חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
פרשת שמות

חמשה איברים מהלכים
בחמשה מקומות דורכים
בשלשה - ראו גוי לידם
ובשנים - רב נעמד לצידם
וכאשר הסירו משענתם
בעשתי עשר מושבותם
ראשית בפי מבקש קללה
אחרית אצל היושבים בסלע
ומרכז מושב הצלעות
אצל אריה ומתלעות
משענת נוספת הסירו
ובתשעה מקומות נזכרו
ראשית בדברי אדם בנאומו
אחרית - ליד פנינים אדמו
אמצעית, בין ימים שנים
קבעו להם מחנים
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
'ויאמרו' וכו' שש ב'מקץ' 'ויאמר' וכו' שש ב'שמות'
א' בראש
(מאת זאב פרנק)
ויאמרו איש אל אחיו אבל אשמים אנחנו
ויאמר אנכי אלקי אביך אלקי אברהם אלקי יצחק
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
בס"ד, לפרשת שמות והמסתעף

בארבע עשרה היא כפולה, ויהי ריב ויהי לב ויקרא לה,
הלוא זה ודי לא, וינח לו ויבא לו,​
נעניתי לו, למה תעשה הלוא טוב ויחנו אלה אשר לא.
מירכא/מארכה
הטעם 'תרי טעמי' או 'מרכא כפולה' (תמורת הטעם תביר), מופיע בארבעה עשר מקומות במקרא:

לָמָּה תַרְאֵנִי אָוֶן וְעָמָל תַּבִּיט וְשֹׁד וְחָמָס לְנֶגְדִּי וַיְהִי רִיב וּמָדוֹן יִשָּׂא: (חבקוק א).
וַנִּבְנֶה אֶת הַחוֹמָה וַתִּקָּשֵׁר כָּל הַחוֹמָה עַד חֶצְיָהּ וַיְהִי לֵב לָעָם לַעֲשׂוֹת: (נחמיה ג).
וְנֹבַח הָלַךְ וַיִּלְכֹּד אֶת קְנָת וְאֶת בְּנֹתֶיהָ וַיִּקְרָא לָה נֹבַח בִּשְׁמוֹ: (סוף פרשת מטות).
וַיֹּאמֶר ה' אֶל הַשָּׂטָן יִגְעַר ה' בְּךָ הַשָּׂטָן וְיִגְעַר ה' בְּךָ הַבֹּחֵר בִּירוּשָׁלִָם הֲלוֹא זֶה אוּד מֻצָּל מֵאֵשׁ: (זכריה ג).
וְאַנְתְּ עֶזְרָא כְּחָכְמַת .. דִּי בִידָךְ מֶנִּי שָׁפְטִין וְדַיָּנִין דִּי לֶהֱוֹן (דאנין) דָּאיְנִין לְכָל עַמָּה דִּי בַּעֲבַר נַהֲרָה לְכָל יָדְעֵי דָּתֵי .. וְדִי לָא יָדַע תְּהוֹדְעוּן: (עזרא ז).
וַתִּשְׁקֹט מַלְכוּת יְהוֹשָׁפָט וַיָּנַח לוֹ אֱלֹקיו מִסָּבִיב: (דה"ב כ).
וַיֹּאמֶר הַגִּשָׁה לִּי וְאֹכְלָה מִצֵּיד בְּנִי לְמַעַן תְּבָרֶכְךָ נַפְשִׁי וַיַּגֶּשׁ לוֹ וַיֹּאכַל וַיָּבֵא לוֹ יַיִן וַיֵּשְׁתְּ: (בראשית כז).
לָכֵן דַּבֵּר אוֹתָם וְאָמַרְתָּ אֲלֵיהֶם כֹּה אָמַר .. ה' אִישׁ אִישׁ מִבֵּית יִשְׂרָאֵל אֲשֶׁר יַעֲלֶה אֶת גִּלּוּלָיו אֶל לִבּוֹ וּמִכְשׁוֹל עֲוֹנוֹ יָשִׂים נֹכַח פָּנָיו וּבָא אֶל הַנָּבִיא אֲנִי ה' נַעֲנֵיתִי לוֹ (בה) בָא בְּרֹב גִּלּוּלָיו: (יחזקאל יד).
וַיָּבֹאוּ שֹׁטְרֵי בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וַיִּצְעֲקוּ אֶל פַּרְעֹה לֵאמֹר לָמָּה תַעֲשֶׂה כֹה לַעֲבָדֶיךָ: (שמות ה).
וְלָמָה ה' מֵבִיא אֹתָנוּ אֶל הָאָרֶץ הַזֹּאת לִנְפֹּל בַּחֶרֶב נָשֵׁינוּ וְטַפֵּנוּ יִהְיוּ לָבַז הֲלוֹא טוֹב לָנוּ שׁוּב מִצְרָיְמָה: (במדבר יד).
וַיַּחֲנוּ אֵלֶּה נֹכַח אֵלֶּה שִׁבְעַת יָמִים וַיְהִי בַּיּוֹם הַשְּׁבִיעִי וַתִּקְרַב הַמִּלְחָמָה וַיַּכּוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל אֶת אֲרָם מֵאָה אֶלֶף רַגְלִי בְּיוֹם אֶחָד: (מלכים-א כ).
וַיִּקְחוּ בְנֵי אַהֲרֹן נָדָב וַאֲבִיהוּא אִישׁ מַחְתָּתוֹ וַיִּתְּנוּ בָהֵן אֵשׁ וַיָּשִׂימוּ עָלֶיהָ קְטֹרֶת וַיַּקְרִיבוּ לִפְנֵי ה' אֵשׁ זָרָה אֲשֶׁר לֹא צִוָּה אֹתָם: (ויקרא י).
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
פרשת שמות

חמשה איברים מהלכים
בחמשה מקומות דורכים
בשלשה - ראו גוי לידם
ובשנים - רב נעמד לצידם
וכאשר הסירו משענתם
בעשתי עשר מושבותם
ראשית בפי מבקש קללה
אחרית אצל היושבים בסלע
ומרכז מושב הצלעות
אצל אריה ומתלעות
משענת נוספת הסירו
ובתשעה מקומות נזכרו
ראשית בדברי אדם בנאומו
אחרית - ליד פנינים אדמו
אמצעית, בין ימים שנים
קבעו להם מחנים
וְעָצוּם
בשלשה - ראו גוי לידם- לְגוֹי גָּדוֹל וְעָצוּם * 3
ובשנים - רב נעמד לצידם- רַב וְעָצוּם מִמֶּנּוּ, רַב וְעָצוּם כָּמֹהוּ

וכאשר הסירו משענתם
בעשתי עשר מושבותם
עָצוּם
מופיע ב11 מקומות בתנ''ך

ראשית בפי מבקש קללה
אחרית אצל היושבים בסלע
ומרכז מושב הצלעות
אצל אריה ומתלעות
''וְעַתָּה לְכָה-נָּא אָרָה-לִּי אֶת-הָעָם הַזֶּה כִּי-עָצוּם''
עָצוּם
וַיָּשִׂימוּ בַסֶּלַע בֵּיתָם
''עָצוּם וְאֵין מִסְפָּר שִׁנָּיו שִׁנֵּי אַרְיֵה וּמְתַלְּעוֹת לָבִיא לוֹ''

משענת נוספת הסירו
ובתשעה מקומות נזכרו
עֶצֶם מופיע 9 פעמים

ראשית בדברי אדם בנאומו
אחרית - ליד פנינים אדמו
אמצעית, בין ימים שנים
קבעו להם מחנים
וַיֹּאמֶר הָאָדָם זֹאת הַפַּעַם עֶצֶם
אָדְמוּ עֶצֶם מִפְּנִינִים
עַד-עֶצֶם הַיּוֹם הַזֶּה
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
(לפרשת ויחי) שמעתי בסעודת שבת.
פעולה שכתובה כי עשאוה יוסף בועז חנה ושכם.
דיבור על לב:
שכם - וידבר על לב הנערה
יוסף - וינחם אותם וידבר על לבם
חנה - היא מדברת על לבה
בועז - דברת על לב שפחתך.
הבעיה שיש עוד לפחות שני דוברי על לבבות, ואחד דובר עם לב..
 

מירער

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
דיבור על לב:
שכם - וידבר על לב הנערה
יוסף - וינחם אותם וידבר על לבם
חנה - היא מדברת על לבה
בועז - דברת על לב שפחתך.
הבעיה שיש עוד לפחות שני דוברי על לבבות, ואחד דובר עם לב..
מי עוד השניים?
(לא אני שאלתי, ילד הביא מהמלמד את החידה, ואני עניתי, עלה לי מיד שכם וחנה, לא זכרתי לגבי בועז, בדקתי ומצאתי. מי עוד דיבר על לב? (חוץ מנחמו...))
עכשיו אני רואה על דוד המלך....
אבל בנחמו ודוד המלך, זה ציווי דבר ,דברו... לא סיפור שהם דברו...
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
מי עוד השניים?
דוד - וְעַתָּה קוּם צֵא וְדַבֵּר עַל לֵב עֲבָדֶיךָ כִּי בַיקֹוָק נִשְׁבַּעְתִּי כִּי אֵינְךָ יוֹצֵא אִם יָלִין אִישׁ אִתְּךָ הַלַּיְלָה וְרָעָה לְךָ זֹאת מִכָּל הָרָעָה אֲשֶׁר בָּאָה עָלֶיךָ מִנְּעֻרֶיךָ עַד עָתָּה: (שמואל-ב יט).
חזקיה המלך - וַיְדַבֵּר יְחִזְקִיָּהוּ עַל לֵב כָּל הַלְוִיִּם הַמַּשְׂכִּילִים שֵׂכֶל טוֹב לַיקֹוָק וַיֹּאכְלוּ אֶת הַמּוֹעֵד שִׁבְעַת הַיָּמִים מְזַבְּחִים זִבְחֵי שְׁלָמִים וּמִתְוַדִּים לַיקֹוָק אֱלֵֹקי אֲבוֹתֵיהֶם: (דה"ב ל).

דיבר עם לבו = שלמה: דִּבַּרְתִּי אֲנִי עִם לִבִּי לֵאמֹר אֲנִי הִנֵּה הִגְדַּלְתִּי וְהוֹסַפְתִּי חָכְמָה עַל כָּל אֲשֶׁר הָיָה לְפָנַי עַל יְרוּשָׁלִָם וְלִבִּי רָאָה הַרְבֵּה חָכְמָה וָדָעַת: (קהלת א).
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
פר' שמות: פסוק בן שבע, ותחנה בן שבע, לדמות מתוך שבע??
ותתצב
(מאת זאב פרנק)
קשור לזה?
בפסוק ותתצב אחותו יש ז' תיבות לכך המתינה לה שכינה ז' ימים (בעל הטורים שלח)
ז' תיבות בפסוק ואחר נסע העם וגו', לרמז לז' ימים שנתעכב העם (הרוקח)
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
בפסוק ותתצב אחותו יש ז' תיבות לכך המתינה לה שכינה ז' ימים (בעל הטורים שלח)
זו כנראה התשובה. ו'תחנה' (שבתחילה סברתי שהיא לשון 'תחינה') היא מה שחנו בתחנה ההיא שבעה ימים.
ודמות מתוך שבע דמויות, היא משה רבינו מתוך שבעה אושפיזין / שבעה רועים.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
שלשה נוסעים רוכבים
ששה אופנים מרכיבים
פעם סומכים ופעם נסמכים
ולפעמים לבדם מהלכים
בשנים עשר במקרא
הכפילו להם הזכרה
בתחילה לצורך שבועה
להביא ממרחק אשה
ולבסוף אצל מזבח נחושה
תבניתו מדמשק נשלחה
והעלו עליו עולה ומנחה

קמץ ידו ראש הנוסעים
ובששה היו מופיעים
בראשון מים מאררים
ובאחרון חרב הדרים

נוסע ראשון גלגלו הסיר
ואת אופנו עם רעהו המיר
אז שוב במקרא הופיעו
בשלשה מקומות באו
על אויבים במלחמה
ובקצה תעלת ברכה
ואחרית באה הופעה
בשמועה אחר שמועה

ועת קידם פניהם מך
סבבוהו מכל רוח
ב'יהי ברוך' נתמך
להעלות מצב הרוח
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

השתקפות מרהיבה • אתגר 137

לוח מודעות

למעלה