ב"רשות הרבים" יתד נאמן פורסם השבוע מכתב ובו נכתב שחברות התח"צ מקבלות מימון ממשרד התחבורה פר נוסע, כלומר פר תיקוף. וזה גם אם התיקוף הוא של חוזה חופשי חודשי וכד'.
זאת אומרת, אם עליתי לאוטובוס עם חופשי ולא תיקפתי, בזדון או בשגגה או באונס (עליתי מאחורה עם ילדים שלא יכלתי לעזוב לא מצאתי מי לשלוח עם הרבקו לנהג), והרי אין לי אפשרות לתקף כפול בנסיעה אחרת (אין אפשרות כזו בחופשי), בעצם גנבתי את החברה, והדרך היחידה שלי תהיה לשלם בנסיעה אחרת מחיר מלא באמצעות רב קו בלי חופשי.
זה נשמע לא הגיוני, ולו בגלל שבזמני עומס (-כל בוקר) הנהגים והמבקרים מבקשים מהנוסעים שמי שיש לו חופשי שלא יתקף. האם הגיוני שבגלל הנהגים והמבקרים הללו החברות מפסידות המון כסף?
מאידך יש כאלו שטוענים הפוך, שבכלל צורת הסבסוד היא פר נסיעות ולא פר נוסעים, משרד התחבורה משלם את הנסיעות, והכסף שנכנס מהנוסעים (שלא משלמים בחופשי) הוא זה שמועבר למשרד התחבורה (ז"א מנוכה מהסבסוד על הנסיעות).
מי יודע מידע בדוק? זה חשוב מאוד לדעת, כי הצורה שפורסמה ברשות הרבים משמעותה שכמעט כל נוסעי התח"צ גזלנים חס ושלום - כי אף אחד לא מקפיד להעביר חופשי תמיד תמיד.
(אולי שר התחבורה שאומרים שאוהב לעזור לאזרח הפשוט ישמח ולעזור ולספק מידע? אחרי שנגמרו הקונייקטורות הפוליטיות)
שאלה נוספת - מי שפספס לתקף נסיעה בכרטיס סטודנט (שלא במסגרת החופשי שלו), גם הוא אין לו אפשרות לשלם בנסיעה אחרת כפול. האם אפשר לשלם באמצעות רבקו נוער, שזה גם 50% הנחה? או שצורת הסבסוד היא שונה?
נ"ב - אין באמור התייחסות כלל למקרה שבו לא הייתה באוטובוס אפשרות טכנית לתקף את הרב קו, כי אז לא חייבים לשלם כלל, לפי כללי משרד התחבורה.
נ"ב 2 -כמובן שלכתחילה צריך תמיד להעביר את הרב קו, גם כי צריך להתנהג כמו בני אדם וגם בגלל שכך משרד התחבורה יראה שיש עומס באוטובוסים (אם הוא ירצה לראות, כמובן). כל הנ"ל מדובר על בדיעבד.
זאת אומרת, אם עליתי לאוטובוס עם חופשי ולא תיקפתי, בזדון או בשגגה או באונס (עליתי מאחורה עם ילדים שלא יכלתי לעזוב לא מצאתי מי לשלוח עם הרבקו לנהג), והרי אין לי אפשרות לתקף כפול בנסיעה אחרת (אין אפשרות כזו בחופשי), בעצם גנבתי את החברה, והדרך היחידה שלי תהיה לשלם בנסיעה אחרת מחיר מלא באמצעות רב קו בלי חופשי.
זה נשמע לא הגיוני, ולו בגלל שבזמני עומס (-כל בוקר) הנהגים והמבקרים מבקשים מהנוסעים שמי שיש לו חופשי שלא יתקף. האם הגיוני שבגלל הנהגים והמבקרים הללו החברות מפסידות המון כסף?
מאידך יש כאלו שטוענים הפוך, שבכלל צורת הסבסוד היא פר נסיעות ולא פר נוסעים, משרד התחבורה משלם את הנסיעות, והכסף שנכנס מהנוסעים (שלא משלמים בחופשי) הוא זה שמועבר למשרד התחבורה (ז"א מנוכה מהסבסוד על הנסיעות).
מי יודע מידע בדוק? זה חשוב מאוד לדעת, כי הצורה שפורסמה ברשות הרבים משמעותה שכמעט כל נוסעי התח"צ גזלנים חס ושלום - כי אף אחד לא מקפיד להעביר חופשי תמיד תמיד.
(אולי שר התחבורה שאומרים שאוהב לעזור לאזרח הפשוט ישמח ולעזור ולספק מידע? אחרי שנגמרו הקונייקטורות הפוליטיות)
שאלה נוספת - מי שפספס לתקף נסיעה בכרטיס סטודנט (שלא במסגרת החופשי שלו), גם הוא אין לו אפשרות לשלם בנסיעה אחרת כפול. האם אפשר לשלם באמצעות רבקו נוער, שזה גם 50% הנחה? או שצורת הסבסוד היא שונה?
נ"ב - אין באמור התייחסות כלל למקרה שבו לא הייתה באוטובוס אפשרות טכנית לתקף את הרב קו, כי אז לא חייבים לשלם כלל, לפי כללי משרד התחבורה.
נ"ב 2 -כמובן שלכתחילה צריך תמיד להעביר את הרב קו, גם כי צריך להתנהג כמו בני אדם וגם בגלל שכך משרד התחבורה יראה שיש עומס באוטובוסים (אם הוא ירצה לראות, כמובן). כל הנ"ל מדובר על בדיעבד.