איפה שמעת תוויכוחים?אני לא מן הטוענים כמותם
אבל זה לא שאין להם טיעונים מבוססים
הם נסמכים על נתונים רשמיים
שלא קלים להפרכה
באוזניי שמעתי וויכוחים גדולים בין הצדדים ובכללם בניזרי הנ"ל, והוא לא בדיוק ענה ותירץ כדין וכדת
מה אני יגיד לך?
יש לך מקור?
איפה שמעת תוויכוחים?אני לא מן הטוענים כמותם
אבל זה לא שאין להם טיעונים מבוססים
הם נסמכים על נתונים רשמיים
שלא קלים להפרכה
באוזניי שמעתי וויכוחים גדולים בין הצדדים ובכללם בניזרי הנ"ל, והוא לא בדיוק ענה ותירץ כדין וכדת
מה אני יגיד לך?
מעניין, הם לומדים את זה,הכלאין לאף חילוני בעיה שתלמד את "יסודות האומה", כל זמן שתלמד גם ליב"ה.
אשמח למקורלא התעלמתי. התשובה היא חד משמעית כן.
לא, זה כי אני חרדי.אי העברת תקציבים הוא לא כפייה. האם היית רוצה שמוכר יוכל להחליט שהוא לא מוכר לך כי אתה חרדי?
שטות בידיעה גמורהלא הבנתי מה הטענה שלך מכמה חברות גמפ"א.
שמעתי באופן אישי מחרדי שהצליח להגיע לצמרת ההייטק, שאין שום אפלייה נגד חרדים, ומתייחסים לכל אחד אך ורק לפי רמתו המקצועית.
אוקי, אז זה תלוי אם אנחנו הרוב או לא?אפשר להתחשב באורח חייהם, כל עוד זה לא כופה על ה-85% האחרים חוקים שהם לא מעוניינים בהם.
כמו שהם לא מסבירים ליאיך מדינה מודרנית מסתדרת אם רוחני, אני לא חייב להסבירכמו למשל?
ברור שיש כאלו שרוצים מדינה ששומרת על ערכי המסורת. כאן רצו להסביר לאלו שחשוב להם שתהיה מדינה מודרנית.
אין במימון תואר שני בהפרדהא. יש כאלו שבאמת בעד מדינה קפיטליסטית לגמרי.
ב. מדיניות רווחה היא דבר חשוב, כל עוד לא מנצלים אותה לרעת הכלכלה.
כבר היום יש מכללות חרדיות בהפרדה מלאה, וכל אחד מוזמן לפתוח בית עסק בהפרדה מלאה. אי אפשר להכריח את החילוני לעשות הפרדה בעסק הפרטי שלו. זו כפייה.
מקור לזה שמקבלים יותר מששלמים.א. בכל העולם מקובל ללמוד את יסודות האומה? אתה בטוח? בצרפת לומדים מבוקר עד ערב את יסודות האומה הצרפתית ולא לומדים אנגלית ומתמטיקה?
ב. החרדים מקבלים הרבה יותר ממה שמשלמים. זו מתמטיקה פשוטה. החרדים משלמים פחות מיסים ישירים, ומקבלים מתקציב הביטחון והבריאות שניתן לכולם בשווה. תקציב החינוך שאמנם הבנים מקבלים פחות אך זה חוזר בהמשך בכפל כפלים עם תקציב הישיבות והכוללים. תקציב הרוחה ניתן יותר לאוכלסית עניות, וחרדים עונים להגדרה הזו. כל שאר התקציבים הם זוטות ביחס לארבעת התקציבים הנ"ל.
גם בועד בית שלך לקחת שטח ממשהו בגלל התורה או שזה רק במדינהאנחנו לא יכולים במסגרת השקפתנו להתרים חילונים למטרה.
לא צריך לערב שיקולי דת בעסק הפרטי. גם בוועד הבית אתם מתקצבים יותר את השכן האברך על פני רעהו החילוני?
וחוץ מזה לדעתי אף חילוני אינו חושב על הדברים החשובים למדינה. אלא שהוא על כך שהוא אינו מוכן לממן אדם שיכול לדאוג לעצמו והוא אינו עושה זאת.
אוקי איסור תואר שני בהפרדה?זה יפה מאד לעזור ולהתחשב בצורה וולנטרית.
אי אפשר לכפות את זה על אף אחד.
מסכים, הטענות שלי על שימוש במריצות ומשפטים אחרי,את צודקת.
ובאותו מידה אי אפשר לבא בטענות על ליברמן כשבמסגרת המשחק הדמוקרטי מחליט לפעול לפי השקפת עולמו ולהפסיק את תיקצוב המעונות לילדי אברכים, למשל.
ואני מדבר אתך למה חילוני לא שומר שבת ומפסיד לנו את השפע,את/ה מדבר על הערכים של אחרי התקצוב.
חילוני ממוצע מדבר על 'מאיפה הכסף לתקציב הגיע'..
מי זה אותו גוף הנקרא 'מדינה', אלו קריטריונים "היא" קובעת??
הטענות הן לא על המשחק הדמוקרטי.
אלא למה החרדים מתנהגים ככה?
ולמה שאני אבקר את הקהילה... ואת ערבים והרוסים אתה תצמד לקיר ותסנן מילה גזעןברור הכל חוקי, אבל זכותם של חלק מהחילונים לבקר ולהתריע נגד מה שנראה בעיניהם לא מוצדק לא כל ביקורת הופכת את הדבר ללא חוקי
זה נכון שמספר הנפשות בציבור החרדי יותר גדול אבל הם מקבלים (בתקציב החינוך ) יותר נמוך פר ילדהערות חשובה:
תקציב חינוך הינו השקעה גדולה נוספת של המדינה במשק בית חדרי לאור מספר הנפשות ובוודאי לאור הרפורמה המתוכננת
כל מי שטוען שהחרדים מקבלים יותר מאשר נותנים בירר את הנושא?גם נכון וצריך לחלק בין תגובות מכלילות לבין תגובות שמציגות עובדות שאיתן צריך להתמודד
זה לא מה שחושבים או אומרים אלא איך שאומריםדוגמית קטנה ויפה לתוצאות של הסתה של שנה וחצי בימין - מי שלא חושב כמוני הוא בוט של השמאל
לכאורה זה הולך להשתנות כידועזה נכון שמספר הנפשות בציבור החרדי יותר גדול אבל הם מקבלים (בתקציב החינוך ) יותר נמוך פר ילד
נראה לי שבשנת 2018 החרדים היו 22% ממספר התלמידים והם קיבלו7% מהתקציב
אתה בכוונה מחשב לפי משפחה ולא לפי נפש מתחילת חייה עד הסוף?בוא נעשה סדר
מאידך
- החרדים משלמים הרבה פחות מס ישיר בעיקר בגלל משכורות נמוכות
- בגלל שלחרדים יש יותר ילדים אז עלות ההשקעה של המדינה היא יותר גבוהה במשפחה חרדית יותר מחילונית
- הצריכה של משפחה חילונית יותר גבוהה ממשפחה חרדית ולכן החילונים משלמים מעט יותר מע"מ
- במדינת רווחה כמו ישראל אוכלוסיות עניות זוכות ליותר סבסוד
אני מבקש לא להיכנס לתקציבים שוליים
- ברור שיש מגמה של כניסה לשוק העבודה ויש כאלה שמתחילים לקבל משכורות יותר גבוהות
- ברור שהחרדים בגלל חינוך איכותי חוסכים למדינה הוצאות של משטרה שב"ס
- החרדים (לא כולם!) הם בטבעם צנועים ולא משתמשים רבות בשירותי המדינה בתחומים רבים כמו אחיהם החילונים
להלן יש איזה מסמך מסכם ששלח לי חבר (לא תורה מסיני אבל מאפשר לייצר דיון)
המסמך הוא סיכום של כמה פרסומים בנושא ובעיקר של לוח הכנסה והוצאה חודשית לתצרוכת למשקי בית יהודיים, לפי מידת דתיות של משק הבית, למ"ס
https://www.cbs.gov.il/he/publications/doclib/2020/1802_households_2018/t13.pdf
תשלום מיסים חרדי מול חילוני
צפה בקובץ המצורף 1277083
כמה משפחה חילונית מקבלת מול חרדית :
צפה בקובץ המצורף 1277084
כמה אזרח רגיל מקבל מהמדינה בנושאים הכבדים ללא חינוך שהינה הוצאה כבדה נוספת :
הנתונים הם מתקציב המדינה לשנת 2018
צפה בקובץ המצורף 1277085
הערות חשובה:
תקציב חינוך הינו השקעה גדולה נוספת של המדינה במשק בית חדרי לאור מספר הנפשות ובוודאי לאור הרפורמה המתוכננת
תוציאו אותי מהסיפור ציטטתי את הסיכום של הנתונים של הלמ"ס ועוד כמה נתוניםאתה בכוונה מחשב לפי משפחה ולא לפי נפש מתחילת חייה עד הסוף?
ידוע לך שזו דמגוגיה זולה?
ההיגיון שכל נפש מתוקצבת בתחילת חייה כדי שבסוף תביא [או בגלל סיבות אחרות.]תוציאו אותי מהסיפור ציטטתי את הסיכום של הנתונים של הלמ"ס ועוד כמה נתונים
אם יש שיטת חישוב אחרת אדרבה, תסבירו את ההיגיון
בדיוק הפוך !! אם נחשב לפי נפש זה רק יפגע בציבור החרדי שמספר הנפשות לכל משפחה הוא גדול יותר, שאני מחשב לפי משפחה אני מחשב שהמדינה נותנת למשפחה של 4 כמו 10 למרות שנניח ביטוח בריאות מקבלים במשפחה של 10 הרבה יותרההיגיון שכל נפש מתוקצבת בתחילת חייה כדי שבסוף תביא [או בגלל סיבות אחרות.]
אין שום סיבה הגיונית לחשב פר משפחה.
חבל שלא טרחתם לראות שכתבתי זאתהציבור החרדי נמצא הרבה פחות בפשיעה ובבתי כלא.
אני בעד רק בשלב שאנחנו נהיה הרוב היום מעסיקים ברובם הם חילוניים ואין להם צורך להתאים את עצמם אלינואירוע מענין:
כך כתב העיתונאי בן כספית
"החרדים הם האחים שלנו. מעורבותם בחיי המדינה הולכת וגוברת. הם לא יגידו את זה בקול רם. החרדים הם ציבור תוסס, סקרן, חכם, חם, יש לנו לא מעט ללמוד מהם. תרבות הגמ"ח והעזרה ההדדית, ההתנדבות בקהילה, כיבוד הורים. הבעיה היא שלצד כל זה אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להמשיך את השותפות הזו. לא מבחינה כלכלית, לא מבחינה תרבותית".
"החרדים יישארו האחים שלנו", כותב הפרשן בטורו, "אבל לא נגור ביחד. כמו במשפחה: בשלב מסוים האחים עוזבים את הבית וכל אחד מקים לעצמו משפחה בנפרד. מגורים נפרדים, תקציבים נפרדים, אורח חיים נפרד, משפחה אחת. תהיה כאן מדינת ישראל ומדינת יהודה. כל מדינה תחויב לספק את המכסה שלה לכוח מגן גדול שיוקם במקום צה"ל. גם בכוח אדם, גם במימון. מעבר לזה, התקציבים יהיו נפרדים. כל אחד יחיה ממה שהוא מייצר. במדינה הליברלית תהיה תחבורה ציבורית בשבת ומקומות בילוי בשבת. במדינה הדתית לא. אנחנו לא נצטרך להשתתף באירועים שלהם אצלנו. זה לא יעכיר את היחסים בינינו, אולי להפך: זה אמור לשפר אותם".
בתגובה לדברים הודיע ח"כ יעקב אשר שהוא מבטל ראיון שנקבע לו לתכנית של בן כספית משום ש"״אי אפשר לנהל ראיון תרבותי עם מי שמנהל מסע דה לגיטמציה נגד הציבור החרדי רק בגלל שאנחנו הולכים עם נתניהו״.
ואני תוהה, מה הבעיה בדברים שהוא כתב? לפי כמה מהכותבים באשכול ההצעה שלו צריכה להילקח על ידינו בשתי ידים, נוכל לחיות בדיויק לפי אורח חיינו [הפרדה וכו'], לא נצטרך לממן את החילונים, ובא לציון גואל.
מה מפריע ליעקב אשר בדברים שלו?
לנפש על פני כל ימי חייה בן אדם ממוצע עד 18 לא מכניס מאז לאט לאט הוא עולה בהכנסה עד גיל 60+ ואז מפסיק להכניסבדיוק הפוך !! אם נחשב לפי נפש זה רק יפגע בציבור החרדי שמספר הנפשות לכל משפחה הוא גדול יותר, שאני מחשב לפי משפחה אני מחשב שהמדינה נותנת למשפחה של 4 כמו 10 למרות שנניח ביטוח ביראות מקבלים במשפחה של 10 הרבה יותר
לא הבנתי את ההיגיון שלכם
באמת צריך ללכת על פתרון שתי המדינותאירוע מענין:
כך כתב העיתונאי בן כספית
"החרדים הם האחים שלנו. מעורבותם בחיי המדינה הולכת וגוברת. הם לא יגידו את זה בקול רם. החרדים הם ציבור תוסס, סקרן, חכם, חם, יש לנו לא מעט ללמוד מהם. תרבות הגמ"ח והעזרה ההדדית, ההתנדבות בקהילה, כיבוד הורים. הבעיה היא שלצד כל זה אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להמשיך את השותפות הזו. לא מבחינה כלכלית, לא מבחינה תרבותית".
"החרדים יישארו האחים שלנו", כותב הפרשן בטורו, "אבל לא נגור ביחד. כמו במשפחה: בשלב מסוים האחים עוזבים את הבית וכל אחד מקים לעצמו משפחה בנפרד. מגורים נפרדים, תקציבים נפרדים, אורח חיים נפרד, משפחה אחת. תהיה כאן מדינת ישראל ומדינת יהודה. כל מדינה תחויב לספק את המכסה שלה לכוח מגן גדול שיוקם במקום צה"ל. גם בכוח אדם, גם במימון. מעבר לזה, התקציבים יהיו נפרדים. כל אחד יחיה ממה שהוא מייצר. במדינה הליברלית תהיה תחבורה ציבורית בשבת ומקומות בילוי בשבת. במדינה הדתית לא. אנחנו לא נצטרך להשתתף באירועים שלהם אצלנו. זה לא יעכיר את היחסים בינינו, אולי להפך: זה אמור לשפר אותם".
בתגובה לדברים הודיע ח"כ יעקב אשר שהוא מבטל ראיון שנקבע לו לתכנית של בן כספית משום ש"״אי אפשר לנהל ראיון תרבותי עם מי שמנהל מסע דה לגיטמציה נגד הציבור החרדי רק בגלל שאנחנו הולכים עם נתניהו״.
ואני תוהה, מה הבעיה בדברים שהוא כתב? לפי כמה מהכותבים באשכול ההצעה שלו צריכה להילקח על ידינו בשתי ידים, נוכל לחיות בדיויק לפי אורח חיינו [הפרדה וכו'], לא נצטרך לממן את החילונים, ובא לציון גואל.
מה מפריע ליעקב אשר בדברים שלו?
זה הבעיה בחיים שלכל משהו מעשי יש כמה זויות הסתכלותבאמת צריך ללכת על פתרון שתי המדינות
ואני מתכוון לשתי מדינות לעם אחד
אם זה באמת התממש הכל טוב ויפהאירוע מענין:
כך כתב העיתונאי בן כספית
"החרדים הם האחים שלנו. מעורבותם בחיי המדינה הולכת וגוברת. הם לא יגידו את זה בקול רם. החרדים הם ציבור תוסס, סקרן, חכם, חם, יש לנו לא מעט ללמוד מהם. תרבות הגמ"ח והעזרה ההדדית, ההתנדבות בקהילה, כיבוד הורים. הבעיה היא שלצד כל זה אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להמשיך את השותפות הזו. לא מבחינה כלכלית, לא מבחינה תרבותית".
"החרדים יישארו האחים שלנו", כותב הפרשן בטורו, "אבל לא נגור ביחד. כמו במשפחה: בשלב מסוים האחים עוזבים את הבית וכל אחד מקים לעצמו משפחה בנפרד. מגורים נפרדים, תקציבים נפרדים, אורח חיים נפרד, משפחה אחת. תהיה כאן מדינת ישראל ומדינת יהודה. כל מדינה תחויב לספק את המכסה שלה לכוח מגן גדול שיוקם במקום צה"ל. גם בכוח אדם, גם במימון. מעבר לזה, התקציבים יהיו נפרדים. כל אחד יחיה ממה שהוא מייצר. במדינה הליברלית תהיה תחבורה ציבורית בשבת ומקומות בילוי בשבת. במדינה הדתית לא. אנחנו לא נצטרך להשתתף באירועים שלהם אצלנו. זה לא יעכיר את היחסים בינינו, אולי להפך: זה אמור לשפר אותם".
בתגובה לדברים הודיע ח"כ יעקב אשר שהוא מבטל ראיון שנקבע לו לתכנית של בן כספית משום ש"״אי אפשר לנהל ראיון תרבותי עם מי שמנהל מסע דה לגיטמציה נגד הציבור החרדי רק בגלל שאנחנו הולכים עם נתניהו״.
ואני תוהה, מה הבעיה בדברים שהוא כתב? לפי כמה מהכותבים באשכול ההצעה שלו צריכה להילקח על ידינו בשתי ידים, נוכל לחיות בדיויק לפי אורח חיינו [הפרדה וכו'], לא נצטרך לממן את החילונים, ובא לציון גואל.
מה מפריע ליעקב אשר בדברים שלו?
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת
קורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיט ע'
קכא עָשִׂיתִי מִשְׁפָּט וָצֶדֶק בַּל תַּנִּיחֵנִי לְעֹשְׁקָי:קכב עֲרֹב עַבְדְּךָ לְטוֹב אַל יַעַשְׁקֻנִי זֵדִים:קכג עֵינַי כָּלוּ לִישׁוּעָתֶךָ וּלְאִמְרַת צִדְקֶךָ:קכד עֲשֵׂה עִם עַבְדְּךָ כְחַסְדֶּךָ וְחֻקֶּיךָ לַמְּדֵנִי:קכה עַבְדְּךָ אָנִי הֲבִינֵנִי וְאֵדְעָה עֵדֹתֶיךָ:קכו עֵת לַעֲשׂוֹת לַיי הֵפֵרוּ תּוֹרָתֶךָ:קכז עַל כֵּן אָהַבְתִּי מִצְוֹתֶיךָ מִזָּהָב וּמִפָּז:קכח עַל כֵּן כָּל פִּקּוּדֵי כֹל יִשָּׁרְתִּי כָּל אֹרַח שֶׁקֶר שָׂנֵאתִי: