שיתוף - לביקורת הקטע שאתו הצטרפתי, או: שלום, אני חדשה, ברוכים הנמצאים!

שיבת ציון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מתרגשת להשאיר את ההודעה הראשונה. זה הקטע שהצטרפתי אתו, ואשמח (באמת! לא כמו האלה שמבקשים ביקורת ורוצים רק לשמוע: "איזו ביקורת?! זה קטע מדהים! אין שום דבר לבקר עליו!) לביקורת.

הדמות לבושת השחורים חמקה חרישית אל תוך החצר החשוכה, נזהרת שלא להיתקל בעלים יבשים שיעידו על קיומה. היא הלכה בזהירות על קצות האצבעות, מתכופפת מתחת לחלון חדר הילדים ומשתדלת להצניע את צעדיה עד לדלת הבית.
חיוך ניצחון קטן עלה על שפתיה שעה שפתחה את הדלת בשקט מוחלט, והיא נזהרה שלא לפלוט צחקוק חרישי.
בינתיים, אף אחד לא שמע אותה.

הדמות סגרה אחריה את הדלת בזהירות, מניחה לחושך הגמור להסוות אותה. המטרה- החדר הפנימי. היא הסירה את נעליה בדממה, והחלה לפסוע בגרביה- עקב בצד אגודל, לאורך המסדרון. ידיה גיששו על קירותיו, מתוות לה דרך אל מושא חלומותיה. קדימה, קדימה, עוד יותר, נשימתה נעצרה בכל עת שהגיעה לדלת אחד החדרים וליבה התכווץ בבעתה עם כל משיכת שמיכה או התהפכות מנומנמת. אם יגלו אותה- כל מאמציה ירדו לטמיון.

'המשימה הזאת נועדה לכישלון' לחש לה קול הרסני ממעמקי מוחה: 'תוותרי, את מסכנת את עצמך לשווא'. היא השתיקה אותו באטימות שסגלה לעצמה במשך השנים. הרי רק עוד דלת אחת נשארה לה לעבור, וכבר היא מגיעה לחדר האחרון.
אולי הגיע הזמן לנשום לרווחה.

ידה גיששה באפלה, נוגעת בידית הנכספת ופותחת בזהירות. חיוך התפשט על שפתיה, זה קורה בסוף.
היא הכניסה רגל אחת, עטוית גרב שחורה, אל תוך החדר. שקט מוחלט. רגל שניה. שקט מוחלט. פסיעה נוספת. הרגל נתקעה בדלת העץ וקול הדהוד קצר נשמע.
"אמאאא" קול צהלה נשמע מחדר הילדים, ולאחריו דשדוש רגליים יחפות ומשיכה קלה בשמלתה השחורה. בכי רם נשמע מאחת העריסות, מלווה בצלילי התעוררות נוספים.


האמא נאנחה ומהרה לחדר הילדים. כמעט חשבה שתוכל לישון הלילה.

הסיפור הזה הומצא בהתחלה בתור סיפור (סוג של צ'יזבאט) שמספרים אותו בעל פה וכל המרבה בתיאורים הרי זה משובח, ועבר לכתב לכבוד הכניסה לקהילת הכתיבה. לא מאד אהבתי את איך שזה יצא, ואשמח שתכתבו לי ותדייקו אותי- איך כותבים בסגנון הזה בצורה טובה?
תודה! ובאמת מתרגשת להיות בקהילה הזאת...
 

שיבת ציון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
תודה! איזה כיף לי...
ביקורת: לא נתקלים בעלים, דורכים עליהם.
היא נזהרה שלא להיתקל בעלים כדי שלא לדרוך עליהם...
ובאמת, הרגשתי שהיו יותר מדי נקודות ומשפטים שנגמרים מהר מדי. לא הרגשת?
ועוד משהו:
כל מאמציה ירדו לטמיון.
ניסיתי נואשות למצוא משהו פחות קיטשי ופחות שחוק, עד שויתרתי ושמתי את זה... יש למישהו רעיון?

ותודה, @תמרוז , העלת לי את הביטחון העצמי...
 

שיבת ציון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית

תמרי :)

מציירים גם כשחולמים
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
מוצלח!
הפואנטה מאוד יפה וגם הכתיבה.
נקודה קטנה, שאולי רק לי הפריעה, היא החזרה על המילה דמות בתחילת שתי הפסקאות.
אולי כדאי להחליף אותה במילה "היא".
חוץ מזה, הכל מהמם!
הדמות לבושת השחורים חמקה חרישית אל תוך החצר החשוכה, נזהרת שלא להיתקל בעלים יבשים שיעידו על קיומה. היא הלכה בזהירות על קצות האצבעות, מתכופפת מתחת לחלון חדר הילדים ומשתדלת להצניע את צעדיה עד לדלת הבית.
חיוך ניצחון קטן עלה על שפתיה שעה שפתחה את הדלת בשקט מוחלט, והיא נזהרה שלא לפלוט צחקוק חרישי.
בינתיים, אף אחד לא שמע אותה.

הדמות סגרה אחריה את הדלת בזהירות, מניחה לחושך הגמור להסוות אותה. המטרה- החדר הפנימי. היא הסירה את נעליה בדממה, והחלה לפסוע בגרביה- עקב בצד אגודל, לאורך המסדרון. ידיה גיששו על קירותיו, מתוות לה דרך אל מושא חלומותיה. קדימה, קדימה, עוד יותר, נשימתה נעצרה בכל עת שהגיעה לדלת אחד החדרים וליבה התכווץ בבעתה עם כל משיכת שמיכה או התהפכות מנומנמת. אם יגלו אותה- כל מאמציה ירדו לטמיון.
 
נערך לאחרונה ב:

שיבת ציון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוצלח!
הפואנטה מאוד יפה וגם הכתיבה.
נקודה קטנה, שאולי רק לי הפריעה, היא החזרה על המילה דמות בתחילת שתי הפסקאות.
אולי כדי להחליף אותה במילה "היא".
חוץ מזה, הכל מהמם!
באמת התלבטתי על הנקודה הזאת. אבל פחדתי שיהיה יותר מדי שימוש במילה: "היא"... היא כתובה מלא פעמים במשך הקטע. נראה לך היה כדאי בכל זאת להחליף?
תודה על המחמאה ותודה על הביקורת!
 

Tamarit

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
באמת התלבטתי על הנקודה הזאת. אבל פחדתי שיהיה יותר מדי שימוש במילה: "היא"... היא כתובה מלא פעמים במשך הקטע. נראה לך היה כדאי בכל זאת להחליף?
תודה על המחמאה ותודה על הביקורת!
היא זו מילה לגיטימית, יותר מדמות.
לכן יש יותר הגיון להשתמש בה, כי זה לא יצרום לאנשים כמו דמות, שזו מילה בפני עצמה...
אם אהיה כנה, עוד לא הייתה לי סבלנות ממש לקרוא את הקטע...
 

שיבת ציון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
היא זו מילה לגיטימית, יותר מדמות.
לכן יש יותר הגיון להשתמש בה, כי זה לא יצרום לאנשים כמו דמות, שזו מילה בפני עצמה...
קיבלתי. לוקחת לתשומת ליבי לקטעים הבאים.
אבל נראה לי שדווקא בגלל שזו מילה שבשימוש כל כך הרבה, לכתוב פעמיים: "דמות" לא יפריע מדי, כי זו עדיין מילה לא מאד מוכרת אבל: "היא" זה כבר קצת נמאס. אז כשזה מובלע אחת לשניים- שלושה משפטים, לא שמים לב. אבל יותר, זה כבר להדגיש אותה וזה מעצבן, זה מה שחשבתי. אבל קיבלתי. אשתדל, בלי נדר, לשים לב יותר להבא.
תודה!
 

סיפור8

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
בעז"ה

היי שיבת ציון! ברוכה הבאה!
יש לך את זה:)) אהבתי ממש, ואני לא מאלו שנהנות יותר מדי מסיפורי פאנצ'.
הקטע ממש טוב, לכן תקחי את ההצעות בכיף. הן נועדו רק כדי לתת מקום לחשיבה נוספת.

מתח מוגבר על ידי שימוש בחמשת החושים של הקורא. טעם, ריח, צלילים, מראות. במקום,
קדימה, קדימה, עוד יותר, נשימתה נעצרה בכל עת שהגיעה לדלת אחד החדרים וליבה התכווץ בבעתה עם כל משיכת שמיכה או התהפכות מנומנמת.
אפשר לתאר את צליל נשימותיהם העמוקות של הילדים, את רחש ההתהפכות של אחד הילדים במיטתו, את הצללים החיוורים שמטילה נורת הלילה מחדר הילדים לעבר המסדרון אליו חומקת הדמות כעת.
סיכון מוחשי ומלחיץ כמו רחש ההתהפכות של ילד במיטתו או מלמול פתאומי של אחד הילדים מתוך שנתו, לא רק יעניק תחושה של מתח, הוא גם יכול לתת הקשר הרבה יותר ברור למחשבת החרדה שחולפת בראשה של האמא:

קול רחש התהפכות של ילד במיטתו נשמע מתוך חדר הילדים, גורם לה לעצור את נשימתה. רק אחרי רגע אחד או שניים של עמידה ללא ניע, היא הרשתה לעצמה לחזור לנשום.
'המשימה הזאת נועדה לכישלון,' לחש לה קול הרסני ממעמקי מוחה, 'תוותרי, את מסכנת את עצמך לשווא'.



אם יגלו אותה- כל מאמציה ירדו לטמיון.
לא חייבים להכניס את המשפט הזה. המשמעות שלו ברורה מאד גם מעצם תיאור ההתרחשות.

וקול הדהוד קצר נשמע.
במקום התיאור הזה אפשר אולי לשים את הצליל שהקריס את המשימה כולה.

שקט מוחלט. רגל שניה. שקט מוחלט. פסיעה נוספת. הרגל נתקעה בדלת העץ, וצליל קטן של "פיק" נשמע.
"אמאאאאאא!!!!"



או אפילו,


שקט מוחלט. רגל שניה. שקט מוחלט. פסיעה נוספת. הרגל נתקעה בדלת העץ.
פיק.
"אמאאאאא!!!!!"



אמאאא" קול צהלה נשמע מחדר הילדים, ולאחריו דשדוש רגליים יחפות ומשיכה קלה בשמלתה השחורה. בכי רם נשמע מאחת העריסות, מלווה בצלילי התעוררות נוספים.
כאן אולי כדאי לפרט ולהעמיס יותר, כדי לתרום לתחושה של ההצפה הפתאומית-

עיניים נפקחו במיטות הקטנות, חיוכים עלו על הפנים ושמיכות נשלפו בתנופה, כשלאחריהן נשמעו טפיפות רגליים רצות לעברה.
"אמא!!!!!"
שלושה זוגות ידיים משכו בשמלתה השחורה מכל כיוון, ושני ילדים נוספים משכו בכל אחת מידיה. בכי רם נשמע מהעריסה, וקולות צהלה נוספים מהמסדרון בישרו לאמא המיואשת שהמשפחה כולה כבר מודעת לבואה.


האמא נאנחה ומהרה לחדר הילדים. כמעט חשבה שתוכל לישון הלילה.
בתור משפט אחרון חביב, הפאנצ' ליין של הפאנצ', אולי כדאי לחדד אותו. הוא גם צריך להיות בהקשר למטרה של כל הסצנה, והיא- לא "לישון" אלא- "שקט".
האמא נאנחה ונתנה לחבורה הצוהלת למשוך אותה לחדר הילדים. במקום לחלום בשקט הלילה, הלילה היא רק תוכל לחלום על שקט.

בנוגע לבעיה הזו:
אבל פחדתי שיהיה יותר מדי שימוש במילה: "היא"... היא כתובה מלא פעמים במשך הקטע.
אני לא ראיתי שהבעיה הזו קיימת בקטע הזה,
אבל אם תרצי באופן כללי, יש דרך נוספת להתמודד עם הבעיה של החזרתיות, מלבד לשנות את כינוי הנושא (הדמות, היא, הדמות וכולי), והיא- לעבור לנושא אחר ולתאר את הדמות הראשית כסבילה במשפט.
לדוגמא, במקום- "היא שמעה רחש פתאומי מחדר הילדים, וקפאה במקומה", אפשר- "רחש פתאומי נשמע מחדר הילדים, גורם לה לקפוא במקומה".



שוב, מאחלת לך בהצלחה רבה!
 

שיבת ציון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
בעז"ה

היי שיבת ציון! ברוכה הבאה!
יש לך את זה:)) אהבתי ממש, ואני לא מאלו שנהנות יותר מדי מסיפורי פאנצ'.
הקטע ממש טוב, לכן תקחי את ההצעות בכיף. הן נועדו רק כדי לתת מקום לחשיבה נוספת.

מתח מוגבר על ידי שימוש בחמשת החושים של הקורא. טעם, ריח, צלילים, מראות. במקום,

אפשר לתאר את צליל נשימותיהם העמוקות של הילדים, את רחש ההתהפכות של אחד הילדים במיטתו, את הצללים החיוורים שמטילה נורת הלילה מחדר הילדים לעבר המסדרון אליו חומקת הדמות כעת.
סיכון מוחשי ומלחיץ כמו רחש ההתהפכות של ילד במיטתו או מלמול פתאומי של אחד הילדים מתוך שנתו, לא רק יעניק תחושה של מתח, הוא גם יכול לתת הקשר הרבה יותר ברור למחשבת החרדה שחולפת בראשה של האמא:

קול רחש התהפכות של ילד במיטתו נשמע מתוך חדר הילדים, גורם לה לעצור את נשימתה. רק אחרי רגע אחד או שניים של עמידה ללא ניע, היא הרשתה לעצמה לחזור לנשום.
'המשימה הזאת נועדה לכישלון,' לחש לה קול הרסני ממעמקי מוחה, 'תוותרי, את מסכנת את עצמך לשווא'.




לא חייבים להכניס את המשפט הזה. המשמעות שלו ברורה מאד גם מעצם תיאור ההתרחשות.


במקום התיאור הזה אפשר אולי לשים את הצליל שהקריס את המשימה כולה.

שקט מוחלט. רגל שניה. שקט מוחלט. פסיעה נוספת. הרגל נתקעה בדלת העץ, וצליל קטן של "פיק" נשמע.
"אמאאאאאא!!!!"



או אפילו,


שקט מוחלט. רגל שניה. שקט מוחלט. פסיעה נוספת. הרגל נתקעה בדלת העץ.
פיק.
"אמאאאאא!!!!!"




כאן אולי כדאי לפרט ולהעמיס יותר, כדי לתרום לתחושה של ההצפה הפתאומית-

עיניים נפקחו במיטות הקטנות, חיוכים עלו על הפנים ושמיכות נשלפו בתנופה, כשלאחריהן נשמעו טפיפות רגליים רצות לעברה.
"אמא!!!!!"
שלושה זוגות ידיים משכו בשמלתה השחורה מכל כיוון, ושני ילדים נוספים משכו בכל אחת מידיה. בכי רם נשמע מהעריסה, וקולות צהלה נוספים מהמסדרון בישרו לאמא המיואשת שהמשפחה כולה כבר מודעת לבואה.



בתור משפט אחרון חביב, הפאנצ' ליין של הפאנצ', אולי כדאי לחדד אותו. הוא גם צריך להיות בהקשר למטרה של כל הסצנה, והיא- לא "לישון" אלא- "שקט".
האמא נאנחה ונתנה לחבורה הצוהלת למשוך אותה לחדר הילדים. במקום לחלום בשקט הלילה, הלילה היא רק תוכל לחלום על שקט.

בנוגע לבעיה הזו:

אני לא ראיתי שהבעיה הזו קיימת בקטע הזה,
אבל אם תרצי באופן כללי, יש דרך נוספת להתמודד עם הבעיה של החזרתיות, מלבד לשנות את כינוי הנושא (הדמות, היא, הדמות וכולי), והיא- לעבור לנושא אחר ולתאר את הדמות הראשית כסבילה במשפט.
לדוגמא, במקום- "היא שמעה רחש פתאומי מחדר הילדים, וקפאה במקומה", אפשר- "רחש פתאומי נשמע מחדר הילדים, גורם לה לקפוא במקומה".



שוב, מאחלת לך בהצלחה רבה!
וואו, איזו ביקורת מפורטת. ממש ממש תודה! קראתי בעיון ומנכסת לעצמי כל עצה ועצה.
את האמת, זה כבוד בשבילי שסופרת כמוך קוראת ומבקרת קטע שלי. ובאמת תודה שהשקעת זמן ומאמץ כדי לקרוא ולבנות את הביקורת המקצועית הזאת.
לוקחת איתי כל מילה.
 

R.E.Y

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
בעז"ה

היי שיבת ציון! ברוכה הבאה!
יש לך את זה:)) אהבתי ממש, ואני לא מאלו שנהנות יותר מדי מסיפורי פאנצ'.
הקטע ממש טוב, לכן תקחי את ההצעות בכיף. הן נועדו רק כדי לתת מקום לחשיבה נוספת.

מתח מוגבר על ידי שימוש בחמשת החושים של הקורא. טעם, ריח, צלילים, מראות. במקום,

אפשר לתאר את צליל נשימותיהם העמוקות של הילדים, את רחש ההתהפכות של אחד הילדים במיטתו, את הצללים החיוורים שמטילה נורת הלילה מחדר הילדים לעבר המסדרון אליו חומקת הדמות כעת.
סיכון מוחשי ומלחיץ כמו רחש ההתהפכות של ילד במיטתו או מלמול פתאומי של אחד הילדים מתוך שנתו, לא רק יעניק תחושה של מתח, הוא גם יכול לתת הקשר הרבה יותר ברור למחשבת החרדה שחולפת בראשה של האמא:

קול רחש התהפכות של ילד במיטתו נשמע מתוך חדר הילדים, גורם לה לעצור את נשימתה. רק אחרי רגע אחד או שניים של עמידה ללא ניע, היא הרשתה לעצמה לחזור לנשום.
'המשימה הזאת נועדה לכישלון,' לחש לה קול הרסני ממעמקי מוחה, 'תוותרי, את מסכנת את עצמך לשווא'.




לא חייבים להכניס את המשפט הזה. המשמעות שלו ברורה מאד גם מעצם תיאור ההתרחשות.


במקום התיאור הזה אפשר אולי לשים את הצליל שהקריס את המשימה כולה.

שקט מוחלט. רגל שניה. שקט מוחלט. פסיעה נוספת. הרגל נתקעה בדלת העץ, וצליל קטן של "פיק" נשמע.
"אמאאאאאא!!!!"



או אפילו,


שקט מוחלט. רגל שניה. שקט מוחלט. פסיעה נוספת. הרגל נתקעה בדלת העץ.
פיק.
"אמאאאאא!!!!!"




כאן אולי כדאי לפרט ולהעמיס יותר, כדי לתרום לתחושה של ההצפה הפתאומית-

עיניים נפקחו במיטות הקטנות, חיוכים עלו על הפנים ושמיכות נשלפו בתנופה, כשלאחריהן נשמעו טפיפות רגליים רצות לעברה.
"אמא!!!!!"
שלושה זוגות ידיים משכו בשמלתה השחורה מכל כיוון, ושני ילדים נוספים משכו בכל אחת מידיה. בכי רם נשמע מהעריסה, וקולות צהלה נוספים מהמסדרון בישרו לאמא המיואשת שהמשפחה כולה כבר מודעת לבואה.



בתור משפט אחרון חביב, הפאנצ' ליין של הפאנצ', אולי כדאי לחדד אותו. הוא גם צריך להיות בהקשר למטרה של כל הסצנה, והיא- לא "לישון" אלא- "שקט".
האמא נאנחה ונתנה לחבורה הצוהלת למשוך אותה לחדר הילדים. במקום לחלום בשקט הלילה, הלילה היא רק תוכל לחלום על שקט.

בנוגע לבעיה הזו:

אני לא ראיתי שהבעיה הזו קיימת בקטע הזה,
אבל אם תרצי באופן כללי, יש דרך נוספת להתמודד עם הבעיה של החזרתיות, מלבד לשנות את כינוי הנושא (הדמות, היא, הדמות וכולי), והיא- לעבור לנושא אחר ולתאר את הדמות הראשית כסבילה במשפט.
לדוגמא, במקום- "היא שמעה רחש פתאומי מחדר הילדים, וקפאה במקומה", אפשר- "רחש פתאומי נשמע מחדר הילדים, גורם לה לקפוא במקומה".



שוב, מאחלת לך בהצלחה רבה!
וואו הביקורת שלך טובה ממש!
ממש מחכים לקרוא
ו @שיבת ציון ממש אהבתי את הקטע שלך. כתוב טוב ומשקף את המציאות יפה:)
 

אש קודש!

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
ראשית כל, ברוכה הבאה :).
שנית, קטע מתוק.

נקודה קטנה, שאולי רק לי הפריעה, היא החזרה על המילה דמות בתחילת שתי הפסקאות.
שקלתי אם להעיר על כך ותכננתי לוותר, משום:
באמת התלבטתי על הנקודה הזאת. אבל פחדתי שיהיה יותר מדי שימוש במילה: "היא"... היא כתובה מלא פעמים במשך הקטע. נראה לך היה כדאי בכל זאת להחליף?
תודה על המחמאה ותודה על הביקורת!
באמת הפתרון של @סיפור8 מעולה.

טיפ שלי, תקראי את זה:
 

שיבת ציון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
ראשית כל, ברוכה הבאה :).
שנית, קטע מתוק.


שקלתי אם להעיר על כך ותכננתי לוותר, משום:

באמת הפתרון של @סיפור8 מעולה.

טיפ שלי, תקראי את זה:
תודה! ברוכה הנמצאת...
בקטע השתמשתי במקף בעיקר במקום פסיק, כדי שלא יהיו יותר מדי פסיקים.
עשיתי בו גם שימוש לא נכון?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  16  פעמים

לוח מודעות

למעלה