התייעצות חולצה שרוול קצר לאברך (סגנון ליטאי) האם מקובל?

  • פותח הנושא haso
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

א.ש. אמיתי

משתמש מקצוען
למעשה לא ענית.
והאמת היא שאין דבר כזה לא ללכת לפי סטגימות. כל אחד, אפילו אתה @אדם לעמל יולד מקריב מהנוחות שלך בשביל להיות כמו החברה שבה אתה חי.
כל השאלה היא כמה אדם מוכן להקריב בשביל הסביבה והחברה.
האם אתה מוכן להקריב את כל כולך. ויש הרבה כאלו, שמבזבזים את כל כשרונותיהם רק בגלל שאם יממשו אותם הם יהיו שונים.
או שאתה מוכן להקריב רק קצת מהנוחות שלך, ולכן לא תלך עם חולצה קצרה, אבל מצד שני אתה תעשה בחייך הפרטיים כפי ראות עיניך.
ויש כאלו שגם את זה לא מוכנים להקריב בשביל החברה. כמוך. אבל גם אתה - לא תסכים ללכת עם מכנסיים קצרים, כי זה כבר גדול עליך להיות שונה עד כדי-כך
גם בהלכה יש מושג של מנהג של שטות...
 

אדם לעמל יולד

משתמש מקצוען
לא אמרתי שאני לא מקריב מהנוחות שלי עבור החברה, אבל כשהנושא הוא האם חולצה קצרה או לא, אני לא אחשבן תמיד מה אומרים.
ובקשר למכנס קצר, אני לא אלך עם מכנס קצר כי זה לא מקובל כלל בציבור ודבר שלא מקובל בשום אופן ופורץ גדר זה מעלה הרבה יותר שאלות לגבי האדם (וגם לו יצוייר תרחיש הזוי ותהיה קבוצה של אנשים שתתחיל ללכת עם מכנס קצר, זה לא יעזור כי מכנס קצר זה צורת לבוש מזולזל ולא מכבד כלל, אבל לומר על חולצה קצרה שזה לא מכובד ולבוש מזולזל? קטונתי...) אבל חולצה קצרה שנפוץ היום הרבה יותר ורואים אנשים "נורמלים" עם חולצה קצרה, בלי הופעה צועקת או מודרנית וכו וכו זה שונה. נקודה.
 

תלמוד

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אז בא נתמקד.
כולם מסכימים שאנחנו עושים רק מה שמקובל.
הויכוח הוא רק האם ללכת עם חולצה קצרה זה מקובל או לא. אה?
ירד כל הרוח....

ובא'נה, כל הודעה שלך מופיעה כאן שלש פעמים... אולי רק כך נפנים את המסר... יתכן
 

אדם לעמל יולד

משתמש מקצוען
לא כ"כ הבנתי מה זה קשור לויכוח, אבל לא נורא...
דיברתם על כך שאם חולצה קצרה זה בסדר אז גם מכנס קצר בא בחשבון... אז עניתי בקשר לזה.
ואשמח שתענו לגופה של טענה (כי כשאין מה לענות לגופה של טענה עונים לגופו של כותב...)
 

צבייון

משתמש מקצוען
לדעתי יש לכם קצת טעות באבחנה.
אבל אם כך אתם מאמינים (לשייך ולקטלג אנשים רק בגלל חיצוניות) אז בהצלחה.
אנסה להסביר קצת אין אף אחד [שנמצא כאן] שחושב שיש בעיה בעצם ההליכה עם חולצה קצרה כל הנושא הוא האם זה מקובל והאם זה נורמלי שזה מקובל או לא ומדובר על בני ברק ולא על ירושלים וכדו'.
הרעיון שעומד מאחורי הסטיגמה הזו וכמו עוד הרבה דברים הוא שישנם דברים שאדם שהולך בסגנון מסוים עושה ומי שלא הולך בסגנון הזה בדרך כלל לא עושה, לדוג' [הדוגמא אינה מחייבת ובכל כלל יש יוצא מן הכלל] משפחה ההולכת לנפוש האם תנפוש דוקא בצימר או בבית מלון ובאיזה רמת כשרות של בית מלון, אדגיש שוב שבכל כלל יש יוצא מן הכלל אבל זה הרעיון שעומד מאחורי הסטיגמה הזו, אני לא רוצה לרדת לפרטים אבל יש דברים שמראים מאד על סגנון האדם למי שלא הולך עם חולצה קצרה.
ולנושא פתיחת האשכול האם חידרים לא מקבלים כאלו ההולכים בחולצה קצרה נראה לי שחידרים סגנון תורת אמת, קרלין, סורוצקין לא יקבלו ולא בגלל שזה בעיה אלא שיש להם מספיק כאלה שהולכים בסגנון אחר ולמה להם להתחיל להכנס ולברר האם מה שהאבא הולך עם חולצה קצרה זה מראה על הסגנון או לא.
מקוה שהועלתי למשהו.
 

גלינג

משתמש סופר מקצוען
אין ספק שהחיצוניות משפיעה על הפנימיות.
ויש מעלה בהשתייכות כל שהיא. רוב הציבור פה מבין שיש עניין בחולצה לבנה ולא סבור שזה מעשה עגל.
וצריך לבדוק כל דבר האם הוא שייך להשתייכות חיובית או הליכה עיוורת.
 

א.ש. אמיתי

משתמש מקצוען
חזור שוב מה שאמר לי המרא דאתרא של השכונה שלנו: מי שלא נוהג כהחזו"א לא חייב להוציא שבת לפי החזו"א. וכי לדעתך מי שמוציא שבת לפני 40דקות הוא מחלל שבת???
אז תדע שאכן ישנם כאלו ש:
בטוחים שאין עוד אפשרות לחשיבה שונה מזו שלהם...
 

ILSK

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
אנסה להסביר קצת אין אף אחד [שנמצא כאן] שחושב שיש בעיה בעצם ההליכה עם חולצה קצרה

השומר אמונים כתב שזה ענין של גילוי ע'
גם בעת הנחת תפילין נוהגים לכסות את הזרוע בטלית משום ענין זה
 

אדם לעמל יולד

משתמש מקצוען
השומר אמונים כתב שזה ענין של גילוי ע'
גם בעת הנחת תפילין נוהגים לכסות את הזרוע בטלית משום ענין זה
אז אסור לקרוא ק"ש מול אדם שלובש חולצה קצרה? לא שמענו.
ודווקא בקשר להנחת תפילין, אז החזו"א עצמו פוסק שאין צורך ליטול ידיים אחרי שנוגעים במקום הנחת התפילין.
 

YDB

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה והפקת סרטים
אבל החזו"א הוא רב של חוגים מסוימים אצל הליטאים מה שנקרא חזונישניקים
 

ILSK

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
פתיחת האשכול היא לליטאים גם בכותרת האשכול זה מודגש
מה זה קשור
רציתי להביא דוגמא שזה לא ענין של בא לעשות כך או כך
זה שאלה קצת יותר רצינית
ויכול להיות שהרבה ליטאים לא הולכים עם קצר מענין זה

אגב יש חסידים שהולכים דוקא קצר
נראה לי חסידי חב"ד
אז הנה הבאתי עוד צד בשביל האיזון
 

תלמוד

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
הכוונה היא כשיש את דרך החזו"א ויש עוד פוסק שסובר אחרת הוא לא מחוייב ללכת בדרך החזו"א אם הוא נוהג על פי שיטות אחרות
ברור כשמש. האם ראיתם איפה שהוא בתגובותיי משהו שנוגד לקביעה הזו?
 

הר הבשן

משתמש מקצוען
אם נח לך - תשאיר מעקב, אבל כנראה שהפעמון ימשיך להיות אדום, עד שיתברר אם חולצה קצרה זה בסדר או לא...
מה זה עניינכם כל אדם והסגנון שלו יש אנשים שאוהבים אדום ויש שלא אוהבים שרוול קצר
 

אדם לעמל יולד

משתמש מקצוען

צבייון

משתמש מקצוען
מה זה קשור
רציתי להביא דוגמא שזה לא ענין של בא לעשות כך או כך
זה שאלה קצת יותר רצינית
ויכול להיות שהרבה ליטאים לא הולכים עם קצר מענין זה
לא ראיתי אף ליטאי שמכסה את הזרוע בעת הנחת התפילין כן ראיתי את גדולי הדור הקודם של הציבור הליטאי מניחים פילין עם זרוע חשוף, הגראי"ל שטינמן הגרמ"י ליפקוביץ, מספיק או להביא עוד דוגמאות, עצם זה שאתה מעלה צד אחר מראה שאתה מאד רחוק מלהיות ליטאי
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  58  פעמים

לוח מודעות

למעלה