חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

אבי אברהמי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב ואדריכלות פנים

ירושלמי987

משתמש מקצוען
לחטא
וַיֹּסֶף לַֽחֲטֹא וַיַּכְבֵּד לִבּוֹ.
אֽוֹ מָצָא אֲבֵדָה וְכִחֶשׁ בָּהּ וְנִשְׁבַּע עַל שָׁקֶר עַל אַחַת מִכֹּל אֲשֶׁר יַֽעֲשֶׂה הָֽאָדָם לַֽחֲטֹא בָהֵֽנָּה.
כִּי הִרְבָּה אֶפְרַיִם מִזְבְּחֹת לַחֲטֹא הָיוּ לוֹ מִזְבְּחוֹת לַחֲטֹא.
וְעַתָּה יוֹסִפוּ לַחֲטֹא וַיַּעְשׂוּ לָהֶם.
וַיּוֹסִיפוּ עוֹד לַחֲטֹא לוֹ.
וְלֹא נָתַתִּי לַחֲטֹא חִכִּי לִשְׁאֹל בְּאָלָה נַפְשׁוֹ.

ל' בשווא מהחטף פתח של הח', צירה בט' והחולם ירד להיות דגש.
וְלָקַח לְחַטֵּא אֶת הַבַּיִת שְׁתֵּי צִפֳּרִים וְעֵץ אֶרֶז.

ל' ועוד עשר שווה מ', צירה במ'
בְּכַלּוֹתְךָ מֵחַטֵּא תַּקְרִיב פַּר בֶּן בָּקָר תָּמִים וְאַיִל מִן הַצֹּאן תָּמִים.

נוספה ה', מ' חזרה להיות שווא.
הַכֹּהֵן הַֽמְחַטֵּא אֹתָהּ יֹֽאכֲלֶנָּה בְּמָקוֹם קָדֹשׁ.
מה הכוונה
האריכו נסיעה
משערת ש @נכון מאוד ו @ירושלמי987 ישמחו לפתור זאת...
אני אוכל לנסות...

בכלל לא, אני חלש מאוד בזה
 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
איזה מכות היו - הוזכרו/נס בעניין שם המכה - לפני המכות שהיו במצרים ?
הניסוח לא כ"כ ברור ובכ"ז אם הבנתי נכון,
שחין, בראשית יב, יז רש"י ושפת"ח שם
ברד, גפרית סדום בראשית פי"ט וראה שם במפרשים וברמב"ן שמות פ"ט, יח
 

ירושלמי987

משתמש מקצוען
הניסוח לא כ"כ ברור ובכ"ז אם הבנתי נכון,
שחין, בראשית יב, יז רש"י ושפת"ח שם
ברד, גפרית סדום בראשית פי"ט וראה שם במפרשים וברמב"ן שמות פ"ט, יח
@הספרן מלשון סופר את המילים :)
חסר הסבר לאלו שאין להם חיפוש מתקדם לכל ספקי הקודש
 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
והנה השיניים
על שופר הולכות
הפסוק הוא כמו שכתבת:
''וְאֶת-הַמְּנַקִּיֹּת וְאֵת קְשׂוֹת הַנָּסֶךְ וְלֶחֶם הַתָּמִיד עָלָיו יִהְיֶה''
והמילה 'קשות' מוטעמת תחתיה ב'שופר הולך'.
בקשר לטעמי המקרא- אין לי אף ידע בעניין
ממש חבל. העושר שם אדיר!
זו מערכת נפלאה של תווים וסימנים (תווי נגינה וסימני פיסוק) ששייכת באופן עקרוני בכל טקסט שהוא. ולא עוד אלא שהיא מערכת משופרת לאין ערוך מהמערכת הדלה שיש לנו, זו המורכבת בעיקרה מנקודה ופסיק (ופסיק ונקודה כאחד).
סך הכל שמותיהם לא מסובכים כל כך. אבל התחלפו להם שמות במרוצת הדורות וחלוקת העדות (ועדיין יש ששמם נישא בפי הכל בגאון, כמו הזרקא והזקף, הרביע והגרש ודומיהם).
 

ירושלמי987

משתמש מקצוען
קצת ארוך

ארבע אברים מהלכות ארבע פעמים
בספר שני מופיע שלוש פעמים
ברביעי הופעתי בספר רביעי
ארבעתן במכות אשר הוכו הרשעים

אלופו הולכת לו
ומרכב האמצעים נתחלף ונתחזקו בתוכם
והופענו ליד אתה ו-אתך

נחלשה הראשונה והופעתי שוב ליד את

הוסיפו לי בראשי והראשונה נתחזקה
והפענו שוב ליד אתה ופעמיים ליד את

הורד ממני עשרה והראשונה נחלשה
וליד המקלל ומיתת המלך הופענו

הורידו שמונה בראשונה וששה פעמים מצאנהו
בנקמה- בחורבן -באש -ובחרב -ופעמיים בשממה
 
נערך לאחרונה ב:

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
סליחה רציתי לשאול על
הזמינו נסיעה
זה קשור למשל.
אם היו הם נוסעים, ולא צלעות או איברים, כיצד יהיו נזכרים? - במונית הם מופיעים.
אמור מעתה: ארבעה נוסעים, בשבעה מקומות הזמינו נסיעה = נסעו הם לשבעה מקומות שהזמינו להם.
 

ירושלמי987

משתמש מקצוען
זה קשור למשל.
אם היו הם נוסעים, ולא צלעות או איברים, כיצד יהיו נזכרים? - במונית הם מופיעים.
אמור מעתה: ארבעה נוסעים, בשבעה מקומות הזמינו נסיעה = נסעו הם לשבעה מקומות שהזמינו להם.
במוח הענק שלך
אתה יודע לנסח
@כל שם שתרצה
מאיברים עד צלעות- ומנסיעה עד מוניות :)
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
רק לאחר שנעשה דומם התגבר על החי
בי בשביעי, תמצא מופעי.
בירא דשתית מיניה מיא לא תשדי בה נרגא
לכן בראשון ושני ושלישי היה הראשון
הבט שם לפני כף, ותמצא המבוקש. ראה בי בשמיני, ותראה השלמתי.
(ערכתי את השורה הזאת).
אני משמש בלשון חושך, איחור, ונפלאות
תן לב בתשיעי, תראה הגיעי, בך בעשירי, יושלם העדר אורי.
 

ירושלמי987

משתמש מקצוען
בי בשביעי, תמצא מופעי.

הבט שם לפני כף, ותמצא המבוקש. ראה בי בשמיני, ותראה השלמתי.
(ערכתי את השורה הזאת).

תן לב בתשיעי, תראה הגיעי, בך בעשירי, יושלם העדר אורי.
בראשית בי הלך אל הדלת- ותמנה ששה עשר- ואחריו עשתי עשר- ומשם לשביעי ושמיני
 

ירושלמי987

משתמש מקצוען
לא מצאתי צפונותיך..

וַיֹּאמְר֞וּ הָ֣בָה ׀ נִבְנֶה־לָּ֣נוּ עִ֗יר וּמִגְדָּל֙ וְרֹאשׁ֣וֹ בַשָּׁמַ֔יִם וְנַֽעֲשֶׂה־לָּ֖נוּ שֵׁ֑ם פֶּן־נָפ֖וּץ עַל־פְּנֵ֥י כׇל־הָאָֽרֶץ׃
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
וַיֹּאמְר֞וּ הָ֣בָה ׀ נִבְנֶה־לָּ֣נוּ עִ֗יר וּמִגְדָּל֙ וְרֹאשׁ֣וֹ בַשָּׁמַ֔יִם וְנַֽעֲשֶׂה־לָּ֖נוּ שֵׁ֑ם פֶּן־נָפ֖וּץ עַל־פְּנֵ֥י כׇל־הָאָֽרֶץ׃
ובכן בי אדוני, מדוע כתב 'בראשית בי'? ביקשתי לי בשנים עשר ולא מצאתי..
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה