עזרה חוף כשר

יוק

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עדיף ללכת לשם ולא לדבר כך על גדולי הרבנים שנמצאים שם...
לתת את הדין לפני בית דין של מעלה פירושו שהם יצטרכו להסביר את עצמם שם, ואם הם צדיקים ונקיים אין בזה שום בעיה הם ילכו ישר לגן עדן.
אבל וכאן בא האבל הגדול
כל גדולי הרבנים בדור האחרון חתמו שלא לנסוע לשרתון ומי שמזלזל בזה הוא בוודאי בבעיה קשה מאד...
 

יוק

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
שאלתי על ה"צער" על זה שאין לך סמארטפון שכל הרבנים אסרו ללא הסתייגות
ונראה לי שעדיף ללכת לשרתון מוקדם בבוקר מאשר להחזיק סמארטפון כדי להפיץ פאשקווילים
הבנת אותי בדיוק הפוך
ההודעה שלו הייתה בניסוח כועס על כך שכתבתי שהרבנים אוסרים אז הוספתי עוד קצת מלח
ו"התנצלתי" שאין לי סמארטפון (בכל שרשור מהסגנון הזה יש הודעות שנשמע מתוכם שמותר לצפצף על הרבנים בכל דבר)שגם אותו אסרו כל הרבנים.
מקווה שעכשיו הובנתי
 

ליטאי פשוט

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
כל גדולי הרבנים בדור האחרון חתמו שלא לנסוע לשרתון ומי שמזלזל בזה הוא בוודאי בבעיה קשה מאד...
היית פעם בשרתון?
החוף עצמו הוא החוף (לדעתי לפחות) הכי נקי שיש!
החוף המעורב מגודר לגמרי ובצד השני יש חוף מאוד רחוק ולא רואים כלום
כל הבעיה היא הדרך לחוף ולכן אם באים בשעות הבוקר המוקדמות הבעיה נפתרת כמעט לחלוטין!
 

יוק

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
היית פעם בשרתון?
החוף עצמו הוא החוף (לדעתי לפחות) הכי נקי שיש!
החוף המעורב מגודר לגמרי ובצד השני יש חוף מאוד רחוק ולא רואים כלום
כל הבעיה היא הדרך לחוף ולכן אם באים בשעות הבוקר המוקדמות הבעיה נפתרת כמעט לחלוטין!
"כמעט לחלוטין"??????!!!!
נגד פסק ברור של הרבנים


תתאר לעצמך שמישהו היה לוקח מאמר חז"ל בעניין צניעות ומתחיל להתפלסף עליו ולהתיר אותו ובסוף לראיה שואל אותך האם היית שם בשביל לענות?
הרבנים פסקו שאסור אז אני ילך לבדוק אם הם צודקים???.....
 

יש כזה שם???

משתמש מקצוען
ידוע שבשרתון יש המוןןןן בעיות. בעיקר בעיקר בגישה לשם, כלומר בטיילת שעוברת על הכניסה לחוף ממש. וזה מלבד שאר הבעיות, כמו העליה מהחוף עצמו לכביש הראשי ליד השגרירויות, והנסיעה באוטובוסים שם.

ישנם המון ישיבות, שמארגנים נסיעה לשרתון בימי שישי, שמתפללים נץ ואח"כ באים מוקדם. ובחזור, בשעה 10-11 כשכבר הכל בחוץ מלא פריצות, מארגנים הסעה מאורגנת, טנדר שאוסף את הבחורים משם ישר לישיבה.

לפני תקופה, הייתי בשרתון עם חבר שלי בודד, ותכננו לקחת מונית אח"כ משם עם עוד שתי אנשים, וברגע שבאנו לצאת ניסיתי לארגן שני אנשים בסך הכל שיצטרפו איתי למונית, ואף אחד לא רצה!!! אברכים, בחורי ישיבות, אמרתי להם איך אתם חוזרים עכשיו, הם אומרים לי מה הבעיה, יש אוטובוס 161. אמרתי להם שזה פריצות מזעזעת, רק עצם היציאה מהחוף עד לאוטובוס, ובאוטובוס עצמו בכלללללללללללל.... עולים שם נשים פרוצות ברמה מזעזעת. הם אמרו לי הכל בסדר, תסגור את העיניים כל הנסיעה.

הייתי מזועזע.

יש לך אפשרות למונית, ליסוע בצורה נורמלית וטהורה ע"פ רצון התורה עד הבית, במחיר ש"קצת" יותר יקר מאוטובוס. בסדר. אבל בשביל זה לאבד את הרוחניות?

הרי כל מה שאתה מגיע לים, זה כדי לנוח, להתאושש, להחליף אווירה, ולשוב לגמרא, לשוב לבית המדרש.

על חשבון מה?

על חשבון המראות אסורות שאתה רואה שם???

נורא נוראות.
 

יוק

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עושה רושם שמפתחות הגיהינום מוחזקים אצלך.
כתבתי פעם אחת ואכתוב שוב פעם
לתת דין בפני בית דין של מעלה אין פירושו להכנס לגהינום (לא היה אזכור בשום תגובה שלי למילה גהינום)
פירוש הדבר הוא שלאדם פשוט כמוני שרואה את מכתבי הרבנים מלאי הכאב ושומע תשובה שיש "רבנים" שמזלזלים בזה הדבר היחיד שנשאר לי זה לומר שיש מישהו יותר גדול מכולנו שלפניו גלוי וידוע הכל ולפניו צריכים לתת דין וחשבון.
אני מאמין שהם עשו תשובה ויצאו זכאים...
 

על דא ועל הא

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
פירוש הדבר הוא שלאדם פשוט כמוני שרואה את מכתבי הרבנים מלאי הכאב ושומע תשובה שיש "רבנים" שמזלזלים בזה הדבר היחיד שנשאר לי זה לומר שיש מישהו יותר גדול מכולנו שלפניו גלוי וידוע הכל ולפניו צריכים לתת דין וחשבון.
והדבר היחיד שיש לי לומר,
שכנראה יש מכתבים מפורשים מרבנים שאוסרים.
ויש מעשים מפורשים מרבנים שמתירים.
אז כנראה שיש דעות לכאן ולכאן
 

יוק

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
א
והדבר היחיד שיש לי לומר,
שכנראה יש מכתבים מפורשים מרבנים שאוסרים.
ויש מעשים מפורשים מרבנים שמתירים.
אז כנראה שיש דעות לכאן ולכאן
אחד מהרעות חולות של הדור שלנו זה לתת לגיטמציה של דיון והכלה בכל דבר גם בנושאים החמורים ביותר!
האם הרבנים שראית שם נמצאים ברשימה של ר' חיים, הרב שטיינמן, הרב וואזנער, וכדו' שאתה הופך את זה לדיון לגיטימי "דעות לכאן ולכאן"!!! משל היינו בכולל?
הדבר אסור בתכלית האיסור ואין בזה מקום לשיח עם דעות!!!
 

בחיפוש

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
אחד מהרעות חולות של הדור שלנו זה לתת לגיטמציה של דיון והכלה בכל דבר גם בנושאים החמורים ביותר!
האם הרבנים שראית שם נמצאים ברשימה של ר' חיים, הרב שטיינמן, הרב וואזנער, וכדו' שאתה הופך את זה לדיון לגיטימי "דעות לכאן ולכאן"!!! משל היינו בכולל?
הדבר אסור בתכלית האיסור ואין בזה מקום לשיח עם דעות!!!
שאלת את ר' ניסים? באמת שאינני יודע מה דעתו
דע לך כלל לאו דווקא בנושא הזה:
בשביל לקבל פרופורציה האם בפשקוויל מדובר באיסור דאורייתא פשוט וברור שאתה צריך להסתכל על העובר כעבריין או דבר שנתון במח' (בדיוק כמו פתיחת בקבוק בשב"ק או גנרטור ועוד ועוד) וכ"ש ענייני הנהגה (חשובים ככל שיהיו) שאז העובר ע"ז אינו עבריין או סומך על המתירים (תבין או לא תבין אותם אבל הם מתירים) לא מסתכלים רק מי חתום על מכתב אלא גם מי לא חתום... (ע"ע החרם על עיתון משפחה לדוגמא או השתתפות בבחירות והצבעה למפלגה פלונית (שאם היינו פוסקים מתוך פשקווילים הרי המון גדולי תורה הם ממש עבריינים דאו')).
 

יוק

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
שאלת את ר' ניסים? באמת שאינני יודע מה דעתו
דע לך כלל לאו דווקא בנושא הזה:
בשביל לקבל פרופורציה האם בפשקוויל מדובר באיסור דאורייתא פשוט וברור שאתה צריך להסתכל על העובר כעבריין או דבר שנתון במח' (בדיוק כמו פתיחת בקבוק בשב"ק או גנרטור ועוד ועוד) וכ"ש ענייני הנהגה (חשובים ככל שיהיו) שאז העובר ע"ז אינו עבריין או סומך על המתירים (תבין או לא תבין אותם אבל הם מתירים) לא מסתכלים רק מי חתום על מכתב אלא גם מי לא חתום... (ע"ע החרם על עיתון משפחה לדוגמא או השתתפות בבחירות והצבעה למפלגה פלונית (שאם היינו פוסקים מתוך פשקווילים הרי המון גדולי תורה הם ממש עבריינים דאו')).
בכל הנושאים שהזכרת יש מכתבים ופסקים ברורים משני הצדדים ולכן אפשר לסמוך על המנהיג שעליו נשענים
אבל כאן אין רב אחד שחתם או התיר לנסוע לשרתון!
יש ציטוט של משתמש מפרוג שטוען שראה בעיניו רבנים מסויימים ועם זה מנסים ליצור שני צדדים
צד אחד כל גדולי ישראל מהדור האחרון (או לפחות רובם)
ומהצד השני כלי שלישי שראה מישהו שהיה שם וע"י זה רוצה להתיר

אתה משווה את זה לדיון הלכתי?? אתמהה!...
 

בחיפוש

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
(או לפחות רובם)
משמע שיש מיעוט שמשום מה לא חתם על דבר כ"כ פשוט לאסור???
אתה לא מצפה כמובן שהם יצאו במכתבים להתיר את החוף... אבל הרבה פעמים הנמנעים מלחתום על כל מיני מכתבים זה משום שאין דעתם נוחה עם ה"איסור הגורף" או ה"חובה הקדושה" אלא כל אדם ומקרה לגופו וישנם דברים שאינם שחור לבן ואכמ"ל.
 
נערך לאחרונה ב:

על דא ועל הא

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
הדבר אסור בתכלית האיסור ואין בזה מקום לשיח עם דעות!!!
נכון נכון, השתכנעתי.
ברור.
אין ספק.
אסור בתכלית.
תכלית האיסור.
אין מקום לשיח.
אין מקום לדעות.
איך לא הבנתי את זה מיד בהתחלה?
טוב נו, זה אחת הרעות החולות של הדור שלנו.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קו

א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה