חופשת מחלה

גפ"ן

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כידוע חוק חופשת מחלה כיום הוא:
ביום הראשון-0%
ביום השני-50%
ביום השלישי-50%
מהרביעי ואילך-100%

כיצד סופרים את הימים לעובד שעובד חמישה ימים בשבוע ,ומשתכר לפי שעות?
(איך מתייחסים ליום החופשי ולשבת?)
 

ישראל11

משתמש חדש
ימי מחלה נספרים גם בשישי ושבת.
אם העובד נהיה חולה ביום שישי, היום הרביעי למחלה זה יום שני ומקבל אז מלוא התשלום (ביום ראשון כמובן חצי)
 

pessi&chani

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י ישראל11;899633:
ימי מחלה נספרים גם בשישי ושבת.
אם העובד נהיה חולה ביום שישי, היום הרביעי למחלה זה יום שני ומקבל אז מלוא התשלום (ביום ראשון כמובן חצי)

ואז מה עם שבת? הרי זה לא יום עבודה וא"כ נראה בהגיון שלא יכול להספר כיום מחלה, ואם ספרתם אותו אז מה קורה עם ה-50% שאמורים לקבל עליו?
זה נראה כפל מבצעים: גם להוריד יום מחלה וגם לא לשלם אותו?
 

הני מושקוביץ

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
אז אני תמיד אהיה חולה בשישי....:D
 

גפ"ן

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י pessi&chani;899765:
ואז מה עם שבת? הרי זה לא יום עבודה וא"כ נראה בהגיון שלא יכול להספר כיום מחלה, ואם ספרתם אותו אז מה קורה עם ה-50% שאמורים לקבל עליו?
זה נראה כפל מבצעים: גם להוריד יום מחלה וגם לא לשלם אותו?

נראה שיש הגיון בשאלה הזו. בואו נקצין את זה עוד יותר: אם אני לא עובדת בששי, והיום הרביעי נופל בשבת, וביום ראשון כבר באים לעבודה, אז כך:
יום רביעי= 0%
יום חמישי=50%
יום ששי=לא יום עבודה אז לא מקבלים כלום, למרות שלפי החוק היה מגיע לי 50%
שבת=לא יום עבודה אז שוב לא מקבלים כלום, למרות שע"פ החוק היה מגיע 100%

וזה אומר שירדו לי 4 ימי מחלה, ותמורתם קבלתי 50% בלבד!!!!
איפה ההגינות?
 

מי

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י גפ"ן;900585:
נראה שיש הגיון בשאלה הזו. בואו נקצין את זה עוד יותר: אם אני לא עובדת בששי, והיום הרביעי נופל בשבת, וביום ראשון כבר באים לעבודה, אז כך:
יום רביעי= 0%
יום חמישי=50%
יום ששי=לא יום עבודה אז לא מקבלים כלום, למרות שלפי החוק היה מגיע לי 50%
שבת=לא יום עבודה אז שוב לא מקבלים כלום, למרות שע"פ החוק היה מגיע 100%

וזה אומר שירדו לי 4 ימי מחלה, ותמורתם קבלתי 50% בלבד!!!!
איפה ההגינות?

אז אל תדווחי שהיית חולה בשישי ושבת :D
מי יעקב אחרייך?

וברצינות -
אני חושבת ששישי ושבת נספרים רק כדי לא לשבור את הרצף.
כלומר, אם עובד היה חולה מראשון עד שלישי שאחריו (חטף דלקת ראות, המסכן)- שלא תגידו אוקיי: ראשון - 0%, שני שלישי 50%, רביעי חמישי 100% באה שבת - נתחיל לספור מהתחלה. ראשון 0% וכו'.
אלא גם על ראשון שני ושלישי (השניים, כמובן) הוא יקבל 100%.
 

גפ"ן

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י מי;900590:
אז אל תדווחי שהיית חולה בשישי ושבת :D
מי יעקב אחרייך?

וברצינות -
אני חושבת ששישי ושבת נספרים רק כדי לא לשבור את הרצף.
כלומר, אם עובד היה חולה מראשון עד שלישי שאחריו (חטף דלקת ראות, המסכן)- שלא תגידו אוקיי: ראשון - 0%, שני שלישי 50%, רביעי חמישי 100% באה שבת - נתחיל לספור מהתחלה. ראשון 0% וכו'.
אלא גם על ראשון שני ושלישי (השניים, כמובן) הוא יקבל 100%.

טוב, אז הייתי חולה גם בראשון, וקבלתי 150% משכורת תמורת 5 ימי מחלה.

ומה הקשר נספרים בשביל הרצף? הרצף הוא ימי העבודה שלי ובכלל לא אמורים להיות גם ששי ושבת, אלא ראשון עד חמישי-חמישה ימי מחלה, ואח"כ ראשון עד שלישי עוד שלושה ימים.וכן, יש בהם רצף של ימי העבודה שלי בשבוע. צריך להיות סתומים (!!!:cool:)בשביל להתבלבל בספירה ולהתחיל מהתחלה אחרי שבת, לא?
 

קשר

משתמש רשום
נכתב ע"י גפ"ן;900604:
טוב, אז הייתי חולה גם בראשון, וקבלתי 150% משכורת תמורת 5 ימי מחלה.

ומה הקשר נספרים בשביל הרצף? הרצף הוא ימי העבודה שלי ובכלל לא אמורים להיות גם ששי ושבת, אלא ראשון עד חמישי-חמישה ימי מחלה, ואח"כ ראשון עד שלישי עוד שלושה ימים.וכן, יש בהם רצף של ימי העבודה שלי בשבוע. צריך להיות סתומים (!!!:cool:)בשביל להתבלבל בספירה ולהתחיל מהתחלה אחרי שבת, לא?

יש הבדל בין עובד בשכר לבין עובד במשכורת.
עובד בשכר - ייחשבו כל ימי מחלתו, למעט ימי מנוחה שבועית וחגים.
עובד במשכורת - כל ימי מחלתו, לרבות ימי מנוחה שבועית וחגים.

כל מה שנאמר על שישי ושבת נאמר רק על עובד בשכר שימי המנוחה שלו לא נחשבים כימי מחלה.

עובד במשכורת [עובד בשכר חודשי שאינו משתנה בהתאם למספר הימים בחודש], יופחת לו גם על ימי שישי ושבת.

ז"א אם עובד במשכורת לא הופיע לעבודה עקב מחלה מיום רביעי עד ראשון, אופן החישוב הינו:
יום רביעי - ינוכה משכרו 100%
יום חמישי - ינוכה משכרו 50%
יום שישי - ינוכה משכרו 50%
שבת - לא ינוכה.
אופן חישוב ההפחתה לעובד כזה הינו חלוקת השכר בחודש ל30 יום [כולל שבת וחגים].

בהצלחה!
 

גפ"ן

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י קשר;904373:
יש הבדל בין עובד בשכר לבין עובד במשכורת.
עובד בשכר - ייחשבו כל ימי מחלתו, למעט ימי מנוחה שבועית וחגים.
עובד במשכורת - כל ימי מחלתו, לרבות ימי מנוחה שבועית וחגים.

כל מה שנאמר על שישי ושבת נאמר רק על עובד בשכר שימי המנוחה שלו לא נחשבים כימי מחלה.

עובד במשכורת [עובד בשכר חודשי שאינו משתנה בהתאם למספר הימים בחודש], יופחת לו גם על ימי שישי ושבת.

ז"א אם עובד במשכורת לא הופיע לעבודה עקב מחלה מיום רביעי עד ראשון, אופן החישוב הינו:
יום רביעי - ינוכה משכרו 100%
יום חמישי - ינוכה משכרו 50%
יום שישי - ינוכה משכרו 50%
שבת - לא ינוכה.
אופן חישוב ההפחתה לעובד כזה הינו חלוקת השכר בחודש ל30 יום [כולל שבת וחגים].

בהצלחה!
ומה על עובד בשכר?
 

קשר

משתמש רשום
נכתב ע"י גפ"ן;905450:
ומה על עובד בשכר?

כמו שרשמו קודם.

במקרה שלנו זה יוצא אותו דבר, אך אם המחלה לעובד בשכר תהיה מיום חמישי עד שני.
יום חמישי - לא ישולם.
יום שישי - ישולם 50%.
ראשון - ישולם מלא.

להבדיל מעובד במשכורת שמנוכה לו גם על שבת, אך חישוב הניכוי הינו שונה, מחלקים את שכרו החודשי ל30, ז"א כולל ימי מנוחה וחגים, ולא מחלקים למספר ימי העבודה בפועל.

נשמח לעזור בכל שאלה בטל: 0737272050 שלוחה 3 בין השעות 16:00-18:00.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קו

א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה