חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

יועץ-משכנתא

משתמש פעיל
סתם שאלה, יש סיבה שכבודו לא כותב את שם ה' עם ק' במקום האות ה'?
1. יש שלא אוהבים זאת מעין "כינוי שם" שאינו דרך כבוד אבל כשהמטרה לשם חידות וכדומה (שימוש במילה ולא בתוכן) הצדק איתך כנראה שאין ראוי לכתוב שם כצורתו.
ובכל מקרה אף אם אין בזה פגם (בשימוש במחשב) אמנע מכך בשבילך (לשמר את התחושות הדתיתת זה ערך נעלה).
2. יש אופציה להחלפה אוטומטית של א+ל לאות שמשלבת אותם (באיזה גופן ישנו ?) ?
3 "ספר אחרון" לפי איזה סדר בבלי או טברני (דברי הימים או נחמיה) ?
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
1. כשהמטרה לשם חידות וכדומה (שימוש במילה ולא בתוכן) הצדק איתך כנראה שאין ראוי לכתוב שם כצורתו.
רק לשם חידות?
גם אנשים שכותבים דברי תורה נזהרים לא לכתוב מפורשות את שם ה' בכל שמותיו.
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צפרים נודדות
בארבע תחנות מדדות
בראשונה באמור ולאחריה בעוד שלוש
נחו גם ליד הראש
ובשלישית הגיעו חיש
התארחו אצל קיש
תחנה אחרונה מצאו מנוחה
אצל בת אבשלום, מעכה
שלמית
וְשֵׁם אִמּוֹ שְׁלֹמִית בַּת דִּבְרִי לְמַטֵּה דָֽן.
בְּנֵי יִצְהָר שְׁלֹמִית הָרֹאשׁ.
וְשָׁאוּל בֶּן קִישׁ וְאַבְנֵר בֶּן נֵר וְיוֹאָב בֶּן צְרוּיָה כֹּל הַמַּקְדִּישׁ עַל יַד שְׁלֹמִית וְאֶחָיו.
אֶת מַעֲכָה בַּת אַבְשָׁלוֹם וַתֵּלֶד לוֹ אֶת אֲבִיָּה וְאֶת עַתַּי וְאֶת זִיזָא וְאֶת שְׁלֹמִית.
מטה נדודים לקחו אתם
מצאו עצמן אצל אחותם
המטה המשיך להיות לעזר
כי נחתו הן אצל אליעזר
(שם ראו את המכתב
כי ו' במקום היד נכתב)
ושלמית - נופה ו'.
וּבְנֵי פְדָיָה זְרֻבָּבֶל וְשִׁמְעִי וּבֶן זְרֻבָּבֶל מְשֻׁלָּם וַחֲנַנְיָה וּשְׁלֹמִית אֲחוֹתָם.
וְאֶחָיו לֶאֱלִיעֶזֶר רְחַבְיָהוּ בְנוֹ וִישַׁעְיָהוּ בְנוֹ וְיֹרָם בְּנוֹ וְזִכְרִי בְנוֹ (ושלמות) וּשְׁלֹמִית בְּנוֹ.
בום טראח, מטה נפל בבום
במקומו הפציע בראש איזה מום
בספר האחרון בטיב מצאו בית חם
אירח אותם בן ירוחם.
משלמית - ו' נפלה נוספה מ'. דברי הימים א ט, יב.
וַעֲדָיָה בֶּן יְרֹחָם בֶּן פַּשְׁחוּר בֶּן מַלְכִּיָּה וּמַעְשַׂי בֶּן עֲדִיאֵל בֶּן יַחְזֵרָה בֶּן מְשֻׁלָּם בֶּן מְשִׁלֵּמִית בֶּן אִמֵּר.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
צפרים נודדות
בארבע תחנות מדדות
בראשונה באמור ולאחריה בעוד שלוש
וַיִּקֹּב בֶּן הָאִשָּׁה הַיִּשְׂרְאֵלִית אֶת הַשֵּׁם וַיְקַלֵּל וַיָּבִיאוּ אֹתוֹ אֶל מֹשֶׁה וְשֵׁם אִמּוֹ שְׁלֹמִית בַּת דִּבְרִי לְמַטֵּה דָן:
נחו גם ליד הראש
בְּנֵי יִצְהָר שְׁלֹמִית הָרֹאשׁ:
ובשלישית הגיעו חיש
התארחו אצל קיש
וְכֹל הַהִקְדִּישׁ שְׁמוּאֵל הָרֹאֶה וְשָׁאוּל בֶּן קִישׁ וְאַבְנֵר בֶּן נֵר וְיוֹאָב בֶּן צְרוּיָה כֹּל הַמַּקְדִּישׁ עַל יַד שְׁלֹמִית וְאֶחָיו: פ
תחנה אחרונה מצאו מנוחה
אצל בת אבשלום, מעכה
וְאַחֲרֶיהָ לָקַח אֶת מַעֲכָה בַּת אַבְשָׁלוֹם וַתֵּלֶד לוֹ אֶת אֲבִיָּה וְאֶת עַתַּי וְאֶת זִיזָא וְאֶת שְׁלֹמִית:
מטה נדודים לקחו אתם
מצאו עצמן אצל אחותם
וּשְׁלֹמִית (נוספה ו')
וּבְנֵי פְדָיָה זְרֻבָּבֶל וְשִׁמְעִי וּבֶן זְרֻבָּבֶל מְשֻׁלָּם וַחֲנַנְיָה וּשְׁלֹמִית אֲחוֹתָם:
המטה המשיך להיות לעזר
כי נחתו הן אצל אליעזר
(שם ראו את המכתב
כי ו' במקום היד נכתב)
וּשְׁלֹמִית (קרי וכתיב, י' במקום ו')
וְאֶחָיו לֶאֱלִיעֶזֶר רְחַבְיָהוּ בְנוֹ וִישַׁעְיָהוּ בְנוֹ וְיֹרָם בְּנוֹ וְזִכְרִי בְנוֹ (ושלמות) [וּשְׁלֹמִית] בְּנוֹ:
בום טראח, מטה נפל בבום
במקומו הפציע בראש איזה מום
בספר האחרון בטיב מצאו בית חם
אירח אותם בן ירוחם.
מְשִׁלֵּמִית (מ' במקום ו', דברי הימים-א, יט, ב. לא משנה שהניקוד שונה, הא?)
וַעֲדָיָה בֶּן יְרֹחָם בֶּן פַּשְׁחוּר בֶּן מַלְכִּיָּה וּמַעְשַׂי בֶּן עֲדִיאֵל בֶּן יַחְזֵרָה בֶּן מְשֻׁלָּם בֶּן מְשִׁלֵּמִית בֶּן אִמֵּר:
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
בני טובים
היו משתובבים
בבדידות יושבים
ויותר אינם שבים
סילקו האחרון
נטלו שבט ברון
ניצב לו על הבלים
לפני ששה גלגלים
לצד הנפש הם חונים
נגד לאת תנו הניתנים
מהשני חמור הסירו
בכפליים מקומו המירו
שרק ראשון לפני חלום
קמצן בראש הובא הלום
מלאכים היו הולכים
להובלת שי נערכים
בלב מר הוסר השבט
דל נוסף לו על השבט
ישבו כולם מול הכלים
מול מזרקות מתגלגלים
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
שמן אלה-י קדשים נס לדור
נֵזֶר
וְנָתַתָּ אֶת נֵזֶר הַקֹּדֶשׁ * 3
כִּי נֵזֶר שֶׁמֶן מִשְׁחַת אֱלֹקיו עָלָיו
כִּי נֵזֶר אֱלֹקיו עַל רֹאשׁוֹ
כִּי אַבְנֵי נֵזֶר מִתְנוֹסְסוֹת עַל אַדְמָתוֹ
כִּי לֹא לְעוֹלָם חֹסֶן וְאִם נֵזֶר לְדוֹר וָדוֹר
וילך הדג מהראש
וישאר הנכרי על המעין
עזר
הלכה נ' (=דג) מראש התיבה, נשאר 'זר' (נכרי)
על המעין = על עין. (ההגדרה נראית לי לא מדויקת. היה מוטב 'על העין')
כנגדו מעט על בן הראש
אֶעֱשֶׂה לּוֹ עֵזֶר כְּנֶגְדּוֹ
וּבְהִכָּשְׁלָם יֵעָזְרוּ עֵזֶר מְעָט
שִׁוִּיתִי עֵזֶר עַל גִּבּוֹר
וַיְחַזֵּק עַל יָדוֹ עֵזֶר בֶּן יֵשׁוּעַ
עֵזֶר הָרֹאשׁ
תודה על החידה היפה!
 
חידות הרקליטוס (משהו קליל מהפרשה):
בעקבות חוסרי הבנות
נציין כי פתרון החידה הנפלאה
דלהלן מומלץ לבני/ות 23 ומעלה


חלק א': בשמות נקראנו
ויקרא אותם לנו
גם במדבר נזדמנו
חלק ב':
1.7
3.1
7.10

חלק ג':
נפגשו אהל ושור/ בתאריך ידוע בחורי לשבור:
חלק ד': נקרא מדבר
הפותרים/ות את החידה נכונה
יזכו בעז"ה לפרס יקר ערך
לייק על 15 הודעות!
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
בני טובים
היו משתובבים
בבדידות יושבים
ויותר אינם שבים
שרטת
וּבִבְשָׂרָם לֹא יִשְׂרְטוּ שָׂרָֽטֶת.
סילקו האחרון
נטלו שבט ברון
ניצב לו על הבלים
לפני ששה גלגלים
לצד הנפש הם חונים
נגד לאת תנו הניתנים
ושרט - הת' ירדה, נוספה ו'עם שווא, אותיות שר עם סגול.
וְשֶׂרֶט לָנֶפֶשׁ לֹא תִתְּנוּ.
מהשני חמור הסירו
בכפליים מקומו המירו
שרק ראשון לפני חלום
קמצן בראש הובא הלום
מלאכים היו הולכים
להובלת שי נערכים
ומורט - ש' פחות חמו"ר שווה מ"ו, ו' שורוק, ר' קמץ.
לְכוּ מַלְאָכִים קַלִּים אֶל גּוֹי מְמֻשָּׁךְ וּמוֹרָט.
יוּבַל שַׁי לַד' צְבָקוֹת עַם מְמֻשָּׁךְ וּמוֹרָט.
בלב מר הוסר השבט
דל נוסף לו על השבט
ישבו כולם מול הכלים
מול מזרקות מתגלגלים
ממרט - אות ו' בתוך אותיות מר ירדה. ו' ועוד ד"ל שווה מ'.
וְאֶת הַמִּזְרָקוֹת וְאֵת כָּל הַכֵּלִים (האהל) הָאֵלֶּה אֲשֶׁר עָשָׂה חִירָם לַמֶּלֶךְ שְׁלֹמֹה בֵּית ד' נְחֹשֶׁת מְמֹרָט.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
חידות הרקליטוס (משהו קליל מהפרשה):
בעקבות חוסרי הבנות
נציין כי פתרון החידה הנפלאה
דלהלן מומלץ לבני/ות 23 ומעלה


חלק א': בשמות נקראנו
ויקרא אותם לנו
גם במדבר נזדמנו
חלק ב':
1.7
3.1
7.10

חלק ג':
נפגשו אהל ושור/ בתאריך ידוע בחורי לשבור:
חלק ד': נקרא מדבר
אתחיל את הפתרון, והכל מוזמנים להמשיך..
בן 23 = פרק כג.

חלק א:
בשמות נקראנו וכו' = פרשת המועדים. (מקראי קודש).
בספר 'ויקרא' (פרשת אמור) וגם 'במדבר' (פרשת פינחס).

חלק ב:
1.7 = ראש השנה (באחד לחודש השביעי).
3.1 = ? אולי שלשה מועדים בחודש הראשון?
7.10 = יוה"כ (בעשור לחודש השביעי).
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
חלק ג': נפגשו אהל ושור/ בתאריך ידוע בחורי לשבור:
'מועד'.
אוהל מועד.
שור מועד.
תאריך ידוע = מועד.
בחורי לשבור, מלשון הכתוב: קרא עלי מועד לשבור בחורי. אבל המכוון הכללי הוא ש'מעידה' לשון נפילה ושבר.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  2  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה