לא הבנתיבלת"ק
שמעתי בשם ר' שבח צבי רוזנבלט שאמר שזה חמץ גמור ממש!!
ואפילו אסור לאכול את זה אחרי פסח, למי שמקפיד על חמץ שעבר עליו הפסח...
הוא אמר שהיה צריך לשרוף את הפטריות האלו..
כי הגידול הסופי הוא על מצע קומפוסטאף אחד לא עונה על שאלה פשוטה
למה כשמתקשרים אליהם, הם טוענים שזה פשוט לא נכון ולא גדל על מצעים של חמץ???
הם שקרנים??????
נכון, באמת התלבטתי אם להוסיף את זה, הוא אמר שאסור לאכול את זה כי זה חמץ שעבר עליו הפסח, אבל אני לא מכירה את כל המנהגים פה בפרוג, ואין לי מושג, אז הוספתי את זה...לא הבנתי
יש מישהו שלא מקפיד על חמץ שעבר עליו הפסח [חוץ ממי שעדיין לא שומר תורה ומצוות וקראים]?
שמעת ממנו ישירות?בלת"ק
שמעתי בשם ר' שבח צבי רוזנבלט שאמר שזה חמץ גמור ממש!!
ואפילו אסור לאכול את זה אחרי פסח, למי שמקפיד על חמץ שעבר עליו הפסח...
הוא אמר שהיה צריך לשרוף את הפטריות האלו..
הגידול הוא לא על חמץ אלא אחרי שהחמץ התעפש ולא ראוי לאכילה, יוצא ממנו חומר מסוים ועליו מגדלים את הפטריות, זה כוונת הבד"ץ שלא גדל על חמץ, וזה הסיבה שכל הפוסקים התירו את זה מדינא (ויש שחששו לחומרא לכתחי').כי הגידול הסופי הוא על מצע קומפוסט
הגידול הראשוני הוא על חיטה
ולכן הם לא משקרים
הם רק מעלימים חלק מהאמת
תוכן המאמר מבוסס ע"ז שמדעי מנסה לאסור דבר שהגריש מתיר,מאמר בנושא מהגר"מ קובר
עיין מ"ב תמב כהיכול להיות שכדאי להמנע מלצרוך פטריות בפסח
אבל ממתי גידולים נחשב 'מעמיד'?!
כתב שם "ולגבי זרע החיטה או השעורה שהתפטיר עוטף אותם, הם מעוקרים לחלוטין, ואין נותנים שום ערך תזונתי לתפטיר, וכל הסיבה שהם שם להיות נשאים לחוטים שיהיה אפשר כאילו 'לזרוע' כי אחרת לא זורעים חוטים"מכתב מהרב רווח (המכון למצוות התלויות בארץ)
הוא יבש,גרעין החיטה שממנו גדלה החיטה שעושים ממנה קמח למצות אינו חמץ?
והוא "מעמיד" לגמרי! לא?
אני מתכון לגרעין שנזרע באדמההוא יבש,
ומאז ששמים בו מים לא עובר 18 דקות לכאורה.
לא.גרעין החיטה שממנו גדלה החיטה שעושים ממנה קמח למצות אינו חמץ?
והוא "מעמיד" לגמרי! לא?
מה פתאום? רק בשלב ההתחלתי ממש הפטריה גדלה מהחמץ, בשלב הסופי של הגידול היא "יושבת" על מצע של זבל שכמות החמץ בו (אם קיים כלל) בטל ברוב לגמרי ואינו ראוי כלל למאכל, ואפשר לדמות את זה לחיטה שצומחת בשדה מגרעין חמץלא.
החיטה צמודה ל'תפטיר' עד רגע הלקיטה, והתפטיר הוא חלק מהחיטה, כמו שהשמרים הם חלק מהשיכר, זה לא דומה לגידולים, או לפרה האוכלת חמץ שבשרה מותר, שם אין הבשר והצמח חלק מהחיטה אלא רק נוצרים ממנה.
מה שכתב במאמר של הרב קובר, "שמרי השכר של הראב"ן. מדובר במשקעים של השכר, שהם חלק ממנו וחמץ כמוהו. ויש גם ייסט בלוע בתוכם, ולכן יכולים להחמיץ משקה המעד. והדברים פשוטים"
זה מאוד נכון, הבעיה שגם בפטריות המאכל מדובר בחיטה עם עוד משהו שיכול לגדל פטריה ולכן זה אסור, ודבריו שם מחזקים את האיסור ולא את ההתר.
הבעיה היא שהחטה ממשיכה ללוות את התפטיר עד הלקיטה, וזו בדיוק הדילמה, האם זה דומה לחיטה או לשמרי שכר [שגם שם המעד נוצר ממעד וכו' ורק הראשון נוצר משיכר], אי אפשר להאריך בסוגיה זו על גבי פורום, אבל שני המכתבים, של קובר ושל רווח לא נגעו בשאלה העדינה הזו.מה פתאום? רק בשלב ההתחלתי ממש הפטריה גדלה מהחמץ, בשלב הסופי של הגידול היא "יושבת" על מצע של זבל שכמות החמץ בו (אם קיים כלל) בטל ברוב לגמרי ואינו ראוי כלל למאכל, ואפשר לדמות את זה לחיטה שצומחת בשדה מגרעין חמץ
אין כשר או טרף מה שלא מהודר ברמה גבוהה עף מיד לטרפות כנל בלנדא. (כיום כן יש בלנדא מעבר לרבנות אבל לא הבודקים של הרב לנדא מתעסקים עם זה מבחינתם זה או עולה לליין או יורד למטה).ברוב הבדצי"ם שוחטים במקומות הכשרים ע"י הרבנות וכל שאלה שיש להם על עוף העוף עובר לכשרות רגילה
ז"א לא פוסקים אף פעם על שאלה
בעדה"ח שוחטים לבד במשחטה והשאלות מובאים לרבנים והם פוסקים כשר או טרף
אז מי שלא אוכל מעוף שנשאלה עליו שאלה ...
אני לא אוכל מכשרויות אחרות בגלל אלף בעיות אחרות וסומך על פוסקי העדה"ח כאשר הם פוסקים ומכשירים
וגם שבוודאי מותר ואינו חמץזו שאלה לגדולי הפוסקים, שרובם הכריעו שזה בוודאי לא למהדרין.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת
קורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיט ק'
קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יי חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יי כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יי וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם: