שיתוף - לביקורת חרדי מחמד

צופה מהצד

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
חרדי מחמד

אני הוא אותו הבחור
שלא עולה אצלכם לשידור
לא בא להתווכח רוצה רק דיבור
יש לי שם והוא לא "הציבור "
ואני לא רק כותרת אני גם הסיפור
ויש בי מעבר למותר ואסור
אז אל תבואו להכיר אותי בסיור
כמו איזה כושי בחבל דארפור
גם לא בכתבה שלא עברה צינזור
שמציירת אותי על כריכה של סידור

כן אני הבחור שמציית לרבנים
אשתי במטבח ויש לי עשרה בנים
ולא למדתי ליבה למדתי דינים
ויש לי פיאות דווקא בלי כינים
וכיפה מעל הראש ומוח בפנים
וגם לב....... למרות שקשה לכם להפנים

רציתי שתראו בי מעבר לציצית וזקן
שתדעו שאני לא מסריח ולא מסוכן
שתבינו שאני לא צריך להסביר כל עסקן
שמעבר ללבוש יש בי יותר משחור ולבן
גם אם אני גר בבני ברק ולא ברמת גן
וגם אם אני מעדיף תוכן מסונן
גם אני נהנה מדיבור מסוגנן
גם אני בעצם חי ושייך לכאן

וכואב לי שמתייחסים לאמונה שלי כמו למחלה
ופוגע בי לראות בעיניכם פטרונות וחמלה
כי דת היא לא כת ולא מצריכה גמילה
ומצוות הן לא נכות ולא הגבלה
ויש לי אמירה שהיא לא דווקא תפילה
ואני גם בן אדם לא רק קהילה

אז צאו גם אתם מכבלי הבורות
כי דווקא בדת יש בחירה והמון חירות
אז אתם המתיימרים למונופול על הנאורות
עשו טובה ורק לא ביהירות
אל תדרכו עלי בחוסר זהירות

 

סבתא חביבה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מדהים!
איפה היית עד עכשיו??
תענוג לקרוא!!! איזו הבעה משובחת!!

אני מרשה לעצמי לכתוב משהו שקופץ בי בכל פעם שאני קוראת מילים בנושא הזה. יש לי הרגשה של חוסר נוחות.
אנחנו כחרדים מסבירים את עצמנו, מבקשים שיפסיקו לשפוט, שלא יסתכלו עלינו כבני אדם על קופים או על שבטים פרימיטיביים באפריקה כי יש לנו הרבה מעבר לצבע הבגד והמראה החיצוני.
זה נכון, אבל-
אני מרגישה שהגישה הזו היא גישה של מי שנמצא בעמדה נחותה. עצם הבקשה מעידה שיש מי שבעמדה גבוהה ממנו שיש צורך לבקש ממנו להסתכל אחרת וכולי.
אנחנו לא בעמדה נחותה. אנחנו מקיימים את המצוות שכל יהודי מחוייב לקיים. אנחנו לומדים את התורה שניתנה לכל יהודי. גם לאורן מתל אביב וגם לטל מקיבוץ דגניה.
הם העומדים בעמדה הנחותה. הם החדשים ואנחנו הוותיקים. הם השונים ואנחנו הנורמלים.
המוציא מחברו עליו הראיה. יהודים שומרי תורה ומצוות היו תמיד. שאינם שומרים זה חידוש, שינוי, מצב שאינו המצב הנורמלי.

זה לא משהו לומר לחילוני בפנים כמובן. לגמרי לא! אבל זו גישה פנימית שלדעתי (זכותו של כל אחד לחלוק עלי כמובן) חשוב שיישב לנו טוב בלב ובמוח בכל אינטראקציה של חרדי-חילוני.

זה חס וחלילה לא נכתב בזלזול אלא בכאב על אחי הטועים והתועים ובתפילה לגאולה שלימה.
 

צופה מהצד

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
אני מסכים לגמריי ..... ברמה המהותית ברור שאנחנו לא בעמדה נחותה
השיר נכתב מתוך עלבון ופגיעה ברמה בין אישית . כאדם שעובד בסביבה חילונית אני מרגיש לפעמים שאנשים מסתכלים עליי מבעד לסטריאוטיפ אנשים שמחזיקים אותי למספיק חכם בהקשר המקצועי ויכולים להיעזר בי בשביל לנתח תוכנה או לאתר תקלה מורכבת מסוגלים ממש תוך כדי לפטפט איתי ולתת לי תחושה שבענייני העולם אני לא מבין כלום כי אני קורא רק עיתונות חרדית או כי אני עושה מה שהרבנים אומרים
אפשר לשמוע אנשים מדברים ברדיו וממש הולכים לנו על הראש ומנתחים אותנו כאילו אנחנו עדר בעלי חיים בלי יכולת לחשוב ולנחת מצבים
כשאני רואה אנשים מגיעים לסיור בבני ברק ומרגיש את הניכור והעליונות במבטים שלהם ממש סלידה אפילו ברמה הגופנית כאילו אנחנו מסריחים או מלוכלכים יותר מהם זה מרגיש לי שהם מסתכלים עליי כמו שאני מסתכל על שבטים אפריקניים או ילידים אינדיאינים או ילדים בסלאמז בהודו ....... מעליב ברמה הכי פשוטה של העניין
 

הילטון

משתמש רשום
כתיבה ספרותית
אנחנו לא בעמדה נחותה. אנחנו מקיימים את המצוות שכל יהודי מחוייב לקיים. אנחנו לומדים את התורה שניתנה לכל יהודי. גם לאורן מתל אביב וגם לטל מקיבוץ דגניה.
הם העומדים בעמדה הנחותה. הם החדשים ואנחנו הוותיקים. הם השונים ואנחנו הנורמלים.
המוציא מחברו עליו הראיה. יהודים שומרי תורה ומצוות היו תמיד. שאינם שומרים זה חידוש, שינוי, מצב שאינו המצב הנורמלי.

זה לא משהו לומר לחילוני בפנים כמובן. לגמרי לא! אבל זו גישה פנימית שלדעתי (זכותו של כל אחד לחלוק עלי כמובן) חשוב שיישב לנו טוב בלב ובמוח בכל אינטראקציה של חרדי-חילוני.
כל מילה.
תמיד אמרתי כך ונהניתי לקרוא את מחשבותיי פרוסות בבהירות כה רבה
 

חנש

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
השיר כשלעצמו כתוב יפה עם זרימה וחריזה יפה,
הבעיה זה התוכן, אחרי שאתה קורא את השיר אתה מרגיש
כאילו התנצלת על קיומך וכאילו מישהו אחר רואה בך פגע רע,
זו הדרך הכי גרועה להציג את עצמך.
 

.חיה פ

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
השיר יפה כמו יתר השירים, מסוג השירים שנדיר למצוא.
חריזה מושלמת שמשתלבת עם תוכן טוב, בדיוק הפורמולה של השלמות (בשירים).

וסליחה ממך, סבתא חביבה, מעדכנת אותך שאני הולכת עכשיו להיתפס על המילה. אבל זה לא סותר שכל מה שאמרת היה דברי טעם, לטעמי בכל אופן. (ולא, חלילה לי מלחלק ציונים של טעם, קטונתי, נטו דעתי)
אז לגבי זה:
הם החדשים ואנחנו הוותיקים.
זוהי בדיוק הטענה של החילוניות!!! למה אנחנו מיושנים ולא מתקדמים. פרימיטיביים ולא נאורים.
למה נתקענו איפהשהו שמה בשנות ה..
ולכן, העובדה הזאת לא בדיוק עונה על הטענה שלהם.
אבל, כמה חבל שהם לא יודעים ש"מתחילה עובדי עבודה זרה היו אבותינו".. אז מי מתקדם מי??
 
נערך לאחרונה ב:

הילטון

משתמש רשום
כתיבה ספרותית
על כל הטוענים שעולה מפה תחושה של:
"כאילו לא הבנתי אתה צריך מהם אישורים? שיסעו באגד!"
אישית אני מבינה ומסכימה. אבל.
אבל בד"כ יש הבדל קוטבי בין אלו שמתחככים בניכור, בחוסר הרגישות, בחילוניות,
לבין אלו שגרים (כמוני) בשכונה החרדית ההומוגנית ומדברים עם חרדים ונוסעים באוטובס עם חרדים, ודי נושמים את אותו אוויר שנושמים ידידיהם.
(טוב, יש לנו הרבה חילונים במשפחה הקרובה והרחוקה, אבל הם ממש בסדר אז נניח להם)
אותי ואתכם זה פשוט לא מעניין מה אומרים או חשובים עלינו.
אבל יש אנשים שאכלים את פירות השנאה, והם, בצדק, רוצים סביבה נעימה יותר.
 

מתן מאור

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
בקשר לשיר:
זה שיר מדהים עם חריזה נהדרת, והוא מבטא בצורה כמעט מושלמת את מחשבות האנשים שמרגשים שמסתכלים עליהם כמו:
זה מרגיש לי שהם מסתכלים עליי כמו שאני מסתכל על שבטים אפריקניים או ילידים אינדיאינים או ילדים בסלאמז בהודו .......
ובכן, קשוט עצמך תחילה ;)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  12  פעמים

לוח מודעות

למעלה