוע מאד לשני,
זה עדיין לא מעיד על בעיתיות הספר,
כמו שאתן מנסות להציג.

אף אחד לא טען על בעייתיות ספציפית ואין כאן דיון לגופו של ספר.
יש כאן אנשים שמביעים את דעתם על המכלול של "סיפורת טיפולית פנטזית" גם אם הם לא מתבטאים ברהיטות, עדיין דעתם דעה, והרגשתם רגש.
 

shuli43

משתמש רשום
נכתב ע"י y&m;2264343:
מותר לאהוב ולחבק אך ורק ברשותו של מקבל החיבוק, ואך ורק אם יש קשר רגשי שמאפשר את זה.
קשר שבאופן טבעי לא אמור להיווצר בין מטופל למטפל.
בלי קשר להשתייכות מגזרית.



לא נכון!!
אני מחבקת את חברותי בכיף. והם אותי. מטפלת היא לא חברה?

וכן בכל מסגרת לימודי טיפול, שנה ראשונה עוברים טיפול בתוך קבוצה, יש ויש חיבוקים.
המרצה, שהיא סוג של מנחת הטיפול, בקשר חם וקרוב עם תלמידותיה מכל השנים.

בסמינר שלמדתי (בב"ב) - היו כמה מורות יוצאות דופן שחיבקו את התלמידות בהזדמנויות מסוימות. למותר לציין שאלו המורות האהובות והפופולריות. הלב הצמא והמתגעגע נמשך לחום וקרבה. שיטת החינוך מלאת הביקורת והטלת האימה עוד לא הועילה לבנות בית יעקב להיות צנועות יותר. אני נוגעת בנקודות כואבות שכולם מכירים ויודעים.

הבעיה לא במי שלא מפחד לתת. הבעיה במי שמפחד להכיר בצורך הזועק עד לשמים ולא אמור להיות כך!!!

ההיפך הוא הנכון, אם לא ההסתייגות, לא היה כל כך, כל כך, כל כך, קשה עם הנערות של היום בכל מיני עניינים. עייני ערך אשכול תסבוך... לא זוכרת מה שמו...!!!
 

Tehilla Adler

משתמש מקצוען
נכתב ע"י shuli43;2264386:
לא נכון!!
אני מחבקת את חברותי בכיף. והם אותי. מטפלת היא לא חברה?

וכן בכל מסגרת לימודי טיפול, שנה ראשונה עוברים טיפול בתוך קבוצה, יש ויש חיבוקים.
המרצה, שהיא סוג של מנחת הטיפול, בקשר חם וקרוב עם תלמידותיה מכל השנים.

בסמינר שלמדתי (בב"ב) - היו כמה מורות יוצאות דופן שחיבקו את התלמידות בהזדמנויות מסוימות. למותר לציין שאלו המורות האהובות והפופולריות. הלב הצמא והמתגעגע נמשך לחום וקרבה. שיטת החינוך מלאת הביקורת והטלת האימה עוד לא הועילה לבנות בית יעקב להיות צנועות יותר. אני נוגעת בנקודות כואבות שכולם מכירים ויודעים.

הבעיה לא במי שלא מפחד לתת. הבעיה במי שמפחד להכיר בצורך הזועק עד לשמים ולא אמור להיות כך!!!


ההיפך הוא הנכון, אם לא ההסתייגות, לא היה כל כך, כל כך, כל כך, קשה עם הנערות של היום בכל מיני עניינים. עייני ערך אשכול תסבוך... לא זוכרת מה שמו...!!!

?????

הזוי...

א. מטפלת היא לא חברה וגם לא מורה . וזה ממש לא הנושא כאן. אני היחידה שחושבת כך?
טיפול רגשי לוקח אותנו למקום עמוק ורגיש עד למאוד וצריך זהירות גדולה מאוד מאוד מאוד.

ב. טיפול רגשי אמיתי לא מתיימר לספק או להוות תחליף לצרכים נורמטיביים שהסביבה בהווה לא מספקת, למעט צורך כמו תמיכה במצבים מסוימים וכפי שהוזכר לעיל.

ג. כאחת שמגיעה מרקע קצת אחר... תחשבי על הספרים במבט של אדם חילוני או גוי. הביקורת בעיניה עומדת? אכן. מכאן שלא מדובר בבעיה דתית או עקרונית של בנות בית יעקב המסכנות וחשוכות המגע... יש פה בעיה אתית.
אני באופן אישי מאוד מקווה שאף חילוניה לא תקרא את הספר כי לעניות דעתי יכול להיות בזה גדר של חילול ה'...אני חיה היום בחברה ומבינה שזזה בא מתמימות (מקווה...)
אבל למישהו, בעיקר מישהו מתחום הטיפול, שלא מבין את העולם החרדי- הספר הזה הוא לא מקצועי בכמה רמות!!

ד. פעם שאלתי אדם גדול, מהי ההגדרה של ספר שמותר לקרוא בשבת (לאשה, שזה הזמן היחיד שלה...)
התשובה שלו הייתה מדהימה בפשטותה, ולדעתי היא מדד לספר טוב:
"ספר שכשאת מסיימת/ עוצרת מלקרוא אותו, את רוצה להיות בן אדם יותר טוב"
איזה ספרים מתאימים להגדרה הזו? ברוך ה' יש הרבה... מיה קינן... חיה הרצברג... ועוד... כמובן, לא מה שהופך אותי לבן אדם יותר טוב יהפוך אותך לבן אדם יותר טוב... זה משתנה בין איש לרעהו...
הספרים הנ"ל?
חוץ מדחף ללכת לטיפול (וכזה!! כי טיפולים אחרים שאני מכירה לא עובדים כככה בכלל:mad: אולי אפילו ללכת ללמוד טיפול...
השתוקקות לקרוא בלהט את הספר הבא:p
געגוע שאיני יודעת את פשרו:rolleyes:
בכנות, הרגשתן משהו אחר? כי אני לא. אדרבה, אשמח לשמוע...
 

בת יהודה

משתמש פעיל
כן, יש בספרים שלה הרבה מקומות שגרמו לי להיות אדם טוב יותר/נותן יותר/מקבל יותר, ואפשר להוסיף עוד הרבה.
צר לי שכך פוסלים פה את ספריה. ואין לי שום קשר לברטלר. אפשר להעביר ביקורת, אבל עושה רושם שרוב המבקרות, הן אלה שלא עברו טיפול, והנושא מפחיד אותן...
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
השאלה כאן- האם יש מצב שסופרת (שאולי למדה טיפול רגשי אבל לא פסיכולוגיה) תוכל לפתור בעיות שרבים וטובים ומקצוענים לא מתיימרים לפתור?

פסיכולוגים טוענים שיש מצבים שאין להם מרפא. כן, הגדולים בהם יודעים להודות שלא בכל מצב ניתן לעזור.

במקרי אלימות במשפחה- רבנים מורים להתגרש באופן מידי, כי ככל הנראה זה מצב שאין אפשרות להיחלץ ממנו, וטוב מוקדם ממאוחר.

ואם היא באה להראות שיש אפשרות להישאר עם כזה בנאדם ולתפקד, היא לוקחת אחריות גדולה מאד!!

ואם יהיה נזק, ואפילו בני המשפחה של אותה אישה סובלת יגידו לה שאפילו בספר הראו שיש מצב להמשיך.. אז עולם הספרות החרדי יכול לפשוט את הרגל!
על נפש אחת מישראל.
 

PRIMA

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
לאחר קריאת הספר:
הסופרת למדה קצת יותר מ'אולי טיפול רגשי',
ואת כתיבת הספר כיוונו בעלי מקצוע גדולים.
מי שזה ממש מענין אותה,
יש את המייל שלה בכל ספר ויכולה לשאול.

את הדעה הזו היא מביאה בספר בצורה ברורה,
אם כי מראה שרבנים נותנים קודם דרך נסיונית,
ואם היא לא מצליחה הם אכן מכוונים להתרגש.
היא מראה את האפשרות הזו בהסתייגות גדולה,
וגם מתריעה בתחילת הספר על כך שזו דרך קשה מאד מאד!

ואין לי אחוזים בספר,
אבל מציק לי נורא שאנשים כאן שופטים ומעלים טענות באויר,
קראתם את הספר?
בררתם עם הסופרת את הכשרתה?
היא ספרה לכם אלו בעלי מקצוע ליוו את הכתיבה.
אלו רבנים?

למה סתם לצאת עם הודעות מפריחות?
 

mirier

משתמש מקצוען
עולות כאן שתי נקודות שמתערבבות איכשהו.
הנקודה הראשונה נוגעת ביחס בציבור שלנו לקירבה ומגע אנושי חם וקרוב. עד כמה מקובל לחבק ולהביע רגשות גלויים וישירים.
והנקודה השנייה היא היענות לצורך הזה בתוך טיפול. כל טיפול רגשי קונבנציונלי שולל עד מתייחס בהסתייגות רבה מאד לנושא של מגע בטיפול. מטפל אינו אמור לספק את כל מאוויי המטופל בתוך הקשר המתפתח ביניהם.
 

עט הדר

משתמש מקצוען
מעבר לכל זה
הספר נותן השקפה ברורה מאד על מעמדה של האשה ביהדות בכלל
ובתוך כתלי הבית בפרט
את השילוב שבין הכנעה לכבוד עצמי.
יש בו תועלת גדולה כאשר לפעמים יש לבני אדם כל מיני הרגלים והם לא מודעים כי בכך הם פוגעים בזולת. הספר משקף את הרגשת שני הצדדים
 

בת יהודה

משתמש פעיל
עדיין לא קראתי את הספר, אבל ברור לי שאישה שחיה עם אלימות בתוך ביתה, לא בגלל קריאת הספר תחליט שהיא נשארת בבית. אולי היא תמשוך קצת את הזמן, ותנסה לראות אם אפשר בכל זאת להמשיך. אבל אם היא סובלת באמת, היא תפנה לגורמים המתאימים, ולא תמשיך לסבול בגלל שקראה בספר של ברטלר שיש דרך אחרת.
וזה כשמדובר באנשים נורמטיביים, שלא 'הולכים לפי הספר'.
עולה פה הרושם, כאילו אנשים 'חיים לפי הספר'. למשל, כשחוי רוזנברג כתבה את ספריה העוסקים בבעל שעבר מ'ליטאיות' ל'חסידות', או אישה שהתלבטה אם להתגרש, גם אז היתה התקוממות שאולי זה נותן רעיונות לאנשים/נשים?
יש פה היסחפות וסוג של פחד.
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י בת יהודה;2264733:
עדיין לא קראתי את הספר, אבל ברור לי שאישה שחיה עם אלימות בתוך ביתה, לא בגלל קריאת הספר תחליט שהיא נשארת בבית. אולי היא תמשוך קצת את הזמן, ותנסה לראות אם אפשר בכל זאת להמשיך. אבל אם היא סובלת באמת, היא תפנה לגורמים המתאימים, ולא תמשיך לסבול בגלל שקראה בספר של ברטלר שיש דרך אחרת.
וזה כשמדובר באנשים נורמטיביים, שלא 'הולכים לפי הספר'.
עולה פה הרושם, כאילו אנשים 'חיים לפי הספר'. למשל, כשחוי רוזנברג כתבה את ספריה העוסקים בבעל שעבר מ'ליטאיות' ל'חסידות', או אישה שהתלבטה אם להתגרש, גם אז היתה התקוממות שאולי זה נותן רעיונות לאנשים/נשים?
יש פה היסחפות וסוג של פחד.
הלואי.

אישה שסובלת מאלימות חשה שזה מגיע לה.
ורוצה להאחז בכל פיסת עידוד שתגיד לה: תישארי כך. זה בטח יעבור.
היא כל היום אומרת לעצמה: 'בעצם את אשמה במערכת הזו, כי את לא מספיק טובה',
אין לה את הכוחות לצאת מהמעגל המסוכן הזה שמזיק לה פיזית ונפשית.
היא נמצאת במקום של השפלה רגשית ונפשית.
אין לה את כוחות הנפש לפנות.
ולכן קיימוץ נשים שחיות עם זה כבר שנים, סופגות, סובלות, אבל כלואות בתוך המצב הזה.

והכי גרוע, זה שהיא גם חוששת מהסביבה. אולי יאשימו אותה? הבעל בד"כ יודע להציג את הטיעונים שלו באופן משכנע למדי. גם בפני ההורים שלה..ואם הספר של ברטלר ירגיע את הסביבה שניתן להסתדר במצבים הללו, זה גרוע מאד מאד. כי גם תמיכה מהסביבה לא תהיה לה.

ואם רבנים מורים במצבים כאלו להתגרש ללא תהיות, סימן שהם יודעים למה.
 

בת יהודה

משתמש פעיל
נכתב ע"י מלפפון;2264771:
הלואי.

אישה שסובלת מאלימות חשה שזה מגיע לה.
ורוצה להאחז בכל פיסת עידוד שתגיד לה: תישארי כך. זה בטח יעבור.
היא כל היום אומרת לעצמה: 'בעצם את אשמה במערכת הזו, כי את לא מספיק טובה',
אין לה את הכוחות לצאת מהמעגל המסוכן הזה שמזיק לה פיזית ונפשית.
היא נמצאת במקום של השפלה רגשית ונפשית.
אין לה את כוחות הנפש לפנות.
ולכן קיימוץ נשים שחיות עם זה כבר שנים, סופגות, סובלות, אבל כלואות בתוך המצב הזה.

והכי גרוע, זה שהיא גם חוששת מהסביבה. אולי יאשימו אותה? הבעל בד"כ יודע להציג את הטיעונים שלו באופן משכנע למדי. גם בפני ההורים שלה..ואם הספר של ברטלר ירגיע את הסביבה שניתן להסתדר במצבים הללו, זה גרוע מאד מאד. כי גם תמיכה מהסביבה לא תהיה לה.


ואם רבנים מורים במצבים כאלו להתגרש ללא תהיות, סימן שהם יודעים למה.
את באמת חושבת שבגלל הספר היא תמשיך לסבול???
אם היא תחליט כך, זה לא בגלל הספר, אולי הוא יתן לה עוד קצת גושפנקא להתנהלות שלה. זה שהיא נשארת, זה בגלל כל הסיבות שמנית למעלה, ועוד קצת יוסיף הספר. אבל בגלל שמדובר באישה שאין לה כוחות לצאת ממעגל הסבל, תסכימי איתי שלא מדובר פה בנשים שהם רוב הציבור, אלא סוג נשים חלשות מאד. ושוב, אלו נשים שממילא לא היה להן כח לעשות שינוי. ודווקא הספרים של ברטלר נותנים כח לדעתי.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ת'

קסט תִּקְרַב רִנָּתִי לְפָנֶיךָ יי כִּדְבָרְךָ הֲבִינֵנִי:קע תָּבוֹא תְּחִנָּתִי לְפָנֶיךָ כְּאִמְרָתְךָ הַצִּילֵנִי:קעא תַּבַּעְנָה שְׂפָתַי תְּהִלָּה כִּי תְלַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:קעב תַּעַן לְשׁוֹנִי אִמְרָתֶךָ כִּי כָל מִצְוֹתֶיךָ צֶּדֶק:קעג תְּהִי יָדְךָ לְעָזְרֵנִי כִּי פִקּוּדֶיךָ בָחָרְתִּי:קעד תָּאַבְתִּי לִישׁוּעָתְךָ יי וְתוֹרָתְךָ שַׁעֲשֻׁעָי:קעה תְּחִי נַפְשִׁי וּתְהַלְלֶךָּ וּמִשְׁפָּטֶךָ יַעֲזְרֻנִי:קעו תָּעִיתִי כְּשֶׂה אֹבֵד בַּקֵּשׁ עַבְדֶּךָ כִּי מִצְוֹתֶיךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

בעלי חיים בראשי תיבות • אתגר 134

לוח מודעות

למעלה