חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
זאת יצאה ארוכה למאוד..
בשלשה ועשרים
בארבעה ועשרים
היו הם נזכרים
בשבעה חיבורים
בראשית אמרים
אל מנהיג מצרים
באחרית נאמרים
על אויבים צרים

נתקבצו אופנים
שלשה הראשונים
והנה הם חונים
בשמונה מחנים
ראשית ההופעה
בכף אשר נקעה
אחרית הפגישה
אצל מכה אנושה

והנה באו הלום
צרה אחר חלום
וגם פתיחה חשובה
באחרית היא גנובה
ולמקומות חמשה
היתה להם גישה
ראשונה הופיעו
בין הורג וחלל
שניה הנה באו
אל שואל להיות חלל
שלישית הביטו
בבבת העין
רביעית אצל איש
נראה בלא עין
ובאחרית האמרים
נהפכו להם צירים

הגיע השרביט
אלי מרום הביט
פתיחה וגניבה
הוסרו ממרכבה
כתר על ראש
במרכבה תדרוש
ואותה הצרה
שינתה הצורה
והנה הם בשנים
בכפל מחנים
ראשו על ידם
ומכאובו לנגדם

שניה נתחזקה
והנה זעקה
כי אבי יותם
מתמותו תם

ראשים נקמצו
ורגלים נשרקו
טופחו ונחו
ואחר נסתלקו
כי תחילה תעו
ואחר ימים הופיעו
עד אשר פרצו
לפניהם הגיעו

הציבו השרביט
לפני השלישית
ובאו חמשה
לפני הראשית
שינו מרכבותם
ובשנים מושבותם
בארוכה על הטומאות
ובמהופך אצל צבאות

סרה ראשיתם
והנה בבדידותם
בין שני ארצות
באו במליצות
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
בשלשה ועשרים
בארבעה ועשרים
היו הם נזכרים
בשבעה חיבורים
בראשית אמרים
אל מנהיג מצרים
באחרית נאמרים
על אויבים צרים
נגע - מופיע בספרי התנ"ך כ"ג פעמים.
עוֹד נֶגַע אֶחָד אָבִיא עַל פַּרְעֹה.
כִּי יָצַר לוֹ אוֹיְבָיו בְּאֶרֶץ שְׁעָרָיו כָּל נֶגַע וְכָל מַחֲלָה.
נתקבצו אופנים
שלשה הראשונים
והנה הם חונים
בשמונה מחנים
ראשית ההופעה
בכף אשר נקעה
אחרית הפגישה
אצל מכה אנושה
נגע - הנ' בקמץ. - מופיע שמונה פעמים.
כִּי נָגַע בְּכַף יֶרֶךְ יַֽעֲקֹב בְּגִיד הַנָּשֶֽׁה.
כִּי אֲנוּשָׁה מַכּוֹתֶיהָ כִּי בָאָה עַד יְהוּדָה נָגַע עַד שַׁעַר עַמִּי.
והנה באו הלום
צרה אחר חלום
וגם פתיחה חשובה
באחרית היא גנובה
ולמקומות חמשה
היתה להם גישה
ראשונה הופיעו
בין הורג וחלל
שניה הנה באו
אל שואל להיות חלל
שלישית הביטו
בבבת העין
רביעית אצל איש
נראה בלא עין
ובאחרית האמרים
נהפכו להם צירים
נגע - חולם, צירה, פתח גנובה.
כֹּל הֹרֵג נֶפֶשׁ וְכֹל נֹגֵעַ בֶּֽחָלָל.
וַיִּשְׁאַל אֶת נַפְשׁוֹ לָמוּת. וְהִנֵּה זֶה מַלְאָךְ נֹגֵעַ בּוֹ.
נֹגֵעַ בְּבָבַת עֵינוֹ.
וְהָאִישׁ גַּבְרִיאֵל אֲשֶׁר רָאִיתִי בֶחָזוֹן בַּתְּחִלָּה מֻעָף בִּיעָף נֹגֵעַ אֵלַי כְּעֵת מִנְחַת עָרֶב.
וְהִנֵּה כִּדְמוּת בְּנֵי אָדָם נֹגֵעַ עַל שְׂפָתָי. נֶהֶפְכוּ צִירַי עָלַי.
הגיע השרביט
אלי מרום הביט
פתיחה וגניבה
הוסרו ממרכבה
כתר על ראש
במרכבה תדרוש
ואותה הצרה
שינתה הצורה
והנה הם בשנים
בכפל מחנים
ראשו על ידם
ומכאובו לנגדם
נגעו - נוספה ו'.
יְטַמְּאֶנּוּ הַכֹּהֵן בְּרֹאשׁוֹ נִגְעֽוֹ.
אֲשֶׁר יֵדְעוּ אִישׁ נִגְעוֹ וּמַכְאֹבוֹ.
שניה נתחזקה
והנה זעקה
כי אבי יותם
מתמותו תם
נגעו - דגש בג'.
וַיִּפֶן אֵלָיו עֲזַרְיָהוּ כֹהֵן הָרֹאשׁ וְכָל הַכֹּהֲנִים וְהִנֵּה הוּא מְצֹרָע בְּמִצְחוֹ וַיַּבְהִלוּהוּ מִשָּׁם וְגַם הוּא נִדְחַף לָצֵאת כִּי נִגְּעוֹ.
ראשים נקמצו
ורגלים נשרקו
טופחו ונחו
ואחר נסתלקו
כי תחילה תעו
ואחר ימים הופיעו
עד אשר פרצו
לפניהם הגיעו
נגעו - נ' וג' בקמץ, ו' שורוק
עַד יַעְזֵר נָגָעוּ תָּעוּ מִדְבָּר. - טפחא
עָבְרוּ יָם עַד יָם יַעְזֵר נָגָעוּ. - אתנחתא
פָּרָצוּ וְדָמִים בְּדָמִים נָגָעוּ. - סוף פסוק
הציבו השרביט
לפני השלישית
ובאו חמשה
לפני הראשית
שינו מרכבותם
ובשנים מושבותם
בארוכה על הטומאות
ובמהופך אצל צבאות
הנוגע - ו' עברה לפני האות ג' ונוספה ה' בהתחלה. הניקוד השתנה.
וְכָל הַנּוֹגֵעַ בָּם יִטְמָא וְכִבֶּס בְּגָדָיו וְרָחַץ בַּמַּיִם וְטָמֵא עַד הָעָֽרֶב.
הַצְּבָאוֹת הַנּוֹגֵעַ בָּאָרֶץ.
סרה ראשיתם
והנה בבדידותם
בין שני ארצות
באו במליצות
נוגע.
עַל פְּנֵי כָל הָאָרֶץ וְאֵין נוֹגֵעַ בָּאָרֶץ.
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
יוצרי ai
שמות אל ארון להם נצמדו
חקיקה על מציבה כך תדעו
בתחילה וסוף פרשה עמדו
במושב זקנים תמצאוהו

מצורף מספר מושב זקנים מבעלי התוספות.


1705319949716-png.1551104


קיימתיה בעצמי, מצרה שלא תדעו
מה פשר משפט זה ?
 

קבצים מצורפים

  • 1705321392351.png
    1705321392351.png
    KB 146.3 · צפיות: 26
נערך לאחרונה ב:

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איזה מחותן משותף היה לעמרם ואהרן ??
יתרו
ציפורה אשת משה
וְאֶלְעָזָר בֶּן אַהֲרֹן לָקַח לוֹ מִבְּנוֹת פּוּטִיאֵל לוֹ לְאִשָּׁה. - פוטיאל זה יתרו.
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
יוצרי ai
מי הדוד והאחיין (המנהיג-ראש המשרתים) שהיו גיסים - חתנים אצל אותו אחד ?
הדוד קינא, שאחיינו ירש את אביו כ......
שתיהן חוו זילזול על נישואיהם

1705348594328.png

היה לעמרם מחותן משותף אם אחד מילדיו, מי זה ?
יתרו
ציפורה אשת משה
וְאֶלְעָזָר בֶּן אַהֲרֹן לָקַח לוֹ מִבְּנוֹת פּוּטִיאֵל לוֹ לְאִשָּׁה. - פוטיאל זה יתרו.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
שמונה איברים, היו נזכרים
אחת במקרא, אצל השמירה
עלו מהם ששה, אחריתכם נסעה
רגל נפתחה, ויד החלה נעה
והנה הם מביטים, בגדולת שפטים
אל בן בן לוי, על שובה השבי
בחיבור שני, זד אותם הביא
אז באו בנו, הקיפו סבבונו
גלגל הוספנו, אצל אחריתנו
וידינו אשר נעה, למנוחתה הגיעה
בשלשה הופענו, ולא תצא לפנינו

נסתלקו רובנו, נותרנו שלישנו
באה כף עלינו, אל הפעמים
שביה וקמיצתנו, כפלו הפעמים
ובפעם השנית, פתיחה ביניהם
חטפתה שביה, תחת אלופיהם
והנה אצל שופטים, ניצבים בתשעה
על הגי ניבטים, בעשרים ותשעה
והנה לימוד בא, בראש הצדיק
ונתבקשה הכף, משופט צדיק
הלכו כל הסובבים, ששה ניצבו הלום
לאלוף הנחטף, השיבו הם חלום
ובעשתי עשר, מקומם נמסר
ראשית אצל מלך, בשבועה וברית
ואחרית אצל מלך, הורג ומכרית

ראש נטל גלגל, שטחו על גלגל
ששה נטלו כתרם, ועל לבם הורם
והנה כיור ומראות, עליהם צובאות
ובפעם השניה, מגפת עמים
ביד זכריה, המה מושמים
ועוד אחת הופעה, בסתר הגיעה
כי לא יצאה, בלא עשירית מאה
צדיק וביתו, החליפו אופנים
אלוף קמץ פה, ודברו האחרונים
והנה הם בתהילות, על יד המלאכים
כי בראש מקח, בשני הם ערוכים
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
נערך לאחרונה ב:

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
שמונה איברים, היו נזכרים
אחת במקרא, אצל השמירה
צבאותיכם.
וּשְׁמַרְתֶּם אֶת הַמַּצּוֹת כִּי בְּעֶצֶם הַיּוֹם הַזֶּה הוֹצֵאתִי אֶת צִבְאֽוֹתֵיכֶם מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם.
עלו מהם ששה, אחריתכם נסעה
רגל נפתחה, ויד החלה נעה
והנה הם מביטים, בגדולת שפטים
אל בן בן לוי, על שובה השבי
בחיבור שני, זד אותם הביא
צבאתי - הו' ירדה, אותיות כם ירדו. הת' בפתח.
ד' אמר למשה על פרעה. פרק ז' פס' ד'.
וְלֹֽא יִשְׁמַע אֲלֵכֶם פַּרְעֹה וְנָֽתַתִּי אֶת יָדִי בְּמִצְרָיִם וְהֽוֹצֵאתִי אֶת צִבְאֹתַי אֶת עַמִּי בְנֵֽי יִשְׂרָאֵל מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם בִּשְׁפָטִים גְּדֹלִֽים.
אז באו בנו, הקיפו סבבונו
גלגל הוספנו, אצל אחריתנו
וידינו אשר נעה, למנוחתה הגיעה
בשלשה הופענו, ולא תצא לפנינו
בצבאתינו
שתיים עם ו' ואחת בלי...
אַף זָנַחְתָּ וַתַּכְלִימֵנוּ וְלֹא תֵצֵא בְּצִבְאוֹתֵינוּ.
הֲלֹא אַתָּה אֱלֹקים זְנַחְתָּנוּ וְלֹא תֵצֵא אֱלֹקים בְּצִבְאוֹתֵינוּ.
הֲלֹא אֱלֹקים זְנַחְתָּנוּ וְלֹא תֵצֵא אֱלֹקים בְּצִבְאֹתֵינוּ.
נסתלקו רובנו, נותרנו שלישנו
באה כף עלינו, אל הפעמים
שביה וקמיצתנו, כפלו הפעמים
ובפעם השנית, פתיחה ביניהם
חטפתה שביה, תחת אלופיהם
והנה אצל שופטים, ניצבים בתשעה
על הגי ניבטים, בעשרים ותשעה
צבאך
שופטים פרק ט' פס' כט מילה י"ג.
וּמִי יִתֵּן אֶת הָעָם הַזֶּה בְּיָדִי וְאָסִירָה אֶת אֲבִימֶלֶךְ וַיֹּאמֶר לַאֲבִימֶלֶךְ רַבֶּה צְבָאֲךָ וָצֵאָה.
והנה לימוד בא, בראש הצדיק
ונתבקשה הכף, משופט צדיק
לצבאך
וַיֹּאמֶר שָׂרֵי סֻכּוֹת הֲכַף זֶבַח וְצַלְמֻנָּע עַתָּה בְּיָדֶךָ כִּי נִתֵּן לִצְבָאֲךָ לָחֶם: וַיֹּאמֶר גִּדְעוֹן.
הלכו כל הסובבים, ששה ניצבו הלום
לאלוף הנחטף, השיבו הם חלום
ובעשתי עשר, מקומם נמסר
ראשית אצל מלך, בשבועה וברית
ואחרית אצל מלך, הורג ומכרית
צבאו
וַֽיְהִי בָּעֵת הַהִוא וַיֹּאמֶר אֲבִימֶלֶךְ וּפִיכֹל שַׂר צְבָאוֹ אֶל אַבְרָהָם וְעַתָּה הִשָּׁבְעָה לִּי.
וַיָּנָס אֲרָם מִפְּנֵי יִשְׂרָאֵל וַיַּהֲרֹג דָּוִד מֵאֲרָם שְׁבַע מֵאוֹת רֶכֶב וְאַרְבָּעִים אֶלֶף פָּרָשִׁים וְאֵת שׁוֹבַךְ שַׂר צְבָאוֹ הִכָּה וַיָּמָת שָׁם.
ראש נטל גלגל, שטחו על גלגל
ששה נטלו כתרם, ועל לבם הורם
והנה כיור ומראות, עליהם צובאות
ובפעם השניה, מגפת עמים
ביד זכריה, המה מושמים
ועוד אחת הופעה, בסתר הגיעה
כי לא יצאה, בלא עשירית מאה
צבאו - הצ' בקמץ, הו' בשורוק
וַיַּעַשׂ אֵת הַכִּיּוֹר נְחשֶׁת וְאֵת כַּנּוֹ נְחֹשֶׁת בְּמַרְאֹת הַצֹּבְאֹת אֲשֶׁר צָֽבְאוּ פֶּתַח אֹהֶל מוֹעֵֽד.
זכריה פרק יד - וְזֹאת תִּהְיֶה הַמַּגֵּפָה אֲשֶׁר יִגֹּף ד' אֶת כָּל הָעַמִּים אֲשֶׁר צָבְאוּ עַל יְרוּשָׁלִָם.
הַלְלוּהוּ כָל מַלְאָכָיו הַלְלוּהוּ כָּל (צבאו) צְבָאָיו. - צבאו בלי י' אז היא בסוגריים.
צדיק וביתו, החליפו אופנים
אלוף קמץ פה, ודברו האחרונים
והנה הם בתהילות, על יד המלאכים
כי בראש מקח, בשני הם ערוכים
צבאיו - הצ' בשווא, הב' בקמץ, הא' בקמץ. דברו האחרונים - הציטוט האחרון מצבאו המילה שנאמרת.
פרק קמח פס' ב' - הַלְלוּהוּ כָל מַלְאָכָיו הַלְלוּהוּ כָּל (צבאו) צְבָאָיו.
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
במקום אחד
דורכות פעמיים
ולהן יש
חמש צלעותיים (בשביל החרוז)

ראשית אשר חרקה
פתע חלמה לה
והשנית אשר קובצה
בשבי מצאה לה

מצאה עצמה עומדת
ליד משמרת כפולה
ובמקום נוסף
הן ביום והן בלילה

ובמקום נוסף ניצבת
ליד השערים
ובסוף היא מונחת
ליד קטורת הסמים

ראשית נמאס לה לחלום
לכן נכנסה היא לשביה
והשנייה יצאה מהשבי
ונכנסה והתקמצה

ואז במקום אחד ניצבת
זה שתי פעמים
ליד משתה אשר עשה ה'
לכל העמים.
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
במקום אחד
דורכות פעמיים
ולהן יש
חמש צלעותיים (בשביל החרוז)
לֵיל שִׁמֻּרִים הוּא לַֽד' לְהֽוֹצִיאָם מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם הֽוּא הַלַּיְלָה הַזֶּה לַֽד' שִׁמֻּרִים לְכָל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לְדֹֽרֹתָֽם.
ראשית אשר חרקה
פתע חלמה לה
והשנית אשר קובצה
בשבי מצאה לה

מצאה עצמה עומדת
ליד משמרת כפולה
ובמקום נוסף
הן ביום והן בלילה

ובמקום נוסף ניצבת
ליד השערים
ובסוף היא מונחת
ליד קטורת הסמים
מֹשֶׁה וְאַֽהֲרֹן וּבָנָיו שֹֽׁמְרִים מִשְׁמֶרֶת הַמִּקְדָּשׁ לְמִשְׁמֶרֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל.
עַל חוֹמֹתַיִךְ יְרוּשָׁלִַם הִפְקַדְתִּי שֹׁמְרִים כָּל הַיּוֹם וְכָל הַלַּיְלָה.
וּבָאִים שֹׁמְרִים הַשְּׁעָרִים.
וּקְטֹרֶת סַמִּים וּמַעֲרֶכֶת לֶחֶם עַל הַשֻּׁלְחָן הַטָּהוֹר וּמְנוֹרַת הַזָּהָב וְנֵרֹתֶיהָ לְבָעֵר בָּעֶרֶב בָּעֶרֶב כִּי שֹׁמְרִים.
ראשית נמאס לה לחלום
לכן נכנסה היא לשביה
והשנייה יצאה מהשבי
ונכנסה והתקמצה

ואז במקום אחד ניצבת
זה שתי פעמים
ליד משתה אשר עשה ה'
לכל העמים.
וְעָשָׂה ד' לְכָל הָעַמִּים בָּהָר הַזֶּה מִשְׁתֵּה שְׁמָנִים מִשְׁתֵּה שְׁמָרִים שְׁמָנִים מְמֻחָיִם שְׁמָרִים מְזֻקָּקִים.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
מושלם!! זו החידה הארוכה ביותר עד עכשיו! ונראה לי שגם יותר מאתגרת..
שתיים עם ו' ואחת בלי...
אכן, טעות שלי! תודה רבה על התיקון!
(האמת שהשבוע יש לי עומס גדול מאוד, ולא ברור לי מתי יהיה לי זמן לעוד. גם את זו עשיתי בחטף, והנה תולדות המחטף..)
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
במקום אחד
דורכות פעמיים
ולהן יש
חמש צלעותיים (בשביל החרוז)

ראשית אשר חרקה
פתע חלמה לה
והשנית אשר קובצה
בשבי מצאה לה

מצאה עצמה עומדת
ליד משמרת כפולה
ובמקום נוסף
הן ביום והן בלילה

ובמקום נוסף ניצבת
ליד השערים
ובסוף היא מונחת
ליד קטורת הסמים

ראשית נמאס לה לחלום
לכן נכנסה היא לשביה
והשנייה יצאה מהשבי
ונכנסה והתקמצה

ואז במקום אחד ניצבת
זה שתי פעמים
ליד משתה אשר עשה ה'
לכל העמים.
חידה יפהפייה!
מתנגנת יפה, ערוכה בקפידה!
ונותנת טעם של עוד..
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
צמד מילים אנחנו
שש פעמים בתנך הופענו

צירוף צלעותינו יחד שש עולות
עם ששה גלגלים וכולן סגלגלות
(חוץ מהפעם האחרונה שהניקוד השתנה
בצלע המופיעה אחרי הראשונה)

בפרשה הזו נזכרות פעמיים
ליד הבהמה בארץ מצריים

בהמשך מופיעות ליד השור
וגם ליד הלוי והבכור

ובסוף בשינוי ניקוד אנחנו חונות
ביחזקאל מככבות ומקבלות מתנות.
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
יוצרי ai
צמד מילים אנחנו
שש פעמים בתנך הופענו

צירוף צלעותינו יחד שש עולות
עם ששה גלגלים וכולן סגלגלות
(חוץ מהפעם האחרונה שהניקוד השתנה
בצלע המופיעה אחרי הראשונה)

בפרשה הזו נזכרות פעמיים
ליד הבהמה בארץ מצריים

בהמשך מופיעות ליד השור
וגם ליד הלוי והבכור

ובסוף בשינוי ניקוד אנחנו חונות
ביחזקאל מככבות ומקבלות מתנות.
פֶּטֶר רֶחֶם ?
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
שש צלעות הננו
י''ב פעמים הופענו
ועוד י''ב בניקוד שונה
כשהחיריק לכיוון אחר פונה

בפעם הראשונה ליד גנב 'שמו אותי'
ובפרשתנו זו ליד עמי הונחתי

בהמשך היו לידי שני מחנות
וגם הוצבתי ע''י חניתות

בסוף שכנתי ליד הפלישתים
היו אתי זה ימים או שנים

אם האחרית לעזבני תחליט
יעמוד לימיני האדון הפליט

האח או העבד וגם השפחה
יעטפוני בפסוק חפשי מעמך.
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה