פוליטי חדשות פוליטיות מהעולם

RPO

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
התוצאות בצרפת בתרשימים וגרפים לעיונכם
 

קבצים מצורפים

  • ezgif-6-8025c9b941 (1).png
    ezgif-6-8025c9b941 (1).png
    KB 383.7 · צפיות: 27
  • 20240630_165616.jpg
    20240630_165616.jpg
    KB 235.1 · צפיות: 27
  • 20240630_154611.jpg
    20240630_154611.jpg
    KB 205.3 · צפיות: 26
  • 20240630_140210.jpg
    20240630_140210.jpg
    KB 58.5 · צפיות: 33
  • 20240630_140349.jpg
    20240630_140349.jpg
    KB 182.3 · צפיות: 33
  • 20240630_140546.jpg
    20240630_140546.jpg
    KB 110.9 · צפיות: 32

RPO

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
מארק רוטה סיים את כהונתו כראש ממשלה בהולנד. הוא עזב את התפקיד היום אחרי 14 שנים על הספסל.
ראש הממשלה רוטה הולך הביתה.לכהן כיו''ר נאט''ו
בתמונה נראה איך בהולנד הולכים הביתה
 

קבצים מצורפים

  • 20240702_123548.jpg
    20240702_123548.jpg
    KB 45.9 · צפיות: 65

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
סקר מכון האריס לקראת הסיבוב השני בבחירות בצרפת: מפלגת הימין הקיצוני של מרין לה פן וזורדן ברדלה אינה צפויה לזכות ברוב בפרלמנט (289 מושבים), וככל הנראה תשיג 220-190.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
צרפת: בצל התחזקות הימין בסבב הראשון לבחירות לפרלמנט הצרפתי, נפתחו הבוקר בצרפת הקלפיות לסבב השני שיכריע את תמונת המנדטים בפרלמנט הצרפתי. הסבב השני נערך בכל אזור בו לא השיג אף מועמד בסבב הראשון רוב של יותר מ50% מהקולות המצביעים, ולפחות 25% מקולות בעלי זכות הבחירה.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
דרמה בצרפת - המפלגה של לה פן רק במקום השלישי לאחר שנבלמה על ידי ברית של השמאל
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
עמית סגל

הקואליציה לבלימת לה פן הצליחה למנוע ממנה השתלטות על האסיפה הלאומית המחיר - מקרון מאבד שליטה בפרלמנט והשמאל הקיצוני והאנטישמי בחלקו כבש עמדות כוח משמעותיות. תוך יומיים קיבלנו בצרפת ובבריטניה ממשלות בעייתיות מאוד שנשענות חלקית על גורמים אנטי ישראליים. ובעיקר - המרכז בצרפת קורס כמו שתיאר השער הגאוני של האקונומיסט
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
הפתעה בבחירות לפרלמנט בצרפת: מפלגת הימין הקיצוני של לה פן ככל הנראה במקום השלישי בלבד. איחוד מפלגות השמאל עם 215-180 מושבים, מפלגת המרכז של מקרון עם 180-150 מושבים ומפלגתו הימין הקיצוני עם 150-120 מושבים

מדגמי הבחירות בצרפת הסיבוב השני

ערוץ TF1
המפלגה של לה פן: 120-150
איחוד מפלגות השמאל: 180-215
המפלגה של מקרון: 150-180

ערוץ BFM
המפלגה של לה פן: 115-150
איחוד מפלגות השמאל: 175-205
המפלגה של מקרון: 150-175

ערוץ פראנס 2
המפלגה של לה פן: 132-152
איחוד מפלגות השמאל: 172-192
המפלגה של מקרון: 150-170

אסף רוזנצוייג
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
1720376905931.png
 

RPO

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
ראש ממשלת פולין דונלד טוסק מגיב לתוצאות הבחירות בצרפת :
"בפריז יש התלהבות, במוסקבה אנשים מאוכזבים, בקייב מרגישים רגועים... זה מספיק כדי להיות מאושרים בוורשה".
 

גונן

משתמש מקצוען
אחרי ניסיון ההתנקשות, ראש ממשלת סלובקיה רוברט פיצו, הודיע בפייסבוק על שובו לפעילות והאשים: ״תקשורת ואופוזיציה ליברלית יקרה, סליחה ששרדתי, אבל חזרתי".
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית

ויקטור אורבן מעצב מחדש את פני הימין באירופה.​


שמונה ימים לאחר שקיבל לידיו את הנשיאות התורנית של האיחוד האירופי הצליח ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן, להוציא לפועל מיזם פוליטי שרבים לפניו ניסו להוציא לפועל אך נכשלו: איחוד של כוחות הימין הריבוני באירופה. יממה לפני תחילת הנשיאות ההונגרית קיים אורבן בוינה אירוע משותף עם ראשי "מפלגת החופש" האוסטרית – שר הפנים לשעבר ויו"ר המפלגה הרברט קיקל, וראש סיעת המפלגה באיחוד האירופי, האראלד וילימסקי, וכן עם רה"מ צ'כיה לשעבר ומנהיג מפלגת ANo, אנדרה באביש.

השלושה הכריזו על הקמה של תנועה פוליטית כלל-אירופית חדשה, "פטריוטים למען אירופה", ופרסמו מניפסט משותף שכלל 14 עקרונות יסוד לשותפות ביניהם. היוזמה להקים תנועה אירופית ימנית חדשה משכה תשומת לב רבה מאחר שמאחוריה עמדו מפלגות שהשתייכו לזרמים פוליטיים שונים בפרלמנט האירופי: מפלגתו של אורבן, "פידס", מפלגת השלטון בהונגריה הייתה עד מרץ 2021 חברה ב-EPP, סיעת מפלגות העם השמרניות, ועזבה את שורותיה לנוכח הכוונה לסלק אותה מהסיעה בשל ההאשמות לפגיעה בשלטון החוק ובערכי האיחוד האירופי נגד ממשלת אורבן.

"מפלגת החופש" האוסטרית הייתה שייכת לסיעת הימין הריבוני, "זהות ודמוקרטיה" (ID) מפלגה זו הפכה לראשונה בתולדותיה, בבחירות האחרונות לפרלמנט האירופי שנערכו בתחילת יוני, למפלגה הגדולה ביותר בבחירות כלל-ארציות. "מפלגת החופש" גם מובילה בסקרים לקראת הבחירות הכלליות באוסטריה, שיתקיימו בסוף ספטמבר הקרוב. מפלגתו של באביש הייתה חברה בסיעת המפלגות הליברליות, שאותה מנהיגה מפלגתו של נשיא צרפת, עמנואל מקרון.

המניפסט המשותף ששלוש המפלגות פרסמו, קבע שאומות אירופה מוצאות את עצמן בצומת היסטורית:

"האיחוד האירופי – שהיה פעם מיזם-חלום ששורשיו בשאיפה לפיוס לאחר החורבן שנגרם בשתי מלחמות עולם ובעשורים של חלוקה – הפנה את עצמו נגד האירופאים ומיישם כעת אינטרסים הנוגדים את רצון האומות, האזורים והקהילות הקטנות שמהווים את ביתנו האירופי. מוסדות שאינם מוכרים בדרך כלל לאזרחים האירופאים ומרוחקים מהם – יחד עם כוחות גלובליסטים חזקים, פקידים לא נבחרים, ארגוני לובי וקבוצות אינטרסים הבזים לקול של הרוב ולדמוקרטיה העממית – מתכננים להחליף את האומות. במה? במדינה אירופית מרכזית. הבחירות לפרלמנט האירופי החדש ביוני היו בעלות משמעות דורית וקיומית. כיום קו הגבול הפוליטי אינו חוצץ בין שמרנים וליברלים או בין ימין ושמאל, אלא בין אלא בין תומכי הריכוזיות הדוגלים במדינת-על אירופית חדשה לבין פטריוטים וריבוניים, שלוחמים לשמר ולחזק את אירופה של האומות אותה אנחנו מעריכים. רק באמצעות הניצחון ושיתוף הפעולה של המפלגות הפטריוטיות והריבוניות מכל רחבי היבשת נוכל לערוב לירושת ילדינו".


לאחר הצהרת כוונות מקדימה זו, מפרט המניפסט את 14 העקרונות עליהם "אירופה של האומות" צריכה להיות מושתתת:

  1. אומות חזקות, גאות ועצמאיות שיהיו חופשיות בהחלטתן לחיות ולשתף פעולה אלו עם אלו.
  2. האומות הללו יהיו מאוחדות במוסדות בעלי לגיטימציה שתהיה מושרשת בהן, יקבלו מנדט מעמי אירופי ויהיו חייבים בדין וחשבון בפני העמים.
  3. אירופה תהיה ריבונית ובלתי מתפשרת בהגנה על האינטרסים שלה, חופשיה מתלות שמונעת – מבפנים ומבחוץ – את מימוש רצונן של הקהילות הלאומיות.
  4. אירופה תהיה מחוייבת לשלום ולדיאלוג ובה בעת מוענה להגן על עצמה מפני כל איום.
  5. אירופה תגן על הזהות, המסורות והמנהגים האירופיים שהם תוצר של המורשת היוונית-רומית והיהודית-נוצרית.
  6. אירופה תעריך את הגיוון הקיים בין אומותיה השונות, את ההיסטוריה שלהן ודרך חייהן ותתנגד לתכתיבים לשנות אותן בהתאם לאופנות מתחלפות.
  7. אירופה תעמוד על כיבוד חירויות אמיתיות, זכויות בסיסיות וכבוד האדם ותתנגד בתקיפות לניסיונות להגביל אותם או להגדיר מחדש את החירויות הללו.
  8. אירופה תהיה תחרותית, יצרנית, יעילה וגאה בהישגים וביכולות האינטלקטואליים, המדעיים והכלכליים שלה בהיותה יבשת של חדשנות, מצויינות וקדמה.
  9. אירופה תהיה נחושה להגן על גבולותיה, לעצור הגירה לא חוקית ולשמר את זהותה התרבותית בהתאם לרצונו של רוב מכריע של האזרחים האירופאים.
  10. אירופה תהיה של אומות המוכנות להגן על עמיהן מפני כל איום הבא מזירות פוליטיות, כלכליות, דתיות ותרבותיות.
  11. אירופה תכבד את המנדט שקיבלה ואת חוקיה ולא תחרוג מסמכויותיה ותחדל מהתקפותיה על הריבונות הלאומית באמצעות סנקציות כלכליות.
  12. תופסק העברת סמכויות ריבוניות נוספות למוסדות האירופאים.
  13. תכובד זכות הוטו של כל האומות.
  14. כל אומה תוכל לקבל באופן חופשי החלטות בתחום מדיניות החוץ.
העקרונות הללו עומדים בסתירה מוחלטת לתוכניות הממסד האירופי וקואליציית המרכז השלטת במוסדות האיחוד האירופי להאיץ את תהליך הפדרליזציה של האיחוד, בעיקר באמצעות העברת הסמכויות הריבוניות מהמדינות החברות למוסדות האיחוד וכן ביטול עקרון קבלת ההחלטות בתחומים שונים, כמו מדיניות החוץ, פה אחד. המניפסט מפרט תוכנית רפורמות מרחיקות לכת, שישנו את פני האיחוד, ינטרלו את המגמות הפרוגרסיביות, הנתפסות כיום כ"ערכי יסוד" של האיחוד ויעצרו את שטף המהגרים – בעיקר ממדינות מוסלמיות, שמאיימת על מחיקת זהותם הדתית והתרבותית של עמי אירופה.

גם העמידה על מימוש האינטרסים הלאומיים אמורה להוות תפנית משמעותית בעמדות האירופיות הנוכחיות, בעיקר בכל הקשור לגישה כלפי רוסיה. שלוש המפלגות המייסדות של "פטריוטים למען אירופה" בעלות קשרים טובים עם הממשל הרוסי ומתנגדות למדיניות העימות עם רוסיה, שאימצו מוסדות האיחוד האירופי וממשלות מובילות בו. ביקורו של אורבן בסוף השבוע האחרון אצל ולדימיר פוטין במוסקבה עורר ביקורת חריפה ביותר באיחוד האירופי, למרות שאורבן הבהיר שהוא קיים את הביקור כרה"מ הונגריה ולא כנשיא התורן של האיחוד האירופי, והנסיעה – לדבריו, נועדה לקדם יוזמת שלום להפסקת המלחמה באוקראינה. לפני נסיעתו למוסקבה פגש אורבן את הנשיא וולודימיר זלנסקי בקייב, כחלק ממאמציו של אורבן לקדם יוזמת שלום משלו.

בשבוע שלאחר פרסום "המניפסט הפטריוטי" בוינה ועם תחילת כהונתה של הונגריה כנשיאה התורנית של האיחוד החלו בזו אחר זו מפלגות ימין ריבוני מרחבי אירופה להצטרף לתנועה החדשה: מפלגת "צ'גה" מפורטוגל, "VOX" הספרדית שעזבה את שורות סיעת "האירופאים השמרנים והרפורמיסטים" בראשה עומדת מפלגת "אחי איטליה" של ג'יורג'יה מלוני, "מפלגת החופש" ההולנדית של חירט וילדרס, "מפלגת העם" הדנית ו"האינטרס הפלמי" מבלגיה עזבו את שורות סיעת הימין הריבוני, "זהות ודמוקרטיה". יום לאחר סיבוב הבחירות השני לפרלמנט הצרפתי הודיעו גם מפלגת "האיחוד הלאומי" הצרפתית ו"ליגה" של מתאו סלביני על הצטרפותן ל"פטריוטים של אירופה" ובכך הוכרז על פירוקה של סיעת "זהות ודמוקרטיה". "פטריוטים למען אירופה", עם 84 צירים בפרלמנט האירופי, הפכה לסיעה השלישית בגודלה בפרלמנט, אחרי סיעת מפלגות העם והסיעה הסוציאליסטית, כשמאחוריהן סיעת "השמרנים והרפורמיסטים" וסיעת המפלגות הליברליות עם 76 צירים.

בראש הסיעה החדשה יעמוד ראש המפלגה הגדולה ביותר בשורותיה – ז'ורדן ברדלה, מנהיג "האיחוד הלאומי" הצרפתי, שמביא עמו 29 צירים. ברדלה נמנע מלהכריז על הצטרפות לסיעה החדשה כל עוד היה בקמפיין בחירות, כדי שלא להעניק ליריביו הפוליטיים תחמושת לפגוע בתדמיתה של מפלגתו. עם היוודע ניצחון השמאל בבחירות לפרלמנט הצרפתי, הוסרו המגבלות האלקטורליות למהלך האיחוד.

מפלגת השלטון הפולנית לשעבר, "חוק וצדק" סירבה להצטרף לסיעה החדשה והיא תישאר בשורות "השמרנים והרפורמיסטים". עבור האולטרה-שמרנים הפולנים הקרבה למוסקבה של רוב המפלגות החברות ב"פטריוטים למען אירופה" מהווה בעיה גדולה מאוד. למרות שהתקיימו מגעים בין ה"פטריוטים" למפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה" שסולקה משורות "זהות ודמוקרטיה" לפני הבחירות האחרונות לפרלמנט האירופי, לא נראה שהמפלגה ו-15 ציריה תצטרף לסיעה החדשה, אלא תנסה להקים סיעת ימין משלה.

עם זאת, עדיין מתנהלים מגעים לצירופן של מפלגות מסלובניה, סלובקיה ופולין לשורות "הפטריוטים". הקמת "הפטריוטים למען אירופה" מהווה מכה קשה לרה"מ איטליה, ג'יורג'יה מלוני, שקיוותה לאחד מאחורי הנהגתה את הימין החדש והימין הריבוני בפרלמנט האירופי. זו מהלומה שנייה שמלוני סופגת לאחר שנשיא צרפת, עמנואל מקרון, בלם את ניסיונותיהם של השמרנים האירופאיים להתקרב למלוני וסיעתה ולהציע לרה"מ איטליה תפקיד בכיר במוסדות האיחוד. מלוני, שקיוותה למינוי כזה, הכשילה את המגעים לצירופה של "פידס" ההונגרית לסיעת "השמרנים והרפורמיסטים", מאחר שאורבן מהווה סדין אדום בעיניהם של מנהיגי קואליציית המרכז באיחוד האירופי.

הקמת "פטריוטים למען אירופה" היא חדשה טובה מאוד לישראל – בשורותיה של הסיעה החדשה ניתן למצוא את ידידיה הטובים ביותר באיחוד האירופי. ישנן עדיין כמה מפלגות ימין ריבוני שישראל הרשמית לא נמצאת עימן בקשר אך פעילותו הנמרצת של שר התפוצות והמאבק באנטישמיות עמיחי שיקלי, להידוק הקשר עם מפלגות הימין הריבוני באירופה היא ללא ספק הליכה בכיוון הנכון. שיקלי הסיר את החרם הרשמי מעל "האיחוד הלאומי" הצרפתי ומארין לה פן, מעל מפלגת "VOX" הספרדית, נועד עם נציגי "השבדים הדמוקרטים" ומפלגות נוספות והשתתף בכנסים בבריסל, בבודפשט ובמדריד שהניחו את היסודות המעשיים והרעיוניים להקמת תנועת וסיעת "הפטריוטים".

אחד מבכירי "VOX" עדכן את שיקלי לפני ימים ספורים באופן אישי על ההתארגנות וכתב:

"מה שהניע אותנו לקחת את הצעד הזה הוא הצורך לבטא רוב רחב של כוחות שמרניים ופטריוטיים בתוך הפרלמנט האירופי, המייצג את המציאות לאחר הבחירות שהתקיימו ב-9 ביוני. המטרה שלנו תהיה לעבוד על הקבוצה הגדולה הזו, כך שרעיונות החירות, הריבונות של אומות והציביליזציה המערבית יתחזקו וייצגו את מיליוני האירופאים שדורשים מאיתנו אלטרנטיבה למדינות המגבילה והמעייפת של מפלגות העם והסוציאליסטים יחדיו. הקשר שלנו עם סיעת 'האירופאים השמרנים והרפורמיסטים' ועם 'אחי איטליה' הוא בלתי ניתן לערעור ושיתוף הפעולה יישמר."
הבכיר הספרדי התחייב לפעול במסגרת הסיעה החדשה לחיזוק התמיכה בישראל. גם בבלגיה נרשמה בשבוע האחרון התקדמות ביחסה של מפלגת "האינטרס הפלמי" כלפי ישראל והקהילה היהודית המקומית: המפלגה החליטה להציב את חבר הקהילה היהודית, דוד רוזנברג, ברשימתה לבחירות למועצת העיר אנטוורפן, בירת פלנדריה, שייערכו באוקטובר הקרוב. ראשי המפלגה התחייבו להתנגד לכל יוזמה לאסור ברית מילה, לכל חקיקה שתאפשר חרם כלשהו על ישראל, בכלל זה העברת נשק לישראל דרך נמל אנטוורפן, לתמוך בלחימת ישראל בחמאס ובחיזבאללה וכן להתנגד להקמתה של מדינה פלסטינית כל עוד החמאס שולט ברצועת עזה ולהימנע ממהלך הכרה שיתפרש כפרס לטרור הפלסטיני.

קרדיט: מידה

 

מאירלה

משתמש מקצוען
נשיא צרפת מקרון קיבל את התפטרות הממשלה הצרפתית בראשות גבריאל אטאל
 

mickey mouse

משתמש מקצוען
לפחות 90 בני אדם נהרגו בבנגלדש ביום ראשון כשההסלמה בעימותים בין המשטרה למפגינים נגד הממשלה מגיעה לשיאה. התסיסה הגיעה כאשר מנהיגי הסטודנטים הכריזו על קמפיין של אי ציות אזרחי בדרישה מראש הממשלה הסינה להתפטר.

בשל המחאות הנרחבות, הסינה התפטרה היום מתפקידה אחרי 15 שנים בשלטון – ולפי הדיווחים נמלטה במסוק צבאי
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
אריאל כהנא: דיווח מעניין של רויטרס: שגרירת ארה״ב באו״ם לינדה תומס גרינפילד תודיע היום על תמיכת ארצה בהוספת שני מושבים קבועים קבועות למדינות אפריקה במועצת הביטחון. בנוסף היא תציע להוסיף מושב מתחלף למדינות אי קטנות המוגדרות ״מתפתחות״. על מנת לאשר את השינוי נדרש רוב של 2/3 בעצרת האו״ם. הפעם האחרונה שבה השתנה מבנה המועצה הייתה ב- 1965.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קז

א הֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב יֹאמְרוּ גְּאוּלֵי יי אֲשֶׁר גְּאָלָם מִיַּד צָר:ג וּמֵאֲרָצוֹת קִבְּצָם מִמִּזְרָח וּמִמַּעֲרָב מִצָּפוֹן וּמִיָּם:ד תָּעוּ בַמִּדְבָּר בִּישִׁימוֹן דָּרֶךְ עִיר מוֹשָׁב לֹא מָצָאוּ:ה רְעֵבִים גַּם צְמֵאִים נַפְשָׁם בָּהֶם תִּתְעַטָּף:ו וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצוּקוֹתֵיהֶם יַצִּילֵם:ז וַיַּדְרִיכֵם בְּדֶרֶךְ יְשָׁרָה לָלֶכֶת אֶל עִיר מוֹשָׁב:ח יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:ט כִּי הִשְׂבִּיעַ נֶפֶשׁ שֹׁקֵקָה וְנֶפֶשׁ רְעֵבָה מִלֵּא טוֹב:י יֹשְׁבֵי חֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת אֲסִירֵי עֳנִי וּבַרְזֶל:יא כִּי הִמְרוּ אִמְרֵי אֵל וַעֲצַת עֶלְיוֹן נָאָצוּ:יב וַיַּכְנַע בֶּעָמָל לִבָּם כָּשְׁלוּ וְאֵין עֹזֵר:יג וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:יד יוֹצִיאֵם מֵחֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת וּמוֹסְרוֹתֵיהֶם יְנַתֵּק:טו יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:טז כִּי שִׁבַּר דַּלְתוֹת נְחֹשֶׁת וּבְרִיחֵי בַרְזֶל גִּדֵּעַ:יז אֱוִלִים מִדֶּרֶךְ פִּשְׁעָם וּמֵעֲוֹנֹתֵיהֶם יִתְעַנּוּ:יח כָּל אֹכֶל תְּתַעֵב נַפְשָׁם וַיַּגִּיעוּ עַד שַׁעֲרֵי מָוֶת:יט וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:כ יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיִרְפָּאֵם וִימַלֵּט מִשְּׁחִיתוֹתָם:כא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:כב וְיִזְבְּחוּ זִבְחֵי תוֹדָה וִיסַפְּרוּ מַעֲשָׂיו בְּרִנָּה:כג יוֹרְדֵי הַיָּם בָּאֳנִיּוֹת עֹשֵׂי מְלָאכָה בְּמַיִם רַבִּים:כד הֵמָּה רָאוּ מַעֲשֵׂי יי וְנִפְלְאוֹתָיו בִּמְצוּלָה:כה וַיֹּאמֶר וַיַּעֲמֵד רוּחַ סְעָרָה וַתְּרוֹמֵם גַּלָּיו:כו יַעֲלוּ שָׁמַיִם יֵרְדוּ תְהוֹמוֹת נַפְשָׁם בְּרָעָה תִתְמוֹגָג:כז יָחוֹגּוּ וְיָנוּעוּ כַּשִּׁכּוֹר וְכָל חָכְמָתָם תִּתְבַּלָּע:כח וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם וּמִמְּצוּקֹתֵיהֶם יוֹצִיאֵם:כט יָקֵם סְעָרָה לִדְמָמָה וַיֶּחֱשׁוּ גַּלֵּיהֶם:ל וַיִּשְׂמְחוּ כִי יִשְׁתֹּקוּ וַיַּנְחֵם אֶל מְחוֹז חֶפְצָם:לא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:לב וִירֹמְמוּהוּ בִּקְהַל עָם וּבְמוֹשַׁב זְקֵנִים יְהַלְלוּהוּ:לג יָשֵׂם נְהָרוֹת לְמִדְבָּר וּמֹצָאֵי מַיִם לְצִמָּאוֹן:לד אֶרֶץ פְּרִי לִמְלֵחָה מֵרָעַת יֹשְׁבֵי בָהּ:לה יָשֵׂם מִדְבָּר לַאֲגַם מַיִם וְאֶרֶץ צִיָּה לְמֹצָאֵי מָיִם:לו וַיּוֹשֶׁב שָׁם רְעֵבִים וַיְכוֹנְנוּ עִיר מוֹשָׁב:לז וַיִּזְרְעוּ שָׂדוֹת וַיִּטְּעוּ כְרָמִים וַיַּעֲשׂוּ פְּרִי תְבוּאָה:לח וַיְבָרֲכֵם וַיִּרְבּוּ מְאֹד וּבְהֶמְתָּם לֹא יַמְעִיט:לט וַיִּמְעֲטוּ וַיָּשֹׁחוּ מֵעֹצֶר רָעָה וְיָגוֹן:מ שֹׁפֵךְ בּוּז עַל נְדִיבִים וַיַּתְעֵם בְּתֹהוּ לֹא דָרֶךְ:מא וַיְשַׂגֵּב אֶבְיוֹן מֵעוֹנִי וַיָּשֶׂם כַּצֹּאן מִשְׁפָּחוֹת:מב יִרְאוּ יְשָׁרִים וְיִשְׂמָחוּ וְכָל עַוְלָה קָפְצָה פִּיהָ:מג מִי חָכָם וְיִשְׁמָר אֵלֶּה וְיִתְבּוֹנְנוּ חַסְדֵי יי:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה