דרוש מידע חוק הגזענות עבר בטרומית - האם תרגישו יותר בטוחים?

מצב
הנושא נעול.

סבא ישראל

משתמש מקצוען
למרות הכול, צריך גם לדעת לכבד את אלו שבפועל מוסרים את עצמם במלחמות ולהראות להם הערכה,
שמענו על כמה גדו"י/רבנים, שאפילו קמו לכבוד חיילים לתת מקום באוטובוס וכו' 'וכמים פנים על פנים'.
למה הם קמו? עם כל מה שאני אוהב ומכבד את החיילים אבל עדיין צריך לזכור על את סדר הדרגות...
מצטרף לשאלת הבחור החשוב החושב(לא משנה הסדר) מי הם הרבנים שקמו ואולי הם פשוט ירדו מהאוטובוס
מתנצל בפני יועצת נישואין תמהה גם היא ופשוט לא שמתי לב שבאמת מישהו כתב שיש שקמו בפני חיילים
 

שיבשר בנשמה

משתמש חדש
אפשר לאמר שזה תחילתו (ממש קצה הקרחון) ,שבו החברי כנסת באמת לוקחים את המושכות לידיים ומשימים את זה בשטח ....
אבל יש עוד קברת דרך ארוכה שבו חרדי ירגיש בטוח בעצמו בהיותו חרדי...
עדיין החברי כנסת צריכים להמשיך להיות עם רגליים על הקרקע ולעשות מיספר פעולות במקביל(לצאת במסע הסברה וכו)
אתה לא מרגיש בטוח כחרדי?
 

שיבשר בנשמה

משתמש חדש
יתכן שההגדרה סלידה לא מדויקת
יש מנעד רגשות שיכול להתחיל משנאה ותיעוב כלפי דמות יהודית מידי מצד חילוני מנותק רגשית
ועד לחוסר נוחות קל של אברך ליטאי מול קנאי מאה שערים עם חלאט מבודלל וזקן פרא
צודק
אין הנידון בכלל דומה לראייה,
לא אמרתי שצריך להחשיב ולהעריך אותם, לא מיניה ולא מקצתיה, וזה בלשון עדינה.

אבל כן ראיתי רבנים (ממש לא מהדתי לאומי) מבוגרים שהקימו אנשים צעירים וגם בעצמם קמו, לא קימה בתור 'והדרת', אלא שלא היה מקום לחיילים לשבת ופנו להם מקומות, וזה החידוש.

והסיבה, כי למרות חיי הדחקות ומסירת נפש יומיומית של בני תורה וב"ב,
שכאן בעולם הזה אין בכלל יכולת לאמוד את החשיבות כיאות, 'כי עין לא ראתה אלוקים זולתך',

אבל החייל נמצא בשדה הקרב ולוחם בפועל, ומוכן למסור את עצמו למען אחיו, תרצו או לא זה עובדה!
זה יותר עניין של מענשליכקייט, להראות להם שמעריכים את החלק הטוב שבהם,
ובפרט בזמן מלחמה, בתקופה הזאת הוא חווה התמודדויות וקשיים שאנחנו לא יכולים בכלל להבין אותם,
וכן, לזה צריך רגישות והערכה, וכלל אין זו סתירה לריחוקם מהיהדות.

ברור שאם החייל גם היה חושב עם הבנה יהודית, והיה מבין שלומדי תורה הם השמירה האמיתית, ושבלעדיהן אין כלום, והמלחמה במקרה הטוב זה רק סוג של השתדלות, אז גם הם היו קמים בפני כל לומד תורה ועוד איך,
אבל לא בגלל שהוא לא מתנהג כיאות, תהיינה הסיבות ככל שתהיינה, אז גם אנו נתנהג בלי רגישות, כנלענ"ד!
בתור בחור ישיבה בוא נכניס אותכם לפרופרווצית
א. ודאי שבמבחן התוצאה בחור ישיבה מועיל יותר מחייל
ב. במבחן המעשה לא אגיד שלא קשה לי אבל בואו חייל שעומד בשמירה 7 שעות בשמש בלי מזגן
שקם כל יום ב5 ויש משמעת ברזל יותר סובל מאשר בחור ישיבה שיושב בבית מדרש ממוזג
ולא נדבר על ציקב שקם כל יום ב9 וכו ודי למבין
 

מירי גל

משתמש פעיל
לא מצאתם מישהו אחר לצטט?
מדובר באחד מגדולי האשר קרך במגזר, וגדולי הדור יצאו נגדו אישית,
את הסיפור הזה הוא שמע בילדותו (בפוניבז'?) כי לאחר מכן עזב את סביבת המגזר והלך לחפש את מקומו על במות ואולפני התקשורת החילונית !
איך יודעים שהנקודה שהוא העלה נכונה? אם אין מה לומר לגופו של עניין עוברים לתקוף לגופו של איש.
אין לי מושג מיהו האיש הזה, אך לדעתי הנקודה היא נקודה אמיתית כואבת ולצערנו נכונה.
 

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
איך יודעים שהנקודה שהוא העלה נכונה? אם אין מה לומר לגופו של עניין עוברים לתקוף לגופו של איש.
אין לי מושג מיהו האיש הזה, אך לדעתי הנקודה היא נקודה אמיתית כואבת ולצערנו נכונה.
הטענה שהוא טען היא הטענה הכי לא נסבלת שקיימת.
יש בעיה, רוצים למצוא לה פיתרון. בא מתנגד הפיתרון וטוען: עד שאתם מטפלים בבעיה הזו, בואו ותטפלו בבעיה גדולה הרבה יותר, שאין שום פיתרון כרגע שיכול לפתור אותה.
אז מה, הבעיה הראשונה שהועלתה היא פתאום לא בעיה?
אין שום קשר בין הבעיה שהחוק בא לפתור - גילויי שנאה בין מגזריים, לבעיה שהאיש הנ״ל העלה - גילויי שנאה מגזריים.
וגם לא מדובר על בעיות זהות שאם אחת תיפתר, גם השנייה תיפתר.
אז מה הקשר להעלות את זה כטענה להתנגדות לחוק? מה, אם יש גילויי שנאה תוך מגזריים, אז פתאום זה בסדר שכל זב חוטם מחוץ למגזר יטנף עלינו? זו בעיה וזו בעיה. את הראשונה מנסים לפתור כרגע (מקווה שבהצלחה, זה לא הדיון), והשנייה היא הרבה יותר מהותית ואי אפשר לפתור אותה בחקיקה, והלוואי שיום אחד אנשים יתעשתו ויפתרו אותה.
 

ישראל בני ברק

משתמש פעיל
איך יודעים שהנקודה שהוא העלה נכונה? אם אין מה לומר לגופו של עניין עוברים לתקוף לגופו של איש.
אין לי מושג מיהו האיש הזה, אך לדעתי הנקודה היא נקודה אמיתית כואבת ולצערנו נכונה.
לא נכון, כי על אלה שהוא מדבר עליהם נאמר הלוא "מנשאיך ה' אשנא ומתקוממיך אתקוטט"
(עריכה: לא מסכים על כולם אבל על רובם כן, מה שבטוח שכל הרדיפות שהוא מזכיר נעשו ע"פ דעת תורה בין אם אני מסכים בין אם לא, אבל אותו לא מעניינת דעת תורה)
 
נערך לאחרונה ב:

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
(עריכה: לא מסכים על כולם אבל על רובם כן, מה שבטוח שכל הרדיפות שהוא מזכיר נעשו ע"פ דעת תורה בין אם אני מסכים בין אם לא, אבל אותו לא מעניינת דעת תורה)
השורה האחרונה שהוא מדבר, אחרי ההתפלגויות.
על ההתפלגויות, אכן יש מחלוקת וזה דבר בעייתי.
 

יועצת נישואין

משתמש מקצוען
לא נכון, כי על אלה שהוא מדבר עליהם נאמר הלוא "מנשאיך ה' אשנא ומתקוממיך אתקוטט"
(עריכה: לא מסכים על כולם אבל על רובם כן, מה שבטוח שכל הרדיפות שהוא מזכיר נעשו ע"פ דעת תורה בין אם אני מסכים בין אם
משנאיך השם
ממש - כפשוטו ?
עד כדי כך ?

הוא מזכיר שם רפורמים ?
הוא מזכיר שם מחללי שבת ?

הכל בסדר ?
 

michalor

משתמש מקצוען
יוצרי ai
חוק הגזענות עבר בטרומית - בדרך לאישור בקריאה שנייה ושלישית.
השאלה היא עד כמה באמת נרגיש בטוחים ומוגנים ע"י החוק הזה?
אף פעם לא הרגשתי מאויימת כך שגם לא ארגיש בטוחה ע"י זה...
 

michalor

משתמש מקצוען
יוצרי ai
לדעתי זה די נאיבי להאמין שאפשר לדרוש מאנשים לשנות את החשיבה שלהם כלפי הציבור החרדי
החוק הזה רק יצור יותר תסיסה בתקשורת כלפי הציבור החרדי
(לא רק שהם טפילים/פרזיטים/מוצצי דם אז הם גם סותמים לנו את הפה...:mad:)

אותי מזמן לא מעניין כל שטות שאומרים בתשקורת ואני ממשיכה בחיים כרגיל

כמובן שאם יש דברים חריגים/נגד גדו"י אז צריך וראוי לגנות ולצאת נגד ע"ע החרם נגד אנג'ל שתמכתי בו מאוד
אבל להתרגש מכל שטות - לא מעניין אותי, במחילה........
 

יאיר צ

משתמש פעיל
לדעתי זה די נאיבי להאמין שאפשר לדרוש מאנשים לשנות את החשיבה שלהם כלפי הציבור החרדי
החוק הזה רק יצור יותר תסיסה בתקשורת כלפי הציבור החרדי
(לא רק שהם טפילים/פרזיטים/מוצצי דם אז הם גם סותמים לנו את הפה...:mad:)

אותי מזמן לא מעניין כל שטות שאומרים בתשקורת ואני ממשיכה בחיים כרגיל

כמובן שאם יש דברים חריגים/נגד גדו"י אז צריך וראוי לגנות ולצאת נגד ע"ע החרם נגד אנג'ל שתמכתי בו מאוד
אבל להתרגש מכל שטות - לא מעניין אותי, במחילה........
לא מדויק,
נכון שיש שנאת עמי הארץ את ת"ח
אבל יש בנוסף אנשים שמנסים כל הזמן לתדלק את זה, למה היום שונאים חרדים הרבה יותר מלפני שנה וחצי?!
אם החוק יגרום לכך שתהיה הפחתה ברמת ההשחרה שעושים לציבור החרדי הפוליטיקאים והתקשורת, והיה זה שכרנו
 

ייד

משתמש מקצוען
לא מדויק,
נכון שיש שנאת עמי הארץ את ת"ח
אבל יש בנוסף אנשים שמנסים כל הזמן לתדלק את זה, למה היום שונאים חרדים הרבה יותר מלפני שנה וחצי?!
אם החוק יגרום לכך שתהיה הפחתה ברמת ההשחרה שעושים לציבור החרדי הפוליטיקאים והתקשורת, והיה זה שכרנו
מי אמר לך שיש יותר שנאה?
התקשורת החרדית /החילונית!
תקשורת מטבעה מביעה בעיקר שקר ומנסה להכתיב תודעה
גם אם קראת בעיתון ששונאים אותך אל תתרגש,
וחוץ מזה גם אם שונאים אותך אל תתרגש...אם יש לך אמון בצידקת הדרך זה לא יפריע לך בחיים.
 

ייד

משתמש מקצוען
אין הנידון בכלל דומה לראייה,
לא אמרתי שצריך להחשיב ולהעריך אותם, לא מיניה ולא מקצתיה, וזה בלשון עדינה.

אבל כן ראיתי רבנים (ממש לא מהדתי לאומי) מבוגרים שהקימו אנשים צעירים וגם בעצמם קמו, לא קימה בתור 'והדרת', אלא שלא היה מקום לחיילים לשבת ופנו להם מקומות, וזה החידוש.

והסיבה, כי למרות חיי הדחקות ומסירת נפש יומיומית של בני תורה וב"ב,
שכאן בעולם הזה אין בכלל יכולת לאמוד את החשיבות כיאות, 'כי עין לא ראתה אלוקים זולתך',

אבל החייל נמצא בשדה הקרב ולוחם בפועל, ומוכן למסור את עצמו למען אחיו, תרצו או לא זה עובדה!
זה יותר עניין של מענשליכקייט, להראות להם שמעריכים את החלק הטוב שבהם,
ובפרט בזמן מלחמה, בתקופה הזאת הוא חווה התמודדויות וקשיים שאנחנו לא יכולים בכלל להבין אותם,
וכן, לזה צריך רגישות והערכה, וכלל אין זו סתירה לריחוקם מהיהדות.

ברור שאם החייל גם היה חושב עם הבנה יהודית, והיה מבין שלומדי תורה הם השמירה האמיתית, ושבלעדיהן אין כלום, והמלחמה במקרה הטוב זה רק סוג של השתדלות, אז גם הם היו קמים בפני כל לומד תורה ועוד איך,
אבל לא בגלל שהוא לא מתנהג כיאות, תהיינה הסיבות ככל שתהיינה, אז גם אנו נתנהג בלי רגישות, כנלענ"ד!
אתה מכיר חיילים??? להגיד מוסר את עצמו על אינטרסנת בן 18 חסר ערכים בלי להכיר אותו זה לא רציני
רובם ככולם לא מוכנים להקריב גרם של הנאה בשבילך,
הם לא יוציאו שקל עליך, ולא יותרו על רגע של שינה,
אלא מה חלקם נמצאים שם ע״פ בעל כרחם, חלקם מלחץ חברתי, חלקם מרצון לקידום כלכלי/חברתי/פוליטי/אישי
חלקם בשביל ריגושים ואקשן, ועוד ועוד
גם אם אתה לא מכיר אותם באישי מספיק שתראה או תשמע אותם אחרי צבא כדי לדעת מה הלך הרוח שלהם
 

אמת מארץ תצמח

משתמש מקצוען
הטענה שהוא טען היא הטענה הכי לא נסבלת שקיימת.
יש בעיה, רוצים למצוא לה פיתרון. בא מתנגד הפיתרון וטוען: עד שאתם מטפלים בבעיה הזו, בואו ותטפלו בבעיה גדולה הרבה יותר, שאין שום פיתרון כרגע שיכול לפתור אותה.
אז מה, הבעיה הראשונה שהועלתה היא פתאום לא בעיה?
אין שום קשר בין הבעיה שהחוק בא לפתור - גילויי שנאה בין מגזריים, לבעיה שהאיש הנ״ל העלה - גילויי שנאה מגזריים.
וגם לא מדובר על בעיות זהות שאם אחת תיפתר, גם השנייה תיפתר.
אז מה הקשר להעלות את זה כטענה להתנגדות לחוק? מה, אם יש גילויי שנאה תוך מגזריים, אז פתאום זה בסדר שכל זב חוטם מחוץ למגזר יטנף עלינו? זו בעיה וזו בעיה. את הראשונה מנסים לפתור כרגע (מקווה שבהצלחה, זה לא הדיון), והשנייה היא הרבה יותר מהותית ואי אפשר לפתור אותה בחקיקה, והלוואי שיום אחד אנשים יתעשתו ויפתרו אותה.
בא נאמר שיש טענה כזאת:
אם אצלנו הבעיה קיימת, ואפי' גדולה יותר, זה קצת לא הגון לצעוק על אחרים.
יש קשר בין הטענות מכיון ששניהם מגיעות מאותו המקום - שנאת/זלזול האחר.
 

סבא ישראל

משתמש מקצוען
אתה מכיר חיילים??? להגיד מוסר את עצמו על אינטרסנת בן 18 חסר ערכים בלי להכיר אותו זה לא רציני
רובם ככולם לא מוכנים להקריב גרם של הנאה בשבילך,
להקריב את החיים זה קצת יותר מגרם של הנאה
הם לא יוציאו שקל עליך, ולא יותרו על רגע של שינה,
הם מוותרים על הרבה רגעי שינה שמירות כל הלילה שבתות ועוד
אלא מה חלקם נמצאים שם ע״פ בעל כרחם, חלקם מלחץ חברתי, חלקם מרצון לקידום כלכלי/חברתי/פוליטי/אישי
אף אחד לא הולך להיות קרבי בעל כורחו
חלקם בשביל ריגושים ואקשן, ועוד ועוד
גם אם אתה לא מכיר אותם באישי מספיק שתראה או תשמע אותם אחרי צבא כדי לדעת מה הלך הרוח שלהם
ואחרי הכל יש חלק קטן שהולך בשביל קידום אבל להגיד שרובם ככולם ככה ממש לא
ועוד גם אלו שהם אינטרסנטים, הם מסכנים את החיים שלהם ולא הכל אינטרסים אלא הם הולכים להיות קרביים גם בשביל הכבוד וגם בשביל המדינה וגם בשבילי ובשבילך ושהאנשים יחיו במדינה הזו (דרגות ב"לשמה" ;))

נ.ב. אני לא בעד קימה לחיילים
 

ייד

משתמש מקצוען
להקריב את החיים זה קצת יותר מגרם של הנאה

הם מוותרים על הרבה רגעי שינה שמירות כל הלילה שבתות ועוד

אף אחד לא הולך להיות קרבי בעל כורחו

ואחרי הכל יש חלק קטן שהולך בשביל קידום אבל להגיד שרובם ככולם ככה ממש לא
ועוד גם אלו שהם אינטרסנטים, הם מסכנים את החיים שלהם ולא הכל אינטרסים אלא הם הולכים להיות קרביים גם בשביל הכבוד וגם בשביל המדינה וגם בשבילי ובשבילך ושהאנשים יחיו במדינה הזו (דרגות ב"לשמה" ;))

נ.ב. אני לא בעד קימה לחיילים
תכיר אותם תדבר אחרת...
תבקש מהם לשמור לך בהתנדבות
או לתרום כסף לאברכים
או אפי׳ לתרום מזמנם כמה דק׳ כדי לסייע לילדים מתקשים
רובם ככולם לא יעיפו עליך מבט
גם המעט שבמעט שאיכפת להם מהמדינה היו מעדיפים להעיף אותך מהמדינה
כלומר כשהם מדברים על המדינה לא מתכונים אליך
 

סבא ישראל

משתמש מקצוען
תכיר אותם תדבר אחרת...
תבקש מהם לשמור לך בהתנדבות
או לתרום כסף לאברכים
או אפי׳ לתרום מזמנם כמה דק׳ כדי לסייע לילדים מתקשים
רובם ככולם לא יעיפו עליך מבט
גם המעט שבמעט שאיכפת להם מהמדינה היו מעדיפים להעיף אותך מהמדינה
כלומר כשהם מדברים על המדינה לא מתכונים אליך
אני מכיר אותם והרבה
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
יוצרי ai
הבחור נמצא בשדה הקרב ולוחם בפועל ומוכן לעבוד על עצמו בשביל אחיו שכידוע הלומד תורה מעלה עצמו ומעלה את העולם כולו איתו תרצה או לא זו עובדה!
מסכים איתך וע"ז כתבתי:
למרות חיי הדחקות ומסירת נפש יומיומית של בני תורה וב"ב,
שכאן בעולם הזה אין בכלל יכולת לאמוד את החשיבות כיאות, 'כי עין לא ראתה אלוקים זולתך',
שלומדי תורה הם השמירה האמיתית, ושבלעדיהן אין כלום,

ואם תרצה אוסיף לך כהנה וכהנה, יש לי כמה עשורים מאז ימי הבחרות, והספקתי ללמוד הרבה חומר ע"ז, זה מיותר לחלוטין, אין ויכוח ע"ז.

רובם ככולם לא מוכנים להקריב גרם של הנאה בשבילך,
הם לא יוציאו שקל עליך, ולא יותרו על רגע של שינה,
אלא מה חלקם נמצאים שם ע״פ בעל כרחם, חלקם מלחץ חברתי, חלקם מרצון לקידום כלכלי/חברתי/פוליטי/אישי
חלקם בשביל ריגושים ואקשן, ועוד ועוד
ובדיוק ע"ז כתבתי
לא אמרתי שצריך להחשיב ולהעריך אותם, לא מיניה ולא מקצתיה, וזה בלשון עדינה.

כתבת:
ובכלל הצבא הוא המקום הגרוע ביותר מבחינה רוחנית והדברים ידועים וא''כ ברמה מסוימת גורמים שיצטרכו שמירה ואכמ''ל והדברים פשוטים .

נ"ל שגם אם התנהגותם (וזה בלי לכנס 'אם' גם אנחנו צריכים להשתפר) גורמת כאן לכל הבעיות,
ואנחנו מצפים שיחזרו בתשובה שלימה מהר ככל האפשר, ולפחות שלא יעשו את ההפך מהתורה, ובטח שלא יפריע לנו ויקלקלו לנו את הנחשלים, מה שלבטח יקדים את ביאת ינון בב"א,
ולמרות שברור שהיינו מעדיפים שלא נצטרך את טובתם, ושאם יהיה צורך יהיה לנו צבא השם רק עפ"י תורתנו הקד',

אבל כן יש כאן מציאות שהבורא הועיד פה ושלא מבינים למה, שכעת בגלות צריכים להגיע להשתדלותם במלחמות,
(יש מקובלים שאמרו שכדי לתקן עניין בר כוכבא וחבריו שמהם נגרם החורבן, הצריכו להתגלגל כדי לבנות הארץ, לי אין עסק בנסתרות)

ממש מגוחך לדבר על 'לא לשמה' כשעסקינן במוכנות למות (ולכאורה זה גם נחשב על ק"ה, ואכהמ"ל) פשוטו כמשמעו,
ולמרות הסתייגותנו מצורת חייהם, וגם אם החייל לא מחשיב ואולי מזלזל בממיתי עצמם על אוהלי של תורה, והוא כלומניק אמיתי, מותר להוקירו בס"ה בדאגה למקום באוטובוס כשאין מקום אחר ובפרט בזמן מצבע מלחמה.

כידוע בהכרת הטוב לא עושים חשבונות של תן וקח, ולכאורה זה לא פחות מהכרת הטוב שכנראה ניתן לנותן שירות מסוים שעובד מאוד קשה בשבילנו וכדומה, כמובן שזה יחד עם הידיעה הברורה שבלי תורה אין שום אפשרות לשמירה וס"ד, רק אנן בדידן ואינהו בדידהו!

ובכלל האם כבודו יכול להביא לנו מקצת משמות הרבנים הללו
מי שאני ראיתי זה יהודי חושב וחשוב באמת אבל זקן שקנה חכמה מפעם, ייד שהלך בדרך ישראל סבא הרב הוותיק החסידי שהעמיד את השחיטה ועוד בחיפה, ויש עוד גדו"י.

אני אישית יכול להביא עוד עשר סיבות והסברים למה לא לעשות זאת, ואני מבין שבאופן פשוט קשה לקבל גישה כזאת ולעשות את ההפרדה הנ"ל.
שיתבונן נא כל אחד ויסיק מסקנתו, מה שבטוח שחיוב הלכתי בטח שאין בזה, רק

זה יותר עניין של מענשליכקייט, להראות להם שמעריכים את החלק הטוב שבהם,
חבל להמשיך את הוויכוח ע"ז!
 
נערך לאחרונה ב:
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קטו

א לֹא לָנוּ יי לֹא לָנוּ כִּי לְשִׁמְךָ תֵּן כָּבוֹד עַל חַסְדְּךָ עַל אֲמִתֶּךָ:ב לָמָּה יֹאמְרוּ הַגּוֹיִם אַיֵּה נָא אֱלֹהֵיהֶם:ג וֵאלֹהֵינוּ בַשָּׁמָיִם כֹּל אֲשֶׁר חָפֵץ עָשָׂה:ד עֲצַבֵּיהֶם כֶּסֶף וְזָהָב מַעֲשֵׂה יְדֵי אָדָם:ה פֶּה לָהֶם וְלֹא יְדַבֵּרוּ עֵינַיִם לָהֶם וְלֹא יִרְאוּ:ו אָזְנַיִם לָהֶם וְלֹא יִשְׁמָעוּ אַף לָהֶם וְלֹא יְרִיחוּן:ז יְדֵיהֶם וְלֹא יְמִישׁוּן רַגְלֵיהֶם וְלֹא יְהַלֵּכוּ לֹא יֶהְגּוּ בִּגְרוֹנָם:ח כְּמוֹהֶם יִהְיוּ עֹשֵׂיהֶם כֹּל אֲשֶׁר בֹּטֵחַ בָּהֶם:ט יִשְׂרָאֵל בְּטַח בַּיהוָה עֶזְרָם וּמָגִנָּם הוּא:י בֵּית אַהֲרֹן בִּטְחוּ בַיהוָה עֶזְרָם וּמָגִנָּם הוּא:יא יִרְאֵי יי בִּטְחוּ בַיהוָה עֶזְרָם וּמָגִנָּם הוּא:יב יי זְכָרָנוּ יְבָרֵךְ יְבָרֵךְ אֶת בֵּית יִשְׂרָאֵל יְבָרֵךְ אֶת בֵּית אַהֲרֹן:יג יְבָרֵךְ יִרְאֵי יי הַקְּטַנִּים עִם הַגְּדֹלִים:יד יֹסֵף יי עֲלֵיכֶם עֲלֵיכֶם וְעַל בְּנֵיכֶם:טו בְּרוּכִים אַתֶּם לַיי עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:טז הַשָּׁמַיִם שָׁמַיִם לַיי וְהָאָרֶץ נָתַן לִבְנֵי אָדָם:יז לֹא הַמֵּתִים יְהַלְלוּ יָהּ וְלֹא כָּל יֹרְדֵי דוּמָה:יח וַאֲנַחְנוּ נְבָרֵךְ יָהּ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  11  פעמים

לוח מודעות

למעלה