כלכלי חדשות - מדור כלכלה

השקעות R הון

מנהל פורום השקעות
מנהל
מנוי פרימיום
בנק ישראל: יתרת הנכסים של תושבי ישראל בחו"ל עלתה ברביע הראשון של שנת 2024 בכ-19.4 מיליארדי דולרים (כ-2.8%) ועמדה בסוף מרץ על כ-720 מיליארדים. העלייה ביתרה נבעה בעיקר מעלייה במחירי ניירות הערך הזרים שמוחזקים על ידי תושבי ישראל ומהשקעות נטו של תושבי ישראל בחו"ל.
 

השקעות R הון

מנהל פורום השקעות
מנהל
מנוי פרימיום
הממשלה אישרה את ההצעה בהיקף של 70 מלש"ח, לתוכניות תעסוקה שונות לגברים חרדים, בדגש על עידוד ותמרוץ רכישת השכלה והכשרה איכותית ושילוב בתעסוקה בשכר גבוה.
 

טורונטיאני

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
יוצרי ai

אמש יום ג' אנבידיה עקפה את מיקרוסופט והפכה לחברה הציבורית הגדולה בעולם

יצרנית השבבים היא המרוויחה העיקרית מהתנופה בתחום הבינה המלאכותית הגנרטיבית: לאחר שבתחילת החודש הגיעה לשווי של 3 טריליון דולר - היא מגיעה הערב לשווי שוק של 3.3 טריליון דולר

להרחבה:
ירדה מאז למקום השלישי אחרי מייקרוסופט ואפל
 

השקעות R הון

מנהל פורום השקעות
מנהל
מנוי פרימיום
אתמול היה דיון בועדת הכספים על סלייס.
בתוצאות הישיבה נראה שמוסכם שרשות שוק ההון כשלה בפיקוח ומבקשים שיוסקו מסקנות לעתיד.
וסיכמו להיפגש שוב עוד 3 שבועות.
 

חניוק

משתמש מקצוען

לטובת חיסכון מקסימלי - ועדת הכספים אישרה פה אחד לקריאה שנייה ושלישית: הורים שהתחילו להפקיד לילדם כספים בבנק במסגרת "חיסכון לכל ילד" יוכלו לשנות ולהפקיד ביתרת התקופה את הכספים בקופת גמל

 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

חניוק

משתמש מקצוען
רשות המיסים פרסמה הערב תזכיר חוק לעיון הציבור שעניינו משיכה של כספי קרנות השתלמות לפני שמלאו 6 שנים לקרן במס מופחת של 15% בלבד במקום מס שולי (או 7.5% במקרה של פנסיונר). כל זאת על מנת לעזור לציבור ורק עד לסוף שנת המס 2024.
 

צופר הנעמתי

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
על רקע הדיבורים על עיסקה קרובה מדד ת"א 35 נגע אתמול בשיא כל הזמנים.
במקביל נפח המסחר אתמול היה הגבוה ביותר מתחילת המלחמה.
(השינוי הקיצוני תוך שבוע בין הירידה החדה עקב חשש ממלחמה בצפון לזינוק בעקבות השיחות, הביאו לרווח חד לסוחרי הלונג, והפסד גדול לשורטיסטים)
 

חניוק

משתמש מקצוען

ועדת הכספים אישרה לקריאה ראשונה: עצמאיים ששירתו במילואים במהלך המלחמה, יוכלו להפקיד כספים לקרנות ההשתלמות ולקופות גמל לקצבה בגין שנת 2023, גם במהלך 2024​


המשרתים יוכלו ליהנות מהטבות המס בגין ההפקדות, ולהטבה זו יהיו זכאים גם בנות או בני זוג עצמאיים של משרתי המילואים

ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני, אישרה לקריאה ראשונה את הצעת החוק של ח"כ אושר שקלים, לתיקון פקודת מס הכנסה, לעניין הפקדות משרת מילואים.

במסגרת הצעת החוק נקבע כי עצמאי ששירת במילואים תקופה כל שהיא, מפתיחת מלחמת חרבות ברזל ועד סוף שנת 2023, יוכל להפקיד כספים לקרן השתלמות לעצמאים ולקופת גמל לקצבה לעצמאי בשנת 2024, ולבקש כי כספים אלו יחשבו ויקנו לו הטבות מס, כאילו הפקידם בשנת 2023. פעולה זו יכולה להתבצע גם עבור בת או בן זוג עצמאי של משרת מילואים.
 

טורונטיאני

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
יוצרי ai
אפל עקפה את מייקרוסופט והגיעה לשווי שוק של יותר מ3.5 טריליון דולר
 

טורונטיאני

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
יוצרי ai
עפ"י דוח העושר של UBS שהתפרסם אתמול (רביעי), ישראל נמצאת במקום ה-18 בעולם במדד העושר העולמי, עם מעל 260 אלף דולר לאדם ב-2023.

על פי הדוח, המדינה עם העושר הנרחב ביותר בעולם היא שווייץ, עם 709 אלף דולר לאדם בממוצע. מייד אחריה לוקסמבורג, הונג קונג ואז ארה"ב. ישראל, כאמור, במקום ה-18, עם 260 אלף דולר בעושר לאדם, בין גרמניה לאוסטריה. בכך, ישראל היא המדינה עם העושר הנרחב ביותר במזרח התיכון, כאשר למקום השני מגיעה קטאר, מקום 20 בעולם, עם 199 אלף דולר בעושר לאדם.
בישראל עצמה ישנם 180 אלף איש מיליונרים בדולרים. כלומר, סך הנכסים פחות סך ההתחייבויות שלהם עומד על מעל מיליון דולר. בנוסף, למעל 2.5 מיליון איש יש עושר בין 100 אלף דולר למיליון דולר.
 

השקעות R הון

מנהל פורום השקעות
מנהל
מנוי פרימיום

מדד תל אביב 35 רושם שיא היסטורי​

מדד תל אביב 35 שבר את השיא הקודם אותו הוא רשם ב13/1/22 עם 2,071.1 נקודות.
במסחר היום (לאחר מעל שנתיים וחצי של דשדוש) השיא נשבר ועומד על 2,071.76 נקודות.
משום מה לעת עתה לא סקרו את זה בחדשות הכלכליות
 

ה. שלמה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום

חתנו של טראמפ משקיע כ-900 מיליון שקל בחברת הפניקס​

בעלות השליטה בחברת הפניקס אחזקות מוכרות 21.5% ממניות החברה, מתוכן עד כ-10% לאפיניטי פרטנרס של ג'ארד קושנר; גם דלק של תשובה חוזרת להפניקס ותרכוש כ-5%

הכתבה המלאה:
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
סלינה מזהירה את המשקיעים: חשש לחדלות פירעון ולמחיקה מנאסד"ק רשת מתחמי האירוח דיווחה כי היא עשויה להיכנס לחדלות פירעון בעקבות קשיי נזילות משמעותיים. בנוסף, מניית החברה נפלה מתחת למחיר המינימום הנדרש על ידי הבורסה האמריקנית, מה שמעמיד בסכנה את המשך המסחר שלה בנאסד"ק
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
ברקע הפסקת הטיסות לישראל, ריינאייר הנסחרת בבורסת לונדון דווחה על ירידה של 46% ברווח הנקי, שהסתכם ב-360 מיליון אירו לעומת 663 ברבעון המקביל אשתקד. הצפי לתוצאות חלשות גם בקיץ (עינב קרנר)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קה

א הוֹדוּ לַיי קִרְאוּ בִּשְׁמוֹ הוֹדִיעוּ בָעַמִּים עֲלִילוֹתָיו:ב שִׁירוּ לוֹ זַמְּרוּ לוֹ שִׂיחוּ בְּכָל נִפְלְאוֹתָיו:ג הִתְהַלְלוּ בְּשֵׁם קָדְשׁוֹ יִשְׂמַח לֵב מְבַקְשֵׁי יי:ד דִּרְשׁוּ יי וְעֻזּוֹ בַּקְּשׁוּ פָנָיו תָּמִיד:ה זִכְרוּ נִפְלְאוֹתָיו אֲשֶׁר עָשָׂה מֹפְתָיו וּמִשְׁפְּטֵי פִיו:ו זֶרַע אַבְרָהָם עַבְדּוֹ בְּנֵי יַעֲקֹב בְּחִירָיו:ז הוּא יי אֱלֹהֵינוּ בְּכָל הָאָרֶץ מִשְׁפָּטָיו:ח זָכַר לְעוֹלָם בְּרִיתוֹ דָּבָר צִוָּה לְאֶלֶף דּוֹר:ט אֲשֶׁר כָּרַת אֶת אַבְרָהָם וּשְׁבוּעָתוֹ לְיִשְׂחָק:י וַיַּעֲמִידֶהָ לְיַעֲקֹב לְחֹק לְיִשְׂרָאֵל בְּרִית עוֹלָם:יא לֵאמֹר לְךָ אֶתֵּן אֶת אֶרֶץ כְּנָעַן חֶבֶל נַחֲלַתְכֶם:יב בִּהְיוֹתָם מְתֵי מִסְפָּר כִּמְעַט וְגָרִים בָּהּ:יג וַיִּתְהַלְּכוּ מִגּוֹי אֶל גּוֹי מִמַּמְלָכָה אֶל עַם אַחֵר:יד לֹא הִנִּיחַ אָדָם לְעָשְׁקָם וַיּוֹכַח עֲלֵיהֶם מְלָכִים:טו אַל תִּגְּעוּ בִמְשִׁיחָי וְלִנְבִיאַי אַל תָּרֵעוּ:טז וַיִּקְרָא רָעָב עַל הָאָרֶץ כָּל מַטֵּה לֶחֶם שָׁבָר:יז שָׁלַח לִפְנֵיהֶם אִישׁ לְעֶבֶד נִמְכַּר יוֹסֵף:יח עִנּוּ בַכֶּבֶל (רגליו) רַגְלוֹ בַּרְזֶל בָּאָה נַפְשׁוֹ:יט עַד עֵת בֹּא דְבָרוֹ אִמְרַת יי צְרָפָתְהוּ:כ שָׁלַח מֶלֶךְ וַיַּתִּירֵהוּ מֹשֵׁל עַמִּים וַיְפַתְּחֵהוּ:כא שָׂמוֹ אָדוֹן לְבֵיתוֹ וּמֹשֵׁל בְּכָל קִנְיָנוֹ:כב לֶאְסֹר שָׂרָיו בְּנַפְשׁוֹ וּזְקֵנָיו יְחַכֵּם:כג וַיָּבֹא יִשְׂרָאֵל מִצְרָיִם וְיַעֲקֹב גָּר בְּאֶרֶץ חָם:כד וַיֶּפֶר אֶת עַמּוֹ מְאֹד וַיַּעֲצִמֵהוּ מִצָּרָיו:כה הָפַךְ לִבָּם לִשְׂנֹא עַמּוֹ לְהִתְנַכֵּל בַּעֲבָדָיו:כו שָׁלַח מֹשֶׁה עַבְדּוֹ אַהֲרֹן אֲשֶׁר בָּחַר בּוֹ:כז שָׂמוּ בָם דִּבְרֵי אֹתוֹתָיו וּמֹפְתִים בְּאֶרֶץ חָם:כח שָׁלַח חֹשֶׁךְ וַיַּחְשִׁךְ וְלֹא מָרוּ אֶת (דבריו) דְּבָרוֹ:כט הָפַךְ אֶת מֵימֵיהֶם לְדָם וַיָּמֶת אֶת דְּגָתָם:ל שָׁרַץ אַרְצָם צְפַרְדְּעִים בְּחַדְרֵי מַלְכֵיהֶם:לא אָמַר וַיָּבֹא עָרֹב כִּנִּים בְּכָל גְּבוּלָם:לב נָתַן גִּשְׁמֵיהֶם בָּרָד אֵשׁ לֶהָבוֹת בְּאַרְצָם:לג וַיַּךְ גַּפְנָם וּתְאֵנָתָם וַיְשַׁבֵּר עֵץ גְּבוּלָם:לד אָמַר וַיָּבֹא אַרְבֶּה וְיֶלֶק וְאֵין מִסְפָּר:לה וַיֹּאכַל כָּל עֵשֶׂב בְּאַרְצָם וַיֹּאכַל פְּרִי אַדְמָתָם:לו וַיַּךְ כָּל בְּכוֹר בְּאַרְצָם רֵאשִׁית לְכָל אוֹנָם:לז וַיּוֹצִיאֵם בְּכֶסֶף וְזָהָב וְאֵין בִּשְׁבָטָיו כּוֹשֵׁל:לח שָׂמַח מִצְרַיִם בְּצֵאתָם כִּי נָפַל פַּחְדָּם עֲלֵיהֶם:לט פָּרַשׂ עָנָן לְמָסָךְ וְאֵשׁ לְהָאִיר לָיְלָה:מ שָׁאַל וַיָּבֵא שְׂלָו וְלֶחֶם שָׁמַיִם יַשְׂבִּיעֵם:מא פָּתַח צוּר וַיָּזוּבוּ מָיִם הָלְכוּ בַּצִּיּוֹת נָהָר:מב כִּי זָכַר אֶת דְּבַר קָדְשׁוֹ אֶת אַבְרָהָם עַבְדּוֹ:מג וַיּוֹצִא עַמּוֹ בְשָׂשׂוֹן בְּרִנָּה אֶת בְּחִירָיו:מד וַיִּתֵּן לָהֶם אַרְצוֹת גּוֹיִם וַעֲמַל לְאֻמִּים יִירָשׁוּ:מה בַּעֲבוּר יִשְׁמְרוּ חֻקָּיו וְתוֹרֹתָיו יִנְצֹרוּ הַלְלוּיָהּ:
נקרא  1  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה