חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

הרקליטוס

משתמש פעיל
וישמע שתיהם גרושים, אמנם סיני אמר שהם רובצים
וַיַּ֞רְא וְהִנֵּ֧ה בְאֵ֣ר בַּשָּׂדֶ֗ה וְהִנֵּה־שָׁ֞ם שְׁלֹשָׁ֤ה עֶדְרֵי־צֹאן֙ רֹבְצִ֣ים
וַיִּשְׁמַ֞ע יִתְר֨וֹ
יְ-הֹוָ֞ה מִסִּינַ֥י בָּא֙
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
המחבר הראשון שבראשונה שבראשון שבחמישי שבשני התחבר לחבר:
מייד הפך להיות המחבר האחרון שבשניה שבראשון שבחמישי שבשני:
והמחבר הראשון הלך והתחבר אחרון למתחבר הראשון:
זה כתב חידה או שיר?
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
יוצרי ai
בתורה שלמה בשלח אות קסח למטה בהגהות מובא, שהם היו יחד עם השבטים !!
יפה מאוד, אתה מתכוון כנראה יחד עם יוסף !
אגב, מובא בספר הישר, שכל אחד לקח איתו קבר אבותיו. בקיצור, היה שם בית הקברות מהלך.
רק שמעניין עד איפה לקחו אותם.
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
יוצרי ai
ומה עשה מי שמכר עבד למאן דהו, ויש ויכוח האם מכר לו העבד הקטן או שמכר לו העבד הגדול, איך המן פתר בעיה זו ?

ואותו שאלה יהיה, כשמתווכחים על שני עבדים בגודל זהה.
שאלה זו הוא קושיית החידושי הרי"ם (מגור)
 

חול הים

משתמש רשום
איזה הלכה מעשית, לומדים מזה שלא מצאו במדבר מים שלוש ימים ?
ב"ק ד' פ"ב: "וילכו שלשת ימים במדבר ולא מצאו מים דורשי רשומות אמרו אין מים אלא תורה שנאמר הוי כל צמא לכו למים כיון שהלכו שלשת ימים בלא תורה נלאו עמדו נביאים שביניהם ותיקנו להם שיהו קורין בשבת ומפסיקין באחד בשבת וקורין בשני ומפסיקין שלישי ורביעי וקורין בחמישי ומפסיקין ערב שבת כדי שלא ילינו ג' ימים בלא תורה"
 

חול הים

משתמש רשום
ומה עשה מי שמכר עבד למאן דהו, ויש ויכוח האם מכר לו העבד הקטן או שמכר לו העבד הגדול, איך המן פתר בעיה זו ?
שאלה זו הוא קושיית החידושי הרי"ם (מגור)
בליקוטי הרי"ם בשלח הביא את הפתרון הבא:
שהמוכר ימכור את העבד הקטן לאדם אחר
ואז למחרת יראו אצל מי ירד מן
אם ירד אצל הקונה השני אז רואים שהמוכר יכל למכור את העבד הזה אז סימן שהוא מכר את העבד הגדול
אך אם זה לא ירד אצל הקונה השני (אלא אצל הקונה הראשון) סימן שהוא מכר לו את הקטן
יש"כ על החידה
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
יוצרי ai
איזה הלכה מעשית, לומדים מזה שלא מצאו במדבר מים שלוש ימים ?
ב"ק ד' פ"ב: "וילכו שלשת ימים במדבר ולא מצאו מים דורשי רשומות אמרו אין מים אלא תורה שנאמר הוי כל צמא לכו למים כיון שהלכו שלשת ימים בלא תורה נלאו עמדו נביאים שביניהם ותיקנו להם שיהו קורין בשבת ומפסיקין באחד בשבת וקורין בשני ומפסיקין שלישי ורביעי וקורין בחמישי ומפסיקין ערב שבת כדי שלא ילינו ג' ימים בלא תורה"
יפה מאוד !!
לקרוא בשני וחמישי, שלא ישהו שלשה ימים בלא תורה (בבא קמא פב, א).
יפה מאוד.
וא"כ למה קוראים במנחה ?
לא מן השם הוא זה, אלא משום יושבי קרנות כדברי החוזה, עיין בגמרא ושם תחזה.
נכון מאוד, אני התכווני מה שמובא (נראה לי בשכל טוב) שאם לא הקריאה במנחה, יהיו סך עליות בשבוע של ישראל יותר מכהן ולוי, ולכן הוסיפו במנחה, כך יוצא כהן ולוי יחד 8 עליות, וישראל רק 7.
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
חידה:
יבוא ענו בענו, ויקבל ענו בחודש ענו !!
יבוא ענו משה רבנו שעליו נאמר: ''ובאיש משה עניו מאד''
בענו- בהר סיני שהיה הר עניו כנאמר: "ושפל רוח יתמוך כבוד"
ויקבל ענו- את התורה .. ''אין דברי תורה מתקיימין אלא במי שמשפיל עצמו ומשים עצמו כמדבר"
בחודש ענו- חודש סיוון(?)
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
(להמשיך להתעלל?)
ואני מה אומר ומה אדבר..
ומאום שורוק נבלע
גם אצלכם הקובוץ נקרא שורוק..
איפה רואים שיצא מזה דבר טוב?
מקרא מלא דבר הכתוב: נבול תבול וכו'. משמע שאלמלא עצת החותן היה החתן סובל.
וישמע שתיהם גרושים, אמנם סיני אמר שהם רובצים
דבר פלא הוא זה.
וישמע גרוש בתורה בשני מקומות, כנמסר במסורה.
במקום אחד בלבד הוא רבוץ (ברביע, תרגומו 'רביצה'): וישמע הכנעני בתרא.
ואני לא ידעתי מי הוא סיני אשר חולק על המסורה.. עד שהבנתי שכנראה לא הבנתי..
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
חמשה חברים מהלכים
בשמונה מקומות דורכים
בתחילה ראו סולת
ולבסוף שלשה סרות
הסירו דעת ובאו ברבים
והנה ציד ורועים
וגם משכב ושודדים
לצידם מופיעים
בא מטה בראשם
ובשנים היו נזכרים
בקר לצידם נרשם
וגם סוסים וחמורים
נתנו יד על ראשית
נחטף פתח הראשית
וברביעי בתוך הכד
בלבו הם נפגשים
הסירו כף מעליהם
למצב הקודם חוזרים
לנוכח השיבו פניהם
לצד משכנות זכורים
רצו עוד להתגלגל
במקום נוסף להשתולל
העדיפו לא להתעלל
וישקטו מלהסתולל
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
וישמע גרוש בתורה בשני מקומות, כנמסר במסורה.
תשובה נכונה!!!
במקום אחד בלבד הוא רבוץ (ברביע, תרגומו 'רביצה'): וישמע הכנעני בתרא.
כוונתך בראש פסוק?
ואני לא ידעתי מי הוא סיני אשר חולק על המסורה..
כנמסר במסורה
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה