דרוש מידע חשש חמץ בפטריות של העדה"ח וכל אחד ישאל את רבותיו

יאנקאלע

משתמש מקצוען
אדרבה תגיד מה זה הקולות
ברוב הבדצי"ם שוחטים במקומות הכשרים ע"י הרבנות וכל שאלה שיש להם על עוף העוף עובר לכשרות רגילה
ז"א לא פוסקים אף פעם על שאלה
בעדה"ח שוחטים לבד במשחטה והשאלות מובאים לרבנים והם פוסקים כשר או טרף
אז מי שלא אוכל מעוף שנשאלה עליו שאלה ...
אני לא אוכל מכשרויות אחרות בגלל אלף בעיות אחרות וסומך על פוסקי העדה"ח כאשר הם פוסקים ומכשירים
 

כבקרת רועה

משתמש פעיל
עריכה תורנית
ברוב הבדצי"ם שוחטים במקומות הכשרים ע"י הרבנות וכל שאלה שיש להם על עוף העוף עובר לכשרות רגילה
ז"א לא פוסקים אף פעם על שאלה
בעדה"ח שוחטים לבד במשחטה והשאלות מובאים לרבנים והם פוסקים כשר או טרף
אז מי שלא אוכל מעוף שנשאלה עליו שאלה ...
אני לא אוכל מכשרויות אחרות בגלל אלף בעיות אחרות וסומך על פוסקי העדה"ח כאשר הם פוסקים ומכשירים
הבעיה בעדה החרדית שעונים על שאלות

הבעיה במקומות האחרים הם שהם 'אינו יודע לשאול'
 

ליטאי פשוט

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית

יאנקאלע

משתמש מקצוען

ה' ירחם!!
בכל הכשר נורמלי יש על זה פיקוח
 

כבקרת רועה

משתמש פעיל
עריכה תורנית
בכל הכשר נורמלי יש על זה פיקוח
תמיד אחרי פסח יש מאפיות שמורידים להם על זה כשרות
מה שעומד לי בראש זה מאפית גבע בגב"ש ופיצה שאיני זוכר את שמה ברחוב בר אילן ואנג'ל בשערי חסד שהכינו את הבצקים לפני צאת החג והורידו להם את הכשרות [ואח"כ החזירו או ששינו הכשר]
 

יאנקאלע

משתמש מקצוען
תמיד אחרי פסח יש מאפיות שמורידים להם על זה כשרות
מה שעומד לי בראש זה מאפית גבע בגב"ש ופיצה שאיני זוכר את שמה ברחוב בר אילן ואנג'ל בשערי חסד שהכינו את הבצקים לפני צאת החג והורידו להם את הכשרות [ואח"כ החזירו או ששינו הכשר]
סיפר לי משגיח של העדה"ח
שלפני עשרות שנים השגיח על מפעל
הפעם היחידה שעשה הבדלה לפני ר"ת היה במוצאי שש"פ
הוא הגיע למפעל מיד וכבר היו בשיא העבודה

הוא ניגש למנהל העבודה (ערבי) ושאל אותו מתי התחיל לעבוד
והוא נשבע לו בחיי מוחמד (מה אכפת לו מהחיים של הנ"ל) שהם לא התחילו לפני 4:00 (16:00)
כמובן שזה לא שווק ועד שקיבלו הכשר חזרה לקח זמן
 

@אא@

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
דיברנו עם הבד"ץ והם אמרו שהם עומדים מאחורי מה שהם אומרים אבל דיברנו גם עם הרב בשארית שאמר שזה חמץ גמור אבל אם עבר 24 שעות מאז שבישלו בסירים מותר להישתמש בהם
 

יאנקאלע

משתמש מקצוען
דיברנו עם הבד"ץ והם אמרו שהם עומדים מאחורי מה שהם אומרים אבל דיברנו גם עם הרב בשארית שאמר שזה חמץ גמור אבל אם עבר 24 שעות מאז שבישלו בסירים מותר להישתמש בהם
מעניין לשיטתם שזה חמץ גמור
איפה כתוב בשו"ע דבר כזה
שמותר להשתמש לכתחילה בכלי שבלע חמץ בפסח ואינו בן יומו?
ממילא אחרי פסח יש ביטול כי אז אין איסורו במשהו וגם לא ברור כי יתכן שלא היה שישים
אבל בפסח עצמו???
 

גרפיקאית מתנסה

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
וואוו קודם כל לא ידעתי!! ודבר שני... באמת נראה לי זה בעיה אצל האשכנזים ולא אצל הספרדים ובאמת כל אחד ישאל את הרב שהוא נוהג להתייעץ איתו
 

@אא@

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
ומה הם אומרים? שזה גדל על מצע עם תערובת חמץ? או שאין במצע חמץ בכלל?
אנחנו הבנו מהם שזה גדל על מצע שיש בו חמץ ולמרות זאת הם אומרים שזה לא חמץ
אנחנו בכול אופן לא משתמשים בזה עוד פעם אבל בסירים שארית ביררו את זה ממש עמוק ואמרו שאפשר להישתמש אם עבר 24 שעות
 

כבקרת רועה

משתמש פעיל
עריכה תורנית
דיברנו עם הבד"ץ והם אמרו שהם עומדים מאחורי מה שהם אומרים אבל דיברנו גם עם הרב בשארית שאמר שזה חמץ גמור אבל אם עבר 24 שעות מאז שבישלו בסירים מותר להישתמש בהם
משהו מוזר כי אם זה אכן חמץ גמור לא מועיל לחכות כ"ד שעות אלא צריך להגעיל את הכלים
 

בייסי

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
אנחנו הבנו מהם שזה גדל על מצע שיש בו חמץ ולמרות זאת הם אומרים שזה לא חמץ
אנחנו בכול אופן לא משתמשים בזה עוד פעם אבל בסירים שארית ביררו את זה ממש עמוק ואמרו שאפשר להישתמש אם עבר 24 שעות
זה רק מראה שכל הענין זה לכל היותר חומרא.
[בשביל...]
אם יש כאן שאלה אמיתית;
א. בתוך פסח לא מגעילים כלים.
ב. לפי מנהג אשכנז נותן טעם לפגם אסור בפסח.
ג. אם בישלו בפסח בסיר של חמץ מלפני פסח אפילו שזה אחרי 24 שעות, המאכל נאסר לפי מנהג אשכנז.
 

(:1234

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
הנדסת תוכנה
בלת"ק
שמעתי בשם ר' שבח צבי רוזנבלט שאמר שזה חמץ גמור ממש!!
ואפילו אסור לאכול את זה אחרי פסח, למי שמקפיד על חמץ שעבר עליו הפסח...
הוא אמר שהיה צריך לשרוף את הפטריות האלו..
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק לב

א לְדָוִד מַשְׂכִּיל אַשְׁרֵי נְשׂוּי פֶּשַׁע כְּסוּי חֲטָאָה:ב אַשְׁרֵי אָדָם לֹא יַחְשֹׁב יְהוָה לוֹ עָוֹן וְאֵין בְּרוּחוֹ רְמִיָּה:ג כִּי הֶחֱרַשְׁתִּי בָּלוּ עֲצָמָי בְּשַׁאֲגָתִי כָּל הַיּוֹם:ד כִּי יוֹמָם וָלַיְלָה תִּכְבַּד עָלַי יָדֶךָ נֶהְפַּךְ לְשַׁדִּי בְּחַרְבֹנֵי קַיִץ סֶלָה:ה חַטָּאתִי אוֹדִיעֲךָ וַעֲוֹנִי לֹא כִסִּיתִי אָמַרְתִּי אוֹדֶה עֲלֵי פְשָׁעַי לַיהוָה וְאַתָּה נָשָׂאתָ עֲוֹן חַטָּאתִי סֶלָה:ו עַל זֹאת יִתְפַּלֵּל כָּל חָסִיד אֵלֶיךָ לְעֵת מְצֹא רַק לְשֵׁטֶף מַיִם רַבִּים אֵלָיו לֹא יַגִּיעוּ:ז אַתָּה סֵתֶר לִי מִצַּר תִּצְּרֵנִי רָנֵּי פַלֵּט תְּסוֹבְבֵנִי סֶלָה:ח אַשְׂכִּילְךָ וְאוֹרְךָ בְּדֶרֶךְ זוּ תֵלֵךְ אִיעֲצָה עָלֶיךָ עֵינִי:ט אַל תִּהְיוּ כְּסוּס כְּפֶרֶד אֵין הָבִין בְּמֶתֶג וָרֶסֶן עֶדְיוֹ לִבְלוֹם בַּל קְרֹב אֵלֶיךָ:י רַבִּים מַכְאוֹבִים לָרָשָׁע וְהַבּוֹטֵחַ בַּיהוָה חֶסֶד יְסוֹבְבֶנּוּ:יא שִׂמְחוּ בַיהוָה וְגִילוּ צַדִּיקִים וְהַרְנִינוּ כָּל יִשְׁרֵי לֵב:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

אומנות הנייר • אתגר 58

לוח מודעות

למעלה