הריבית בישראל לאן?

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
מוצרי בסיס שעלות הייצור לא עלתה, המחיר לא יעלה על ידי עליית הריבית.
מה ההבדל אם אנג'ל למשל צריכה לשלם לעובדים שלה עוד אחוז אחד בחודש
לבין אם היא צריכה לשלם לבנק עוד אחוז אחד בחודש?
 

די

משתמש סופר מקצוען
כי בדרך כלל לחברה נורמלית יש הלוואות יותר יקרות מאשר משק בית רגיל.
למיטב ידיעתי חברה שצריכה כסף מנפיקה בבורסה בוודאי חברה ציבורית כמו אנג'ל. אולי אם אנג'ל תנפיק סדרה חדשה של אג"ח היא תצטרך לשלם תשואה יותר גבוהה.
בנדל"ן זה נכון שהשוק מבוסס על הלוואות כי צריך להשקיע המון כסף כדי לקנות את הקרקע, וגם בנדל"ן יש חברות עם הון עצמי, או חברה ציבורית (גיוס הון בבורסה).
וגם בנדל"ן יש לריבית פוטנציאל להוריד את המחירים הרבה יותר ממה שהמחירים מתייקרים ליזם בגלל הריבית.
 

קצר ולענין

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
‏אחרי 10 העלאות רצופות: נגיד בנק ישראל הפרופ' אמיר ירון הודיע על כי הריבית במשק תיוותר על כנה ברמה של 4.75%.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני: "אני מברך את נגיד בנק ישראל ואת חברי הוועדה המוניטרית על החלטתם להשאיר את הריבית ברמתה הנוכחית. ואני שב ומבהיר - לא נרפה מהעניין, נמשיך ונעקוב אחר המציאות הקשה שזוגות צעירים ומשפחות נאנקות תחת העול הכבד שהם לא אשמים בו. נוסיף לדון ולהציף את הנושא ונקבל החלטות לטובת אזרחי ישראל".
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  12  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה