נכתב ע"י מנגנת;2358731:תודה על התשובה.
אבל אם יורשה לי, שתיכן הכרעתן שלילדה יש הפרעת קשב וריכוז. גם Y&M טרחה להסביר שמתנהגים לא' כמו לב' וכו'... יש לכן טעות קטנה.
אפשרות א' ואפשרות ב' זה בדיוק אותו ילד. אפשר להניח שיש לו הפרעה ולפרש את ההתנהגויות בהתאם לזה, ואפשר להניח שאין לו הפרעה על סמך הסברים טובים לא פחות להתנהגות שלו.
ואני מנסה להבין מה יותר נכון באפשרות א' שאתם מאמצים דוקא אותה. הוכחות!! אפילו דבר אחד!! שמוסבר רק ע"י הפרעת קשב.
נכתב ע"י GRN;2358822:לעניות דעתי התשובה היא פשוטה:
באבחון הפרעת קשב בודקים אם מתקיימת כאן מערכת שאופיינית להפרעת קשב, יתכן שהמערכת מורכבת מקשיים שונים שניתן להסביר כל אחד בנפרד, אבל עצם העובדה שמתקיימת כאן מערכת שלימה מעוררת חשד גדול לקיומה של ההפרעה (הנפלאה). חשוב לעשות הבחנה מבדלת, ואם לא נמצאו גורמים אחרים למערכת הזו הרי שיש סבירות גבוהה מאוד לקיומה של ההפרעה.
בהצלחה!
נכתב ע"י סבתא של נעה;2358809:מנגנת יקרה
קראתי פעמיים את מה שכתבת, ובכנות
לא הצלחתי להבין איזו תשובה את מחפשת
לרוב העולם הרפואי מזהה חשד למחלות על פי
1. סימפטומים
2. הפרעה בתפקוד/ פגיעה באיכות חיים וכו'
ואז עושים את הבדיקות הנדרשות (חיצוניות או פנימיות) שעל פיהן מגיעים לאבחנה רפואית
הפרעת קשב וריכוז לא ניתנת לזיהוי על פי בדיקות אלא אך ורק על ידי סימפטומים התנהגותיים
של כאן ועכשיו ולא של חיזוי או צפי לעתיד
כלומר, יש מחלות שאבחון מוקדם מביא להתערבות מוקדמת ולטיפול מוצלח ולכן מומלץ לעשות מגיל מסויים בדיקות תקופתיות.
אבל כל זה אינו חל על בעיית קשב וריכוז
במילים אחרות: האינדיקציה לבדוק אם הילדה צריכה התערבות תרופתית או לא היא רק התפקוד שלה והפגיעה הקיימת או לא באיכות החיים.
ולכן, אם הילדה מתפקדת, ומצליחה, ויש לה את האסטרטגיות שלה להתמודד עם אתגרים- למה להתערב? מה זה חשוב אם יש לה הפרעה או מה שם ההפרעה? מה שחשוב הוא מבחן התוצאה. היא מצליחה? טוב לה? ברוך הוא וברוך שמו!
ולגבי העתיד:
א. כמו שכבר כתבתי, אי אפשר 'להתכונן' או 'למנוע' או 'להקטין' את ההפרעה אם תתפרץ
ב. מהרבה ניסיון, אצל רוב הילדים שאני הכרתי הבעיה קטנה משמעותית ככל שעלה הגיל (סביבות 12-14) ולא להיפך
ג. אף פעם לא מאוחר להתחיל טיפול תרופתי. מה גם שלעיתים הוא לא יעיל בכלל (כמובן שלעיתים כן ואז הוא מביא ברכה גדולה ותועלת מרובה)
הרבה נחת
נכתב ע"י שנית;2358977:רוצה להוסיף משהו חשוב.
ADD מומלץ לטפל תרופתית בגיל צעיר,
ולא להזכר בגיל מאוחר שכבר לא אפשרי לטיפול תרופתי
בשל לידות ושות'
כן, יש אנשים שחוסר הריכוז לא עובר להם גם אחרי גיל 18.
נכתב ע"י מנגנת;2358927:המורה טוענת שזה קשה לילדה, ואולי היא צודקת. זה שככה היא מכירה את החיים זה לא אומר שכך טוב לחיות.
כמובן שכדי להסתדר בחיים היא תצטרך להתאים את עצמה. וכאן השאלה: האם מדובר בדבר שהוא מחוץ לשליטתה לגמרי, או שיש על מה לעבוד.
[/QUOTE]מצטרפת להמלצה להקנייה של אסטרטגיות של התארגנות וטיפול התנהגותי לפי הצורך. טיפולים אלו הם ה"קו הראשון" לפני התערבות תרופתית, ובמדינות מפותחות יותר כמו בארה"ב יש יותר מודעות לעניין כשם שלא נותנים ריספרדל לפני טיפול התנהגותי מותאם. אם יש צורך במתן תרופתי מומלץ לערב גם טיפול התנהגותי במקביל. בהצלחה!
נכתב ע"י GRN;2358982:קשיי ההתארגנות משמעותיים לילדה שלך הרבה יותר מקשיים לימודיים. זה אולי נשמע לא הגיוני, אבל אלו ילוו אותה (ככל הנראה) לכל אורך חייה, ללא טיפול מתאים, ועלולים להיות מטרד אמיתי, חסם משמעותי וקושי מעיק ביותר.
המדד הוא כמה מאמץ הם מפעילים בשביל להצליח!
כפי שציינו מעלי האטיולוגיה של הפרעת קשב וריכוז לא מספיק ברורה, והאבחון נקבע על סמך הופעה של סימפטומים שונים. קיימות השערות מהם הגורמים להפרעה. בעבר חשבו שחסר של חומרים במוח אחראים על כך, והיום מניחים שהבעיה היא בהולכה של המסרים העצביים, והמחקר בתחום עדיין בעיצומו.
הסימפטומים המביאים לאבחנה של ADHD עלולים לבטא גם קשיים אחרים שונים ומגוונים, וכדאי קודם לשלול אותם (היו פה הרבה הודעות בנושא). מתן ריטלין לקושי שאינו ADHD לא יועיל ואפילו עלול להחמיר את הבעיה האמיתית (חרדה, למשל). התרופות השונות לטיפול ב ADHD ניתנות תוך כדי ניסוי ותעייה, מאחר ועד היום אין גם הסבר מדעי מדויק כיצד הן משפיעות על ההפרעה, למיטב ידיעתי.
נכתב ע"י מנגנת;2359404:האם יש דרך למדוד את המאמץ שלהם?
הבנתי.
אם כן התשובה לשאלה שלי היא: זה נכון. אין מאפיין חד משמעי להפרעת קשב וריכוז.
ההכרעה על כך תמיד תהיה כרוכה במרכיב משמעותי של שיקול דעת. ותמיד ישאר סיכוי שזה לא זה.
תודה, נחמי.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: