חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
רגע לפני גזירת הסרט, שלב השיפוצים..
על הפתח נעמד לבבם חיזקו
האות ב' בפתח, מ' מודגשת
לא מדויק. גם האות ב' מודגשת. וגם זה רמוז כאן.
ונגד עינים להוכיח נשלח
לְמַרְאֵה עֵינֶיהָ
הכוונה להמשך המקרא: לְמַרְאֵה עֵינֶיהָ וַתִּשְׁלַח מַלְאָכִים
הקבצן החליף ביתו נתן מום תמורתו
? רמז: לקחתי השראה מהחידה האחרונה שלך (השורה שלא הבנתי שם)
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
רגע לפני גזירת הסרט, שלב השיפוצים..


לא מדויק. גם האות ב' מודגשת. וגם זה רמוז כאן.


הכוונה להמשך המקרא: לְמַרְאֵה עֵינֶיהָ וַתִּשְׁלַח מַלְאָכִים

? רמז: לקחתי השראה מהחידה האחרונה שלך (השורה שלא הבנתי שם)
ואני חשבתי שזה טעות שכתבת קבצן במקום קמצן...
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
היכן מצאנו (בפ' בהעלותך) שהקב"ה ציוה להיטיב עם הגרים?
דוקא מהדיוק 'כי ה' דיבר טוב על ישראל' מדייקים
מתחיל טוב...
באור החיים השבוע כתוב שגרים חייבים באמירת ההגדה ?
אם הכוונה לקבורה בארץ
זה נדרש בספרי (כ) בהעלותך
לא לכך כוונתי
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
מתחיל טוב...
חשבתי שאולי זו הכוונה גם של החכם @נכון מאוד
הספרי הזה: כי ה' דבר טוב על ישראל, והלא בכל השעות המקום מדבר טובות על ישראל אלא המקום אמר לנו להיות מטיבים לגרים ולך אנו מטיבים מכל הגרים. ומה היתה הטובה שהטיבו לו כשבאו לארץ ישראל הפרישו דשנה של יריחו חלק בראש ואמרו איזה שבט שיעלה בית המקדש בתחומו יהי נוטל את יריחו ואת תבואתה תחת מקום בית המקדש לקיים בה באחד שבטיך ונתנו אותה ליתרו והיה אוכל פירותיה ארבע מאות וארבעים שנה שנ' ויהי בשמונים שנה וארבע מאות שנה לצאת בני ישראל וגו' ויבן הבית לה' (מלכים א' ו א) באותה שעה כשנבנה המקדש לה' הלכו להם שנ' ובני קני חותן משה עלו מעיר התמרים את בני יהודה (שופטים א טז).

או מדרש אגדה:
כה אתנו והטבנו לך. הקדוש ברוך הוא הזהיר את ישראל שנהיה טוב לגרים, שנאמר ואהבם את הגר (דברים י' י"ט), אבל בארץ לא נתן להם חלק לפי שלא ניתנה הארץ אלא לזרעו של אברהם, כיון ששמע חובב שלא יתנו לו חלק בארץ, אמר היאך אניח את מקומי אשר יש לי שדות וכרמים ובתים ואלך אל מקום שלא יהא לי שם חלק בארץ, לכך נאמר ויאמר אליו לא אלך כי אם אל ארצי (פסוק ל'):

והאמת שהלשון 'דבר טוב על ישראל' הפריעה לי, כי משמעה דוקא על ישראל.
והנה דברי הכלי יקר מבארים זאת:
ואף על פי כן אני מבקש לכה אתנו והטבנו לך כי ה' דיבר טוב על ישראל, רצה לומר צוה לנו להיטיב עם מי שמדבק בנו, ושייך בזה לומר על ישראל כדרך שנאמר (ישעיה יד א) ונלוה הגר עליהם ונספחו על בית יעקב, כי לשון על משמש על התוספות שעל העיקר.
אבל כל זה איננו שווה לסגנון השאלות של החכם @מתגעגע שמבקש את הנדיר והמיוחד והנפלא והרמוז והסודי. ולא נכתבו אלא להגדיל תשובה ולהאדירה.
אז נמתין בסבלנות לחכם @נכון מאוד שיורנו בינה ויאלפנו כפליים לתושיה.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
היה היו בעציצים
נרקיסים שלשה
במקום אחד מציצים
שם היתה להם הגשה
עציץ שטוח פתע נתעגל
ורעהו נתקמץ
שרביט על ראשם נדגל
נקבעו בגי בלי להתאמץ..
תחילה מול הקודש הובאו
באחרית את הטהור ראו
עשתי עשר מהר הוסרו
חמש וראש נצררים
הופיעו בהרבה ספרים
הנה נוספו הלימודים
לילד טוב מתיידדים
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
היה היו בעציצים
נרקיסים שלשה
במקום אחד מציצים
שם היתה להם הגשה
הזה
וְכֹֽה תַעֲשֶׂה לָהֶם לְטַֽהֲרָם הַזֵּה עֲלֵיהֶם.
עציץ שטוח פתע נתעגל
ורעהו נתקמץ
שרביט על ראשם נדגל
נקבעו בגי בלי להתאמץ..
תחילה מול הקודש הובאו
באחרית את הטהור ראו
והזה - נוספה ו', ה' חיריק, ז' קמץ. מופיע י"ג פעמים.
וְטָבַל הַכֹּהֵן אֶת אֶצְבָּעוֹ בַּדָּם וְהִזָּה מִן הַדָּם שֶׁבַע פְּעָמִים לִפְנֵי ד' אֶת פְּנֵי פָּרֹכֶת הַקֹּֽדֶשׁ.
וְהִזָּה הַטָּהֹר עַל הַטָּמֵא.
עשתי עשר מהר הוסרו
חמש וראש נצררים
הופיעו בהרבה ספרים
הזהר - הו' ירדה, נוספה ר' (לא יודעת להסביר איך...)
וְיֹתֵר מֵהֵמָּה בְּנִי הִזָּהֵר עֲשׂוֹת סְפָרִים הַרְבֵּה אֵין קֵץ וְלַהַג הַרְבֵּה יְגִעַת בָּשָׂר.
הנה נוספו הלימודים
לילד טוב מתיידדים
להזהר - נוספה ל'.
טוֹב יֶלֶד מִסְכֵּן וְחָכָם מִמֶּלֶךְ זָקֵן וּכְסִיל אֲשֶׁר לֹא יָדַע לְהִזָּהֵר עוֹד.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
עשתי עשר מהר הוסרו
חמש וראש נצררים
הזהר - הו' ירדה, נוספה ר'
אכן, ירדו אותיות ו"ה מצדדי 'והזה' (= עשתי עשר), וכנגדן נוספו אותיות ה"ר (=חמש ו'ראש') שבאו 'נצררים' (שני פירושים: נקשרים ונוספים על העציצים, כמו 'צרור ברכות'. וגם מנוקדים בצירי).
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
אכן, ירדו אותיות ו"ה מצדדי 'והזה' (= עשתי עשר), וכנגדן נוספו אותיות ה"ר (=חמש ו'ראש') שבאו 'נצררים' (שני פירושים: נקשרים ונוספים על העציצים, כמו 'צרור ברכות'. וגם מנוקדים בצירי).
הר' לא מנוקדת...
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
קבוצת חוטים
במקום חד היו ארוגים.
ראשית קמצה חריקה
חמישית לבבה סילקה
נראה אם אתן לך.
שנית קמצה את הבלה
ופעמיים וראה נגע.
נוספו עשרה סיבים לחוט הראשון
שנית חזרה לעמוד על ההבל
והד פעמים מופיע
תחילה בבשרם
ולבסוף במתנים.
חוט ראשון הוריד צג
וארבע פעמים הוא מוצג
אם אין לו את המים
ולא נודע עם הכהנים.
חוט שלישי הוסיף צב
ופעמיים הוא לא ידע.
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
קבוצת חוטים
במקום חד היו ארוגים.
פִּרְחָהּ
ראשית קמצה חריקה
חמישית לבבה סילקה
נראה אם אתן לך.
אות פ' בקמץ במקום חיריק, אות ה' ללא דגש
נִרְאֶה אִם פָּרְחָה הַגֶּפֶן... אֶתֵּן אֶת-דֹּדַי לָךְ
שנית קמצה את הבלה
ופעמיים וראה נגע.
אות ר' קמץ במקום שווא
וְרָאָה ...נֶגַע-צָרַעַת הִוא בַּשְּׁחִין פָּרָחָה
וְרָאָה ... פָּרָחָה וְטִמֵּא אֹתוֹ הַכֹּהֵן נֶגַע
נוספו עשרה סיבים לחוט הראשון
שנית חזרה לעמוד על ההבל
והד פעמים מופיע
תחילה בבשרם
ולבסוף במתנים.
פ+10- האות צ'
אות ר' חזרה לעמוד על שווא
הד פעמים הופיע- 9 פעמים
חסר לי ההסבר איך הגיעה האות ק' (זה עשרים סיבים, לא עשרה)
קָרְחָה בְּרֹאשָׁם וּפְאַת זְקָנָם לֹא יְגַלֵּחוּ וּבִבְשָׂרָם
מָתְנַיִם שָׂק וְעַל כָּל רֹאשׁ קָרְחָה
חוט ראשון הוריד צג
וארבע פעמים הוא מוצג
אם אין לו את המים
ולא נודע עם הכהנים.
ק' פחות צ' ג' = האות ז'
אִם-זָרְחָה הַשֶּׁמֶשׁ עָלָיו דָּמִים לוֹ שַׁלֵּם יְשַׁלֵּם אִם-אֵין לוֹ
זָרְחָה עַל-הַמָּיִם
זָרְחָה וְנוֹדַד וְלֹא-נוֹדַע
זָרְחָה בְמִצְחוֹ לִפְנֵי הַכֹּהֲנִים
חוט שלישי הוסיף צב
ופעמיים הוא לא ידע.
ח+ צ' ג' = האות ק'.
וְהוּא לֹא יָדָע גַּם-שֵׂיבָה זָרְקָה בּוֹ וְהוּא לֹא יָדָע.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

א לְדָוִד אֵלֶיךָ יְהוָה נַפְשִׁי אֶשָּׂא:ב אֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:ג גַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:ד דְּרָכֶיךָ יְהוָה הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ה הַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:ו זְכֹר רַחֲמֶיךָ יְהוָה וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:ז חַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יְהוָה:ח טוֹב וְיָשָׁר יְהוָה עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:ט יַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:י כָּל אָרְחוֹת יְהוָה חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יא לְמַעַן שִׁמְךָ יְהוָה וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יב מִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יְהוָה יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יג נַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:יד סוֹד יְהוָה לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טו עֵינַי תָּמִיד אֶל יְהוָה כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טז פְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יז צָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יח רְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יט רְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כ שָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כא תֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כב פְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  3  פעמים

אתגר AI

פלינדרום • אתגר 52

לוח מודעות

למעלה