...ומאוד מפריע לי! - ולכם???!

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
נכתב ע"י קקטוס;2354227:
הדיון עקר לחלוטין כל עוד הוא לא מתייחס למקורות של האסתתיקה שאנחנו מתייחסים אליה.
הנאצים והאנטישמים האירופאים הגדירו את האיש המושלם בעיניהם כתכול עינים, זהוב שיער וכו'
כמובן שה'רע' מבחינתם מצוייר בדיוק להפוך, כמו מי? כמו היהודי השנוא.
כשאנחנו מודדים מראה או יופי בהשוואה לסטנדרט האירופי, אנחנו באמת מוכיחים שהתעמולה האנטישמית ניצחה, הם גרמו לנו להיגעל מהמראה של עצמנו, גרמו לנו להסתכל על היופי השטחי והחלול של הארים ה'חתיכים', ולחוש נחיתות על התכונות המולדות שלנו.
אני חושב שהתשובה הכי טובה לנאצים, זה לצייר את היהודים כפי שהם נראים, ולומר להם, תראו, לא הצלחתם להכניס אותנו לתבנית החשיבה האירופית הדפוקה שלכם. אנחנו יהודים גאים, וככה אנחנו יפים מבפנים, ולא מעניין את קצה הזרת מה אתם חושבים על המראה שלנו.

וגם מי אמר שהם צודקים?
עד כדי כך חילחלה בנו שנאתם כלפינו?


בגמרא מביאה שהיהודים יפים כאשתרואי( אני מקווה שאייתתי נכון ) זה צבע עור כהה.
משמע מכך שדווקא הבהירים בבעיה... והנאצים ימ"ש אמרו את תורתם דווקא מנחיתות.

כל השמים הם במבנה פנים מסוים וצבע כהה יותר.
ובעיני יפים יותר מאיזה רומני עם אף מתרומם ..

ואני מסכימה בהחלט שצריך לצייר יהודי ואדם מכובד .
קריקטורה זה כבר נושא אחר , היא תבוא תמיד ללעוג ולהקצין.
והשאלה מה באמת מקומה ואצל מי?
 

רון סגלוביץ

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
נכתב ע"י פְרוּט;2354821:
יש לי שאלה -
למה איורים של דמויות יהודיות בנות-זמננו אנחנו מציירים בד"כ יפה יותר מדמויות העיירה?
האם הם באמת נראו פחות טוב?
תרשו לי לפקפק בזה, במיוחד כשאני מסתכלת על הדמויות האצילות והמטופחות בתמונות המשפחתיות הישנות מלפני השואה.
או אולי בכל זאת הושפענו מכל מיני תפיסות?

כשאני רוצה לפרסם חנות אופניים, אני לוקח דוגמן ספורטאי וחסון.
כשאני רוצה למכור קפה, אני אקח דוגמן סבאי ואלגנטי שמתרווח בכורסה בסלון עם ריהוט כבד ויפה.
..וכשאני רוצה למכור את הרעיון הזה של השטייטעל, אז אני לוקח את הדוגמן של השטייטעל!

אז פשוט, בזמנו, אף אחד לא סיפר לו שהוא צריך להיראות יפה וייצוגי כדי להציל דור שלם של ילדים, אז הוא בא ככה, כמו שהוא.

(סליחה. לא הצלחתי להיתאפק.)
 

רון סגלוביץ

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
נכתב ע"י בפוטנציאל;2354834:
כל השמים הם במבנה פנים מסוים וצבע כהה יותר.
ובעיני יפים יותר מאיזה רומני עם אף מתרומם ..

הלו, עד כאן. לא להכניס רומנים.
 

ליבליב

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
נכתב ע"י רון סגלוביץ;2354845:
כשאני רוצה לפרסם חנות אופניים, אני לוקח דוגמן ספורטאי וחסון.
כשאני רוצה למכור קפה, אני אקח דוגמן סבאי ואלגנטי שמתרווח בכורסה בסלון עם ריהוט כבד ויפה.
..וכשאני רוצה למכור את הרעיון הזה של השטייטעל, אז אני לוקח את הדוגמן של השטייטעל!

אז פשוט, בזמנו, אף אחד לא סיפר לו שהוא צריך להיראות יפה וייצוגי כדי להציל דור שלם של ילדים, אז הוא בא ככה, כמו שהוא.

(סליחה. לא הצלחתי להיתאפק.)

מהדוגמן של השטייטעל לא יוצרים עובדי ה'.
מהדוגמן של השטייטעל יוצרים השגה חיצונית וממששש לא מספיק אמיתית או פנימית.
לא משהו שמחזיק מעמד אם רואים דברים אחרים מבחוץ.. ודי לחכימא ברמיזא.

אל תחנכו ותגדלו ילדים על בסיס חיצוניות בבקשה ממכם.
זה אולי קל יותר אבל לא זה לא מחזיק משקל של גרגיר אורז מהחיצוניות שיש לעולם "להציע".

(עריכה: ואני אומרת את זה בתור בן אדם שיופי ואסתטיקה זה כן דברים שחשובים לי בחיים. רק שאני קצת מודעת למה יש יותר ערך אמיתי בבניה שלי בתור בן אדם)

ואבימי.
אני לא מבינה למה מחקת את מה שכתבת. (?)
התחרטת? חוזר בך?
די חבל.
אפשר היה לעשות לזה עריכה יותר עדינה ולא למחוק את הכל :eek:..

ועוד הבהרה. הדברים שלי לא מופנים נגד אף אחד ובפרט לא נגד הרב הגאון נחל נובע מקור חוכמה רון סגלוביץ שליט"א שיש לי הרבה הכרת הטוב אליו ואל טוב ליבו. השימוש במילה "דוגמן" פשוט הדליקה לי איזה עצב אז גם אני לא יכולתי להתאפק ):eek:
 

דגאיש

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
אשריכם ישראל

נכתב ע"י super tiger;2353877:
חוק גודווין
חוק גודווין (ידוע גם כחוק גודווין להקבלות נאציות) הוא חוק הומוריסטי בתרבות האינטרנט, הקובע כי:

Cquote2.svg
ככל שדיון מקוון מתארך, ההסתברות שתתקיים הקבלה הקשורה לנאצים או להיטלר מתקרבת לאחת (ודאות מוחלטת)
Cquote3.svg
– מייק גודווין ב־1990
שכלול של החוק,[1] שהתקבל כמסורת בקבוצות דיון, בפורומים ובאתרים אחרים המאפשרים דיון או פורום מקוון, קובע כי בכל פעם שהקבלה כזו מתרחשת, הדיון מסתיים, וכל מי שהזכיר את הנאצים הפסיד אוטומטית בדיון שהתרחש. כפי שניתן להבין מניסוחו במקור, החוק אינו פוסל הקבלות ואזכורים לנאציזם, ורק קובע את ההסתברות להתרחשותם.

בנוסף קיימות גם תוספות הקובעות שכל שימוש מכוון בחוק גודווין למטרת סיום הדיון אינו תקף.

חזק !!:)

מעניין למה פה זה לא עבד?
אשמח לשמוע יותר פרטים על חוק גודווין.

אני מודה לכל הניקים שהגיבו והביעו את דעתם בעניין
ובעיקר לאבימי! היקר, שבזכותו התפתח הנושא והגענו לאן שהגענו, תודה!:)


כיף כשכל אחד יכול להביע את דעתו, בלי קריאות גנאי, ועוד.

אגלה לכם סוד!: טעיתי!
הייתי קודם צריך להביא את כל גדולי ישראל של הדורות האחרונים וגם החז"לים שמדברים מעניין זה ורק לאחר מכן להביא בפניכם את דוגמת הנאצים ימ"ש
ואולי אז הייתם רואים את התמונה בצורה ברורה יותר, ומבין אותי אחרת,

אגב! אני גם נהנה מכל הציורים המצחיקים, והמשמחים (כן אני גם בשר ודם).
______________________​

שמעתי לאחרונה שכמה מחנכים אומרו על איזה ספר שהוא מאוד לא חינוכי, והם הסבירו באריכות איך הילד מפנים את הדברים ללב ואיך הוא מקבל אותם, ומה שיצא מדבריהם שזה ספר מאוד לא חינוכי. - אני זוכר בילדותי כששמעתי שהספר הנ"ל יצא לאור, מאוד התלהבתי, ואבי קנה לי אותו, מאוד אהבתי לקרוא בו, קראתי כמה פעמים את הספר מתחילה ועד סופה, והרגשתי שאני מתחבר לספר ולדמויות (המצחיקים והחווייתיים לעין) שהסופר תיאר בספרו, לאט לאט נמשכתי והתחלתי להתנהג ולדבר אף כמוהם - הדמויות.
ואהבתי את הגויים שבספר יותר מהיהודים, כי היהודים הוא תיאר באופן מסכן, והגויים ...

היום כשאני קורא את דברי המחנכים, אני לא יכול להתעלם מהדבר, שבדיוק כאלה מחשבות... עברו לי אז במוח (הגם שמכל ילד זה משתנה במקצת).

אני כשומר תורה ומצוות שמקפיד בהלכה קלה כחמורה
פוגש לפעמים חברים מהילדות שרח"ל כבר אינם שומרי תורה ומצוות: עמדתי על קנקניהם וביררתי איך הגיעו ונפלו כל כך רחוק?
ובקיצור מה שהם טענו: לא מצאנו אור ביהדות. והתפלאתי, כי ידוע שהיהדות מלאה באור ושמחה "חגים וזמנים לששון" בשבתות חגים ושמחות שאין לגוים בכלל?
ובכלל, תכלית כל המצוות היא שעל ידם יגיע האדם לשמחה שלימה כמו שמבואר 'בחובת הלבבות' 'ותלמוד ירושלמי' ועוד.... (ולא כשמחה של גויים שזה רק חיצוני.

אלא מאי, הוריהם או המורים בחדר (ובישיבות) לא השכילו להכניס את היהדות עם אור ושמחה רק בעצבות וכיעור (בטענה הידוע שהגשמיות אינה קשורה לרוחניות, מה עם והיה אם שמוע?). - וחיפשו מקום אחר עם ערך וחשיבות, ודמיינו שמצאו.

רובכם לא הבינו אותי, כלל!
הייתי ממליץ שתקראו את הפוסט פעמיים כדי שתבינו.


- 1 יש את היופי (במרכאות כפולות) של הגויים שאני לא רוצה לדבר על זה בכלל
ויש את היופי של היהדות איך שאבימי הגדיר 'יש יופי, ויש יפה',
היופי של היהדות לא קשורה ליופי של העולם ולא אמורה למשוך את העין (אם מקנאה שנאה תאוות וכו'.)
אלא להשפיע על פנימיות הלב, עם דברים שלאו דווקא מושכים את העין אלא בעיקר מפנים מסרים לתת מודע.

כמה דוגמאות:
1. נקיות – בגדים נקיים, ועוד... - כמו שמובא בגמרא

2. מסודר – ולא כדוגמת הגויים שהכל לפי האופנה, שמשתנה כל הזמן.

3. שהפרצוף וכל הגוף יהיה נעים לעין וללב, ולא מכוער!– לא כדוגמת הגויים שמכניסים תאוותם לתוך הציורים.

אלא כשהילד יגדל, שהוא ירצה מעצמו להידמות לדמויות הללו, ולא יחפש להידמות ל"ע לגויים...
לא שאנחנו מתחרים בגויים מי יותר יפה, ח"ו, אלא אנחנו רוצים להכניס לראש הילד "אנחנו לא מסכנים" כן היהדות זה כיף 'ומתוך שלא לשמה, בא לשמה' אדם הוא אדם, ולהגיד לאדם להעריך את היהדות כשמציירים אותה מכוערת, זה טיפשות אחת גדולה, והנה התוצאות: הדור שלנו.

- חרדי שנהיה חילוני וחזר בתשובה אמר לי פעם: אם הייתי יודע ששבת יכול להיות כל כך כיף, אף פעם לא הייתי עוזב! - אביו לא השכיל להכניס לו את שמחת השבת, בילדות.

- ההגדרה של לצייר את היהדות בחן ובחסד מאוד דקה ומאט מאוד מבדילים בין היופי של העולם ליופי של היהדות, ואני מבין את כולם כי כמעט ולא מבליטים היום את היופי של היהדות אלא או מלבישים את היופי של הגויים - שבלל מגעיל! על היהדות! או שמציירים אותם מכוערים, ושתיים שגו וטעו בגדול.

- הנצחון על הנאצים זה כשאנחנו וצאצאינו שומרי תורה ומצוות ואוהבים את היהדות, ולא שאנחנו מכוערים! – (עוד לא ראיתי מימיי יהודי אחד שדומה להגדרות של הנאצים)

- מאובי תחכמני - לומדים מהאויבים הנאצים: שעם ציור אפשר להכניס אור ליהדות, או כיעור רח"ל. – ולא בגלל שהנאצים עשו כך, לנו אסור גם כך.

אני ממליץ לקרוא את הנ"ל כמה פעמים ואולי יבינו את עומק והדקות שבדבר!



כל טוב - אין עליכם חזקו ואמצו
- דגאיש

נ.ב. תאוריה: קצת רגיש, לא לקחת ללב: כולם מרגישים ויודעים שזה עוולה, רק החלק שכבר אוחזים כך הסכימו, ואלא שמרגישים מצפון, מצדיקים את התופעה בכדי להרגיע את מצפונם - (אחד מהניקים שלח לי, התלבטתי עם להזכיר את דבריו, מאחר וראיתי ששוכן שלום ושלווה ואין מריבות, שחררתי.)
 

חני H

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
נכתב ע"י דגאיש;2355221:
נ.ב. תאוריה: קצת רגיש, לא לקחת ללב: כולם מרגישים ויודעים שזה עוולה, רק החלק שכבר אוחזים כך הסכימו, ואלא שמרגישים מצפון, מצדיקים את התופעה בכדי להרגיע את מצפונם - (אחד מהניקים שלח לי, התלבטתי עם להזכיר את דבריו, מאחר וראיתי ששוכן שלום ושלווה ואין מריבות, שחררתי.)

דווקא הסכמתי עם מה שכתבת עד לשורות האלו, אז הייתי חייבת, סלחו לי...:cool:
https://www.google.co.il/url?sa=t&r...%D7%9D&usg=AFQjCNExxEXT7XF4K1wqNvwxgzMn8BXC3w
 

רון סגלוביץ

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
נכתב ע"י ליבליב;2354958:
מהדוגמן של השטייטעל לא יוצרים עובדי ה'.
מהדוגמן של השטייטעל יוצרים השגה חיצונית וממששש לא מספיק אמיתית או פנימית.
לא משהו שמחזיק מעמד אם רואים דברים אחרים מבחוץ.. ודי לחכימא ברמיזא.

אל תחנכו ותגדלו ילדים על בסיס חיצוניות בבקשה ממכם.
זה אולי קל יותר אבל לא זה לא מחזיק משקל של גרגיר אורז מהחיצוניות שיש לעולם "להציע".
):eek:

המילה דוגמן, הכוונה זה שבא להדגים דבר או עניין מסויים שאותו אני רוצה להבליט.
לאו דוקא ה-"דוגמן" הסטראוטיפי. והיא הנותנת!

כלומר, המוח שלנו פועל בצורה של סטראוטיפים, של תבניות. אין לו כוח לבודד כל דבר לגופו עם המשמעות שלו, או שיותר נכון לומר, שיותר יעיל לו לעשות קטגוריות ולמיין דברים;
מעט קופסאות גדולות, שמכילות יותר קופסאות ביינוניות, שמכילות הרבה קופסאות קטנות.
וכך אנחנו מסתכלים על העולם, הסטראוטיפים הם סימניות של המוח לאיזה קטגוריה הדבר שייך.
לכן קורה שאני שומע את המילה "דוגמן", ומיד אני חושב על דוגמן יפיוף מפרסומת של אפולו.
וזה בסדר, רק צריך גם לראות את ההקשר.

עכשיו בנושא דנן, כשמישהו בוחר להעביר את המסר שלו - בשטייטעל, והדוגמן-אה.. הדמות שהוא בוחר היא מן יהודי פשוט ומסכן, עם עיניים תכולות וגדולות, ותמיד הוא זה שקורים לו דברים, ייתכן שחוץ מלהציל את הדור, הוא חושב גם על המסר של הסיפור, ואיך הקורא - במקרה זה זה ילד - יזדהה הכי טוב עם הדמות.
וילד, כל ילד, בחוויה שלו את העולם, הוא קצת כזה, זה שקורים לו דברים, הוא סביל, הוא חווה את העולם לא מתוך שליטה והנהגה של החיים שלו.
אלא מתוך - זה שמנסה להבין מה קרה פה עכשיו, ואיך נכון להסתכל על זה.
אם כך, נכון מאוד לבחור דמות כזו, כי היא משרתת את המטרה של ליצור הזדהות אצל הילד עם הדמות, ומתוך כך, היא יתחבר לסיפור ויקלוט את המסר.

אני לא אומר שצריך להתעלם מהדגל הזה של לאהיב את היהדות על הילד,
אני רק אומר שלפעמים להחזיק שני דגלים זה קשה.

וכאן אני פונה לרב דגאיש,
אתה יודע, הרב יעקבסון באחת מהרצאותיו מספר, שפעם אחת הוא הגיע לאיזה קיבוץ,
ובאופן לא מפתיע לא הגיעו הרבה אנשים, למעשה הגיע אחד, אז קצת לא נעים, ומחכים וכזה, ואז הרב יעקבסון שואל את אותו האיש, נו מה אתה אומר, לא נראה שיגיע עוד מישהו, אבל מאחר ואני כבר פה, אתה רוצה שאתחיל בהרצאה או שאלך ?
אמר הקיבוצניק:" מה אני אגיד לך, אני לא מבין באנשים, אני מבין בפרות. תעשה מה שנראה לך, תתחיל."
טוב, אז הרב נשא את דבריו, כשעה ארוכה, עם כל הסיפורים, עם כל המיץ, עם העקיצות והתובנות וכו'.
לבסוף כשהוא סיים, הוא שואל את הקיבוצניק.."נו ? מה אתה אומר ? איך הייתה ההרצאה ?"
אומר לו הקיבוצניק: "מה אני אגיד לך, אני לא מבין באנשים, אני מבין בפרות. אבל אם אני אגיע יום אחד לרפת, ואף פרה לא הגיע חוץ מאחת...אז מה, עכשיו אני אתן לה את האוכל של כווווווולן ?! "

אני רוצה לומר, בכל אופן אני ככה הרגשתי בפעם הראשונה שקראתי את דבריך,
לפול על אספסוף מאיירים תפרנים תוך כדי עבודה, (מחילה מכולם, סתם מתאר קצת בהקצנה את תחושותיי) ולהגיש להם את דגל הצלת הדור הבא, עם תזמורת רקע דרמתית ותפאורה של נאצים ? בחיאת דגאיש! *צ'פחה חברית*

אני חושב שבגלל זה הגיעו תגובות כאלה.

ואף על פי כן כאמור, התעשתתי, ואני מסכים איתך. רק אני לא בטוח שהגעת למשרד הנכון.
 

דגאיש

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי

פרוט

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י רון סגלוביץ;2355271:
המילה דוגמן, הכוונה זה שבא להדגים דבר או עניין מסויים שאותו אני רוצה להבליט.
לאו דוקא ה-"דוגמן" הסטראוטיפי. והיא הנותנת!

מה שאתה רואה כ"דוגמן של העיירה", זה בעצם סטראוטיפ. השאלה מי יצר את אותו סטראוטיפ, מה היו מטרותיו, והאם אנחנו רוצים להמשיך ולשמר אותו.
 

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
נכתב ע"י רון סגלוביץ;2355667:
אני רומני.
חצי. שליש או רביע.

אבל לא סיכמנו שיהודים הם יפים?:)

וזה שאלה שמנקרת לי מאז היותי קטנה ונתוודעתי לשואה.
איך יתכן וחלק מהיהודים דומים לעם האירופאי וחלק נראים כיהודים ,כהים וכו .
והרי הם נולדו וגרו באותו מקום.


אבל זו שאלה שרק קפצה טרמפ לאשכול:cool:
 

רון סגלוביץ

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
אבל אם כבר נגענו בנקודה, הייתי רוצה לשתף משהו...
לפני כמה חודשים העלתי לכאן ציור, זה היה דמות של משהו שנראה כמו איזה פריק הודי, כשלמעשה זה היה יהודי חילוני, בהודו, יושב ועושה מדיטציה, ופוזל הצידה.
הסברתי שזה לארגון קירוב, וזה על אחד שמטייל בהודו, עם חבר נוסף, יהודי שהתחיל להתקרב, שיושב לידו וקורא באיזה ספר קודש, וההוא שעושה מדיטציה, למעשה פוזל על החבר עם הספר קודש, כי תכלס זה יותר מעניין. קורה שם משהו.
כל ההסברים לא הועילו וקיבלתי מטח של היערות בפורום הפתוח ובפרטי.
זה היה אחד הציורים הראשונים שהעלתי לפורום.

לפני כמה חודשים, מישהו אחר העלה עבודה שהוא עשה, זה היה ציור של חדר של ילדה.
החדר היה מעוצב טיפ טופ לפי המילה האחרונה בכל מגזיני האופנה וכו' וכו'
ורוד כולו, עם כונניות ויקטוריאניות תואמות לכורסה שתואמת לגב המיטה שתואם לשטיח וכו' וכו' פשוט אופנת הגויים במיטבה - אלא מאי, עכשיו איך נעשה שזה יהיה גם יהודי ? איך נגייר את זה ? שום בעיה! נוסיף את הקערה של הנעגעל וואסער, ומזוזה בפתח והופ! זה יהודי!

( מזכיר לי את המעשה על היהודי שגר מול כנסייה, והכומר כל הזמן ניסה לפתות אותו בכל מיני עבודות מכניסות - שיתנצר. יום אחד היהודי שואל אותו, טוב מה זה להיות נוצרי? מה אני צריך לעשות?
שום דבר. אומר הכומר. אני רק לוקח אותך לנהר, אתה טובל, אני אומר לך שלוש פעמים:"אתה נוצרי. אתה נוצרי. אתה נוצרי." וזהו זה.
טוב. אמר היהודי. אני צריך את הפרנסה, אני מסכים.
טוב, הלכו לנהר..שלוש פעמים...אתה נוצרי. אתה נוצרי. אתה נוצרי. הגיעו לכנסיה, הכומר מראה לו את החדר החדש בכנסיה ואומר לו: "רק דבר אחד, תבטיח לי, יש לנו חג אחד בשנה שאנחנו לא אוכלים בו בשר, תעשה טובה תשמור לא לאכול ביום הזה בשר."
אין בעיה. אומר היהודי.
באותו חג הכומר מסתובב בכנסיה ומריח ריח של "על האש".
מחפש עד שמגיע לחדר של היהודי, פותח את הדלת ומזדעזע לראות את היהודי יושב בחדר עם מנגל וכמה קבבים ו... לא עלינו ...מנפנף!
מה אתה עושה?! צווח עליו הכומר.
"אל דאגה!" מרגיע אותו מיד היהודי... "לקחתי אחד אחד מהקבבים האלה ואמרתי לכל אחד שלוש פעמים ברור: אתה מלפפון! אתה מלפפון! אתה מלפפון! " )

הקטע הוא - שאף אחד לא אמר מילה.
וזה הדהים אותי.
הרי הציור של ההוא שעושה מדיטציה, מה המסר שם ? מה המגמה ? לאן זה פונה ? נכון - זה רחוק, אבל לאן מועדות פניו ? ליהדות. להתקרבות. אפילו ממקומות רחוקים.
ולאומתו - הציור של החדר המגוייר - מה המסר שם ? לאן שם המגמה ?
זה חדר של ילדה יהודיה ? מה זה מלמד אותה ?

חז"ל משווים את רחב הזונה, למרגלים. ואומרים - זו באה משיא הטומאה וזכתה למה שזכתה. ואילו אלו המרגלים באו משיא הקדושה - ו"זכו למה שזכו".
אלא שההבדל בניהם הייתה המגמה שלהם. הרצון והשאיפה הפנימית. לאן פוזלים.
 

מרים ליף

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
נכתב ע"י רון סגלוביץ;2355728:
אבל אם כבר נגענו בנקודה, הייתי רוצה לשתף משהו...
לפני כמה חודשים העלתי לכאן ציור, זה היה דמות של משהו שנראה כמו איזה פריק הודי, כשלמעשה זה היה יהודי חילוני, בהודו, יושב ועושה מדיטציה, ופוזל הצידה.
הסברתי שזה לארגון קירוב, וזה על אחד שמטייל בהודו, עם חבר נוסף, יהודי שהתחיל להתקרב, שיושב לידו וקורא באיזה ספר קודש, וההוא שעושה מדיטציה, למעשה פוזל על החבר עם הספר קודש, כי תכלס זה יותר מעניין. קורה שם משהו.
כל ההסברים לא הועילו וקיבלתי מטח של היערות בפורום הפתוח ובפרטי.
זה היה אחד הציורים הראשונים שהעלתי לפורום.

לפני כמה חודשים, מישהו אחר העלה עבודה שהוא עשה, זה היה ציור של חדר של ילדה.
החדר היה מעוצב טיפ טופ לפי המילה האחרונה בכל מגזיני האופנה וכו' וכו'
ורוד כולו, עם כונניות ויקטוריאניות תואמות לכורסה שתואמת לגב המיטה שתואם לשטיח וכו' וכו' פשוט אופנת הגויים במיטבה - אלא מאי, עכשיו איך נעשה שזה יהיה גם יהודי ? איך נגייר את זה ? שום בעיה! נוסיף את הקערה של הנעגעל וואסער, ומזוזה בפתח והופ! זה יהודי!

( מזכיר לי את המעשה על היהודי שגר מול כנסייה, והכומר כל הזמן ניסה לפתות אותו בכל מיני עבודות מכניסות - שיתנצר. יום אחד היהודי שואל אותו, טוב מה זה להיות נוצרי? מה אני צריך לעשות?
שום דבר. אומר הכומר. אני רק לוקח אותך לנהר, אתה טובל, אני אומר לך שלוש פעמים:"אתה נוצרי. אתה נוצרי. אתה נוצרי." וזהו זה.
טוב. אמר היהודי. אני צריך את הפרנסה, אני מסכים.
טוב, הלכו לנהר..שלוש פעמים...אתה נוצרי. אתה נוצרי. אתה נוצרי. הגיעו לכנסיה, הכומר מראה לו את החדר החדש בכנסיה ואומר לו: "רק דבר אחד, תבטיח לי, יש לנו חג אחד בשנה שאנחנו לא אוכלים בו בשר, תעשה טובה תשמור לא לאכול ביום הזה בשר."
אין בעיה. אומר היהודי.
באותו חג הכומר מסתובב בכנסיה ומריח ריח של "על האש".
מחפש עד שמגיע לחדר של היהודי, פותח את הדלת ומזדעזע לראות את היהודי יושב בחדר עם מנגל וכמה קבבים ו... לא עלינו ...מנפנף!
מה אתה עושה?! צווח עליו הכומר.
"אל דאגה!" מרגיע אותו מיד היהודי... "לקחתי אחד אחד מהקבבים האלה ואמרתי לכל אחד שלוש פעמים ברור: אתה מלפפון! אתה מלפפון! אתה מלפפון! " )

הקטע הוא - שאף אחד לא אמר מילה.
וזה הדהים אותי.
הרי הציור של ההוא שעושה מדיטציה, מה המסר שם ? מה המגמה ? לאן זה פונה ? נכון - זה רחוק, אבל לאן מועדות פניו ? ליהדות. להתקרבות. אפילו ממקומות רחוקים.
ולאומתו - הציור של החדר המגוייר - מה המסר שם ? לאן שם המגמה ?
זה חדר של ילדה יהודיה ? מה זה מלמד אותה ?

חז"ל משווים את רחב הזונה, למרגלים. ואומרים - זו באה משיא הטומאה וזכתה למה שזכתה. ואילו אלו המרגלים באו משיא הקדושה - ו"זכו למה שזכו".
אלא שההבדל בניהם הייתה המגמה שלהם. הרצון והשאיפה הפנימית. לאן פוזלים.

מסכימה עם כל מילה.
גם לי מפריע מאוד!!
קורה המון כאן באתר...
 

מרים ליף

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
נכתב ע"י בפוטנציאל;2355690:
אבל לא סיכמנו שיהודים הם יפים?:)

וזה שאלה שמנקרת לי מאז היותי קטנה ונתוודעתי לשואה.
איך יתכן וחלק מהיהודים דומים לעם האירופאי וחלק נראים כיהודים ,כהים וכו .
והרי הם נולדו וגרו באותו מקום.


אבל זו שאלה שרק קפצה טרמפ לאשכול:cool:

1. אני לא עונה כמובן על כל היהודים, כי אין לי סמכות.
אבל רק מהמשפחה המורחבת שלי ומחברים ומכרים שלי-
(עולים ותיקים מברית המועצות לשעבר)

מי שנראה כיהודי, הוא יהודי 100%.
ומי שלא- או עבר גיור, או רק אבא שלו גוי, או רק סבא וכו'.
אגב יש לי קרובים שנראים כיהודים. אבל הסבתא רבה הלא יהודייה הייתה בדיוק בצד בעייתי... וזה רק מעט מהטרגדיה של הקומוניזם.

2. היהודים הם בממוצע כן יותר כהים, יותר נמוכים ועם תוי פנים פחות חדים-

ואדגים במס' נקודות:

1. לפני מס' חודשים הייתי בטיול שורשים בלטביה. מעולם לא הרגשתי כל כך נמוכה, שמנה, וכהה. (ואני לא זה ולא זה ולא זה). כשהייתי בליטא היה עוד יותר גרוע.
2. סבא שלי (בריה"מ) היה טנקיסט בשואה בצבא האדום, ועשרות שנים אח"כ תמיד היה נוסע אף לחודש הבראה עם חליפת המדליות שלו.
כששאלו אותו לשם מה?
ענה- החברה, מסתכלים עלי, וחושבים לעצמם מי זה? סתם ז'יד קטנצ'יק.
אך כך לא יעזו לפתוח את פה, רואים כי אני יהודי קטן אך לחמתי יותר מכולם.
(סבא זה זכה לחזור בתשובה בגיל 76..)
3. אני רק מצרפת תמונה של סבא רבה רבה מתחילת המאה הקודמת מפולין מצד שני,
וכל מילה מיותרת.

רק לא להוריד את התמונות...
 

קבצים מצורפים

  • סמואיל קלמן.jpg
    KB 194 · צפיות: 110
  • 0 ביטים · צפיות: 0

yaakovh

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
נכתב ע"י מרים ליף;2355911:
1. אני לא עונה כמובן על כל היהודים, כי אין לי סמכות.
אבל רק מהמשפחה המורחבת שלי ומחברים ומכרים שלי-
(עולים ותיקים מברית המועצות לשעבר)

מי שנראה כיהודי, הוא יהודי 100%.
ומי שלא- או עבר גיור, או רק אבא שלו גוי, או רק סבא וכו'.
אגב יש לי קרובים שנראים כיהודים. אבל הסבתא רבה הלא יהודייה הייתה בדיוק בצד בעייתי... וזה רק מעט מהטרגדיה של הקומוניזם.

2. היהודים הם בממוצע כן יותר כהים, יותר נמוכים ועם תוי פנים פחות חדים-

ואדגים במס' נקודות:

1. לפני מס' חודשים הייתי בטיול שורשים בלטביה. מעולם לא הרגשתי כל כך נמוכה, שמנה, וכהה. (ואני לא זה ולא זה ולא זה). כשהייתי בליטא היה עוד יותר גרוע.
2. סבא שלי (בריה"מ) היה טנקיסט בשואה בצבא האדום, ועשרות שנים אח"כ תמיד היה נוסע אף לחודש הבראה עם חליפת המדליות שלו.
כששאלו אותו לשם מה?
ענה- החברה, מסתכלים עלי, וחושבים לעצמם מי זה? סתם ז'יד קטנצ'יק.
אך כך לא יעזו לפתוח את פה, רואים כי אני יהודי קטן אך לחמתי יותר מכולם.
(סבא זה זכה לחזור בתשובה בגיל 76..)
3. אני רק מצרפת תמונה של סבא רבה רבה מתחילת המאה הקודמת מפולין מצד שני,
וכל מילה מיותרת.

רק לא להוריד את התמונות...

אני ממש לא מסכים איתך. וההנחה שלך מאד מקוממת וחשוכה.
אי אפשר לקבוע לפי מראה של בנאדם מה הרקע שלו 3000 שנה אחורה. בסופו של דבר אנשים מקבלים את המראה של הארץ שהם חיים בה אלפי שנים. אי אפשר לומר לדוגמא, שתימני ושבדי שיהודיים שניהם, שאחד מהם גר במקור.
המשפחה היהודית שלך מפולין לא מייצגת ולא משמשת דוגמה לכל עם ישראל לאיך יהודי צריך או לא צריך להראות.
שום דבר לא 100%.
הדרך היחידה היום שאפשר לדעת רקע של בנאדם, וגם לא ב100%, זה באמצעות DNA.
 

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
מרים ליף, את ממש מלחיצה אותי.
אנחנו יהודיים "נקיים" מדורי דורות, לא עברנו במהלך ההיסטוריה קומוניזם והתבוללות ושות', כי ה' הקרה את אבות אבותי למקומות בהם לא היה ניסיון התבוללות כה קשה, ואפילו ענף מאבות אבותי גורש מספרד ולא היו אנוסים. (יש הרבה אשכנזים כאלה שמוצאם מספרד)
הייחוס שלנו ברור מכל כיוון.
ו... אנחנו לא כהים, שמנים ונמוכים- אני ממש מתנצלת.
שאבדוק שוב את עניין היוחסין שלנו?
 

golstein

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
הפקות ואירועים
נכתב ע"י מרים ליף;2355911:
1. אני לא עונה כמובן על כל היהודים, כי אין לי סמכות.
אבל רק מהמשפחה המורחבת שלי ומחברים ומכרים שלי-
(עולים ותיקים מברית המועצות לשעבר)

מי שנראה כיהודי, הוא יהודי 100%.
ומי שלא- או עבר גיור, או רק אבא שלו גוי, או רק סבא וכו'.
אגב יש לי קרובים שנראים כיהודים. אבל הסבתא רבה הלא יהודייה הייתה בדיוק בצד בעייתי... וזה רק מעט מהטרגדיה של הקומוניזם.

2. היהודים הם בממוצע כן יותר כהים, יותר נמוכים ועם תוי פנים פחות חדים-

ואדגים במס' נקודות:

1. לפני מס' חודשים הייתי בטיול שורשים בלטביה. מעולם לא הרגשתי כל כך נמוכה, שמנה, וכהה. (ואני לא זה ולא זה ולא זה). כשהייתי בליטא היה עוד יותר גרוע.
2. סבא שלי (בריה"מ) היה טנקיסט בשואה בצבא האדום, ועשרות שנים אח"כ תמיד היה נוסע אף לחודש הבראה עם חליפת המדליות שלו.
כששאלו אותו לשם מה?
ענה- החברה, מסתכלים עלי, וחושבים לעצמם מי זה? סתם ז'יד קטנצ'יק.
אך כך לא יעזו לפתוח את פה, רואים כי אני יהודי קטן אך לחמתי יותר מכולם.
(סבא זה זכה לחזור בתשובה בגיל 76..)
3. אני רק מצרפת תמונה של סבא רבה רבה מתחילת המאה הקודמת מפולין מצד שני,
וכל מילה מיותרת.

רק לא להוריד את התמונות...

אני מתקשה להבין מה הביא אותך למסקנות שכתבת!
יהודים שבאו מאירופה הם בד"כ בהירים וחלקם פחות בדיוק כמו הגויים שחיים שם,יהודי מרוקו דומים למרוקאים והאתיופים כנ"ל למעט שינויים קלים שלא תמיד אפשר להסביר .
יותר מזה גם מבחינה תרבותית בני העדות השונים דומים לגויים שחיו במקום מוצאם.
גם בקהילות שלא התבוללו זה ככה,כנראה שהקב"ה יצר בבריאה מציאות שהמקום גורם וגוף האדם עובר שינויים בהתאמה לסביבה ,כמובן שזה לוקח הרבה שנים.
חוץ מזה יש גם השפעות חצוניות על מראה חיצוני בקרב העמים,לדומא אצל האמריקאים יש יותר אנשים שמנים מאשר בכל מקום אחר בעולם וזה בגלל תרבות אכילה לא טובה,אז אולי בקרב היהודים שם התופעה גם קיימת אבל לא בגלל שהם יהודים.
לסכומו של דבר כמעט כל מה שכתבת על מאפייני היהודים מקורו בפרופוגנדה שנרקמה ע"י הגויים ממניעים אנטישמיים במשך שנים רבות עד שזה חלחל לתודעה אבל זה רחוק מהאמת .
 

b.m

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
נכתב ע"י נוי;2356250:
מרים ליף, את ממש מלחיצה אותי.
אנחנו יהודיים "נקיים" מדורי דורות, לא עברנו במהלך ההיסטוריה קומוניזם והתבוללות ושות', כי ה' הקרה את אבות אבותי למקומות בהם לא היה ניסיון התבוללות כה קשה, ואפילו ענף מאבות אבותי גורש מספרד ולא היו אנוסים. (יש הרבה אשכנזים כאלה שמוצאם מספרד)
הייחוס שלנו ברור מכל כיוון.
ו... אנחנו לא כהים, שמנים ונמוכים- אני ממש מתנצלת.
שאבדוק שוב את עניין היוחסין שלנו?

דווקא בעניין הגובה- היהודים היו גבוהים מהממוצע לפני חורבן הבית.
אני לא זוכרת איפה קראתי את זה, בכ"א זכור לי שזה היה מקור מוסמך.
אחת ההוכחות שהביאו שם, זהו ציור התבליט שעל שער הניצחון ברומא.
היהודים השבויים הנראים שם, גבוהים יותר משוביהם.
 

מוטי הלר

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
הדמיות בתלת מימד
נכתב ע"י דגאיש;2352183:
שלום לכולם

מאחר שאני גם חוקר ומתעסק בהיסטוריית השואה ועליית היטלר ימ"ש לשלטון
וראיתי איזשהו דבר שהרבה ציירים עושים, וזה מפריע לי, מאוד! -
(שמעתי מעוד כמה ציירים!)

מה?:confused:

מציירים יהודים כאילו הם סוג ב'!
ממש כמו שהנצים ימ"ש עשו
לאחרונה ראיתי ציור פרופגנדה של הנאצים שממש דומה לדמות ידוע מאחד הציירים הידועים (חרדי).

אני לא מתכוון לאף אחד אישי, נראה לי שהסגנון הציור נכנס לציבור בתמימות
ואפשר לתקן את זה!
(אני דן לכף זכות שלא לומדים טוב את מבנה הגוף.)

הסגנון הנאצי ימ"ש: שמנים, אף - גדול ארוך ויורד כלפי מטה, מכוערים, מלוכלך, מבולגן, וכדו'.

אנחנו צריכים לצייר את היהודים: מסודרים, יפי מראה, פאות יפות, זקנים מסודרים, נקיים, בריאים, ועוד. - כן גאווה יהודית.

אשמח לשמוע הערות הארות ועוד!:)

כל טוב
- דגאיש

לא הספקתי לעבור על כל התגובות אבל אני יהיה תכליתי..אני באופן אישי מקפיד לצייר יהודים כמו שצריך יהודי להיראות. אממה אין מצב לצייר יהודי לבוש יפה בקפידה וחליפה מגואצת וזקן מסודר כשהוא במחנה השמדה או בגטו. כי צריך גם להיות מציאותי. יהודים סבלו שם ונראו זוועה ואני צריך להציג את הדברים ככה מבלי לשקר. לגבי האף והעיניים והשומן אני איתך בכל מילה....
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יי שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יי עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

געגוע קיצי • אתגר 138

לוח מודעות

למעלה