יואל ארלנגר - קקטוס
אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
ילד שקורא בספר חביב, דיאלוג בין חתול לילד, לא ילך לחצר ויפתח שיחה עם החתול.
אלא אם כן הספר שיכנע אותו באופן מוצק שאפשר לדבר עם חתולים.
למעשה לא כל מסר שנקרא בספרי ילדים עובר בכלל, רוב הספרים הם כל כך לא משמעותיים, עד שהחשיבות שההורים מייחסים להם היא מיותרת.
ספרוני הפסולת שנפוצים בחנויות המובחרות (3 ב 10) לא משפיעים על אף ילד, ואפילו לא מעבירים לו את הזמן, ההמלצה שלי להשאיר אותם בחנות, לא בגלל שהם בעייתים, אלא בגלל שהם מיותרים לחלוטין.
ילד יודע גם לזהות את המסרים בצורה הרבה יותר נכונה מאשר מבוגר, ברור לו שמוישה הבלש לא קיים במציאות, וגם אין לו מכונת זמן, ולא רובה מגנטי.
והוא גם לא יחשוב שהסיפור הזה הגיוני בשום צורה, תשאלו אותו בעצמכם.
אולי יכנס לו מסר מעוות מבחינה השקפתית, ואולי תטריד אותו השאלה למה הילדים החמודים האלה מסתובבים באוסטרליה עם רובה, למרות שבפרק הסיום מטפטפים לו כמה לימוד תורה זה חשוב.
אולי הוא לא יבין למה סבא שלו נרצח בשואה, הרי הוא יכל לגנוב מדים של קצין נאצי, ולעבור מחסומים כאילו כלום.
מבחינת מודעות למוגנות, שום דבר לא ישתנה אם אם הוא יקרא סיפור על ילד שהולך למכולת לבד, ילדים מספיק חכמים להבין שבספר לא מתוארים כל המרכיבים של העלילה, ואם הוא הולך למכולת לבד, כנאה שאמא שלו משגיחה מרחוק ועוקבת אחריו, או שיש פרט אחר שמאפשר לו להתנסות בחוויה.
אלא אם כן הספר שיכנע אותו באופן מוצק שאפשר לדבר עם חתולים.
למעשה לא כל מסר שנקרא בספרי ילדים עובר בכלל, רוב הספרים הם כל כך לא משמעותיים, עד שהחשיבות שההורים מייחסים להם היא מיותרת.
ספרוני הפסולת שנפוצים בחנויות המובחרות (3 ב 10) לא משפיעים על אף ילד, ואפילו לא מעבירים לו את הזמן, ההמלצה שלי להשאיר אותם בחנות, לא בגלל שהם בעייתים, אלא בגלל שהם מיותרים לחלוטין.
ילד יודע גם לזהות את המסרים בצורה הרבה יותר נכונה מאשר מבוגר, ברור לו שמוישה הבלש לא קיים במציאות, וגם אין לו מכונת זמן, ולא רובה מגנטי.
והוא גם לא יחשוב שהסיפור הזה הגיוני בשום צורה, תשאלו אותו בעצמכם.
אולי יכנס לו מסר מעוות מבחינה השקפתית, ואולי תטריד אותו השאלה למה הילדים החמודים האלה מסתובבים באוסטרליה עם רובה, למרות שבפרק הסיום מטפטפים לו כמה לימוד תורה זה חשוב.
אולי הוא לא יבין למה סבא שלו נרצח בשואה, הרי הוא יכל לגנוב מדים של קצין נאצי, ולעבור מחסומים כאילו כלום.
מבחינת מודעות למוגנות, שום דבר לא ישתנה אם אם הוא יקרא סיפור על ילד שהולך למכולת לבד, ילדים מספיק חכמים להבין שבספר לא מתוארים כל המרכיבים של העלילה, ואם הוא הולך למכולת לבד, כנאה שאמא שלו משגיחה מרחוק ועוקבת אחריו, או שיש פרט אחר שמאפשר לו להתנסות בחוויה.