חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
@דבי מ. זו מחכה משבוע שעבר..
ששה אורות מנצנצים
בשבעה היו צצים
על שפת הים בראשונה
ולא נשא באחרונה
תחת הבל בא רקיע
רעהו חזק אורו בעוצמתו
קמצן תמורת שובה הגיע
ומהבית נעלמה חצי צרתו
ניתן מום ברגלם
והמשכילים הופיעו למולם
סרו טו מראשיתם
ובששה האירו מאורותם
והנה המאורות השנים
כה יהיה צבא השמים
נלחמו הצבא ברמחים
אחר השחר מתהלכים
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
פרשת ראה
תלמידים נחמדים
היו נעמדים
בשלשה מקומות
נמצאו מסתודדים
תחת חלום קמצן הופיע
נדבקו גלגלי הראש
ובשמונה מקומם הפציע
לא יכלו לשתות בראש
ולבסוף בנפש הביטו
בטובה לא אכלו ומתו
אל הבית נכנסו מהרה
ואיתם הופיע המדברה
נגנב רכב ראשונה
על ידי אלוף שהגיע
תחתיו הבל מהר חנה
והלום הגיעו בתחילה
ובחנייה האחרונה
אחת לאחת נמנה
הארגמן נצמד על ראש
ביקש להציל שלא יבוש
ובאחרית המחניים
ניצבים בין שתי עיניים
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
תלמידים נחמדים
היו נעמדים
בשלשה מקומות
נמצאו מסתודדים
מֹרֶה
אֵצֶל אֵלוֹנֵי מֹרֶה
מֹרֶה מְאֹד וְאֶפֶס
מֹרֶה בְּאֶצְבְּעֹתָיו
תחת חלום קמצן הופיע
נדבקו גלגלי הראש
ובשמונה מקומם הפציע
במקום חולם, קמץ
קמץ תחת האות ר'
מָרָה * 8
לא יכלו לשתות בראש
ולבסוף בנפש הביטו
בטובה לא אכלו ומתו
וְלֹא יָכְלוּ לִשְׁתֹּת ...קָרָא-שְׁמָהּ מָרָה
יָמוּת בְּנֶפֶשׁ מָרָה וְלֹא-אָכַל בַּטּוֹבָה
אל הבית נכנסו מהרה
ואיתם הופיע המדברה

האות ב' בתחילה
הַמִּדְבָּרָה וַיֵּלְכוּ דֶּרֶךְ שְׁלֹשֶׁת יָמִים בְּמִדְבַּר אֵתָם וַיַּחֲנוּ בְּמָרָה
נגנב רכב ראשונה
על ידי אלוף שהגיע
תחתיו הבל מהר חנה
והלום הגיעו בתחילה
ב' נגנבה, א' במקומה
אָמְרָה הֲגַם הֲלֹם
ובחנייה האחרונה
אחת לאחת נמנה
אָמְרָה קֹהֶלֶת אַחַת לְאַחַת
הארגמן נצמד על ראש
ביקש להציל שלא יבוש
ובאחרית המחניים
ניצבים בין שתי עיניים
ה' א' ר' ג' מ' ן' = 299
האות א' + 299 = האות ש'
שָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל-אֵבוֹשׁ
וְעֵין נֹאֵף שָׁמְרָה נֶשֶׁף לֵאמֹר לֹא-תְשׁוּרֵנִי עָיִן
 
נערך לאחרונה ב:

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
מספר כובעים
היו מתנועעים
במקום אחד
ושוב לא נודעים
את השבט החלו מצרפים
ובין קמות מסתופפים
הסירו את הרגל
וחידשו הכרכרה
המשיכו להתגלגל
וישבו בה
הסירו המטה
חנו בעשתי עשר
אדם ובהמה ראו ראשונים
ולבסוף לב אבות וגם בנים
תחת ראש הובאה קמיצה
סגולה הלכה ונתקבצה
והפסח לא קרב
הקיבוץ החל חרב
רק גלגל אחד נותר
ובקצוות הנה נותר
בלב בני שך חנה
וגם ראו בענה
נוספו גלגלים שלשה
ובבית שמש היתה פגישה
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
מספר כובעים
היו מתנועעים
במקום אחד
ושוב לא נודעים
מֵהָחֵל חֶרְמֵשׁ בַּקָּמָה
את השבט החלו מצרפים
ובין קמות מסתופפים
בְּקָמַת רֵעֶךָ וְקָטַפְתָּ מְלִילֹת בְּיָדֶךָ וְחֶרְמֵשׁ לֹא תָנִיף עַל קָמַת
הסירו את הרגל
וחידשו הכרכרה
המשיכו להתגלגל
וישבו בה
הסירו המטה
חנו בעשתי עשר
אדם ובהמה ראו ראשונים
ולבסוף לב אבות וגם בנים
חֵרֶם אֲשֶׁר יַחֲרִם אִישׁ לה' מִכָּל-אֲשֶׁר-לוֹ מֵאָדָם וּבְהֵמָה
לֵב-אָבוֹת עַל-בָּנִים וְלֵב בָּנִים עַל-אֲבוֹתָם.... חֵרֶם

תחת ראש הובאה קמיצה
סגולה הלכה ונתקבצה
והפסח לא קרב
לֹא יִקְרָב אִישׁ עִוֵּר אוֹ פִסֵּחַ אוֹ חָרֻם
הקיבוץ החל חרב
רק גלגל אחד נותר
ובקצוות הנה נותר
חָרִם
בלב בני שך חנה
וגם ראו בענה
ש''כ -שלוש מאות ועשרים
בְּנֵי חָרִם שְׁלֹשׁ ... וְעֶשְׂרִים
חָרִם בַּעֲנָה

נוספו גלגלים שלשה
ובבית שמש היתה פגישה
חֳרֵם וּבֵית-עֲנָת וּבֵית שָׁמֶשׁ
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
אבנים טובות
בשלשה סובבות
חור אחד מתחתם
נעלם ונסתם
יד וגם ימין
ניצבו להם לימין
יד הוסרה בריצה
אבן צרה נקמצה
והנה מקום קדוש
וטהור בסמוך נדרוש
נסעו מהר הקמצנים
תמורתם חמשה אופנים
וביניהם חור הנה בא
מעל צורר אשר הובא
והנה נטיתי במקומות
לנגדם היו נכלמות
נטו לעבר איש אחד
ונתגלה מקומן באחד
בראשיתן דרכים נכונות
בסופן שפתים בתהלות
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
אבנים טובות
בשלשה סובבות
חיקך
וַיֹּאמֶר הָשֵׁב יָֽדְךָ אֶל חֵיקֶךָ.
אֽוֹ בִתְּךָ אוֹ אֵשֶׁת חֵיקֶךָ אוֹ רֵֽעֲךָ.
אַל תַּאֲמִינוּ בְרֵעַ אַל תִּבְטְחוּ בְּאַלּוּף מִשֹּׁכֶבֶת חֵיקֶךָ שְׁמֹר פִּתְחֵי פִיךָ.
חור אחד מתחתם
נעלם ונסתם
יד וגם ימין
ניצבו להם לימין
חיקך - ק' שווא
לָמָּה תָשִׁיב יָדְךָ וִימִינֶךָ מִקֶּרֶב (חוקך) חֵיקְךָ כַלֵּה.
יד הוסרה בריצה
אבן צרה נקמצה
והנה מקום קדוש
וטהור בסמוך נדרוש
חקך - י' ירדה, ח' קמץ
וַֽאֲכַלְתֶּם אֹתָהּ בְּמָקוֹם קָדוֹשׁ כִּי חָקְךָ וְחָק בָּנֶיךָ.
וְאֵת שׁוֹק הַתְּרוּמָה תֹּֽאכְלוּ בְּמָקוֹם טָהוֹר אַתָּה וּבָנֶיךָ וּבְנֹתֶיךָ אִתָּךְ כִּֽי חָקְךָ וְחָק בָּנֶיךָ נִתְּנוּ מִזִּבְחֵי שַׁלְמֵי בְּנֵי יִשְׂרָאֵֽל.
נסעו מהר הקמצנים
תמורתם חמשה אופנים
וביניהם חור הנה בא
מעל צורר אשר הובא
והנה נטיתי במקומות
לנגדם היו נכלמות
חקך - קובוץ שווא, ק' דגש וצירה
וְהִנֵּה נָטִיתִי יָדִי עָלַיִךְ וָאֶגְרַע חֻקֵּךְ וָאֶתְּנֵךְ בְּנֶפֶשׁ שֹׂנְאוֹתַיִךְ בְּנוֹת פְּלִשְׁתִּים הַנִּכְלָמוֹת מִדַּרְכֵּךְ זִמָּה.
נטו לעבר איש אחד
ונתגלה מקומן באחד
בראשיתן דרכים נכונות
בסופן שפתים בתהלות
חקיך - 15 פעמים כמנין באחד
אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ.
תַּבַּעְנָה שְׂפָתַי תְּהִלָּה כִּי תְלַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
קבוצת שתילים
בטוב ניטעים
מטה לידם הגיע
והנה שלה מפציע
פרו הנטיעות ורבו
אצל המשורר צבטו
נסעו הלכו ולא שבו
ובן אלישמע לבו נתן הוא
לרעהו אשר כגילו
השיתו הדום לרגלו
והנה אחר הנה
סוס מנשר לא שונה
נכפלה נטיעה ראשונה
לבה ריקן כי בשבי נלקחה
נושא הלב בהבל חנה
כי חצי מרכבתו נשטחה
ובחלום היו שבעים
לפני קוסמים נשמעים
דל הלך באנחה
מקדם ראו במבוכה
ומאחור נכרים
באביחש בו נזכרים
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
חבורת נוודים
בארבעה נודדים
חסרו אופן ממרכבה
כפלו מקום המושבה
בתחילה לא נותר דבר נגדם
ולבסוף שתי פנים ושני אדם
ראשם בא בחולשה
והנה הם בששה
הקיפו שמן לפני אנחה
עולה תשיגהו אחר שפיכה
על משענת היו כפופים
ובנגרים היו צופים
כי לא היו נאספים
סר מטה וחסרו דעת
בלב קשה ראשיתם נודעת
סערו גליהם ועמקים לפניהם
עמל עברו סביבותיהם
הסירו יד ושן חידשו
ואופני מרכבה החליפו
ארבעה גלגלים נפגשו
ופני האחד ברקיע צפו
והנה צרור משא רותם
דבק במסעם אשר תם
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
קבוצת שתילים
בטוב ניטעים
רענן + 17 פעמים
מטה לידם הגיע
והנה שלה מפציע
האות ו' נוספה
שְׁלֵה הֲוֵית בְּבֵיתִי וְרַעְנַן
פרו הנטיעות ורבו
אצל המשורר צבטו

פרו ורבו- בלשון רבים
תהילים, פרק צב' פסוק טו'
עוֹד יְנוּבוּן בְּשֵׂיבָה דְּשֵׁנִים וְרַעֲנַנִּים

נסעו הלכו ולא שבו
ובן אלישמע לבו נתן הוא
כעננים
והנה אחר הנה
סוס מנשר לא שונה
הנה כַּעֲנָנִים יַעֲלֶה וְכַסּוּפָה מַרְכְּבוֹתָיו קַלּוּ מִנְּשָׁרִים סוּסָיו
נכפלה נטיעה ראשונה
לבה ריקן כי בשבי נלקחה
נושא הלב בהבל חנה
כי חצי מרכבתו נשטחה
ובחלום היו שבעים
לפני קוסמים נשמעים
כ כפול 2 = האות מ'
האות ע'(שבעים) בחולם
מְעֹנֲנִים וְאֶל-קֹסְמִים יִשְׁמָעוּ
דל הלך באנחה
מקדם ראו במבוכה
מ- ד' ל' = האות ו'
כִּי מָלְאוּ מִקֶּדֶם וְעֹנְנִים
ומאחור נכרים
באביחש בו נזכרים
וְעֹנְנִים כַּפְּלִשְׁתִּים וּבְיַלְדֵי נָכְרִים
ישעיה (אבי חש)
פרק ב' פסוק ו'.
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
חבורת נוודים
בארבעה נודדים
כמים
רַק הַדָּם לֹא תֹאכֵלוּ עַל הָאָרֶץ תִּשְׁפְּכֶנּוּ כַּמָּֽיִם.
לֹא תֹּֽאכְלֶנּוּ עַל הָאָרֶץ תִּשְׁפְּכֶנּוּ כַּמָּֽיִם.
רַק אֶת דָּמוֹ לֹא תֹאכֵל עַל הָאָרֶץ תִּשְׁפְּכֶנּוּ כַּמָּֽיִם.
מִי גֶבֶר כְּאִיּוֹב יִשְׁתֶּה לַּעַג כַּמָּיִם.
חסרו אופן ממרכבה
כפלו מקום המושבה
בתחילה לא נותר דבר נגדם
ולבסוף שתי פנים ושני אדם
כמים - מ' פתח, 8 פעמים
פַּחַז כַּמַּיִם אַל תּוֹתַר כִּי עָלִיתָ מִשְׁכְּבֵי אָבִיךָ אָז חִלַּלְתָּ יְצוּעִי עָלָֽה.
כַּמַּיִם הַפָּנִים לַפָּנִים כֵּן לֵב הָאָדָם לָאָדָם.
ראשם בא בחולשה
והנה הם בששה
הקיפו שמן לפני אנחה
עולה תשיגהו אחר שפיכה
כמים - כ' רפויה
סַבּוּנִי כַמַּיִם כָּל הַיּוֹם הִקִּיפוּ עָלַי יָחַד.
קְלָלָה כְּמַדּוֹ וַתָּבֹא כַמַּיִם בְּקִרְבּוֹ וְכַשֶּׁמֶן בְּעַצְמוֹתָיו.
כִּי לִפְנֵי לַחְמִי אַנְחָתִי תָבֹא וַיִּתְּכוּ כַמַּיִם שַׁאֲגֹתָי.
אַף כִּי נִתְעָב וְנֶאֱלָח אִישׁ שֹׁתֶה כַמַּיִם עַוְלָה.
תַּשִּׂיגֵהוּ כַמַּיִם בַּלָּהוֹת לַיְלָה גְּנָבַתּוּ סוּפָה.
קוּמִי רֹנִּי (בליל) בַלַּיְלָה לְרֹאשׁ אַשְׁמֻרוֹת שִׁפְכִי כַמַּיִם לִבֵּךְ.
על משענת היו כפופים
ובנגרים היו צופים
כי לא היו נאספים
וכמים
כִּי מוֹת נָמוּת וְכַמַּיִם הַנִּגָּרִים אַרְצָה אֲשֶׁר לֹא יֵאָסֵפוּ וְלֹא יִשָּׂא אֱלֹקים נֶפֶשׁ וְחָשַׁב מַחֲשָׁבוֹת לְבִלְתִּי יִדַּח מִמֶּנּוּ נִדָּח.
סר מטה וחסרו דעת
בלב קשה ראשיתם נודעת
סערו גליהם ועמקים לפניהם
עמל עברו סביבותיהם
כמים - ו' ירדה, כ' שווא ודגש
כִּי שֹׁדֵד ד' אֶת בָּבֶל וְאִבַּד מִמֶּנָּה קוֹל גָּדוֹל וְהָמוּ גַלֵּיהֶם כְּמַיִם רַבִּים נִתַּן שְׁאוֹן קוֹלָם.
וְנָמַסּוּ הֶהָרִים תַּחְתָּיו וְהָעֲמָקִים יִתְבַּקָּעוּ כַּדּוֹנַג מִפְּנֵי הָאֵשׁ כְּמַיִם מֻגָּרִים בְּמוֹרָד.
כִּי אַתָּה עָמָל תִּשְׁכָּח כְּמַיִם עָבְרוּ תִזְכֹּר.
הסירו יד ושן חידשו
ואופני מרכבה החליפו
ארבעה גלגלים נפגשו
ופני האחד ברקיע צפו
והנה צרור משא רותם
דבק במסעם אשר תם
שכמם - י' ירדה ש' ימנית נוספה, חיריק שווא קמץ.
וַיִּשָּׂא הָעָם אֶת בְּצֵקוֹ טֶרֶם יֶחְמָץ מִשְׁאֲרֹתָם צְרֻרֹת בְּשִׂמְלֹתָם עַל שִׁכְמָֽם.
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
חידה מסוג אחר:
באיזה פסוק בתורה יש את מספר המצוות הגדול ביותר?
אם מהפרשה הזו ספציפית אז פרק טז פסוק יד
''ושמחת בחגך אתה ובנך ובתך ועבדך...והיתום והאלמנה אשר בשערך''
כמעט בכל מילה מהפסוק מצווים לשמוח...
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכ

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֶל יי בַּצָּרָתָה לִּי קָרָאתִי וַיַּעֲנֵנִי:ב יי הַצִּילָה נַפְשִׁי מִשְּׂפַת שֶׁקֶר מִלָּשׁוֹן רְמִיָּה:ג מַה יִּתֵּן לְךָ וּמַה יֹּסִיף לָךְ לָשׁוֹן רְמִיָּה:ד חִצֵּי גִבּוֹר שְׁנוּנִים עִם גַּחֲלֵי רְתָמִים:ה אוֹיָה לִי כִּי גַרְתִּי מֶשֶׁךְ שָׁכַנְתִּי עִם אָהֳלֵי קֵדָר:ו רַבַּת שָׁכְנָה לָּהּ נַפְשִׁי עִם שׂוֹנֵא שָׁלוֹם:ז אֲנִי שָׁלוֹם וְכִי אֲדַבֵּר הֵמָּה לַמִּלְחָמָה:
נקרא  4  פעמים

אתגר AI

רישום קווי - חורף • אתגר 22

לוח מודעות

למעלה