דרוש מידע הקמת אתר הסברה חרדי

מצב
הנושא נעול.

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
בלת"ק חלקי
(אשתי העבירה לי מעלון "שמורה" לעובדות חרדיות)

משפחה יהודית נמצאת אי שם באזור ארץ כנען, סכסוך פנימי בין האחים מסתיים בהשלכת אחד מהם לבור. איכשהו מתגלגלת למקום אורחת ישמעלים, קונה אותו, מוכרת אותו, מתגלגל לשר הראשי של מחוז מצרים, עומד בפני פיתויי אשת אדוניו, מושלך שוב לכלא ו.. ו.. מלא מלא התרחשויות … עד ש… עד שהוא נהפך להיות משנה למלך בארצות הברית של העידן ההוא…
למה הקב"ה שלח נציג 'משלנו' לכזאת עמדת כח והשפעה???


בואו נראה מה היה שינויי החוק של יוסף הצדיק מרגע שקיבל את המנדט:

הוא טיפל בחוקה.

שינה שורה קטנה בחוק שקובע שכהנים מתכלכלים על ידי העם,

וקבע שהעם היהודי כולו - בני יעקב - הם כולם כהנים לה'.

אופס… שינוי קטן כל כך ומשמעות גדולה כל כך.

מרגע זה ואילך,

כל בני יעקב, משרתי ה' ולומדי תורתו - מקבלים סל הטבות מפליג.

לא! לא מקצים עבורם עיר חרדית נפרדת,

אלא מעניקים להם מגורים חינם,

כלכלה מלאה,

פטור מגיוס לצבא המלך…

והכל בזכות? שהם כהנים לה'!

(ובמאמר מוסגר: אם משהו מרגיש 'אי נוחות' ותחושה של פרזיטיות, אז חשוב לציין מה שאומר הרשר"ה על הפסוק: "וישלחני אלוקים לפניכם… ולהחיות לכם לפליטה גדולה" - שכל ההצלחה הגדולה של מצרים קרתה בשביל התכלית של המחייה והרווחה שלכם… אז מי נושא את מי על גביו?...)



אז נראה שעכשיו זה ברור לנו למה ה' סובב את כל העולם והעמיד את יוסף שליט, אה…?

לא! זה עדיין לא ברור!!!!

למה צריך כזה בלאגן גדול,

מה, אי אפשר שישארו בארץ כנען בקרקע הישנה והמוגנת + כלכלה טבעית כבימים ימימה?

ועל זה התשובה היא: לא!

בני ישראל היו חייבים בתוכנית האלוקית לרדת לגלות.

הגאולה לא היתה קורית, לולי הגלות שקדמה לה…
אבל-

הקב"ה ברחמיו העצומים, ובהבטחתו לשרידותו של עמינו בכל מצב,

שלח את יוסף כדי לסייע ליורדים מצריימה לעבור את הגלות בשלום רוחני!!!

ועכשיו כבר ברור לנו למה צריך כזה 'סדר עולמי חדש'…

כדי לגרום לזה שבתוך הגלות, תקום טריטוריה נפרדת, מוגנת, שמורה ומובדלת,
כדי לאפשר להם תנאים מצמיחים לעליה רוחנית בשעת התהוות האומה,

כדי לגרום לכל זה - צריך לשלוח נציג חזק לראש הפירמידה!!!

וזה מה שהיה יוסף הצדיק.



יוסף הצדיק היה אותו אחד בעל יכולת ההנהגה מחד, ומאידך - חוסן פנימי אדיר! הוא ידע לעמוד מול הנסיונות הכי גדולים שיש. והוא בדיוק זה שיכול להוביל 'שבט בני יעקב' בדרכם לגלות.

הוא יודע איך אפשר לשרוד גלות,

והוא זה שסולל עבורם את הדרך לגלות.

ללא יוסף הצדיק שמתווה דרך, לא היה מוכן יעקב לרדת לשם, גם לא במחיר רעב בארץ…

וזה ממש מפורש בפסוק (בראשית, מ"ו, ג-ד)

ויאמר אנכי הקל אלקי אביך אל תירא מרדה מצרימה כי לגוי גדול אשימך שם, אנכי ארד עמך מצרימה ואנכי אעלך גם עלה ויוסף ישית ידו על עיניך

יעקב אבינו חושש מהירידה מצריימה, זה הפך 'השקפת החיים' שלו.

מה השקפת החיים שלו? זה גם כתוב בפסוק (דברים ל"ג, כ"ח):

"וישכן ישראל בטח בדד עין יעקב"

עין יעקב - ההשקפה של יעקב - היא 'וישכון בדד'

יעקב אבינו יודע שכדי לייצר "אומה בתוך האומות" חייבים לנהוג בשיטת ההתבדלות… חייבים להיות בבחינת "בדד". ויוסף, הוא זה שמימש את דרך החיים הזאת, הוא זה שהפסוק מעיד עליו שהוא "ישית ידו על עינך" דהיינו, ידאג שהשקפת עולמך תמומש…

ובשביל זה היה צריך דווקא אותו, את יוסף הצדיק, ודווקא בעמדת כח אדירה!!!

כי מתוך המקום שלו הוא דאג לכך שעם ישראל יגיע לטריטוריה נפרדת מהמצרים, ולפניות לעסק התורה.

(עלון "שמורה", פרשת ויגש)
שכחתם את סוף הסיפור. יוסף מת, פרעה החדש לא הכיר את יוסף או לא רצה להכיר אותו - ובני ישראל הופכים לעבדים.
 

M6255

משתמש פעיל
שימוש בתח"צ חוסך כסף למדינה ולא עולה למדינה
והדברים ברורים
בסוף יש סעיף בתקציב של לא מעט כסף שיוצא לסבסוד תח"צ
אבל העיקרון נכון מסיבה אחרת - החיסכון הגדול הוא בהגדלת הפיריון שאנשים פחות תקועים בפקקים וממילא עובדים יותר מרוויחים יותר ומכניסים יותר מיסים
 

ILSK

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
שכחתם את סוף הסיפור. יוסף מת, פרעה החדש לא הכיר את יוסף או לא רצה להכיר אותו - ובני ישראל הופכים לעבדים.

זה לא סוף הסיפור
סוף הסיפור היא שהמשיכו בקו הזה והתבדלו ומי שהיה בשבט לוי והלך לכולל לא היה בשוק העבדים
ובכלל בסוף בגלל שלא שינוי את לשונם ולבושם יצאו ברכוש גדול ונקרע להם הים וקיבלו את התורה
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
שימוש בתח"צ חוסך כסף למדינה ולא עולה למדינה
והדברים ברורים
מה בדיוק ברור? מי שנוסע ברכב משלם מס למדינה על השימוש בדלק. מי שנוסע בתחבורה ציבורית מקבל סבסוד על הנסיעה.
אמנם, אם נוסעים לעבודה שמשלמים ממנה מיסים - זה משתלם בסוף למדינה.
אני בעד רק בשלב שאנחנו נהיה הרוב היום מעסיקים ברובם הם חילוניים ואין להם צורך להתאים את עצמם אלינו
אני כן בעד שהמדינה תעודד את ההפרדה הזאת כבר עכשיו
אבל אחרי שנים שבהם הכלכלה החרדית לא התפתחה בפני עצמה אי אפשר לעשות את זה ביום אחד
חשבת פעם למה "הכלכלה החרדית לא התפתחה בפני עצמה"? אולי זה בגלל שהחרדים לא למדו לימודי ליב"ה ולימודים אקדמאים?
ודרך אגב יהיה לנו פחות בעיות בטחוניות
כי לא יהיו שמאלנים שיבואו לצלם כל חייל שהוציא לשון לערבי שהציק לו
כי לא יהיה בית משפט רופס שמכשיל כל יוזמה שישראל תראה חזקה ותקיפה
כי יהיה אפשרות "לטפל" בכל מחבל כמו שמגיע לו
לא יהיה יותר גן עדן למחבלים בכלא
נחזיר את הפחד וההרתעה שהיה לערבים ב-67
איך בדיוק "נחזיר את הפחד וההרתעה" אם אף אחד לא מתגייס לצבא?
באמת צריך ללכת על פתרון שתי המדינות
ואני מתכוון לשתי מדינות לעם אחד
אבל אז נשאל את המסורתיים והדת"ל עם מי תרצו להשאר
איתנו או איתם
במדינה היהודית או בזו המופקרת
לי אין ספק לאן ילכו הרוב
רמז: תזכרו בבחירות האחרונות...
ודי עם הפטרונות הזו
אנחנו נסתדר יותר טוב כלכלית
בהצלחה רבה.
 

ILSK

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
אשכול ההסברה
משהו יודע להסביר
למה היה מותר לחרדים ולמסורתים כשהיו באופזציה אך לפני שנה לצעוק שגונבים להם את המדינה ועושים מדינה חילונים בכשרות בגיורים בשבת
ועכשיו אסור לחילונים לצעוק שגונבים להם את המדינה ומבטלים את רפורומת הכשרות ועושים מדינת הלכה
 

במבונה

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
בדיוק הפוך !! אם נחשב לפי נפש זה רק יפגע בציבור החרדי שמספר הנפשות לכל משפחה הוא גדול יותר, שאני מחשב לפי משפחה אני מחשב שהמדינה נותנת למשפחה של 4 כמו 10 למרות שנניח ביטוח בריאות מקבלים במשפחה של 10 הרבה יותר
לא הבנתי את ההיגיון שלכם
לא נכון בכלל תחשב שוב.
 

יועצת נישואין

משתמש מקצוען
מה בדיוק ברור? מי שנוסע ברכב משלם מס למדינה על השימוש בדלק. מי שנוסע בתחבורה ציבורית מקבל סבסוד על הנסיעה.
אמנם, אם נוסעים לעבודה שמשלמים ממנה מיסים - זה משתלם בסוף למדינה.
כלל ברזל: מה שהמדינה מרוויחה ממנו היא לא מעודדת להפסיק אותו

המדינה משקיעה מיליארדים כדי לעודד נסיעה בתח"צ
כי הפקקים עולים למדינה הרבה יותר מזה

מסוג התגובות שלך מתקבל הרושם שאתה תומך מאוד בהשכלה גבוהה (לדעתם, כי לשיטתנו אנחנו המשכילים הגדולים ביותר והם שלא יודעים צורת אות בתורה הינם טיפשים הדיוטים גמורים, והדין איתם בא יבא) אז קצת תשכיל גם בענין זה
 

112123

משתמש מקצוען
איך בדיוק "נחזיר את הפחד וההרתעה" אם אף אחד לא מתגייס לצבא?
אבל אז נשאל את המסורתיים והדת"ל עם מי תרצו להשאר
איתנו או איתם
במדינה היהודית או בזו המופקרת
לי אין ספק לאן ילכו הרוב
רמז: תזכרו בבחירות האחרונות...
וחוץ מזה אם זה תהיה מדינה יהודית שלא מנסה להעביר יהודים על דתם יהיו הרבה יותר חרדים שירצו להתגייס
 

112123

משתמש מקצוען
אשכול ההסברה
משהו יודע להסביר
למה היה מותר לחרדים ולמסורתים כשהיו באופזציה אך לפני שנה לצעוק שגונבים להם את המדינה ועושים מדינה חילונים בכשרות בגיורים בשבת
ועכשיו אסור לחילונים לצעוק שגונבים להם את המדינה ומבטלים את רפורומת הכשרות ועושים מדינת הלכה
המהלך של הממשלה הקודמת לא היה כשר
בנט פעל בניגוד לרצון הבוחר
וההוכחה זה הבחירות האחרונות שבהם העם אמר את דברו באופן חד משמעי
 

יועצת נישואין

משתמש מקצוען
אשכול ההסברה
משהו יודע להסביר
למה היה מותר לחרדים ולמסורתים כשהיו באופזציה אך לפני שנה לצעוק שגונבים להם את המדינה ועושים מדינה חילונים בכשרות בגיורים בשבת
ועכשיו אסור לחילונים לצעוק שגונבים להם את המדינה ומבטלים את רפורומת הכשרות ועושים מדינת הלכה
כי הם שינו את הסטטוס קוו - ואנחנו לא משנים אלא מחזירים למה שהיה לפני כן 70 שנה (ואפילו את זה לא לגמרי)
כי הם גזלו מאיתנו כסף שלא כדין - ואנחנו לא גוזלים מהם שקל אחד, אלא כפי המגיע לנו כדין
כי הם השמיצו וקיללו באנטישמיות - ואנחנו לא
ויש עוד הרבה ואין צורך להוסיף
 

יועצת נישואין

משתמש מקצוען
יש לי הרגשה שאם היינו קצת יותר חיים את חיוב וגודל ומעלת התורה הקדושה וקיום המצוות
חלק מהתגובות כאן היו נכתבות קצת אחרת - (הרי בסוף הכל מפוזיציה)
קצת ציטוטים מנפש החיים שער ד:

והאמת בלתי שום ספק כלל. שאם היה העולם כולו מקצה עד קצהו פנוי ח"ו אף רגע אחת ממש מהעסק והתבוננות שלנו בתורה. כרגע היו נחרבים כל העולמות עליונים ותחתונים והיו לאפס ותהו חס ושלום. וכן שפעת אורם או מיעוטו ח"ו הכל רק כפי ענין ורוב עסקנו בה. לכן אנו מברכים עליה וחיי עולם נטע בתוכנו. כענין הנטיעה שנטיעתה כדי לעשות פרי להרבות טובה. כן אם אנו מחזיקים בתוה"ק בכל כחנו כראוי. אנו מנחילין חיי עד וממשיכים משרשה הנעלם למעלה מכל העולמות. תוספות קדושה וברכה ואור גדול בכל העולמות. ז"ש במשלי רבתא פ"ב מכל משמר נצור לבך שלא תברח מד"ת למה כי ממנו תוצאו' חיים ללמדך שמד"ת יוצאין חיים לעולם. וגם לבנות הנהרסות בתיקונים גדולים. לקשר ולייחד ולהשלים העליונים עם התחתונים. וכל העלמין שקילין ונהירין כחדא. כמאמרם ז"ל בפ' חלק (צ"ט ב') אר"א כל העוסק בתורה לשמה כאלו עושה שלום בפמליא של מעלה ובפמליא של מטה שנא' או יחזק במעוזי יעשה שלום לי בו' רב אמר כאלו בנה פלטרין של מעלה ופלטרין של מטה שנא' ואשים דברי בפיך וכו' לנטוע שמים וליסוד ארץ. ובחזית. שוקיו עמודי שש אלו ת"ח למה נמשלו עמודים שהם עמודי עולם שנא' אם לא בריתי יומם ולילה כו'.

וכל שכן חידושין אמיתים דאורייתא המתחדשין ע"י האדם. אין ערוך לגודל נוראות נפלאות ענינם ופעולתם למעלה. שכל מלה ומלה פרטית המתחדשת מפי האדם. קב"ה נשיק לה ומעטר לה. ונבנה ממנה עולם חדש בפ"ע. והן הן השמים החדשים והארץ החדשה שאמר הכתוב. כמ"ש בהקדמת הזוהר (ח"א ד, ב):

ר"ש פתח ואשים דברי בפיך כמה אית ליה לב"נ לאשתדלא באורייתא יממא וליליא. בגין דקב"ה ציית לקליהון דאינון דמתעסקי באורייתא. ובכל מלה דאתחדש באורייתא על ידא דההוא דאשתדל באורייתא עביד רקיעא חדא. תנן בההוא שעתא דמלה דאורייתא אתחדש מפומיה דב"נ ההיא מלה סלקא ואתעתדת קמיה דקב"ה וקוב"ה נטיל לההוא מלה ונשיק לה ועטר לה בשבעין עטרין גליפין ומחקקן. ומלה דחכמתא דאתחדשא סלקא ויתבא על רישא כו' וטסא מתמן ושטאת בשבעין אלף עלמין וסליקת לגבי עתיק יומין כו'. וההיא מלה סתימא דחכמתא דאתחדשת הכא כד סלקא אתחברת באינון מלין דעתיק יומין וסלקא ונחתא בהדייהו ועאלת בתמניסר עלמין גניזין דעין לא ראתה כו' נפקין מתמן שאטן ואתיין מליאן ושלימן ואתעתדו קמיה ע"י. בההיא שעתא ארח עתיק יומין בההיא מלה וניחא. קמיה מכלא. נטיל לההיא מלה ואעטר לה בש"ע אלף עטרין. ההיא מלה טסת וסלקא ונחתא ואתעבידת רקיעא חדא.וכן כל מלה ומלה דחכמתא אתעבדין רקיעין קיימין בקיומא שלים קמי ע"י והוא קרי לון שמים חדשים כו' סתימין דרזין דחכמתא עלאה. וכל אלין שאר מילין דאורייתא דמתחדשין. קיימין קמי קב"ה וסלקין ואתעבידו ארצות החיים ונחתין ומתעטרין כו' ואתחדש ואתעביד כלא ארץ חדשה מההיא מלה דאתחדש באורייתא. וע"ד כתיב כי כאשר השמים החדשים כו' אשר אני עושה כו' עשיתי לא כתיב אלא עושה דעביד תדיר ואינון חידושין ורזין דאורייתא. וע"ד כתיב ואשים דברי בפיך כו' לנטוע שמים וליסוד ארץ כו'. אר"א מהו ובצל ידי כסיתיך א"ל כו' והשתא דהאי מלה סלקא ואתעטרא וקיימא קמי קב"ה. איהו חפי על ההיא מלה וכסי על ההוא בר נש כו' עד דאתעביד מההיא מלה שמים חדשים וארץ חדשה כו'. ולאמר לציון עמי אתה כו' אל תקרא עמי אלא עמי למהוי שותפא עמי מה אנא במלולא דילי עבדית שמים וארץ כו' אוף הכי את. זכאין אינון דמשתדלין באורייתא.​
 

פרוגפרוגנדה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
במדינת יהודה יהיו הקרביים = הדת"ל והמזרחיים
ובמדינת כל שמאלניה יהיו 8200 וכתבים מעיתון במחנה וגלי צה"ל
חותם על היוזמה יאללה לביצוע
ירושלים שלנו
פתח תקוה שלנו
נתניה שלנו
בני ברק שלנו
אשדוד שלנו
בקיצור שיקימו את מדינת תל אביב-חיפה
 

שימיגם

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
איך אפשר להוריד את כל האשכול?
(מי שלא יענה לי הוא פרזיט, אוכל חינם, חי על חשבון אחרים, לא נושא בנטל, ומדרדר את ישראל למדרון חלקלק
אין לי זמן להסביר, אבל יותר מאוחר אני יוכיח זאת במספרים)
 

יוספוב

משתמש מקצוען
אשכול ההסברה
משהו יודע להסביר
למה היה מותר לחרדים ולמסורתים כשהיו באופזציה אך לפני שנה לצעוק שגונבים להם את המדינה ועושים מדינה חילונים בכשרות בגיורים בשבת
ועכשיו אסור לחילונים לצעוק שגונבים להם את המדינה ומבטלים את רפורומת הכשרות ועושים מדינת הלכה


למה להם היה מותר לומר לנו שאסור לצעוק ולנו אסור לומר להם וכ"ו
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ס'

קיג סֵעֲפִים שָׂנֵאתִי וְתוֹרָתְךָ אָהָבְתִּי:קיד סִתְרִי וּמָגִנִּי אָתָּה לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קטו סוּרוּ מִמֶּנִּי מְרֵעִים וְאֶצְּרָה מִצְוֹת אֱלֹהָי:קטז סָמְכֵנִי כְאִמְרָתְךָ וְאֶחְיֶה וְאַל תְּבִישֵׁנִי מִשִּׂבְרִי:קיז סְעָדֵנִי וְאִוָּשֵׁעָה וְאֶשְׁעָה בְחֻקֶּיךָ תָמִיד:קיח סָלִיתָ כָּל שׁוֹגִים מֵחֻקֶּיךָ כִּי שֶׁקֶר תַּרְמִיתָם:קיט סִגִים הִשְׁבַּתָּ כָל רִשְׁעֵי אָרֶץ לָכֵן אָהַבְתִּי עֵדֹתֶיךָ:קכ סָמַר מִפַּחְדְּךָ בְשָׂרִי וּמִמִּשְׁפָּטֶיךָ יָרֵאתִי:
נקרא  14  פעמים

אתגר AI

חשיפה כפולה • אתגר 130

לוח מודעות

למעלה