מידע שימושי חרבות ברזל - חיזוקים

בשר ודם

משתמש רשום
מצו''ב דברים שאמר הרב אורי ויסבלום שליט"א משגיח ישיבת נחלת הלוים ונשלח לכל צוות המורות ע''י בתו.

בתקווה לבשורות טובות בע''ה

בס"ד

איתא בגמ' (מ"ק)

שלשה ימים לבכי ושבעה להספד ושלשים לכיבוס.

והפירוש הוא דעד שלשה ימים יש ענין לבכות ואח"כ עד שבעה ימים יש להספיד.

ולכאורה יש לשאול מהגמ' בברכות... אגרא דהספדא דלויי דהיינו עיקר תכלית ההספד היא הבכי?

וצ"ע הרי מהגמ' מ"ק משמע שרק עד שלשה ימים לבכי וא"כ מה ענין הספד (שעקרו להבכי) אחרי שלשה ימים.

וצ"ל שיש שני סוגי בכי.

יש בכי בשלשה ימים הראשונים.

ואח"כ יש בכי של דלויי של הספד.

הבכי בשלשה ימים הראשונים היא בכי של צער, של כאב תדירי, של הרגשת אבדון בלי שום הבנה (בכי מלשון נבוך)

כשכואב לא שואלים האם ולמה בוכים ואיך אמורים לבכות.

זה כואב. וצועקים ובוכים.

וזה בכי מתוך הרגשה ואינסטינקט.

ענין ההספד היא לתת משמעות לאובדן –וכלשון רש"י שם "להרים קול בלשון נהי ועגמת נפש, שיבכו השומעים" והיינו להכניס ענין הדעת והשכל ולהסביר ולהבהיר למה שיבכו.

בוודאי ידברו המדברים ויסבירו המנהיגים וידרשו הדרשנים על מה חרי האף הזה ואיך לחשוב ומה לחשוב ועל מה לעשות תשובה ואיך להתחזק וכו'

אבל עכשיו כשמתו מוטל לפניו, עכשיו בתוך ה"שלשה ימים".

עכשיו אינו עת של "השקפה" ולא עת של "מוסר" ולא של "דרשה" ולא עת של חיפוש תשובות.

עכשיו היא עת .......לבכות

יש רק לבכות.

ומי שקשה לו להרגיש את הכאב הנורא שישתמש בכח הדימיון שלו.

לו ח"ו הדברים הנוראים היה קורה לו בעצמו ולמשפחתו.

לבכות על המתים המרובים.

לבכות על הפחד הנורא לפני מוות המתקרב.

לבכות על פצועים ומעונים.

לבכות על אלה שנחטפו ונמצאים בידי אלה שלא זוכים לתואר אדם אלא פרא אדם. (זה איום ונורא)

לבכות על יתומים אלמנות אחים הורים השכולים.

לבכות על ההעדר המרובה על הידיעה.

לבכות על אמהות (ומשפחות) ששולחים יקיריהם ללחום בלי בטחון שיראו פניהם עוד בחיים.

לבכות על נדודי שינה לכל אלו שלא יודעים מה ילד יום.

לבכות ולבכות ולבכות

ובוודאי עלינו להתפלל מקירות ליבנו על אחינו בני ישראל הנתונים בצרה.

ובוודאי עלינו ללמוד תורה הקדושה בהתמדה.

ובוודאי עלינו לעשות תשובה מעומק הלב.

אבל.. שלשה לבכי

עת לבכות
 

ליאורה ז.

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
מצו''ב דברים שאמר הרב אורי ויסבלום שליט"א משגיח ישיבת נחלת הלוים ונשלח לכל צוות המורות ע''י בתו.

בתקווה לבשורות טובות בע''ה

בס"ד

איתא בגמ' (מ"ק)

שלשה ימים לבכי ושבעה להספד ושלשים לכיבוס.

והפירוש הוא דעד שלשה ימים יש ענין לבכות ואח"כ עד שבעה ימים יש להספיד.

ולכאורה יש לשאול מהגמ' בברכות... אגרא דהספדא דלויי דהיינו עיקר תכלית ההספד היא הבכי?

וצ"ע הרי מהגמ' מ"ק משמע שרק עד שלשה ימים לבכי וא"כ מה ענין הספד (שעקרו להבכי) אחרי שלשה ימים.

וצ"ל שיש שני סוגי בכי.

יש בכי בשלשה ימים הראשונים.

ואח"כ יש בכי של דלויי של הספד.

הבכי בשלשה ימים הראשונים היא בכי של צער, של כאב תדירי, של הרגשת אבדון בלי שום הבנה (בכי מלשון נבוך)

כשכואב לא שואלים האם ולמה בוכים ואיך אמורים לבכות.

זה כואב. וצועקים ובוכים.

וזה בכי מתוך הרגשה ואינסטינקט.

ענין ההספד היא לתת משמעות לאובדן –וכלשון רש"י שם "להרים קול בלשון נהי ועגמת נפש, שיבכו השומעים" והיינו להכניס ענין הדעת והשכל ולהסביר ולהבהיר למה שיבכו.

בוודאי ידברו המדברים ויסבירו המנהיגים וידרשו הדרשנים על מה חרי האף הזה ואיך לחשוב ומה לחשוב ועל מה לעשות תשובה ואיך להתחזק וכו'

אבל עכשיו כשמתו מוטל לפניו, עכשיו בתוך ה"שלשה ימים".

עכשיו אינו עת של "השקפה" ולא עת של "מוסר" ולא של "דרשה" ולא עת של חיפוש תשובות.

עכשיו היא עת .......לבכות

יש רק לבכות.

ומי שקשה לו להרגיש את הכאב הנורא שישתמש בכח הדימיון שלו.

לו ח"ו הדברים הנוראים היה קורה לו בעצמו ולמשפחתו.

לבכות על המתים המרובים.

לבכות על הפחד הנורא לפני מוות המתקרב.

לבכות על פצועים ומעונים.

לבכות על אלה שנחטפו ונמצאים בידי אלה שלא זוכים לתואר אדם אלא פרא אדם. (זה איום ונורא)

לבכות על יתומים אלמנות אחים הורים השכולים.

לבכות על ההעדר המרובה על הידיעה.

לבכות על אמהות (ומשפחות) ששולחים יקיריהם ללחום בלי בטחון שיראו פניהם עוד בחיים.

לבכות על נדודי שינה לכל אלו שלא יודעים מה ילד יום.

לבכות ולבכות ולבכות

ובוודאי עלינו להתפלל מקירות ליבנו על אחינו בני ישראל הנתונים בצרה.

ובוודאי עלינו ללמוד תורה הקדושה בהתמדה.

ובוודאי עלינו לעשות תשובה מעומק הלב.

אבל.. שלשה לבכי

עת לבכות
מחזק ומרגיע
תודה רבה רבה !
 

ר....

משתמש רשום
שלום יקרה
מקווה ששלום לך
,מוזמנת לשתף

תודה גדולה לכל שולחות התגובות על המסר הקודם
(....אם לא קראת עדין מוזמנת)
מחמם את הלב

כן
גם אני כמוך עכשיו
עוברת בין רגעים של טרוף
לרגעים של פחד
בין החלום על חיים שפויים
לצד תפילה ותקווה
בין רחמים על תושבי הדרום (בעיקר) שסובלים
לבין כעס על הממשלה שלא ממש עושה משהו
בין ביטחון ואמונה חזקים
לבין צפיה לגאולה
מנעד רגשות רחב
קשת של רצונות, תגובות, וביעקר תפילות

אני רוצה יחד איתך להתחזק בנקודה
שהיא אימונית(אימון אישי) וטיפולית
.אך היא גם משיקה ונוגעת בחיינו כיהודים חרדים ומאמינים

ואני מחדדת אותה שוב
על אף שכבר נגעתי בה בתחומים שונים
תמיד טוב לחדד את הנושא בהקשר הקיים

ישנם 3 מעגלים
המעגל של המציאות
המעגל של האחר
והמעגל שלנו

על המעגל של המציאות אין לנו דרך לשלוט
וכן לא על המעגל של האחר
המעגל היחיד עליו אני יכולה לשלוט
הוא המעגל שלי

ולעניננו

המציאות
מרה ועגומה ככל שתהיה היא שמימית
היא אלוקית
אין לנו דרך לשלוט, כמובן לא במה שהיה,
אך גם לא במה שיהיה
לא מתי תהיה הזעקה ומתי לא
לא במי שיחיה בעז"ה ולא חלילה במי שימות
לא בהאם יחסרו פרות וירקות בחנויות
ולא אם יהיו לימודים לילדנו ומתי


אין לנו גם דרך לשלוט באחר
וכאן אני יחלק את זה לשתי חלקים
האנשים שברור לי שאין לי שליטה עליהם
ואילו שלא מספיק ברור לי שאין לי דרך לשלוט בהם

האנשים שברור לי:
אין לי דרך לשלוט בתגובת הממשלה לעזתיים
אין לי דרך לשלוט בהחלטות הצבא ביחס לפעולות הצבאייות
אין לי דרך לשלוט במשרד החינוך ובהחלטותיו
ואין לי דרך לשלוט בשכנים שמרעישים בשעות מאוחרות בלילה

האנשים שפחות ברור לי:
אין לי דרך לשלוט בבעלי ובהחלטותיו
אין לי דרך לשלוט בתגובותיו
אין לי דרך להחליט בשבילו מה לחשוב / לעשות / להרגיש
אין לי דרך לשלוט על ילדי על מה הם חושבים
מה הם מרגישים
וכן, גם על מה שהם עושים
זה החלטות שלהם
על כל אלו אני יכולה לבקש מהם דברים
אני יכולה להסביר להם מה חשוב לי ומה אני רוצה
אני יכולה להדריך אותם

אבל
אני בשום אופן לא יכולה לקחת החלטה במקומם
אני לא יכולה "להנדס" אותם
ולעשות או להרגיש במקומם

שתי המעגלים הללו
של המציאות
ושל האחר

מכיוון שאין לי שליטה עליהם
כל התעסקות בהם
ונסיון שליטה
בעצם יהיה בזבוז כוחות
שלא נראה לי שלמי מאתנו יש מיותר מהמצרך הנדיר הזה
ששמו כח.

אתן דוגמה
כל עוד שאת בוחרת לכעוס על הממשלה
של(עניות?) דעתך לא פועלת כמו שנדרש ממנה.
את יכולה לכעוס, להתעצבן, לנאום, להגיד, להסביר
לא נעים
אבל לשווא....


כל עוד שאת בוחרת לנסות לשנות את המתבגרת שלך בבית
ואת מנסה בדרכים כאלו ואחרות
להבהיר / להמחיש/ לשלוט בשעות הערות והשינה שלה
לא נעים
אבל חוץ מכעס ועגמת נפש
זה לא ממש יעיל
כי אין לך באמת דרך לשלוט בזה.
(לא כאן המקום להרחיב על כך שניתן להשפיע כלומר לחנך / לבקש אך לא לשלוט!)

כי
שני המעגלים הללו
שלא בשליטתי
אין לי שום דרך בעולם לשלוט בהם
ושוב
לא ברגשות, לא במחשבות, לא בתגובות ובמעשים.

מה נשאר לי?
המעגל שלי!!!!

מה יש בו במעגל שלי?
את כל מה שאני מרגישה
על זה אני יכולה לשלוט (קשה אך אפשרי)
על מה שאני חושבת
על מה שאני עושה
על איך שאני מגיבה
על איזו אווירה אני משרה סביבי
על איך אני מתנהלת בימים כאלו לחוצים והפוכים
על איך אני בוחרת להסתכל על המצב הזה
שכולם כל הזמן בבית
(הלוואי שיהיה רק בנסיבות טובות יותר,
אבל גם עכשיו אפשר לבחור איך לחוות את זה)
אני יכולה לשלוט על היחס שלי לבעלי, לילדי
אני יכולה לשלוט על מצבי הרוחני
על ההתחזקות והתעוררות שלי
על הקשר שלי עם הרבש"ע

יש לי הרבה על מה לשלוט
יש הרבה עבודה

אז בואו דווקא עכשיו
בתקופה הכל כך קשה הזו
ננסה קצת
להרפות את המושכות
לידיו הרחומות של הקב"ה
שממילא הוא עשה עושה ויעשה לכל המעשים
ונתמקד כמה שיותר
בכח העצום שיש לנו
על עצמנו
בהצלחה

אם מעניין אותך לשמוע דווקא על נושא ספציפי
מוזמנת לכתוב לי
ואשתדל לענות על כך
merchav111@


שנשמע ונתבשר רק בשורות טובות
ישועות ונחמות
אמן


רוצה לקרא תכנים נוספים מעולם האימון האישי והnlp
https://merhav.ravpage.co.il/lead
 

design by oshra

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
שלום יקרה
מקווה ששלום לך
,מוזמנת לשתף

תודה גדולה לכל שולחות התגובות על המסר הקודם
(....אם לא קראת עדין מוזמנת)
מחמם את הלב

כן
גם אני כמוך עכשיו
עוברת בין רגעים של טרוף
לרגעים של פחד
בין החלום על חיים שפויים
לצד תפילה ותקווה
בין רחמים על תושבי הדרום (בעיקר) שסובלים
לבין כעס על הממשלה שלא ממש עושה משהו
בין ביטחון ואמונה חזקים
לבין צפיה לגאולה
מנעד רגשות רחב
קשת של רצונות, תגובות, וביעקר תפילות

אני רוצה יחד איתך להתחזק בנקודה
שהיא אימונית(אימון אישי) וטיפולית
.אך היא גם משיקה ונוגעת בחיינו כיהודים חרדים ומאמינים

ואני מחדדת אותה שוב
על אף שכבר נגעתי בה בתחומים שונים
תמיד טוב לחדד את הנושא בהקשר הקיים

ישנם 3 מעגלים
המעגל של המציאות
המעגל של האחר
והמעגל שלנו

על המעגל של המציאות אין לנו דרך לשלוט
וכן לא על המעגל של האחר
המעגל היחיד עליו אני יכולה לשלוט
הוא המעגל שלי

ולעניננו

המציאות
מרה ועגומה ככל שתהיה היא שמימית
היא אלוקית
אין לנו דרך לשלוט, כמובן לא במה שהיה,
אך גם לא במה שיהיה
לא מתי תהיה הזעקה ומתי לא
לא במי שיחיה בעז"ה ולא חלילה במי שימות
לא בהאם יחסרו פרות וירקות בחנויות
ולא אם יהיו לימודים לילדנו ומתי


אין לנו גם דרך לשלוט באחר
וכאן אני יחלק את זה לשתי חלקים
האנשים שברור לי שאין לי שליטה עליהם
ואילו שלא מספיק ברור לי שאין לי דרך לשלוט בהם

האנשים שברור לי:
אין לי דרך לשלוט בתגובת הממשלה לעזתיים
אין לי דרך לשלוט בהחלטות הצבא ביחס לפעולות הצבאייות
אין לי דרך לשלוט במשרד החינוך ובהחלטותיו
ואין לי דרך לשלוט בשכנים שמרעישים בשעות מאוחרות בלילה

האנשים שפחות ברור לי:
אין לי דרך לשלוט בבעלי ובהחלטותיו
אין לי דרך לשלוט בתגובותיו
אין לי דרך להחליט בשבילו מה לחשוב / לעשות / להרגיש
אין לי דרך לשלוט על ילדי על מה הם חושבים
מה הם מרגישים
וכן, גם על מה שהם עושים
זה החלטות שלהם
על כל אלו אני יכולה לבקש מהם דברים
אני יכולה להסביר להם מה חשוב לי ומה אני רוצה
אני יכולה להדריך אותם

אבל
אני בשום אופן לא יכולה לקחת החלטה במקומם
אני לא יכולה "להנדס" אותם
ולעשות או להרגיש במקומם

שתי המעגלים הללו
של המציאות
ושל האחר

מכיוון שאין לי שליטה עליהם
כל התעסקות בהם
ונסיון שליטה
בעצם יהיה בזבוז כוחות
שלא נראה לי שלמי מאתנו יש מיותר מהמצרך הנדיר הזה
ששמו כח.

אתן דוגמה
כל עוד שאת בוחרת לכעוס על הממשלה
של(עניות?) דעתך לא פועלת כמו שנדרש ממנה.
את יכולה לכעוס, להתעצבן, לנאום, להגיד, להסביר
לא נעים
אבל לשווא....


כל עוד שאת בוחרת לנסות לשנות את המתבגרת שלך בבית
ואת מנסה בדרכים כאלו ואחרות
להבהיר / להמחיש/ לשלוט בשעות הערות והשינה שלה
לא נעים
אבל חוץ מכעס ועגמת נפש
זה לא ממש יעיל
כי אין לך באמת דרך לשלוט בזה.
(לא כאן המקום להרחיב על כך שניתן להשפיע כלומר לחנך / לבקש אך לא לשלוט!)

כי
שני המעגלים הללו
שלא בשליטתי
אין לי שום דרך בעולם לשלוט בהם
ושוב
לא ברגשות, לא במחשבות, לא בתגובות ובמעשים.

מה נשאר לי?
המעגל שלי!!!!

מה יש בו במעגל שלי?
את כל מה שאני מרגישה
על זה אני יכולה לשלוט (קשה אך אפשרי)
על מה שאני חושבת
על מה שאני עושה
על איך שאני מגיבה
על איזו אווירה אני משרה סביבי
על איך אני מתנהלת בימים כאלו לחוצים והפוכים
על איך אני בוחרת להסתכל על המצב הזה
שכולם כל הזמן בבית
(הלוואי שיהיה רק בנסיבות טובות יותר,
אבל גם עכשיו אפשר לבחור איך לחוות את זה)
אני יכולה לשלוט על היחס שלי לבעלי, לילדי
אני יכולה לשלוט על מצבי הרוחני
על ההתחזקות והתעוררות שלי
על הקשר שלי עם הרבש"ע

יש לי הרבה על מה לשלוט
יש הרבה עבודה

אז בואו דווקא עכשיו
בתקופה הכל כך קשה הזו
ננסה קצת
להרפות את המושכות
לידיו הרחומות של הקב"ה
שממילא הוא עשה עושה ויעשה לכל המעשים
ונתמקד כמה שיותר
בכח העצום שיש לנו
על עצמנו
בהצלחה

אם מעניין אותך לשמוע דווקא על נושא ספציפי
מוזמנת לכתוב לי
ואשתדל לענות על כך
merchav111@


שנשמע ונתבשר רק בשורות טובות
ישועות ונחמות
אמן


רוצה לקרא תכנים נוספים מעולם האימון האישי והnlp
https://merhav.ravpage.co.il/lead
מחזק ממש!
תודה
 

דיאלוג

מהמשתמשים המובילים!
חבילת עיתוני כפר חב"ד להורדה
B-1024x678.jpg
 

מאיר שימון

משתמש חדש
ר' חיים ויטאל - על גלות ישמעאל:
וכבר ידעת כי הגליות אינם אלא ד', בבל ומדי ויון ואדום אבל עוד עתידים ישראל להיות באחרית הימים בגלות ישמעאל, וכו' עוד יש גלות חמישי אחרון לכולם וקשה מכולם, והוא גלות ישמעאל הנקראת פרא אדם-, ואח"כ ממשיך לבאר ייחוסו של ישמעאל, שהיה בנו של אברהם אע"ה, והיה גם נימול, וממילא יש לו זכות המילה, - ולכן גלותו תקיפה מאוד משאר ד' מלכיות, כי לכן נקרא ישמעאל על שעתידין ישראל לצעוק צעקות גדולות בימי גלותו, - ואז ישמעם אל ויענם. וכו', ישמעאל שוכני אהלים ומדברות ואין להם עסק עם זולתם, אלא נמשלים ללסטים היוצאים ומקפחים בני אדם
וחוזרין לאהליהם, וכו', בגלות ישמעאל שעתידים להצר את ישראל צרות קשות ומשונות לא נראו כמותם, שלכן
נקרא שמו ישמעאל, ואם כן אנחנו לא נדע מה נעשה, ואין לנו תקוה אחרת זולתי שנבטח בשמו הגדול יתברך
שיושיענו מידם, וזהו אומרו עזרנו בשם ד' וכו', כלומר סיבת בטחוננו בו יתברך הוא לפי שהוא אשר עשה את השמים
ואת הארץ, ונודע כי לא בראם אלא בשביל ישראל שיקיימו את התורה כמו שאמרו חז"ל על (בראשית א, א)
בראשית ברא וכו' בשביל התורה שנקראת ראשית ובשביל ישראל שנקראו ראשית, וכמו שנאמר (ירמיה לג, כה) אם לא בריתי יומם ולילה חוקות שמים וארץ לא שמתי, ואם כן – כיון שבני ישראל יושבים ולומדים - מוכרח הוא שיעזרנו מידם, ויגאלנו גאולה שלימה העתידה במהרה בימינו כדי שיהיה קיום לשמים ולארץ, כנזכר כי אין להם קיום זולתי על ידי ישראל.
 

אליז

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
הרבי מקרלין: “חטפנו מכה, חייבים להפסיק את המחלוקת בציבור החרדי”
דבריו המלאים של האדמו"ר מקרלין סטולין

הדור שלנו לא ראה דבר כזה. כבר היו דברים קשים וגזירות במשך הדורות בהיסטוריה היהודית אך לא הייתה כזאת בדורנו. כאלו זוועות שנפש האדם לא מצליחה להכיל. אי אפשר לראות ולשמוע את מה שעשו ליהודים רק כי הם יהודים לפני כמה ימים. אלו דברים נוראיים שאין לסבול ולקבל.
זה קרה ביום אחרון של ימי החג וימים נוראים ויש לנו הרבה מה לתקן ולשפר במעשינו. בעת הזאת שעדיין זמן מלחמה וצריך סייעתא דשמיא, יש להתחזק בתורה ובמצוות ובאהבת חברים. ולפני שמסתכלים על אחרים על כל אחד לראות על עצמו מה יש לתקן ולשפר בעצמו. במיוחד יש לפעול לתקן בין אדם לחברו וגם בין אדם למקום ולהגביר באהבת ישראל, כמובא באור החיים הק’ על הפסוק “ה’ בדד ינחנו”. בזמן שישראל באחדות, גם בין חרדים וגם בין שאינם חרדים, הכל נראה אחרת.
כשאנו נמצאים בעת צרה עלינו לחשוב ולהבין שכל יהודי באשר הוא, יש לאהוב אותו בכל לב ובכל מצב ובכל דרך. יש לקרב ולאהוב כל יהודי גם כשאינו חושב כמונו ואינו נוהג כמונו. זה שיש לאהוב ולקרב לא אומר שאני צריך לנהוג כמוהו אך יש להיות יחד באהבת ישראל. בפרט כעת שיש כ״כ הרבה משפחות שבורות עלינו לפעול במה שאפשר לסייע ולחזקם. זו לא רק זכות אלא חובה גמורה על כל אחד לעזור למי שנדרש לעזרה ותמיכה בשעה קשה זו.
כידוע יש מאות אלפים שפועלים במסגרת הצבא במלחמה (חיילים) וביניהם גם כאלה מאנ"ש. יש לעשות מה שאפשר לסייע להם ולמשפחות שלהם. בפרט בעת שעם ישראל בצער יש לעזור ולסייע אחד לשני בכל דרך. זוהי אהבת ישראל אמיתית.
בנוסף, עלינו לעשות חשבון נפש ולחשוב איך אנו נראים כציבור. הציבור החרדי גדל ב״ה ואנו כבר לא ציבור קטן כבעבר והגיע הזמן לתקן ולשפר איך אנו נראים ואיך אנו מתנהגים ומה שאנו עושים כציבור חרדי ואנחנו חסידי קרלין בתוכם כי אנו חלק מהכלל.
עלינו לשנות את כל היחס שלנו לכלל ישראל ולהפסיק את המחלוקות בתוך החרדים ולפעול ביחד למען כלל ישראל ולמען שמו יתברך ולא במריבות וסכסוכים בתוך הציבור החרדי. לצערנו אנו מתעסקים בטפל וזונחים את העיקר, כשיש כ״כ הרבה בעיות בחינוך ועוד, בעוד שנדרש מאיתנו לנהוג אחרת ולהכניס בלב הדור הצעיר את החמימות לתורה ומצוות ומעשים טובים.
כולנו קיבלנו מכה קשה וכולנו חטפנו את הגזירה הנוראה בלי יוצא מהכלל. אי אפשר להתנער שזה לא קשור אלינו כי זה פגע בכל אחד ואחד מאיתנו. עלינו לפעול יחד בכדי שיהיה “שם השם ה’ נקרא עליך” ושנזכה לישועה בכלל ובפרט.
 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai

זמר אלוף

משתמש פעיל
עומד לו חייל במחסה מאולתר,


בלבו של יישוב חרוך בדרום,


משיט מבטו על מה שנותר,


ונושא את עינו למרום...



יש לו פעוט בן שבעה שבועות,


שהשאיר מאחור, בביתו,


זו עת מלחמה, השמועות נוראות,


מי יודע אם ישוב לראותו...



אך בקושי נולד, בנו הפעוט,


ילד ראשון להוריו,


לא הספיק להפרד, כשקיבל הוראות,


להצטרף בדחיפות אל הקרב...



וגם משפחה בביתו דאוגה,


ליבם כה מלא חרדה,


שלא יהרג, ייפצע, ייפגע,


פתיל חייו לא ייגדע...







כבר סוף הסדר, הבית מדרש דליל,


יושב בחור מול גמרא, מתוסכל,


זהו זמן מלחמה, כך מורגש בעליל,


ללמוד עכשיו זה כלל לא קל...



הוא סגר הגמרא, קם והלך,


מתכונן למעט מנוחה,


אך לפתע עצר, בדעתו הוא נמלך,


הן חייל לא ייטוש מערכה...







עומד החייל במחסה די זמני,


והצבע אוזל מפניו,


מולו צץ מחבל, צמא דם, אימתני,


מכוון קנה רובה בין עיניו...







הבחור אסף כוח, נשם עמוקות,


ופתח הגמרא חזרה,


התיישב במקומו לעוד עשר דקות,


עשר דקות של תורה...







התכונן הוא למוות הבלתי נמנע,


מול עיניו המחבל מתמוטט,


כדור בראשו, נשימה אחרונה,


מאחוריו צץ חייל מרטט...



הוא עבר באזור בלי כל כוונה,


בעצמו לא הבין מה קרה,


כשלפתע קלט למולו סכנה,


חברו שנקלע לצרה...



✤✤✤



הוא נשק לגמרא בתחושה מתוקה,


לא מודע לעוצמת בחירתו,


ואי שם בדרום באותה הדקה,


חייל קיבל את חייו בזכותו...
 

ישיבישער אמיתי

משתמש רשום
מספר תיעודים שעלו בימים האחרונים לערוץ היוטיוב 'בחצרות כותל המזרח'
הערוץ כולו פתוח ביוטיוב!
תנו לנו כח! הירשמו כמנוי!


תיעוד היסטורי: כשמרן רבנו עובדיה יוסף זיע"א קרא לבטל את ימי בין הזמנים בעיצומה של מלחמת לבנון השניה • צפו:
הגאון הגדול הרב זמיר כהן שליט"א ראש ישיבת 'אבני נזר' - בדברי חיזוק והשקפה לבני הישיבות אברכי הכוללים ולצופי ומאזיני 'דרך המלך' - ציבור בני התורה לקראת תחילת הזמן לאור המצב.
זקן מועצת חכמי התורה מו"ר הגאון הגדול הרב משה מאיה שליט"א בדברי התעוררות וחיזוק חומות הקדושה - צפו:
רבה של ירושלים הגאון הגדול הרב שלמה משה עמאר שליט"א בדברי חיזוק והתעוררות ברדיו 'קול חי' - האזינו:
דברי חיזוק ועידוד לחיילינו במערכה מראש ישיבת 'אבני נזר' הגאון הגדול הרב זמיר כהן שליט"א - צפו ושתפו
זקן מועצת חכמי התורה הגאון הגדול הרב משה מאיה שליט"א במסר מיוחד בעקבות האסון הנורא בליל שמחת תורה
ראש ישיבת כיסא רחמים הגאון הרב מאיר מאזוז שליט"א האם אפשר להשלים את פרשת וזאת הברכה בעקבות המלחמה?

עצרת תפילה בבית הכנסת היזדים במעמד מרן הראש"ל רבנו יצחק יוסף שליט"א והגאון הגדול רבי ראובן אלבז שליט"א חבר מועצת חכמי התורה
 
נערך לאחרונה ב:

איזהו

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
עריכה תורנית
בלת"ק

פרקי דרבי אליעזר (מדרש) פרק ל' - קטע אחרון (הסוגריים לא במקור!!!)
"ועוד היה ר' ישמעאל אומ' שלשה מלחמות של מהומה עתידין בני ישמעאל לעשות בארץ באחרית הימים שנ' כי מפני חרבות (ברזל) נדדו ואין חרבות אלא מלחמות אחת ביער (רעים) בערב מפני חרב נטושה (המחדל של...) ואחת בים מפני קשת דרוכה (ירי וטילים = קשת) ואחת בכרך גדול שהוא כבד משניהם (כניסה קרקעית) שנ' כי מפני כובד מלחמה ומשם בן דוד יצמח ויראה באבדן של אלו ואלו ומשם יבא לארץ ישראל שנ' מי זה בא מאדום חמוץ בגדים מבצרה זה הדור בלבושו צועה ברב כחו אני מדבר בצדק רב להושיע"
 

משהו אחר

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
עומד לו חייל במחסה מאולתר,


בלבו של יישוב חרוך בדרום,


משיט מבטו על מה שנותר,


ונושא את עינו למרום...



יש לו פעוט בן שבעה שבועות,


שהשאיר מאחור, בביתו,


זו עת מלחמה, השמועות נוראות,


מי יודע אם ישוב לראותו...



אך בקושי נולד, בנו הפעוט,


ילד ראשון להוריו,


לא הספיק להפרד, כשקיבל הוראות,


להצטרף בדחיפות אל הקרב...



וגם משפחה בביתו דאוגה,


ליבם כה מלא חרדה,


שלא יהרג, ייפצע, ייפגע,


פתיל חייו לא ייגדע...







כבר סוף הסדר, הבית מדרש דליל,


יושב בחור מול גמרא, מתוסכל,


זהו זמן מלחמה, כך מורגש בעליל,


ללמוד עכשיו זה כלל לא קל...



הוא סגר הגמרא, קם והלך,


מתכונן למעט מנוחה,


אך לפתע עצר, בדעתו הוא נמלך,


הן חייל לא ייטוש מערכה...







עומד החייל במחסה די זמני,


והצבע אוזל מפניו,


מולו צץ מחבל, צמא דם, אימתני,


מכוון קנה רובה בין עיניו...







הבחור אסף כוח, נשם עמוקות,


ופתח הגמרא חזרה,


התיישב במקומו לעוד עשר דקות,


עשר דקות של תורה...







התכונן הוא למוות הבלתי נמנע,


מול עיניו המחבל מתמוטט,


כדור בראשו, נשימה אחרונה,


מאחוריו צץ חייל מרטט...



הוא עבר באזור בלי כל כוונה,


בעצמו לא הבין מה קרה,


כשלפתע קלט למולו סכנה,


חברו שנקלע לצרה...



✤✤✤



הוא נשק לגמרא בתחושה מתוקה,


לא מודע לעוצמת בחירתו,


ואי שם בדרום באותה הדקה,


חייל קיבל את חייו בזכותו...
המביא דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם
שיר זה פורסם בשני שמות שונים
אלחנן ליבוביץ- תלמיד ישיבה מבית שמש.
והגב' טליה בונים. בשם אמא שלה ג. בונים.

אשמח לדעת מי הסופר המוכשר. ומה המקור שלך?
 

זמר אלוף

משתמש פעיל
המביא דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם
שיר זה פורסם בשני שמות שונים
אלחנן ליבוביץ- תלמיד ישיבה מבית שמש.
והגב' טליה בונים. בשם אמא שלה ג. בונים.

אשמח לדעת מי הסופר המוכשר. ומה המקור שלך?
אני מביא דבר שאינו בשם אומרו, מכיוון שאינני יודע מה הוא המקור...
 

סוווווף !!!

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
D I G I T A L
הרב גלזר על המצב הקשה
מה השם רוצה מאתנו
כמו תמיד מתובל בהומור ברמה גבוהה

 

קבצים מצורפים

  • מה השם רוצה מאיתנו בעת קשה זו.mp4
    21.6 MB

יוסף הקטן

משתמש חדש
דברי המהרש"א על ראש חודש
כי זה היום אשר בו חידוש הלבנה הוא רמוז על התחדש מלכות ישראל לעתיד ויום מוכן להתפלל על דבר זה כמאמר נוסחו וללבנה אמר שתתחדש עטרת תפארת לעמוסי בטן שגם הם עתידים להתחדש כמותה כו' והוא שאמר דאי תקפי היום בראש חודש ברחמי הוו מייתי ליה למשיח".
וכ
ל אחד יוסיף לעצמו באיזה תקופה אנחנו נמצאים "ככה קרובים בעז"ה" בוא נתקוף חזק ברחמי ויה"ר שנזכה

ויעיין בבני ישכר שכתב הרבה על חודש חשוון שבו (בעז"ה) עתיד להיחנך הבית השלישי ושבו העולם יגיע לתיקון
 
נערך לאחרונה ב:

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
הרב אברהם קרסנינסקי ומשפחתו בדברי חיזוק ואמונה לאחר שבנם יעקב שלמה הי"ד נפל בנחל עוז במלחמת הפתע מול 150 מחבלים. עיתונאי 'הארץ' שהגיע לנחם התרגש ושיתף בפוסט מיוחד: "אמרתי להוריו תודה, בזכות ההקרבה שלנו אנחנו יכולים לחבק את הילדים שלנו"

 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  105  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה