חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
חבורת מרדנים
בששה היו חונים
אחרי הרים בראשונה
לפני שבא באחרונה
שמונים הלכו מחבורה
עשיריתם תחתם הופיעה
שלשה אופנים בכל כרכרה
בהוד כל הקבוצה הגיעה
הביטו להם בתחילה
על הערים הלכודות
וארץ ניתנה לנחלה
בסוף כל ההופעות
גלגל מתחת ראש הופל
בטרם נראה ונכפל
עוד אופן אחד נס
ורעהו אל הבית נכנס
והנה כולם שוכבים
את הים הם סובבים
למעלה הורם גלגל
והבית שב ריקן
והנה רכב נתגל
לעולם לא ימושכן
קמצן לפני הבית נעמד
והצרה לשנים נחלקה
חציה לראש הגג נצמד
חציה הושלך בזריקה
והשמש אז מונחת
אחרי חמש היא זורחת
ראש בהבלים הלך
לצד הפתח הושלך
ולא ישיב כיסוי הבגד
ולא עשה ציווי העבד
גלגל ממקומו השקיע
ונקבע לו ברקיע
והימן נגדם ניצב
לאחר הדלת התייצב
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
עדיין בפרשת ראה, כן?

חבורת צדיקים
היו מתעמקים
פעם אחת
בספרים העתיקים
לפני האחרית
נגלל לו הרקיע
והובא גלגל
אי שם ברקיע
אז עמדו בין קדשים
לפני מצח נפגשים
תחת האחרית
נשטח לו הגלגל
לפני קדמות ובציעות
מקומם שם נתגל
הפסיקו לריב
החליטו להתאחד
והנה הוגש הזר
ונדיבים עם הבאר
גם הנשיא הצטרף
קרא לו את הדרור
והלב התאבד
מובאים בחוזק ראש
ונחליאל קפץ בראש
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
חבורת צדיקים
היו מתעמקים
פעם אחת
בספרים העתיקים
כמתנת
אִישׁ כְּמַתְּנַת יָדוֹ כְּבִרְכַּת ד' אֱלֹקיךָ אֲשֶׁר נָֽתַן לָֽךְ.
לפני האחרית
נגלל לו הרקיע
והובא גלגל
אי שם ברקיע
אז עמדו בין קדשים
לפני מצח נפגשים
מתנת - מתי הכ' ירדה? נ' חולם
וְהָיָה עַל מֵצַח אַֽהֲרֹן וְנָשָׂא אַֽהֲרֹן אֶת עֲוֹן הַקֳּדָשִׁים אֲשֶׁר יַקְדִּישׁוּ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לְכָל מַתְּנֹת קָדְשֵׁיהֶם.
תחת האחרית
נשטח לו הגלגל
לפני קדמות ובציעות
מקומם שם נתגל
מתנת - ת' קמץ
וְלִבְנֵי הַפִּֽילַגְשִׁים אֲשֶׁר לְאַבְרָהָם נָתַן אַבְרָהָם מַתָּנֹת וַֽיְשַׁלְּחֵם מֵעַל יִצְחָק בְּנוֹ בְּעוֹדֶנּוּ חַי קֵדְמָה אֶל אֶרֶץ קֶֽדֶם.
עֹכֵר בֵּיתוֹ בּוֹצֵעַ בָּצַע וְשׂוֹנֵא מַתָּנֹת יִחְיֶה.
הפסיקו לריב
החליטו להתאחד
והנה הוגש הזר
ונדיבים עם הבאר
גם הנשיא הצטרף
קרא לו את הדרור
והלב התאבד
מתנה - לשון יחיד
וַֽאֲנִי הִנֵּה לָקַחְתִּי אֶת אֲחֵיכֶם הַלְוִיִּם מִתּוֹךְ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לָכֶם מַתָּנָה נְתֻנִים לַֽד' לַֽעֲבֹד אֶת עֲבֹדַת אֹהֶל מוֹעֵֽד.
וְאַתָּה וּבָנֶיךָ אִתְּךָ תִּשְׁמְרוּ אֶת כְּהֻנַּתְכֶם לְכָל דְּבַר הַמִּזְבֵּחַ וּלְמִבֵּית לַפָּרֹכֶת וַֽעֲבַדְתֶּם עֲבֹדַת מַתָּנָה אֶתֵּן אֶת כְּהֻנַּתְכֶם וְהַזָּר הַקָּרֵב יוּמָֽת.
בְּאֵר חֲפָרוּהָ שָׂרִים כָּרוּהָ נְדִיבֵי הָעָם בִּמְחֹקֵק בְּמִשְׁעֲנֹתָם וּמִמִּדְבָּר מַתָּנָֽה.
כִּי יִתֵּן הַנָּשִׂיא מַתָּנָה לְאִישׁ מִבָּנָיו נַחֲלָתוֹ.
וְכִי יִתֵּן מַתָּנָה מִנַּחֲלָתוֹ לְאַחַד מֵעֲבָדָיו וְהָיְתָה לּוֹ עַד שְׁנַת הַדְּרוֹר וְשָׁבַת לַנָּשִׂיא אַךְ נַחֲלָתוֹ בָּנָיו לָהֶם תִּהְיֶה.
כִּי הָעֹשֶׁק יְהוֹלֵל חָכָם וִיאַבֵּד אֶת לֵב מַתָּנָה.
מו-באים בחוזק ראש
ונחליאל קפץ בראש
וממתנה - אותיות מו נוספו, מ' דגושה
וּמִמַּתָּנָה נַֽחֲלִיאֵל וּמִנַּֽחֲלִיאֵל בָּמֽוֹת.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
פרשת שופטים

ידידים מוכרים
היו נזכרים
פעם אחת
בכל הספרים
אחר הראש באו ששה
ראו את הדבר הקשה
והכר זה לזה דבק
מתוך הכף נפל גלגל
אל מתחת לגלגל
והשטיח אז נגלל
לב הראש אז התאמץ
בין כספים מקומם רובץ
שבט הונף על הראש
ועליו החליט לחלוש
והיתום נפל מהר
כי הריע במקום אחר
רצו להמשיך הידידים
אך הנה צרחו הילדים
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
ידידים מוכרים
היו נזכרים
פעם אחת
בכל הספרים
תכיר
לֹֽא תַטֶּה מִשְׁפָּט לֹא תַכִּיר פָּנִים.
אחר הראש באו ששה
ראו את הדבר הקשה
תכירו - נוספה ו'.
לֹֽא תַכִּירוּ פָנִים בַּמִּשְׁפָּט כַּקָּטֹן כַּגָּדֹל תִּשְׁמָעוּן לֹא תָגוּרוּ מִפְּנֵי אִישׁ כִּי הַמִּשְׁפָּט לֵֽאלֹקים הוּא וְהַדָּבָר אֲשֶׁר יִקְשֶׁה מִכֶּם.
והכר זה לזה דבק
מתוך הכף נפל גלגל
אל מתחת לגלגל
והשטיח אז נגלל
לב הראש אז התאמץ
בין כספים מקומם רובץ
תכרו - י' ירדה, כ' עם שווא ובלי דגש, ת' חיריק ודגש.
אֹכֶל תִּשְׁבְּרוּ מֵֽאִתָּם בַּכֶּסֶף וַֽאֲכַלְתֶּם וְגַם מַיִם תִּכְרוּ מֵֽאִתָּם בַּכֶּסֶף וּשְׁתִיתֶֽם.
שבט הונף על הראש
ועליו החליט לחלוש
והיתום נפל מהר
כי הריע במקום אחר
ותכרו - נוספה ו'.
אַף עַל יָתוֹם תַּפִּילוּ וְתִכְרוּ עַל רֵיעֲכֶם.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
גדוד יס"מ
היה מושם
במקום אחד
נמצא הוא שם
ראה הוא שופט טוב
וגם ידיד חמוש היטב
שבט עליהם נוסף
והנפש באה בכף
דברים באו בפיהם
הבלים בראשיהם
אליעיני סביבותיהם
הורדה ועליו מקיפיהם
עשרה ירדו מהם
ופת לחם מוגשת להם
אמצעי הפך מבטו
וכפל מהר גלגלו
ושתי מעילות
לנגדם היו עולות
כד נוסף על השרביט
וסר אופן מהראשית
על אחת היו מתגלים
למה אדוני נכפלים
סר המלמד מהם
בא כלם אחריהם
בחרון אף ולא נכנע
כי הלך אמון לפני שניה
אל הבית הם נכנסים
בבושת פנים מתכסים
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הערת אזהרה:
אם לא תמצאו את הפסוק שיש בו את מספר המצוות הגדול ביותר (כך נראה לי לפחות..)
אצטרך לגלות אותו בעצמי..
ראו הוזהרתם!
לֹא תוּכַל לֶאֱכֹל בִּשְׁעָרֶיךָ מַעְשַׂר דְּגָנְךָ
וְתִירשְׁךָ
וְיִצְהָרֶךָ
וּבְכֹרֹת בְּקָרְךָ
וְצֹאנֶךָ
וְכָל נְדָרֶיךָ אֲשֶׁר תִּדֹּר
וְנִדְבֹתֶיךָ
וּתְרוּמַת יָדֶךָ.
 
נערך לאחרונה ב:

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לֹא תוּכַל לֶאֱכֹל בִּשְׁעָרֶיךָ מַעְשַׂר דְּגָנְךָ
וְתִירשְׁךָ
וְיִצְהָרֶךָ
וּבְכֹרֹת בְּקָרְךָ
וְצֹאנֶךָ
וְכָל נְדָרֶיךָ אֲשֶׁר תִּדֹּר
וְנִדְבֹתֶיךָ
וּתְרוּמַת יָדֶךָ.
להשלמת הענין, הנה הסדר של המצוות לפי המנין שבספר החינוך:

תמב - שלא לאכול מעשר שני של דגן חוץ לירושלים ("מעשר דגנך")
תמג - שלא לאכול מעשר שני של תירוש חוץ לירושלים ("ותירושך")
תמד - שלא לאכול מעשר שני של יצהר חוץ לירושלים ("ויצהרך")
תמה - שלא לאכול בכור תמים חוץ לירושלים ("ובכורות בקרך")
תמו - שלא לאכול בשר חטאת ואשם חוץ לקלעים, ואפילו הכהנים ("וצאנך") [האמת שלגבי זו וקודמתה יש לי קצת ספק, כי בספר החינוך נראה שהדרשא היא "ובכורות" לבד ו"בקרך וצאנך" לבד]
תמז - שלא לאכול בשר העולה ("וכל נדריך")
תמח - שלא לאכול בשר קדשים קלים קדם זריקת דמים ("ונדבותיך")
תמט - שלא יאכלו כהנים ביכורים קודם הנחתם בעזרה ("ותרומת ידך")
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
גדוד יס"מ
היה מושם
במקום אחד
נמצא הוא שם
ראה הוא שופט טוב
וגם ידיד חמוש היטב
אשימה - שופטים יז, יד מילה י"ד
כִּֽי תָבֹא אֶל הָאָרֶץ אֲשֶׁר ד' אֱלֹקיךָ נֹתֵן לָךְ וִֽירִשְׁתָּהּ וְיָשַׁבְתָּה בָּהּ וְאָֽמַרְתָּ אָשִׂימָה עָלַי מֶלֶךְ כְּכָל הַגּוֹיִם אֲשֶׁר סְבִֽיבֹתָֽי.
שבט עליהם נוסף
והנפש באה בכף
דברים באו בפיהם
ואשימה - נוספה ו'.
וָאֶרְאֶה כִּי אֵינְךָ מוֹשִׁיעַ וָאָשִׂימָה נַפְשִׁי בְכַפִּי וָאֶעְבְּרָה אֶל בְּנֵי עַמּוֹן וַיִּתְּנֵם ד' בְּיָדִי וְלָמָה עֲלִיתֶם אֵלַי הַיּוֹם הַזֶּה לְהִלָּחֶם בִּי.
וָאֲצַוֶּה אוֹתָם עַל אִדּוֹ הָרֹאשׁ בְּכָסִפְיָא הַמָּקוֹם וָאָשִׂימָה בְּפִיהֶם דְּבָרִים.
הבלים בראשיהם
אליעיני סביבותיהם
הורדה ועליו מקיפיהם
ואשימה - שווא בו'
וַתֹּאמֶר אֶל עֲבָדֶיךָ הֽוֹרִדֻהוּ אֵלָי וְאָשִׂימָה עֵינִי עָלָֽיו.
עשרה ירדו מהם
ופת לחם מוגשת להם
ואשמה - הי' ירדה
וְעַתָּה שְׁמַע נָא גַם אַתָּה בְּקוֹל שִׁפְחָתֶךָ וְאָשִׂמָה לְפָנֶיךָ פַּת לֶחֶם וֶאֱכוֹל וִיהִי בְךָ כֹּחַ כִּי תֵלֵךְ בַּדָּרֶךְ.
אמצעי הפך מבטו
וכפל מהר גלגלו
ושתי מעילות
לנגדם היו עולות
ואשמה - ש' ימנית ושווא
כִּי יַֽעֲשׂוּ מִכָּל חַטֹּאת הָֽאָדָם לִמְעֹל מַעַל בַּֽד' וְאָֽשְׁמָה הַנֶּפֶשׁ הַהִֽוא.
כד נוסף על השרביט
וסר אופן מהראשית
על אחת היו מתגלים
למה אדוני נכפלים
לאשמה - ו' ועוד כ"ד שווה ל'.
וְכִפֶּר עָלָיו הַכֹּהֵן לִפְנֵי ד' וְנִסְלַח לוֹ עַל אַחַת מִכֹּל אֲשֶֽׁר יַֽעֲשֶׂה לְאַשְׁמָה בָֽהּ.
וַיֹּאמֶר יוֹאָב יוֹסֵף ד' עַל עַמּוֹ כָּהֵם מֵאָה פְעָמִים הֲלֹא אֲדֹנִי הַמֶּלֶךְ כֻּלָּם לַאדֹנִי לַעֲבָדִים לָמָּה יְבַקֵּשׁ זֹאת אֲדֹנִי לָמָּה יִהְיֶה לְאַשְׁמָה לְיִשְׂרָאֵל.
סר המלמד מהם
בא כלם אחריהם
בחרון אף ולא נכנע
כי הלך אמון לפני שניה
אשמה
וְהִשִּׂיאוּ אוֹתָם עֲוֹן אַשְׁמָה בְּאָכְלָם אֶת קָדְשֵׁיהֶם.
אַתֶּם אֹמְרִים לְהֹסִיף עַל חַטֹּאתֵינוּ וְעַל אַשְׁמָתֵינוּ כִּי רַבָּה אַשְׁמָה לָנוּ וַחֲרוֹן אָף עַל יִשְׂרָאֵל.
וְלֹא נִכְנַע מִלִּפְנֵי ד' כְּהִכָּנַע מְנַשֶּׁה אָבִיו כִּי הוּא אָמוֹן הִרְבָּה אַשְׁמָה.
אל הבית הם נכנסים
בבושת פנים מתכסים
באשמה - נוספה ב'.
מִימֵי אֲבֹתֵינוּ אֲנַחְנוּ בְּאַשְׁמָה גְדֹלָה עַד הַיּוֹם הַזֶּה וּבַעֲוֹנֹתֵינוּ נִתַּנּוּ אֲנַחְנוּ מְלָכֵינוּ כֹהֲנֵינוּ בְּיַד מַלְכֵי הָאֲרָצוֹת בַּחֶרֶב בַּשְּׁבִי וּבַבִּזָּה וּבְבֹשֶׁת פָּנִים כְּהַיּוֹם הַזֶּה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה