חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
חבורת טיפות
ממצח אחד מטפטפות.
טיפה שניה זץ חוטפת
ופעמיים היא נוטפת
בחיצים ובמקל בחרב ובמלחמה.
טיפה שניה שוב סובלת
ובעוד מאה היא טובלת
אך אוי מסכנות הטיפות
רגלם נלכדה בשבכה.
מהבית יצאו האגלים
ושש פעמים הם נוזלים
פעמיים ארבע מלמטה עד חציו
נפלו ליד מעגל
גבר מחליק השיבני אחור.
ראשית הורידה לק
ובגלילים ממולאים היא שמה לק.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
חבורת קשישים
היו מתגוששים
במקום אחד
היו נפגשים
אחרון מהם סר
גם השטיח נחסר
וכמות הגלגלים
ברכביהם נכפלים
ובעשרה מפגשים
ניצבים הישישים
במפגש הראשון
פגשו בן ראשון
ובאחרון נשען
אשמם על למען
גלגלים אז פרשו
שני שטיחים נפרשו
לבבו של הראש
ברגליו אותו תדרוש
והנה השבתות באות
לפני המחלקות יוצאות
נוספו ששה אל הזקנים
עמדו לפני שני קבצנים
והנה מפגש הוקם
במקום אחד ריקם
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
חבורת קשישים
היו מתגוששים
במקום אחד
היו נפגשים
פטרת
מִתּוֹךְ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל תַּחַת פִּטְרַת כָּל רֶחֶם בְּכוֹר.
אחרון מהם סר
גם השטיח נחסר
וכמות הגלגלים
ברכביהם נכפלים
ובעשרה מפגשים
ניצבים הישישים
במפגש הראשון
פגשו בן ראשון
ובאחרון נשען
אשמם על למען
פטר - סגול סגול, הת' ירדה וגם הפתח של הר'.
קַדֶּשׁ לִי כָל בְּכוֹר פֶּטֶר כָּל רֶחֶם.
בְּהַעֲבִיר כָּל פֶּטֶר רָחַם לְמַעַן אֲשִׁמֵּם לְמַעַן.
גלגלים אז פרשו
שני שטיחים נפרשו
לבבו של הראש
ברגליו אותו תדרוש
והנה השבתות באות
לפני המחלקות יוצאות
פטר - קמץ פתח.
וַיִּקְחוּ אִישׁ אֶת אֲנָשָׁיו בָּאֵי הַשַּׁבָּת עִם יוֹצְאֵי הַשַּׁבָּת כִּי לֹא פָטַר יְהוֹיָדָע הַכֹּהֵן אֶת הַמַּחְלְקוֹת.
נוספו ששה אל הזקנים
עמדו לפני שני קבצנים
והנה מפגש הוקם
במקום אחד ריקם
ופטר - נוספה ו'. שני סגולים.
וּפֶטֶר חֲמוֹר תִּפְדֶּה בְשֶׂה וְאִם לֹא תִפְדֶּה וַֽעֲרַפְתּוֹ כֹּל בְּכוֹר בָּנֶיךָ תִּפְדֶּה וְלֹא יֵֽרָאוּ פָנַי רֵיקָֽם.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
חבורת טיפות
ממצח אחד מטפטפות.
בְּגֶשֶׁת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל אֶל הַקֹּדֶשׁ:
בורת טיפות = במדבר ח, יט)
טיפה שניה זץ חוטפת
ופעמיים היא נוטפת
בחיצים ובמקל בחרב ובמלחמה.
ג'+צז = ק
בְּקֶשֶׁת
בְּקֶשֶׁת וּבְחִצִּים וּבְמַקֵּל יָד וּבְרֹמַח
בְּקֶשֶׁת וּבְחֶרֶב וּבְמִלְחָמָה
טיפה שניה שוב סובלת
ובעוד מאה היא טובלת
אך אוי מסכנות הטיפות
רגלם נלכדה בשבכה.
נוספו מאה (ק') = ברשת
בְּרֶשֶׁת זוּ טָמָנוּ נִלְכְּדָה רַגְלָם:
כִּי שֻׁלַּח בְּרֶשֶׁת בְּרַגְלָיו וְעַל שְׂבָכָה יִתְהַלָּךְ:
מהבית יצאו האגלים
ושש פעמים הם נוזלים
פעמיים ארבע מלמטה עד חציו
נפלו ליד מעגל
גבר מחליק השיבני אחור.
ב' ירדה = רשת
רֶשֶׁת נְחֹשֶׁת וְעָשִׂיתָ עַל הָרֶשֶׁת אַרְבַּע טַבְּעֹת נְחֹשֶׁת עַל אַרְבַּע קְצוֹתָיו:
מַעֲשֵׂה רֶשֶׁת נְחֹשֶׁת תַּחַת כַּרְכֻּבּוֹ מִלְּמַטָּה עַד חֶצְיוֹ:
רֶשֶׁת הֵכִינוּ לִפְעָמַי כָּפַף נַפְשִׁי כָּרוּ לְפָנַי שִׁיחָה נָפְלוּ בְתוֹכָהּ
פָּרְשׂוּ רֶשֶׁת לְיַד מַעְגָּל
גֶּבֶר מַחֲלִיק
עַל רֵעֵהוּ רֶשֶׁת פּוֹרֵשׂ
פָּרַשׂ רֶשֶׁת לְרַגְלַי הֱשִׁיבַנִי אָחוֹר
ראשית הורידה לק
ובגלילים ממולאים היא שמה לק.
ר' - קל = ע. עשת
יָדָיו גְּלִילֵי זָהָב מְמֻלָּאִים בַּתַּרְשִׁישׁ מֵעָיו עֶשֶׁת שֵׁן מְעֻלֶּפֶת סַפִּירִים:
מה זה שמה לק? ידי זהב?
והכתיבה מדהימה!
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
יוצרי ai
חשבתי שאולי זו הכוונה גם של החכם @נכון מאוד

הספרי הזה: כי ה' דבר טוב על ישראל, והלא בכל השעות המקום מדבר טובות על ישראל אלא המקום אמר לנו להיות מטיבים לגרים ולך אנו מטיבים מכל הגרים. ומה היתה הטובה שהטיבו לו כשבאו לארץ ישראל הפרישו דשנה של יריחו חלק בראש ואמרו איזה שבט שיעלה בית המקדש בתחומו יהי נוטל את יריחו ואת תבואתה תחת מקום בית המקדש לקיים בה באחד שבטיך ונתנו אותה ליתרו והיה אוכל פירותיה ארבע מאות וארבעים שנה שנ' ויהי בשמונים שנה וארבע מאות שנה לצאת בני ישראל וגו' ויבן הבית לה' (מלכים א' ו א) באותה שעה כשנבנה המקדש לה' הלכו להם שנ' ובני קני חותן משה עלו מעיר התמרים את בני יהודה (שופטים א טז).

אכן, לזה היה כוונתי

מאידך מזה שהרב @מתגעגע כתב על תגובתך
דוקא מהדיוק 'כי ה' דיבר טוב על ישראל' מדייקים
מתחיל טוב...
מתכון אולי לת"י שפירש, 'ארי ה' מליל לאיתאה טבא על ישראל' שהכוונה שה' דיבר להטיב לגר על ישראל

אגב, אי' במסכת גרים פ"ד: 'חביבין גרין שבכל מקום הכתוב מכנה אותם כישראל' וכו'
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
יישר כח!
מתכון אולי לת"י שפירש, 'ארי ה' מליל לאיתאה טבא על ישראל' שהכוונה שה' דיבר להטיב לגר על ישראל
מעניין. זה הפירוש הפשוט?
בפשטות - מהציטוט שכאן - נראה שהכוונה שהוא רק מתרגם 'דבר טוב' = דיבר להביא טוב. וכל השאר כפי המובן הפשוט.
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
יוצרי ai
הציטוט הקודם טעות, וזה הציטוט התקין:
ת"י: 'ארום ה' מליל לאוטבא לגיורא על ישראל' שהכוונה שה' דיבר להטיב לגר על ישראל
ובפשטות הת"י הוסיף זאת, כדי להסביר למה נכתב בפסוק כי
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
יוצרי ai
כמה פעמים נראה למשה רבינו צורת המנורה ?
חוץ ממרים, מי עוד בפרשה נלקה בצרעת ?
מי בפרשה עג סביבו עיגול קטן, ונכנס בתוכו ?
מי היה גדול יותר בנביאות, מש"ר או אדה"ר, ומנין זאת ?
מה הם השמות של נשות מש"ר ?
מי בירר כל יום המעולה שבמן כדי לתתו להכי חשוב ?
האם השליו טעון שחיטה ?
מכנה משותף בין בנו של דוד המלך, לאשת מש"ר ?
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
ילדים ממולחים
אל החוילה נשלחים
מאכל ראו הם בפאות
אל המלך עולות תשואות
נקבע גלגל ברקיע
ובאלה ראו שמלה
וצמח אשר השמיע
צפצוף על מים עלה
בלבם נתנו שרביט
וגנב ניצב לו על הפתח
אחרי חלום אשר הביט
מול שבויים נשבר המתח
בא מלמד אל הילדים
עם מבחר הספרים
ראו חלדי הידידים
אחרי גולה הם נזכרים
נתפס בשבי המלמד
על פניו מום ניתן
וראש הגבור עומד
צדיק נמלט משבייתן
שבט הכה בארבעים
במקרא הבא הם מופיעים
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
ילדים ממולחים
אל החוילה נשלחים
מאכל ראו הם בפאות
אל המלך עולות תשואות
קח - מופיע 64 פעמים = החוילה
וְאַתָּה קַח לְךָ מִכָּל מַֽאֲכָל.
וַיֹּאמֶר אָרְנָן אֶל דָּוִיד קַח לָךְ וְיַעַשׂ אֲדֹנִי הַמֶּלֶךְ הַטּוֹב בְּעֵינָיו רְאֵה נָתַתִּי הַבָּקָר לָעֹלוֹת וְהַמּוֹרִגִּים לָעֵצִים וְהַחִטִּים לַמִּנְחָה הַכֹּל נָתָתִּי.
נקבע גלגל ברקיע
ובאלה ראו שמלה
וצמח אשר השמיע
צפצוף על מים עלה
קח - ק' קמץ.
בְּעֵמֶק הָאֵלָה הִנֵּה הִיא לוּטָה בַשִּׂמְלָה אַחֲרֵי הָאֵפוֹד אִם אֹתָהּ תִּקַּח לְךָ קָח כִּי אֵין אַחֶרֶת זוּלָתָהּ.
וַיִּקַּח מִזֶּרַע הָאָרֶץ וַיִּתְּנֵהוּ בִּשְׂדֵה זָרַע קָח עַל מַיִם רַבִּים צַפְצָפָה שָׂמוֹ.
בלבם נתנו שרביט
וגנב ניצב לו על הפתח
אחרי חלום אשר הביט
מול שבויים נשבר המתח
קוח - נוספה ו'.
לִקְרֹא לִשְׁבוּיִם דְּרוֹר וְלַאֲסוּרִים פְּקַח קוֹחַ.
בא מלמד אל הילדים
עם מבחר הספרים
ראו חלדי הידידים
אחרי גולה הם נזכרים
לקוח - נוספה ל'.
לָקוֹחַ אֶת הַסְּפָרִים הָאֵלֶּה.
מִבְחַר הַצֹּאן לָקוֹחַ וְגַם דּוּר הָעֲצָמִים תַּחְתֶּיהָ רַתַּח רְתָחֶיהָ גַּם בָּשְׁלוּ עֲצָמֶיהָ בְּתוֹכָהּ.
לָקוֹחַ מֵאֵת הַגּוֹלָה מֵחֶלְדַּי.
נתפס בשבי המלמד
על פניו מום ניתן
וראש הגבור עומד
צדיק נמלט משבייתן
מלקוח - נוספה מ' לפני הל'.
שָׂא אֵת רֹאשׁ מַלְקוֹחַ הַשְּׁבִי בָּֽאָדָם וּבַבְּהֵמָה אַתָּה וְאֶלְעָזָר הַכֹּהֵן וְרָאשֵׁי אֲבוֹת הָֽעֵדָֽה.
הֲיֻקַּח מִגִּבּוֹר מַלְקוֹחַ וְאִם שְׁבִי צַדִּיק יִמָּלֵט.
שבט הכה בארבעים
במקרא הבא הם מופיעים
ומלקוח - נוספה ו'. פס' הבא אחרי ההופעה הקודמת.
גַּם שְׁבִי גִבּוֹר יֻקָּח וּמַלְקוֹחַ עָרִיץ יִמָּלֵט.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה