בס"ה אני חושב שדווקא העירייה דואגת גם לאטרקציות לתושבי מאה שערים בבין הזמנים של חודש תשרי,
וידאגו למשחקי קליעה למטרה של ביצים ועגבניות,
ידאגו למשחקי תופסת לילי עם היס"מ.
ועוד.....
@יעבץ שכחת את הסוכה הענקית שחסידות מסויימת בנתה על הכביש וחסמה את הכביש למעבר רכבים והשאירה רק מעבר דרך הסוכה כך שנשים לא יכולות לעבור ברחוב יתכן שזה פוסל את הסוכה וירא כי טוב הם בנו מדרגות לכל השנה וכבשו חצי מהרחוב וימי חול המועד הם גם סוגרים עם שער את הרחוב השני שגובל עם הבית מדרש מהם ראו וכן עשו מוסד ירושלמי ליטאי שגם סגרו מעבר רחוב אחד ע"י בנית מדרגה ועשיית שער והשאירו ברוב נדיבותם מעבר צר להולכי רגל וכל זה הוא לא רק לשבוע של סוכות אלא לכל השנה
ובכן, יש פה הפקרות נוראה בענינים אלו, ואין מי שיעמוד בשער ויתריע, הראב"ד הגאון ר' ישראל יעקב פישר זצוק"ל היה צועק בכל עצרת על הדברים האלו, על גזל הציבור וכו', שזה מביא את כל הצרות ח"ו. ומשום מה, אנשים מתעלמים מזה.
בשנה שעברה בעת 'המערכה' המקודשת על סוכתו של רב מסויים, שאלתי לאנשים על מה המהומה? הוא סגר מדרכה עמוסה מאוד, השאיר מעבר צר מאוד, שאני בעצמי העדפתי ללכת על הכביש הסואן במקום המעבר הזה כמאמר חז"ל 'אחורי ארי ולא אחורי אשה' ובודאי של להדחף עם נשים ... שאלתי, וכי לשם בניית סוכה מותר להרוס את קדושת המחנה? ושלא לדבר על גזל הציבור שאין לה מחילה...
@יעבץ שכחת את הסוכה הענקית שחסידות מסויימת בנתה על הכביש וחסמה את הכביש למעבר רכבים והשאירה רק מעבר דרך הסוכה כך שנשים לא יכולות לעבור ברחוב יתכן שזה פוסל את הסוכה וירא כי טוב הם בנו מדרגות לכל השנה וכבשו חצי מהרחוב וימי חול המועד הם גם סוגרים עם שער את הרחוב השני שגובל עם הבית מדרש מהם ראו וכן עשו מוסד ירושלמי ליטאי שגם סגרו מעבר רחוב אחד ע"י בנית מדרגה ועשיית שער והשאירו ברוב נדיבותם מעבר צר להולכי רגל וכל זה הוא לא רק לשבוע של סוכות אלא לכל השנה
זה קורה גם בב"ב. חסידויות משתלטות על רחובות ובמקרה הטוב משאירים מעבר צר לצד הסוכה.
כשנבנתה סוכה כזו מול הבית שלנו, אבא שלי ירד לדבר עם האחראים. לא היה עם מי לדבר. הם רק הודיעו שזו סוכה פרטית ואין לעבור בה.
אבי כל כך זעם, והודיע בבית שכולם מוזמנים לעבור בסוכה שלהם. גם נשים, וגם אם בשעת התפילה. זה גזל הרבים, ואף אחד (כן, גם נשים שלא מצליחות לעבור במעבר הצר עם עגלות) לא אמור להאריך את הדרך בעיקוף ארוך.
ומי שמכיר את אבא שלי מבין כמה זה הזוי לשמוע ממנו הוראה כזו (שנשים יכנסו לסוכה שגברים מתפללים בה)
בלת"ק
לא כל מבין את הזעם
התקנות נועדו למקרים הדורשים אכיפה
כולנו מכירים את אלו שחוסמים את הרחוב או את הכביש בשביל הסוכה שלהם
והגיע הזמן שיהיו כלי אכיפה ברורים לעירייה
ושימו לב לתקנות לפני שאתם מתלוננים: 3.הסוכה בשכונת מגורים – תאושר ובלבד שלא תחסום מעבר ציבורי נגיש.
מישהו מתנגד לזה???? 6.סוכה בשטחים פתוחים –תאושר כל עוד אין הפרעה לעוברי הדרך.
7. בכל מקרה של הקמת סוכה יחתום, מקים הסוכה על כתב התחייבות המצורף אשר כולל בתוכו בין היתר, את הפריטים הבאים:
א. התחייבות כספית לפירוק הסוכה תוך 24 שעות לאחר תום החג.
ב. התחייבות לשמור על המרחב הציבורי ותקינתו, לרבות שמירת הסדר והניקיון ומניעת נזק למרחב הציבורי.
ג. התחייבות והצהרה כי כל האחריות הבטיחותית והביטוחים לרבות נזק לצד ג' היא אך ורק על מקים הסוכה.
זה קורה גם בב"ב. חסידויות משתלטות על רחובות ובמקרה הטוב משאירים מעבר צר לצד הסוכה.
כשנבנתה סוכה כזו מול הבית שלנו, אבא שלי ירד לדבר עם האחראים. לא היה עם מי לדבר. הם רק הודיעו שזו סוכה פרטית ואין לעבור בה.
אבי כל כך זעם, והודיע בבית שכולם מוזמנים לעבור בסוכה שלהם. גם נשים, וגם אם בשעת התפילה. זה גזל הרבים, ואף אחד (כן, גם נשים שלא מצליחות לעבור במעבר הצר עם עגלות) לא אמור להאריך את הדרך בעיקוף ארוך.
ומי שמכיר את אבא שלי מבין כמה זה הזוי לשמוע ממנו הוראה כזו (שנשים יכנסו לסוכה שגברים מתפללים בה)
קורס הצילום שיכשיר אתכם עם כלים פרקטיים ואמנותיים להוביל בתחום, לצלם בזוויות חדשניות, לערוך בפוטושופ ולייטרום ולהרוויח בעבודה עצמאית עם שעות גמישות שמתאימות לאורח החיים שלכם. כל הכישורים הנדרשים למקצוע מספק ורווחי. התחילו עכשיו את המסע לקריירה משתלמת ורווחית.
לא יאומן כיצד תמיד יהיו קבוצות בציבורנו החשוב שיזדעקו ויעשו מנמלה פיללל...
היה מצופה מאיתנו ציבור יראי השם לשמור על קדושת החיים מכל משמר.
מה שעולה מפרסום ההנחיות החדשות, שהגיוניות בעליל (לצערם של הקבוצות הנ"ל)הוא הרצון העז של שליחי הציבור לסייע לנו בחיזוק הציווי "ונשמרתם מאווווווווד לנפשותיכם".
מה שהוכחנו לצערינו שפחות חשוב לנו...קורונה אירועים ציבוריים וכו'-טוב שעסקני הציבור לקחו דבר זה לידם.
חשוב להבהיר לכל המהדרים בקיום מצוות במאוד מאוד .....
קיום מצוות סוכה בהידור- תוך פלישה מכוונת למרחב ציבורי ולמעברים למען ידעו כולם "את עוצם וגודל שבטי..."
הוא לא מצווה אלא ההפך הגמורר לחלוטין.
ונפרט לאלה שאינן מבינים את עומק המשמעות של מעשיהם על הציבור:
1. חסימת כבישים ומעברים צרים כרחבים - מונעת אפשרות לסייע בעת צרה, והגעה מהירה לחולה או לאירוע מתפתח!
2. השארת מעבר צר למילוט - מהווה סכנה חמורההההה בעת שריפה או אירוע דחק !
3. בנייה של סוכות על פיגומים ללא אנשי מקצוע שמבינים בחוזק הברזלים ובכמות האנשים שמותר להכניס למבנה ארעי זה, הוא מתכון לאסוןןןן חמור ולפגיעה בכם ובעוברים והשבים תחת הסוכה.
4. בנייה ארעית של ברזלים רעועים או חלודים או ברגים קצרים מידי עלול להוביל להתנתקות של מוט אחד או יותר (מספפיק אחד בשביל להושיב אדם בבית חולים לשנים של סבל ושיקום מהפציעה, במקרה הטוב ל"ע) על ראשו האומלל של העובר מתחת!
ועוד היד נטויה לצערנו !
אל תהיו כטובלים ושרץ בידם!! מדובר בחיי אדם !!
די לזלזול בחשיבות של דקת חיים של יהודי כאן בעולם.
הידור מצווה אינו אמור להוביל לרצח! ולצער !!
לא יאומן כיצד תמיד יהיו קבוצות בציבורנו החשוב שיזדעקו ויעשו מנמלה פיללל...
היה מצופה מאיתנו ציבור יראי השם לשמור על קדושת החיים מכל משמר.
מה שעולה מפרסום ההנחיות החדשות, שהגיוניות בעליל (לצערם של הקבוצות הנ"ל)הוא הרצון העז של שליחי הציבור לסייע לנו בחיזוק הציווי "ונשמרתם מאווווווווד לנפשותיכם".
מה שהוכחנו לצערינו שפחות חשוב לנו...קורונה אירועים ציבוריים וכו'-טוב שעסקני הציבור לקחו דבר זה לידם.
חשוב להבהיר לכל המהדרים בקיום מצוות במאוד מאוד .....
קיום מצוות סוכה בהידור- תוך פלישה מכוונת למרחב ציבורי ולמעברים למען ידעו כולם "את עוצם וגודל שבטי..."
הוא לא מצווה אלא ההפך הגמורר לחלוטין.
ונפרט לאלה שאינן מבינים את עומק המשמעות של מעשיהם על הציבור:
1. חסימת כבישים ומעברים צרים כרחבים - מונעת אפשרות לסייע בעת צרה, והגעה מהירה לחולה או לאירוע מתפתח!
2. השארת מעבר צר למילוט - מהווה סכנה חמורההההה בעת שריפה או אירוע דחק !
3. בנייה של סוכות על פיגומים ללא אנשי מקצוע שמבינים בחוזק הברזלים ובכמות האנשים שמותר להכניס למבנה ארעי זה, הוא מתכון לאסוןןןן חמור ולפגיעה בכם ובעוברים והשבים תחת הסוכה.
4. בנייה ארעית של ברזלים רעועים או חלודים או ברגים קצרים מידי עלול להוביל להתנתקות של מוט אחד או יותר (מספפיק אחד בשביל להושיב אדם בבית חולים לשנים של סבל ושיקום מהפציעה, במקרה הטוב ל"ע) על ראשו האומלל של העובר מתחת!
ועוד היד נטויה לצערנו !
אל תהיו כטובלים ושרץ בידם!! מדובר בחיי אדם !!
די לזלזול בחשיבות של דקת חיים של יהודי כאן בעולם.
הידור מצווה אינו אמור להוביל לרצח! ולצער !!
8. סוכה על קונסטרוקציה – פיגום זמני .
לא תתאפשר למעט במקרים חריגים ובאישור מהנדס העיר, סמנכ"ל העירייה וראש מנהל תפעול, מנהל אגף האכיפה והשיטור העירוני מנהל אגף רישוי ופיקוח וראש התביעה העירונית ו/או סגניתו.
יודגש כי אירוע של הקמת פיגום זמני לסוכה על קונסטרוקציה יאושר אך ורק למוסדות, אשר נדרשים לכך לצורך הקמת אירוע לקהילתם ועושים זאת במתווה זה שנים רבות, לא יאושר לבתים פרטיים.
וכאן הבן שואל? כדי למנוע אסונות די במהנדס מוסמך ולא צריך אישור של: 1.מהנדס העיר, 2, סמנכ"ל העירייה 3, וראש מנהל תפעול, 4, מנהל אגף האכיפה והשיטור העירוני 5, מנהל אגף רישוי ופיקוח 6, וראש התביעה העירונית ו/או סגנית למה רק למוסדות ןלא לבתים פרטיים? מה רע בפרטיים שמביאים מהנדס ? ולמה רק כאלו שעושים זאת במתווה שנים רבות ואם זו ישיבה חדשה שרוצה לעשות באישור מהנדס
אלא בתיאום עם נציגינו בנו את התכנית באופן שלא יפגע בחזקים שיודעים להלחם
אין שום שויון בתכנית אלא העדפה של גורמים חזקים כגון חסידיות גדולות או ישיבות מפורסמות והאזרח הקטן?
ילך לקלפי
והעיקר אכיפה שיוויונית לא כמו בנושא הבניה הלא חוקית שהגופים החזקים והקבלנים שיש להם אח בבית המלך או שיש להם לתת שוחד לפקחים עושים ככל העולה על רוחם ואם איזה מסכן חרג ב-20 ס"מ מוציאים לו צו הריסה
ואז מגלים שכל נושא הביטיחות הוא גמיש לפי הבטחון התזונתי של גורמי אכיפת החוק
והעיקר אכיפה שיוויונית לא כמו בנושא הבניה הלא חוקית שהגופים החזקים והקבלנים שיש להם אח בבית המלך או שיש להם לתת שוחד לפקחים עושים ככל העולה על רוחם ואם איזה מסכן חרג ב-20 ס"מ מוציאים לו צו הריסה
ואז מגלים שכל נושא הביטיחות הוא גמיש לפי הבטחון התזונתי של גורמי אכיפת החוק
עדיין לא ראית פקח אחד שמבצע הריסה, בס"ה קבעו תקנות בחוק בכדי שיוכלו להתמודד עם מקרים קשים ומסוכנים שאין ספק שקיימים והרבה.
דרך אגב לדברים כאלו חייבים ראש עיר לא חרדי כי אין אף ראש עיר חרדי שיכול להתמודד עם נושאים כאלו, מאידך ראש עיר חילוני שמגיע מאג'נדה של מניעת התחרדות העיר וכדו' עושה דברים כאלו בהתלהבות יתר... ולכן הפתרון היחיד הוא ראש עיר כדוגמת ליאון שאינו חרדי אבל בעד החרדים באופן מוחלט
הייתי מצפה תגובות שונות מפורום חרדי.
שכחנו מרגש יהודי?. אהבת חברים?. איכפתיות לזולת?. וכ'ו וכו'.
ר' מיילך בידרמן מדבר תמיד על וויתור. פירגון. כששכן בונה וכו'. ואנחנו מדברים על סוכות ? לשבועיים בסך הכל? לאן הגענו?
חגי ישראל דורש מכלל ישראל הקרבה לזולת. וויתור. ובמקרים מסויימים הקרבת יתר במידת מה.
תמיד מספרים לנו על הפריץ הרשע שהורה לפרק את הסוכה עד שבועיים ..... וכו' וכו'. (אני בטוח שהיו לו תירוצים מכאן עד להודעה חדשה) ולצערינו יש אנשים המצדיקים את זה כהיום.... (אני ממעט במשלים וכו' כדי לא לפגוע בשום יהודי)
ב"ה זכיתי לגור בצמוד ממש לחסידות גדולה כל שני וחמישי יש שם אקשן. סיומים, אירועים. או סתם מסיבות וכו' וכו' ברוב הפעמים זה קשה. קשה להרדים את הילדים בלילה וכו' וכו'. ומי מדבר על סוכות..... ובכל פעם אני אומר בבית שב"ה זכינו לקחת חלק לזכות את ישראל (הרי עושים זאת עבור יהודים. יהודים מתחזקים בעבודת ה' על ידי זה) על אף שאני לא נמנה בין החסידים ההם ואף קצת רחוק מהם......
ישנם סוכות שאינם בנויים בלי אישור מהנדס? אכן זה דרוש ומחייב תיקון. אך יש דרכים רבים איך לעשות זאת. לא צריך להצר בגלל זה.
למי שלא יודע למי שאין מרפסת כשרה (ובירושלים יש הרבה כאלו וגם לא במאה שערים....) 'אין אפשרות' להקים סוכה בירושלים ובמקרה הטוב הוא יצטרך לשלם טבין ותקילין וכו' וכו' כדי לקבל את האישור המיוחל.
מצפים מהציבור שלנו להתעורר. הרי מחפשים כהיום כ"כ הרבה זכויות. למה צריך לרוץ לסגולות -שאני לא מזלזל בהם - אך יש מצות בסיסיות שחייבים לתקן.... תפרגנו לכולם סוכות גדולות. והעיקר שנשמע רק בשורות טובות ותִּכְלֶה שָׁנָה וְקִלְלוֹתֶיה (ושלא נדע מה זה קללות אוי טאטע.) ותחל שנה וברכותיה והעיקר שיהיה לכולנו כתיבה וחתימה טובה ושנחפש רק איך לעזור לזולת.
חבר שלי גר במאה שערים, הוא היה מצפה מאלו שמדברים על חוק ואנושיות. לא לטייל בין הסוכות עם דפיקות עזות על הדפנות גם לא לפני השעה 11 . לא לצלם משפחות סתם כי בא לך . לא לגזול פרטיות שאגב זה גם מצוה......
הייתי מצפה מהתנהגות שונה מחסידויות שמחויבות בבנ"א לחברו כמוני.
לגנוב מעבר בין רחובות ולגרום בשל כך עוגמת נפש רבה זה בגדר מזיק, ושום אהבת ישראל לא תחפה על כך.
לרוב החסידויות יש פתרונות אחרים לסוכה, אם כי פחות נוחים (לבנות על הגג, לדוגמא). אז למה לא לגזות את הרחוב והאנשים, במקום להטריח את כולם לעלות 5 קומות עד לגג?
בעיעניך זה לגיטימי, בעיניי זה מחוצף. מודה, יש יותר צדיקים ממני...
הייתי מצפה תגובות שונות מפורום חרדי.
שכחנו מרגש יהודי?. אהבת חברים?. איכפתיות לזולת?. וכ'ו וכו'.
ר' מיילך בידרמן מדבר תמיד על וויתור. פירגון. כששכן בונה וכו'. ואנחנו מדברים על סוכות ? לשבועיים בסך הכל? לאן הגענו?
חגי ישראל דורש מכלל ישראל הקרבה לזולת. וויתור. ובמקרים מסויימים הקרבת יתר במידת מה.
תמיד מספרים לנו על הפריץ הרשע שהורה לפרק את הסוכה עד שבועיים ..... וכו' וכו'. (אני בטוח שהיו לו תירוצים מכאן עד להודעה חדשה) ולצערינו יש אנשים המצדיקים את זה כהיום.... (אני ממעט במשלים וכו' כדי לא לפגוע בשום יהודי)
ב"ה זכיתי לגור בצמוד ממש לחסידות גדולה כל שני וחמישי יש שם אקשן. סיומים, אירועים. או סתם מסיבות וכו' וכו' ברוב הפעמים זה קשה. קשה להרדים את הילדים בלילה וכו' וכו'. ומי מדבר על סוכות..... ובכל פעם אני אומר בבית שב"ה זכינו לקחת חלק לזכות את ישראל (הרי עושים זאת עבור יהודים. יהודים מתחזקים בעבודת ה' על ידי זה) על אף שאני לא נמנה בין החסידים ההם ואף קצת רחוק מהם......
ישנם סוכות שאינם בנויים בלי אישור מהנדס? אכן זה דרוש ומחייב תיקון. אך יש דרכים רבים איך לעשות זאת. לא צריך להצר בגלל זה.
למי שלא יודע למי שאין מרפסת כשרה (ובירושלים יש הרבה כאלו וגם לא במאה שערים....) 'אין אפשרות' להקים סוכה בירושלים ובמקרה הטוב הוא יצטרך לשלם טבין ותקילין וכו' וכו' כדי לקבל את האישור המיוחל.
מצפים מהציבור שלנו להתעורר. הרי מחפשים כהיום כ"כ הרבה זכויות. למה צריך לרוץ לסגולות -שאני לא מזלזל בהם - אך יש מצות בסיסיות שחייבים לתקן.... תפרגנו לכולם סוכות גדולות. והעיקר שנשמע רק בשורות טובות ותִּכְלֶה שָׁנָה וְקִלְלוֹתֶיה (ושלא נדע מה זה קללות אוי טאטע.) ותחל שנה וברכותיה והעיקר שיהיה לכולנו כתיבה וחתימה טובה ושנחפש רק איך לעזור לזולת.
חבר שלי גר במאה שערים, הוא היה מצפה מאלו שמדברים על חוק ואנושיות. לא לטייל בין הסוכות עם דפיקות עזות על הדפנות גם לא לפני השעה 11 . לא לצלם משפחות סתם כי בא לך . לא לגזול פרטיות שאגב זה גם מצוה......
זה שרצוי שאני יהיה צדיק ויעביר על מידותי וכו' וכו' לא פוטר את מי שגוזל משטח הרבים מאחריות על מעשיו.
בתורתה כתוב "וחי בהם" וזה אומר שמבטלים מצוות עשה חמורות בשהיל ספק קטן בפיקוח נפש אז לעניות דעתי קל וחומר שמבטלים את מצוות "כוחי ועוצם ידי" בשביל לא לגזול את הרבים ובשביל שלא לבא לידי סכנה.