חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
יוצרי ai
ברגע שבעל החידה יאשר שזה הפתרון אפרט בשמחה, אחרת זו סתם טרחה לשווא אני חושב
נכון מאוד, ויש עוד, ובתוכם תגלית מדהימה ביותר על מכת דם שהיה אי פעם !
 
נערך לאחרונה ב:

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
נכון מאוד, ויש עוד, ובתוכם תגלית מדהימה ביותר על מכת דם שהיה אי פעם (שאני באמצע לברר את מקורו) !
משה רבינו כשידו הלבינה (אחד מג' סימנים שנתן לו הקב"ה) סוג של צרעת שחין
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
יוצרי ai
שיוסף היה נידון לפני יתרו והכהנים על עניין אשת פוטיפר, והם זכו אותו, ובתמורה לזאת, הוא הוציא את אדמת הכהנים מחק המיסם !!
יפה ונכון מאוד !
כדאיתא בתרגום יונתן, אולי שהרב @אבי אברהמי יצרף אותו, לא מצאתי העתק.
היכן המקור שיתרו היה מהכהנים שפסקו את דינו?
רבינו בחיי פרשת שמות ד"ה ויואל משה מצורף.
1705235230097.png
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
יחידים הופיעו
עומדים הכן
בי לו הגיעו
בעקבות חן
וינצלו
אֶת חֵן הָעָם בְּעֵינֵי מִצְרַיִם וַיַּשְׁאִלוּם וַֽיְנַצְּלוּ אֶת מִצְרָֽיִם. - פרק י"ב פס' לו.
וּכְלֵי חֲמֻדוֹת וַיְנַצְּלוּ לָהֶם.
יצא לב צדיק
הלך לו לפניו
גלגלי מרכבתו
הפכו משכבם
ששה ועשרה
חיברו אופנם
לבן אלישמע
העניקו חנם
סרה משענת
ובכפל חונים
בתחילה עמדו
בין שני אדונים
ואחר נתמצעו
בין שנים רבים
ינצל - צ' בלי דגש, נהיה משווא לצירה, הו' והי' הביאו לנ' את הניקוד שלהם, הו' והי' ירדו.
לֹֽא תַסְגִּיר עֶבֶד אֶל אֲדֹנָיו אֲשֶׁר יִנָּצֵל אֵלֶיךָ מֵעִם אֲדֹנָֽיו.
אֵין הַמֶּלֶךְ נוֹשָׁע בְּרָב חָיִל גִּבּוֹר לֹא יִנָּצֵל בְּרָב כֹּחַ.
לשנים נחלקה יד
והנה מולם כפל יד
הנצל - י' לחלק לשתיים - שווה ה'
הִנָּצֵל כִּצְבִי מִיָּד וּכְצִפּוֹר מִיַּד יָקוּשׁ.
נוסף עוד אחד
והנה בעקבות אחד
נצבים רבים יחד
להציל את הנלכד
והנצל - נוספה עוד אות ו' שהיא אחרי ה'
עֲשֵׂה זֹאת אֵפוֹא בְּנִי וְהִנָּצֵל כִּי בָאתָ בְכַף רֵעֶךָ לֵךְ הִתְרַפֵּס וּרְהַב רֵעֶיךָ.
נוסף לו עוד כד
והנה נס לעזרה
נמלט במרוצה
עם בוצע בצע
להנצל - ו' ועוד כד שווה ל'.
אֲשֶׁר נַסְנוּ שָׁם לְעֶזְרָה לְהִנָּצֵל מִפְּנֵי מֶלֶךְ אַשּׁוּר וְאֵיךְ נִמָּלֵט אֲנָחְנוּ.
הוֹי בֹּצֵעַ בֶּצַע רָע לְבֵיתוֹ לָשׂוּם בַּמָּרוֹם קִנּוֹ לְהִנָּצֵל מִכַּף רָע.
 
נערך לאחרונה ב:

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
יוצרי ai
משה רבינו כשידו הלבינה (אחד מג' סימנים שנתן לו הקב"ה) סוג של צרעת שחין
יפה.
גם כשהכה את אנשי סדום בסנוורים שזה כעין חשך (בפרט לשיטת הת"ת - שרבו החולקים עליו - שעלה גידול מעל עיניהם)
גם ערוב כבר היה ב......

מה שבעיקר מחכה לפתרון זה,
ומצאתי תגלית מדהימה ביותר על מכת דם שהיתה אי פעם !
 
נערך לאחרונה ב:

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
יפה.
גם כשהכה את אנשי סדום בסנוורים שזה כעין חשך (בפרט לשיטת הת"ת - שרבו החולקים עליו - שעלה גידול מעל עיניהם)
גם ערוב כבר היה ב......

מה עם זה:
רציתי לכתוב כבר ביום שישי לגבי אנשי סדום שהוכו בסנוורים
אבל יש הבדל בין מכת חושך במצרים שהקב"ה הגשים את החושך עד שהורגש במוחש וכלשון הפסוק "וימש" (ולא לקות ראייה) ובין הוכו בסנוורים שהאדם עצמו נפגמה ראייתו

לגבי ערוב שמא תאמר לי אריה שנשך את נח? או מטה משה שהפך לנחש ובא לבלוע את החרטומים? לא יודע
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
מושלם!!
והנצל - נוספה עוד אות ו' שהיא אחרי ה'
האמת שהתכוונתי ש'בעקבות אחד נצבים רבים יחד', למילה 'רעך' שבאה בתחילה לשון יחיד ואח"כ לשון רבים.
אבל גם מה שכתבת מתאים.
ומה זה:
בי לו הגיעו
 

ירושלמי987

משתמש מקצוען
יב,לו וַיקוָק נָתַן אֶת-חֵן הָעָם, בְּעֵינֵי מִצְרַיִם--וַיַּשְׁאִלוּם; וַיְנַצְּלוּ, אֶת-מִצְרָיִם
זה פשוט מאוד
התחלתי לפתור ראשון עליתי על זה
אבל בין לין ראיתי שכבר הקדימו
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
ארבעה אנשים
בטו מקומות
היו נפגשים
בכל המקראות
אצל כופל מבטו
והבא אל ביתו
בסיום ההתראה
ובירידה מן ההר
ובאחרית ההופעה
אצל מלך מנוגע
גלגלים כפולים
תחת יד נוספים
והנה שועלים
ולפידים נאספים
נוספו שמונים
והנם חונים
במכתב חכמים
המה צפונים
ובבואם אלי ביטוי
יצטרפו ארבעה
והיד הסגולה
חילקה מרכבתה
השאירה שלישה
והעניקה שני שלישה
אל איש צדיק
העומד לצידה
הציב לו אופניו
ראה אחריו לפניו
גם הוא כמו יד
חילק לו אופניו
לגלגלים שלשה
האחד - הסיר
שני - לבו נשא
שלישי - ראשו הכתיר
והנה כולם נזכרים
בתושיית הישרים
ועוד פעם חונים
אצל און לבנים
נקמצו אופניהם
גם נחלש פיהם
לא חשו בראשם
לרגל התחדשם
בניצבים לראשם
אל תחילת שרשם
בארבעה נמסר
בשני נשיאים ושר
ובעומדו על הסף
ראה בני אסף
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
ארבעה אנשים
בטו מקומות
היו נפגשים
בכל המקראות
אצל כופל מבטו
והבא אל ביתו
בסיום ההתראה
ובירידה מן ההר
ובאחרית ההופעה
אצל מלך מנוגע
ויפן
וַיִּפֶן כֹּה וָכֹה וַיַּרְא.
וַיִּפֶן פַּרְעֹה וַיָּבֹא אֶל בֵּיתוֹ.
וַיִּפֶן וַיֵּצֵא מֵעִם פַּרְעֹֽה.
וַיִּפֶן וַיֵּרֶד מֹשֶׁה מִן הָהָר.
וַיִּפֶן אֵלָיו עֲזַרְיָהוּ כֹהֵן הָרֹאשׁ וְכָל הַכֹּהֲנִים וְהִנֵּה הוּא מְצֹרָע בְּמִצְחוֹ.
גלגלים כפולים
תחת יד נוספים
והנה שועלים
ולפידים נאספים
ויפן - י' בסגול
וַיִּלְכֹּד שְׁלֹשׁ מֵאוֹת שׁוּעָלִים וַיִּקַּח לַפִּדִים וַיֶּפֶן.
נוספו שמונים
והנם חונים
במכתב חכמים
המה צפונים
ובבואם אלי ביטוי
יצטרפו ארבעה
והיד הסגולה
חילקה מרכבתה
השאירה שלישה
והעניקה שני שלישה
אל איש צדיק
העומד לצידה
הציב לו אופניו
ראה אחריו לפניו
גם הוא כמו יד
חילק לו אופניו
לגלגלים שלשה
האחד - הסיר
שני - לבו נשא
שלישי - ראשו הכתיר
והנה כולם נזכרים
בתושיית הישרים
ועוד פעם חונים
אצל און לבנים
וצפן - י ועוד פ' שווה צ' בכתיב וצפן בקרי ו' ועוד ד' שווה י' יצפן.
(וצפן) יִצְפֹּן לַיְשָׁרִים תּוּשִׁיָּה.
יִצְפֹּן לְבָנָיו אוֹנוֹ יְשַׁלֵּם אֵלָיו וְיֵדָע.
נקמצו אופניהם
גם נחלש פיהם
לא חשו בראשם
לרגל התחדשם
בניצבים לראשם
אל תחילת שרשם
בארבעה נמסר
בשני נשיאים ושר
ובעומדו על הסף
ראה בני אסף
אליצפן - הצ' והפ' קמץ, הפ' לא דגושה, נוסף אותיות א' ול'. (כל הניקודים מקווה שהם מובנים...)
וּנְשִׂיא בֵֽית אָב לְמִשְׁפְּחֹת הַקְּהָתִי אֱלִֽיצָפָן בֶּן עֻזִּיאֵֽל.
וּלְמַטֵּה בְנֵֽי זְבוּלֻן נָשִׂיא אֱלִֽיצָפָן בֶּן פַּרְנָֽךְ.
לִבְנֵי אֱלִיצָפָן שְׁמַעְיָה הַשָּׂר וְאֶחָיו מָאתָיִם.
וּמִן בְּנֵי אֱלִיצָפָן שִׁמְרִי (ויעואל) וִיעִיאֵל וּמִן בְּנֵי אָסָף.
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
יוצרי ai
לגבי ערוב שמא תאמר לי אריה שנשך את נח? או מטה משה שהפך לנחש ובא לבלוע את החרטומים? לא יודע
כשהתחיל המבול באו חיות, לשמור על נח שנכנס בעיצומו של יום לתיבה !
 

ירושלמי987

משתמש מקצוען
עוד אחד לרש"י

לעבדים אני לשון גנאי
ולמעבידים לשון שבח או גנאי
נדמה לי שלא נפתר
הנה הפתרון
"תועבת מצרים" - יראת מצרים כמו (מלכים ב כג) ולמלכום תועבת בני עמון ואצל ישראל קורא אותה תועבה ועוד י"ל בלשון אחר תועבת מצרים דבר שנאוי הוא למצרים זביחה שאנו זובחים שהרי יראתם אנו זובחים "ולא יסקלנו" - בתמיה
 

ירושלמי987

משתמש מקצוען
ויפן
וַיִּפֶן כֹּה וָכֹה וַיַּרְא.
וַיִּפֶן פַּרְעֹה וַיָּבֹא אֶל בֵּיתוֹ.
וַיִּפֶן וַיֵּצֵא מֵעִם פַּרְעֹֽה.
וַיִּפֶן וַיֵּרֶד מֹשֶׁה מִן הָהָר.
וַיִּפֶן אֵלָיו עֲזַרְיָהוּ כֹהֵן הָרֹאשׁ וְכָל הַכֹּהֲנִים וְהִנֵּה הוּא מְצֹרָע בְּמִצְחוֹ.

ויפן - י' בסגול
וַיִּלְכֹּד שְׁלֹשׁ מֵאוֹת שׁוּעָלִים וַיִּקַּח לַפִּדִים וַיֶּפֶן.

וצפן - י ועוד פ' שווה צ' בכתיב וצפן בקרי ו' ועוד ד' שווה י' יצפן.
(וצפן) יִצְפֹּן לַיְשָׁרִים תּוּשִׁיָּה.
יִצְפֹּן לְבָנָיו אוֹנוֹ יְשַׁלֵּם אֵלָיו וְיֵדָע.

אליצפן - הצ' והפ' קמץ, הפ' לא דגושה, נוסף אותיות א' ול'. (כל הניקודים מקווה שהם מובנים...)
וּנְשִׂיא בֵֽית אָב לְמִשְׁפְּחֹת הַקְּהָתִי אֱלִֽיצָפָן בֶּן עֻזִּיאֵֽל.
וּלְמַטֵּה בְנֵֽי זְבוּלֻן נָשִׂיא אֱלִֽיצָפָן בֶּן פַּרְנָֽךְ.
לִבְנֵי אֱלִיצָפָן שְׁמַעְיָה הַשָּׂר וְאֶחָיו מָאתָיִם.
וּמִן בְּנֵי אֱלִיצָפָן שִׁמְרִי (ויעואל) וִיעִיאֵל וּמִן בְּנֵי אָסָף.
@כל שם שתרצה
המציא כבר על המושג אותיות כל מיני ביטוים
איברים צלעות וכו'
אנשים זו המצאה חדשה
התחלתי לחפש ארבע שמות של אנשים :)
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
נכון מאוד, ויש עוד, ובתוכם תגלית מדהימה ביותר על מכת דם שהיה אי פעם !
בעקידת יצחק
בשעה שפשט אברהם סכין לשחוט את בנו טפטף דם מהסכין ונהפכו כל מימות לדם. (מחזור ויטרי השלמה סי' תק"פ, כתבי הרמב"ן ח"א עמוד שפ"ו, ספר רב פעלים, אבודרהם, פרדס יוסף וארא)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה