היא הנותנת.אדרבה יש לכם רעיון אחר נשמח לשמוע. אבל להדגיש מדובר בבחור אינטלגנט שלא מוכן לדבר עם איש מקצוע גם אם חייו תלויים בכך.
עוד משפט אחד:
'מבינים' שיודעים לומר בנחרצות שהפתרון הוא נסיעה לחו"ל, אבל אין להם מושג לאיפה לנסוע ולמי להפנות שם, אני מפקפק מאוד במידת 'מביניותם'....
חו"ל לא פותר את הבעיה לגמרי, אבל עוזר מאד להרגיע ולהגיע למצב שאפשר להתחיל לטפל, או- כפי שכתבתי- שהבחור עצמו יחליט איזו דרך חיים הוא בוחר, ולא יסחף בלי לחשוב.אין מצב בעולם שחו"ל יעזור להתמכרות
אני יודעת מקרוב על מישהי שאכן היתה בכזה מצב, נסעה לארה"ב לכמה חודשים וזה עזר מאד. היא לא נהייתה רבנית ולא מתקרבת לזה, אבל לפחות הצליחה לברר עם עצמה מה היא רוצה בחיים, ולא להסחף בלי שום סיבה. (הסמארטפון נשאר איתה אבל היא כבר לא בסחף, אלא מצאה לעצמה דרך חיים וערכים שחשובים לה והיא לא מסכימה לוותר עליהם.)
חו"ל מנתק, מנקה את הראש, נותן לבנ"א אופציה לחשוב בלי שמכרים שסביבו מסתכלים עליו מה הוא עושה, איך הוא נראה.
עוזר מאד!
אני הייתי ממליצה לא על קעמפ וכד'- כלומר שלא ייסע כדי להיות בתפקיד אלא למנוחה, התאווררות וכיף נטו.
כן.היא היתה מכורה?
אם מדובר באמת בבחור אינטלגנט, הוא אמור להבין שההתמכרות מזיקה לו, ולרצות לדבר עם איש מקצוע.
הוא יודע לזהות בדיוק את נקודות החולשה שלכם. ולנהל אתכם (מבחינתו) לרצונות שלו.
אני חושבת שאצל בנות זה לא אותו הדבר.אני יודעת מקרוב על מישהי שאכן היתה בכזה מצב, נסעה לארה"ב לכמה חודשים וזה עזר מאד. היא לא נהייתה רבנית ולא מתקרבת לזה, אבל לפחות הצליחה לברר עם עצמה מה היא רוצה בחיים, ולא להסחף בלי שום סיבה. (הסמארטפון נשאר איתה אבל היא כבר לא בסחף, אלא מצאה לעצמה דרך חיים וערכים שחשובים לה והיא לא מסכימה לוותר עליהם.)
חו"ל מנתק, מנקה את הראש, נותן לבנ"א אופציה לחשוב בלי שמכרים שסביבו מסתכלים עליו מה הוא עושה, איך הוא נראה.
עוזר מאד!
אני הייתי ממליצה לא על קעמפ וכד'- כלומר שלא ייסע כדי להיות בתפקיד אלא למנוחה, התאווררות וכיף נטו.
אני המום איך שכ"כ הרבה מומחים בפרוג שאיני מטיל ספק בניסיונם, ממהרים לפסול דעה
אנשים מדברים מנסיון.
ויש הרבה "מומחים" ששווים... לצערינו.
בשורה התחתונה, במקום שההורים יהיו אלו שיפעילו את הסמכות שלהם, ויגדירו מה הם הגבולות (ובהורות מתוקנת ילד בן 17 יודע שלא עוברים את הגבולות האלו, אם בגלל שהסמכות ההורית פועלת נכון, ואם בגלל שיש לו מה להפסיד משבירת הגבולות), הבחור עובר כל גבול, מהפרטים המעטים שהביאו כאן. ועושה מה שבא לו.לא נראה שהוא מנהל אותם.
להיפך. הם וכל הסביבה רוצים לנהל אותו (בצדק, כן?)
אי אפשר להפוך את היוצרות.
בשורה התחתונה, במקום שההורים יהיו אלו שיפעילו את הסמכות שלהם, ויגדירו מה הם הגבולות (ובהורות מתוקנת ילד בן 17 יודע שלא עוברים את הגבולות האלו, אם בגלל שהסמכות ההורית פועלת נכון, ואם בגלל שיש לו מה להפסיד משבירת הגבולות), הבחור עובר כל גבול, מהפרטים המעטים שהביאו כאן. ועושה מה שבא לו.
אז לא משנה אם תקראו לזה שרוצים לנהל אותו, או שהוא מנהל או להיפך. בפועל אין לו שום גבולות ומגבלות (שוב, מהפרטים שהביאו כאן).
בשביל זה אחרי פרוג הולכים לטיפול.תיאוריות הם דבר טוב ונחמד ומועיל. בפועל הדברים הם הרבה פעמים לגמרי אחרת.
כל-כך הרבה מורכבויות יש בכל דבר. כל-כך הרבה סגנונות, כל-כך הרבה עומקים.
יש עוד המון מרכיבים בחיי הנפש של בן אדם חוץ מ'סמכות הורית' ו'גבולות'.
אחרי כל התיאוריות הנכונות או הלא נכונות, כשמגיעה לפנינו בעיה - עלינו להסתכל רק על מה שבאמת קורה בשטח. לשים רגע בצד את כל מה שאנחנו יודעים, ולהקשיב למה שקורה ממקום נקי וחדש לגמרי.
להבין את המציאות ואת האנשים הפועלים בה - בראש פתוח, עם התמקדות בהם. ובמה שקורה להם.
(וזה אפשר רק אם יודעים את כל הפרטים).
ראיתי כמה דברים בחיי. אני מאוד אוהבת תיאוריות והתפלספויות ודיונים. הם מעשירים וחשובים מאוד.
א-ב-ל - כשאמורים לעזור או לטפל במישהו - חייבים לראות מה קורה כאן ועכשיו.
סיסמאות מוקדמות - מקבעות מאוד. רואים אותן (את הסיסמאות) ולא רואים את הבן אדם!
ואם ראית את התנגדותי לשפר (באשכול אחר) - אז אחת הסיבות לכך היא ההתרשמות שלי, שהסיסמאות שם תופסות כל-כך את הבמה, עד שלא רואים מספיק מה קורה באמת בשטח.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת מסלול
חדשנות AI ובינה מלאכותית
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת מסלול
פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת מסלול
פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת מסלול
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קו
א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ: