קבוצת מספרים
בארבעה מקומות היו מפוזרים
הראשוןב-21/03 בשעה 14:02
השני ב- 22/03 בשעה 13:06
השלישי ב-30/04 בשעה 10:03
הרביעי כבר עבר את השעה...
וּגְרוּשָׁה
אַלְמָנָה וּגְרוּשָׁה וַחֲלָלָה (ספר שלישי - ויקרא, פרק כא, פס' יד, מילה שניה).
וּבַת כֹּהֵן כִּי תִהְיֶה אַלְמָנָה וּגְרוּשָׁה (שם, פרק כב פס' יג, מילה שישית).
וְנֵדֶר אַלְמָנָה וּגְרוּשָׁה (ספר רביעי, פרק ל, פס' י, מילה שלישית).
רביעי - וְאַלְמָנָה וּגְרוּשָׁה (יחזקאל מד, כב).
עבר את השעה, שאין שעה 44..
מספר ראשון הלך לישון
לבו נתן לחברו הטפשון
וכעת א' גוטע זאך הם אומרים.
גרושה, ירדה ו', דגש בג'.
(למה הוא טפשון?.. החרוז היה יכול לעשותו נחשון או ראשון, נשמר כאישון או בעל לשון, או שילך לישון אצל דישון..)
וַחֲלָלָה לֹא יִקָּחוּ וְאִשָּׁה גְּרוּשָׁה מֵאִישָׁהּ לֹא יִקָּחוּ.
לא הבנתי את הרמז של גוטע זאך, למרות שמסתבר שהוא גוטע..
מספר ראשון עלה כתה
אצל בן אמוץ סביב
דרושה. ישעיה סב, יב.
וְקָרְאוּ לָהֶם עַם הַקֹּדֶשׁ גְּאוּלֵי יְקֹוָק וְלָךְ יִקָּרֵא
דְרוּשָׁה עִיר לֹא נֶעֱזָבָה:
ראשון הוסיף לעצמו שש
תמצאו אותו אצל אמו הצדיקה.
על ד' נוספו שש = ירושה.
בֶּן עֶשְׂרִים וְחָמֵשׁ שָׁנָה יוֹתָם בְּמָלְכוֹ וְשֵׁשׁ עֶשְׂרֵה שָׁנָה מָלַךְ בִּירוּשָׁלִָם וְשֵׁם אִמּוֹ
יְרוּשָׁה בַּת צָדוֹק:
ראשון הכפיל עצמו בשמונה
שמעו! הקשיבו! האזינו!
י' * 8 = פ. פרושה.
(היכן הדגש? וגם.. יש קצת הבדל בין ש' ימנית לשמאלית..)
שִׁמְעוּ זֹאת הַכֹּהֲנִים וְהַקְשִׁיבוּ בֵּית יִשְׂרָאֵל וּבֵית הַמֶּלֶךְ הַאֲזִינוּ כִּי לָכֶם הַמִּשְׁפָּט כִּי פַח הֱיִיתֶם לְמִצְפָּה וְרֶשֶׁת
פְּרוּשָׂה עַל תָּבוֹר:
חילק עצמו בעשר
הבל קיבל מפתח
ברזל שמיר ולוח
סיימו את הפיצוח.
פ' חילק בעשר = ח. חרושה. ליד השווא נוספה פתח.
(שבה ש' לימין, ואין קול ואין עונה, אין דורש ואין פורש..)
חַטַּאת יְהוּדָה כְּתוּבָה בְּעֵט
בַּרְזֶל בְּצִפֹּרֶן
שָׁמִיר חֲרוּשָׁה עַל
לוּחַ לִבָּם וּלְקַרְנוֹת מִזְבְּחוֹתֵיכֶם:
בן חלקיהו הביט במוך, בשני ושלישי נתן עיניו, זה על זה החלו לסמוך, נשאם מול חידה אשר לפניו.