חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
שתיקת טל חונה, על אשכול אשר מנה, הסר ממנו תבונה, ובו חכמה טמונה, במהירות תשובה הגונה, ועתה מכתם חרוז ברננה, בסופו שוכנת בעננה, פתיחת בקשת כוונה, לאשר נטועה בכנה, בעקבותיו מי יתן ותבוא חידת בינה רעננה.
שתיקת טל עדיין חונה, ואין לדעת אם הובנה הכוונה..
 
מי יודע מה כיון המשורר, תשכון על כוונתו עננה, אך פינו לא ימשוך רננה
שתיקת טל חונה,
אשקטה וכו'
הסר ממנו תבונה,
כתבונם עצבים כו' לכן יהיו כטל כו'
ובו חכמה טמונה
בדעתו כו'
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
האשכול שתק ל"ט ימים?
אכן.
ובכן, החצי הראשון הושלם:
שתיקת טל (= טל ימים) חונה, על אשכול אשר מנה, הסר (מנה וספר כמנין הס"ר) ממנו תבונה, ובו חכמה טמונה, במהירות תשובה הגונה,
נותר הסיום:
ועתה מכתם חרוז ברננה, בסופו שוכנת בעננה, פתיחת בקשת כוונה, לאשר נטועה בכנה, בעקבותיו מי יתן ותבוא חידת בינה רעננה.
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
נותר הסיום:
וגם האמצעי:
בן את אביו יגרור, ועליו ירצה לשרור, במעט דמע ישית טרור, ולמטמוניו יקרא דרור, ינקוב לו את הצרור, יאכילנו מעט מרור, וההורה את התגובה יצטרך לברור..
ועולל קדוש מן האפיפיור, כל היום תחת הכיור, מרגיש עצמו סניור, או מוזה מים כגיור, ויאמר ירה ויור..
 
לא כי. המכתם עצמו הוא ממאורעות הימים הקדושים הללו.. רק החרוז שלו רומז מעט..
כנראה נכתם באופן תם ובחולצה נחתם, (ע"י מך ותם) וכמו שאומרים: לחיים טובים תכתמנו
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
ובכן, בטרם ישיחו מוזרות בלבנה על סוד הכוונה, אומר בפשטות כי לא היתה כאן אלא תיבה אחת רמוזה, וכל עיקרו של המכתם נועד להשיב לאורה נפש טרודה בימי כפרה, לבחון אם נמצאים כל המופלאים, ללטוש רעיונים ולהבריק שינונים.
על כן אפרש שיחי בקוצר אמרים, לכבוד כל החברים.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
בין עשור לחמסור, כל איש ירנן בנבל עשור, כי עוונותיו היו למחסור, פשעיו כמו נחתכו במסור, מעשים טובים לנפשו יאסור, איחול וברכה לחבירו ימסור, כי ישטפנו נחל הבשור..
בימים הקדושים הללו, ישמח לב כל איש ישראלי עליו, על זיכוך מעשיו, וימסור לחבירו ברכת בשורות טובות.
כל איש ישראל מצוות יצבור, ועל יצרו יהיה גבור, להלך ולשוטט ולשבור, בין לולבים ואתרוגים לנבור, להזיל זהב מכיסו כבן עכבור, לחוש לכל השיטות יסבור, ואת ספקותיו חיש לקבור, עדי מצוות החג בידו תחבור..
ילך לשוק ארבעת המינים לשבור (= לקנות), כאילו היה ממלכי אדום בעושר, ובלבד שיצא ידי חובת כל השיטות בלי ספק.
בן את אביו יגרור, ועליו ירצה לשרור, במעט דמע ישית טרור, ולמטמוניו יקרא דרור, ינקוב לו את הצרור, יאכילנו מעט מרור, וההורה את התגובה יצטרך לברור..
אמנם בנו יחפוץ להדר ולסלסל יותר ממנו, ויתן קולו בבכי לאמר כי חפץ הוא בארבעת המינים המהודרים ביותר, וההורה יצטרך להזיל זהב מכיסו שנית, ועל אכילת המרור הלזו יצטרך לדון בתגובה המתאימה.
ועולל קדוש מן האפיפיור, כל היום תחת הכיור, מרגיש עצמו סניור, או מוזה מים כגיור, ויאמר ירה ויור..
ובן אחר שעוד לא טעם טעם תבונה, ישחק במים ברננה, כאילו היה קדוש מהאפיפיור הטעון הזייה, או גר המתגייר הטעון טבילה, ויאמר לצינור לירות מים כרצונו..

אלה קצות דרכי עמך ישראל, המצפים לביאת הגואל..

עד כאן שיח הימים במליצה רצוצה. ומעתה הרמז שבהם ארוז בחרוז.
שתיקת טל חונה, על אשכול אשר מנה, הסר ממנו תבונה, ובו חכמה טמונה, במהירות תשובה הגונה, ועתה מכתם חרוז ברננה, בסופו שוכנת בעננה, פתיחת בקשת כוונה, לאשר נטועה בכנה, בעקבותיו מי יתן ותבוא חידת בינה רעננה.
39 ימים שהאשכול שותק, והוא כבר מנה 265 דפי חכמה של מהירות תגובה.
ועל כן (כדי לשבור שתיקה זו..) יבואו החרוזים של הבתים הנ"ל.
חרוזי הבית הראשון עד הרביעי: ס-ב-ר-י.
והרי זו פתיחת הבקשה לכוין הדעת לברכת בורא פרי הגפן (אשר נטועה בכנה = בגנה), ועניינה כאן הוא לבקש כי יתנו המשתתפים דעתם לעריכת חידה נוספת, ובעקבותיו 'מי יתן' ותבוא חידת בינה.
ו'מי יתן' הלא הוא רומז לדברי רבותינו: היה להם לומר 'תן אתה'..
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
אפשר לפתוח גם אשכול לחידות על סוכות.
אכן, רצוי ומומלץ.
אלא שלעת עתה לבי דוי על פרשה קטנה שבתורה, שאין איש מכירה, בסוף הספר ערוכה, ומלאה לה ברכה, במילים יקרות ונדירות, בנגוהות מאירות, על כן אמרתי אל לבי אערכה נא על פרשה זו חידה ושתים, כפי השהות אשר יספיק לי הזמן בעצלתים..
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
פרשת וזאת הברכה

מספר חברים
היו מתחברים
פעם אחת
בכל הספרים
נחלש לב הראש
חלש לבב וראש
ששה נשאו לבם על ראש
לכן סרו מן הראש
לפני שבת ומועדים
נעמדו הידידים
ששה חזרו לקדמותם
תיכון נחלש לעומתם
סדר מרכבת הראש שונה
לבית פתוח באו ברינה
ראו איפה במקומות
נמצאו בלב רמות
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מספר חברים
היו מתחברים
פעם אחת
בכל הספרים
תכו
אַף חֹבֵב עַמִּים כָּל קְדֹשָׁיו בְּיָדֶךָ וְהֵם תֻּכּוּ לְרַגְלֶךָ יִשָּׂא מִדַּבְּרֹתֶֽיךָ.
נחלש לב הראש
חלש לבב וראש
תכו - ת' בלי דגש.
עַל מֶה תֻכּוּ עוֹד תּוֹסִיפוּ סָרָה כָּל רֹאשׁ לָחֳלִי וְכָל לֵבָב דַּוָּי.
ששה נשאו לבם על ראש
לכן סרו מן הראש
לפני שבת ומועדים
נעמדו הידידים
שכו - ו' חולם, ת' פחות לכ"ן שווה ש'
וַיַּחְמֹס כַּגַּן שֻׂכּוֹ שִׁחֵת מוֹעֲדוֹ שִׁכַּח ד' בְּצִיּוֹן מוֹעֵד וְשַׁבָּת וַיִּנְאַץ בְּזַעַם אַפּוֹ מֶלֶךְ וְכֹהֵן.
ששה חזרו לקדמותם
תיכון נחלש לעומתם
סדר מרכבת הראש שונה
לבית פתוח באו ברינה
ראו איפה במקומות
נמצאו בלב רמות
בשכו - ו' שורוק, כ' רפה, ש' סגול, נוספה ב' בפתח
וַיֵּלֶךְ גַּם הוּא הָרָמָתָה וַיָּבֹא עַד בּוֹר הַגָּדוֹל אֲשֶׁר בַּשֶּׂכוּ וַיִּשְׁאַל וַיֹּאמֶר אֵיפֹה שְׁמוּאֵל וְדָוִד וַיֹּאמֶר הִנֵּה (בנוית) בְּנָיוֹת בָּרָמָה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ד'

כה דָּבְקָה לֶעָפָר נַפְשִׁי חַיֵּנִי כִּדְבָרֶךָ:כו דְּרָכַי סִפַּרְתִּי וַתַּעֲנֵנִי לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:כז דֶּרֶךְ פִּקּוּדֶיךָ הֲבִינֵנִי וְאָשִׂיחָה בְּנִפְלְאוֹתֶיךָ:כח דָּלְפָה נַפְשִׁי מִתּוּגָה קַיְּמֵנִי כִּדְבָרֶךָ:כט דֶּרֶךְ שֶׁקֶר הָסֵר מִמֶּנִּי וְתוֹרָתְךָ חָנֵּנִי:ל דֶּרֶךְ אֱמוּנָה בָחָרְתִּי מִשְׁפָּטֶיךָ שִׁוִּיתִי:לא דָּבַקְתִּי בְעֵדְוֹתֶיךָ יי אַל תְּבִישֵׁנִי:לב דֶּרֶךְ מִצְוֹתֶיךָ אָרוּץ כִּי תַרְחִיב לִבִּי:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

סוכות • אתגר חופשי

לוח מודעות

למעלה