התייעצות חייב לתת מפתח?

אינטקסט

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עימוד ספרים

ד. פריד

משתמש מקצוען
אצל קרוב משפחתי המשכירה נכנסה ללא כל תאום כשבני הזוג היו עם פיזמה, יש לציין שהם לא חיכו לגמר החוזה...
קרוב לודאי שאפשר לתבוע את המשכירה, אבל את התחושות שנשארו אצל בני הזוג אני יודע אם אפשר לתקן.
נ. ב. אצלי למשכירים היוו מפתחות, אבל הם לא העלו בדעתם לעשות בהם שימוש.
 

אינטקסט

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עימוד ספרים
והם לא סגרו את הבריח למעלה? והיא לא חשבה שאולי זה סגור?
ואם אין?
אצלנו לא היה, ביקשנו שוב ושוב, בסוף שם את זה בגובה שלו (1.8+), כשאנחנו פחות, וכל פעם לעלות לבריח על כסא - ויתרתי על הרעיון על השימוש בזה.
[ביקשנו גם קוקר, ועשה את זה בגובה הרבה מעל לנורמה [בערך 1.75], ג"כ לא נמצא שימוש.

זה אכן קורה אצל אנשים לא נורמלים.

ומשכירים מסוג זה לא חושבים כלום לפני שהם עושים מה שבא להם. בטח אם סגור או לא. יש מפתח, לא?
 

אסתי3311

משתמש סופר מקצוען
והם לא סגרו את הבריח למעלה? והיא לא חשבה שאולי זה סגור?

בכל הסיפורים האלה כנראה חסרים הרבה פרטים,זה לא קורה אצל אנשים נורמלים.
כנראה שלא.

מאמינה שעם בעל דירה מהסגנון הזה לא כדאי להתעסק.
המפתח זה רק סימפטום אחד, כפי הנראה.
 

ד. פריד

משתמש מקצוען
והם לא סגרו את הבריח למעלה? והיא לא חשבה שאולי זה סגור?

בכל הסיפורים האלה כנראה חסרים הרבה פרטים,זה לא קורה אצל אנשים נורמלים.
הדלת הייתה נעולה, לגבי בריח כנראה שלה היה, או שהם לא חשבו שמישהו יפתח דלת נעולה... ואכן כתבתי שאצלי לא היו מקרים כאלו בדיוק משום שזה לא קורה אצל אנשים נורמאליים, רק הבעיה היא שיש גם אנשים שאינם נורמאליים... והמשכירה ההיא שייכת לסוג הזה, ואח"כ התברר שיש עוד שלא הגיעו לתום החוזה איתה...
 

עו"ד נתן רוזנבלט

משתמש מקצוען
ספר קונים בחנות לא?
תלוי איזה ספר, הספר הזה לא נמצא בשום חנות (הם לוקחים 50% כך שהוא יצטרך לעלות קרוב 80 שח לכיסוי הוצאות, לא הגיוני), שמתי אצל בלוי כמעט אלפיים עותקים בלי מודעה אחת ונגמר, מה לעשות?

מטרתו של הספר היא לא לפרנסני, כמו גם מטרת הכתיבה כאן, לדעתי כאשר יש לאדם ידע מסויים שיכול לעזור לציבור ויש לו מהיכן להתפרנס, ראוי שישתף את כולם במתנות של בורא עולם, בדיוק כמו ילד שחוזר עם פעקאלע מהחבר'ה ומחלק לאחים והשכנים אחרי שסיים לאכול....

אז הנה הפרק עם כוכבית שהוא נכתב לפני שנה והיה נכון לאותה תקופה (מקווה שלא יחסמו אותי כאן על קידום מכירות, עשו לי את זה שבוע שעבר למרות שטענתי שזה קידום לקבלת התנדבות) יאללה גמרנו עם המפתחות (כמובן שצדקתי שאין שום בעייה ואפילו מומלץ מאוד להחליף צילינדר, רק לשמור בצד את הישן להחזיר בסיום התקופה) :



לקנות או לשכור, מה עדיף?​

למרות האמור במעלת רכישת הדירה, לא תמיד מומלץ לרכוש דירה. במקרים רבים, כאשר מסיבות שונות לא רכשו ההורים דירה עד מספר שנים אחרי הנישואין, והמשפחה עומדת בפני החלטה האם לרכוש דירה ראשונה, לא תמיד ההמלצה היא דווקא רכישת דירה. ברור שיש בכך יתרונות רבים, יציבות, הרגשה של בעלות על נכס, ואף כדאיות כלכלית בחלק מהמקרים. אך יש יתרונות רבים גם לשכירת דירה, וכדאי לשקלם בכובד ראש:

ראשית, החשבון הכלכלי: משפחה ששוכרת דירה לאורך שנים, אמורה לקבל סיוע ממשלתי חודשי, העומד על סכום המתקרב במקרים רבים ל-1,500 ש"ח לחודש (תלוי בהכנסות ובמספר הילדים אך רוב המשפחות הצעירות עומדות בקירטריון הגבוה ביותר). שכירת דירת 3 חדרים בבית שמש למשל, עולה היום (מינימום) כ-3,500 ש"ח, על מנת לרכוש את אותה דירה, בעלות של 1,850,000 ש"ח, בהנחה שההורים נתנו חצי מיליון ש"ח, יש צורך לקחת משכנתא של כ-1,350,000 ש"ח עבורה יש לשלם (עם הביטוח והריביות החדשות העולות ותופחות) בערך כ-7,500 ש"ח לחודש. כלומר, בסכום של פחות מאלפיים ש"ח ניתן לשכור את אותה דירה, אשר ברכישתה יש לשלם עבורה עוד 5500 ש"ח, ובלי למוטט את ההורים או את הזוג עצמם, שנאלצים לגייס הון עצמי (בד"כ לא הון ולא עצמי, אלא חובות לגמ"חים) חצי מיליון ש"ח מזומן.

בנוסף, משפחות רבות זכאיות במהלך החיים, מסיבות שונות, לקבל דירה חינם מהממשלה, כגון דירות עמידר וכדומה[1], פעמים רבות המלצתי למשפחות שיש להן ילד נכה או מקרי קיצון אחרים, שלא לרכוש דירה. בזכות ייעוץ זה, זכיתי לכך שעשרות משפחות גרות היום בדירת חינם גדולה בירושלים, בית שמש או בני ברק, לעיתים אפילו רשומה על שמם, בלי לשלם שקל אחד, במקום לשלם משכנתא כבדה על אותה דירה בעפולה וצפת.

לא רבים יודעים, אך מי שזכאי לדירה (אפילו נכות חלקית של אחד הילדים, יכולה לפתוח פתח לכל המשפחה) יכול לקבל את חלקו, בלי לשלם הון תועפות עבור המאכערים המפרסמים עצמם בכל עיתון בסכומי עתק, יושב לו למשל בבני ברק יהודי צדיק ומופלא, הרב שלמה גולדנטל, אשר במשך עשרות שנים, יושב יום יום עם עשרות משפחות ומייעץ להם חינם אין כסף, מה ואיך יוכלו לקבל, ובניגוד להבטחות המאכערים, דבר אחד מדברו אחור לא ישוב ריקם. אני מצטער שאני מספק לו כאן עוד עבודה, אך ידועני בו שהוא לא יכעס ורק ישמח לסייע לעוד כמה משפחות[2].

עוד יש לזכור, כי איש אינו יודע מאין תבוא פרנסתו, כשמשפחה מתגוררת בשכירות, היא גמישה הרבה יותר לכל הצעת עבודה שהיא. הציעו לך משרת ר"מ (גם אם לכיתה ג') בירוחם? תוכל לסכם את פרטי השכר והעבודה לקראת שנת הלימודים החדשה. משמיים זימנו לך את זה בדיוק ביום שצריך לפנות את הדירה הנוכחית. אך אם אתה גר בדירה משלך, המשרה המכובדת לא תמתין עד שכבודו יחליט אם לעבור ועד שיעבור בפועל.

הבה נתבונן באחינו מעבר לים. זכיתי לשמש שנים רבות כשנורר בחו"ל (ראש כולל בלע"ז), ושמתי לב כי רוב רובם של אברכי חו"ל, גם במקומות תורניים מאוד כמו בלייקווד ובנותיה, אינם מתגוררים בדירה משלהם. התואר "בעל בית" אינו מכובד, והוא בא לרמז כי הנ"ל רחוק כל כך מהסטנדר ומחיי התורה, עד שכבר יש לו בית משלו...

גם מבחינה כלכלית לא בטוח כי רכישת דירה הינה צעד חכם. האמריקאים דווקא מבינים בביזנעס לא פחות מהבני ברקים, והם מבינים כי אם רוצים לעזור לילדים בכמה מאות אלפים, לא תמיד זה חייב לבוא בדמות רכישת דירה, ייתכן כי השקעת אותו סכום באפיקים שאינם נדל"ניים דווקא, תניב רווחים יפים יותר.

כמובן, כל אחד ישאל את רבו. המטרה היא רק להאיר את הצדדים השונים, וגם לשמח את מי שאין לו. דהיינו כל מי שלא זכה לשאת את העול של תשלומי משכנתא, ולא זכו הוריו לטעום את הטעם הנפלא של גלגולי חובות, ולכן הוא מתגורר בשכירות, חשוב שיידע כי לא הפסיד מאומה, ויש בזה אפילו צד של לכתחילה.





[1] לפי החוק הקיים היום, כל המתגורר בדירת עמידר חמש שנים יכול, בתנאים מסוימים, לרכוש את הדירה מעמידר במחיר סמלי.
[2] הדברים אמורים בפרט בבני ברק, שם יש חוק מיוחד המחייב את הקבלנים לבנות דירה נגישה בקומת קרקע ולמכרה רק לנכה. גם בעניין הזה כדאי להתייעץ אם איש מקצוע שוחר טובתכם, כי יש בזה הרבה קומבינות, ולא תמיד האמת נ"ר לרגלי העוסקים בכך...
 

מולטיגרפיה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
כמשכירה-
אני חייבת שיהיה אצלנו מפתח
ולא כדי להכנס ללא הודעה או תאום ח"ו אלא לשעת חרום
הנכס בסופו של יום הוא שלי...
קרה שהיתה הצפה בדירה והדיירים היו מחוץ לעיר (כמובן התקשרנו ליידע ולקבל רשות להכנס)
קרה שהשוכרים עזבו את הדירה ואפילו לא טרחו להגיד או להשאיר את המפתח (החוזה הסתיים וידענו שעוזבים)
פשוט התקשרו אחרי יום להגיד שהם אי שם בקצה הארץ והמפתחות אצלם
והשוכרים הבאים צריכים להכנס לדירה בלי מפתח
נס שהיה לי...

בעיקר אני צריכה מפתח בשביל השוכרים עצמם
האישה ילדה וביקשו מהאחים להוציא מהבית כל מיני דברים...
שכחו את המפתח אצל ההורים ואין להם איך להכנס
השכירו את הדירה לשבת ולא השאירו מפתח
בקיצור...
מעניין רק למה הוא רוצה מפתח..

ומוזר שאין לו אחד אצלו בכל מקרה.
לא תמיד הדירות סמוכות..
 

עוילם הישיבעס

משתמש צעיר
כמשכיר וגם שוכר
המשכירים שלי בכל השנים לא נכנסו אף פעם לדירה שלי עם המפתח שברשותם (חוץ ממתי שנתתי להם את הדירה לשבת:))
וגם אני לא נכנסתי מעולם עם המפתח שלי לדירה שאני משכיר
חוץ מפעם אחת שמאוד רציתי להיכנס, הסיטואציה היתה שהמשטרה רצו להיכנס לדירה מסיבה מסוימת (אין מקום להאריך כלל וכלל) והשוכרים נעלו את הדלת מבפנים עם המפתח בדלת ובריח נעול, ולמרות שהיה לי מפתח זה לא עזר הרבה... ובסוף הגיעו כיבוי אש ופרצו את הדלת (כן כן... אפי' לא אפשרו להביא פורץ! הם חשבו משום מה שזה לא סובל דיחוי) ובסוף התברר שזה היה הלשנה שפלה והכל היה תותים. אבל כשהתקנתי דלת חדשה לא שמתי בריח ושמתי צילינדר עם כפתור בפנים שלא יהיה דרך לנעול אותי מבחוץ. ואגב השוכרים לא החליפו את הצילינדר עד היום כשנתיים אחר האירוע
(שלא לדבר על כך שאני תיקנתי את הדלת מכיסי וקיבלתי החזר רק כשנה לאחר מכן)

אז נא לדון לכף זכות את כל המשכירים למיניהם, לך תדעו מה הם עברו בעבר. ובהחלט מפתח בידיים של המשכיר זה מינימום של ביטחון להתמודד עם כל מה שיבוא אחר כך וגם זה לא בטוח יעזור
 

ר.א.א

משתמש פעיל
אני לא מבין אחרי כל הסיפורים כאן
בשביל מה יש מדף ליד הדלת עם גז מדמיע???
אם מישהו נכנס לדירה ללא רשות וללא הודעה מראש
ולא משנה מי!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
בריא ושלם הוא לא יצא!
כל התגובות פה על הרגשות חוסר האונים וכו'
תגידו לי מה נולדתם אתמול?? אין לכם יכולת לעמוד על שלכם???
מוכרח לציין שאני קצת בהלם מהסיפורים האלה.
 

שוקולד פרה

משתמש פעיל
הנדסת תוכנה
כל מי שצועק כאן שזה לא חוקי להחליף מנעול שיוכיח את זה.
זה חוקי לחלוטין, והסיבה שאני מדגיש שלא כתבתי כעו"ד זה כי צריך לבדוק מה כתוב בכל חוזה לגופו.
אך אם אין סעיף ספציפי לזה אין שום מניעה, חד וחלק.
כך אני לומד את הפשט בחוק, ואם מישהו יודע דברים אחרים שיעלה אותם לכאן.
סעיף ספציפי אתה מתכוון למילים אסור להחליף צילנדר
או כמו שחלק כתבו שזה נכנס תחת הקטגוריה של אסור לעשות שינויים בדירה
אנחנו עכשיו לקראת חתימת חוזה שכירות וחשוב לנו לדעת
תודה!
 
לא מדובר על מושחתים שהורסים דירות ונשארים בדירות מעבר לזמן שנקצב. אלו מעטים. משכירים שפוגעים בזכויות השוכר מדרגות קלות ועד חמורות - נתקלתי בכמעט כל הדירות ששכרתי מעודי, ומדובר על למעלה מ10 משכירים שונים
אני לא שוכר ולא משכיר ב"ה. בעלים של עצמי וזהו. אני גם לא קראתי את כל הדיון פה וליבי על כל הנפגעים מכל הצדדים. ובכ"ז -- המשפט הנ"ל כ"כ שעשע אותי שלא יכלתי שלא להגיב.
כי לפחות מהסובבים אותי, (ונראה לי שפה ספציפית, אין יותר נטראלי מאדם שהוא לא שום צד אלא נטו ניזון מהסביבה..) הסיפורים ששמעתי היו יותר על שוכרים בעיתיים מאשר על משכירים תוקפניים.
אתה קורא לזה "מושחתים" ותחת הביטוי הזה באמת נשאר לקוות שאין הרבה כאלה, אבל אם לא תכנה אותם בכינוי הזה, אבל כן תאסוף את הסיפורים הבעיתיים ששמעת בימי חיותך.. תגלה שיש כ"כ הרבה בעיות/תקלות/עוולות/תחושת נואשות וחוסר אונים של משכירים מול בעיות בתשלומים/בהזנחה שהיתה הרת גורל לדירה/באי אפשרות לבעלים להראות דירה לבעלי מקצוע/לדירים עתידיים וכו... כ"כ הרבה התנהלויות לא לעניין. כמובן שזה לא מכליל כלום, ויש שוכרים שהם זהב טהור צרוף. ממש!
מול אפס סיפורים(אישית לא שמעתי אפילו אחד עד בואי הנה) של משכיר שפרץ לדירה או הפר פרטיות בדרך זו או אחרת...בטפשותי הרבה דוקא זה היה נשמע לי כמו מקרה נדיר..(וליבי עם בעלי המקרה, חמור מאד בהחלט!)
היה ברור לי שזו יחסיות ידועה, בין שוכרים בעיתים למשכירים בעיתיים, או מקסימום שוויון. (תמיד טוב להאמין בשויון חחח) אני תמוה לראות שיש אנשים שכ"כ בטוחים בההפך הגמור :) חמוד.
 

עו"ד נתן רוזנבלט

משתמש מקצוען
סעיף ספציפי אתה מתכוון למילים אסור להחליף צילנדר
או כמו שחלק כתבו שזה נכנס תחת הקטגוריה של אסור לעשות שינויים בדירה
אנחנו עכשיו לקראת חתימת חוזה שכירות וחשוב לנו לדעת
תודה!
"להכניס תחת קטגוריה" זה בקושי ביהמ"ש העליון מרשה לעצמו וגם אז קוראים לו אקטביזם משפטי.
 

אינטקסט

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עימוד ספרים
אני לא שוכר ולא משכיר ב"ה. בעלים של עצמי וזהו. אני גם לא קראתי את כל הדיון פה וליבי על כל הנפגעים מכל הצדדים. ובכ"ז -- המשפט הנ"ל כ"כ שעשע אותי שלא יכלתי שלא להגיב.
כי לפחות מהסובבים אותי, (ונראה לי שפה ספציפית, אין יותר נטראלי מאדם שהוא לא שום צד אלא נטו ניזון מהסביבה..) הסיפורים ששמעתי היו יותר על שוכרים בעיתיים מאשר על משכירים תוקפניים.
אתה קורא לזה "מושחתים" ותחת הביטוי הזה באמת נשאר לקוות שאין הרבה כאלה, אבל אם לא תכנה אותם בכינוי הזה, אבל כן תאסוף את הסיפורים הבעיתיים ששמעת בימי חיותך.. תגלה שיש כ"כ הרבה בעיות/תקלות/עוולות/תחושת נואשות וחוסר אונים של משכירים מול בעיות בתשלומים/בהזנחה שהיתה הרת גורל לדירה/באי אפשרות לבעלים להראות דירה לבעלי מקצוע/לדירים עתידיים וכו... כ"כ הרבה התנהלויות לא לעניין. כמובן שזה לא מכליל כלום, ויש שוכרים שהם זהב טהור צרוף. ממש!
מול אפס סיפורים(אישית לא שמעתי אפילו אחד עד בואי הנה) של משכיר שפרץ לדירה או הפר פרטיות בדרך זו או אחרת...בטפשותי הרבה דוקא זה היה נשמע לי כמו מקרה נדיר..(וליבי עם בעלי המקרה, חמור מאד בהחלט!)
היה ברור לי שזו יחסיות ידועה, בין שוכרים בעיתים למשכירים בעיתיים, או מקסימום שוויון. (תמיד טוב להאמין בשויון חחח) אני תמוה לראות שיש אנשים שכ"כ בטוחים בההפך הגמור :) חמוד.
אכן, שומעים הרבה יותר את הצד המסכן של בעלי הדירות.

גם לי היה קושי להודות בעיכוב התשלום, אך כן, יכלתי להבין את הצד של בעל הדירה, על אף שעדיין מה שעשה לא היה צודק בעליל. וא"כ לכו תדעו מה בעלי הדירות עשו לשוכרים שהחזירו להם כך?
אין שום הצדקה לשום צד. אבל יש משכירים שלוקחים את הבעלות צעד קדימה וזה יכול לתסכל שוכרים עד כדי כמו שנכתב לעיל - תרסיס פלפל.
ברי לי שזו הגזמה ע"פ הפורום, אך לעיתים אפשר להגיב בלי פרופוציה כשיוצאים משיווי משקל. בטח כשהמושכות בידיים של השני.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה