לא מצדיק את התופעה, ס"ה אומר שהשווער לא יותר מסכן מהחתן
אהה הבנתי, סליחה.
רק תחשבו כמה חבל שכל העסק הזה לא נעצר.
לא מצדיק את התופעה, ס"ה אומר שהשווער לא יותר מסכן מהחתן
זה בדיוק דוגמא לניתוקאין לי פתרונות. לא הצעתי פתרונות. אם כתבתי שהם צריכים לצאת לעבוד - זו היתה טעות בסערת הדיון. אני מבין היטב את המבט היהודי על לימוד התורה בכל מצב כערך עליון. השאלה היא מה המחיר.
ובמיוחד, שאם בסופו של דבר כשהבחור המדובר יתחיל לחתן את בנותיו הוא ייאלץ לצאת לעבוד, לא בטוח שזה מצדיק.
כתבתי כמה פעמים: אין שום דרך להעריך את התורה של הבחור יותר מאשר התורה של השווער שלו. ולכן, לא מוצדק שהשווער יצטרך לעזוב את ספסלי הכולל [לעבודה או לשנור או להתרוצצות בגמ"חים ובבנקים], כדי שהחתן יוכל לשבת 20 שנה בכולל [עד שיצטרך להתחיל לחתן].
לא נכון, רוב הליטאים לא יוצאים לעבוד גם אחרי 20 שנה.והרי הוא יצא לעבוד בעוד 20 שנה, אז מה הסיבה לשלם?
עמנואל הרבה יותר רחוקה מביתר ולכן מובן למה ביתר הצליחה ועמנואל לא.לגבי ביתר של לפני 30 שנה. לא היה איש בעולם שיכול היה להתחייב שההבטחה של ביתר לא תתנפץ אלי האדמה הסלעית עליה היא בנויה, בדיוק כשם שהתנפצה ההבטחה [האדירה!] של עמנואל.
לא חושב-ע"ע אלעד (שכמדומני פחות הצליחה למורות המרחק הקרוב יחסית)עמנואל הרבה יותר רחוקה מביתר ולכן מובן למה ביתר הצליחה ועמנואל לא.
אין לי תשובה לשאלה, והאמת היא שלא ממש הבנתי אותה.בא נשאל את זה אחרת:
איך נראה בחור ליטאי שיצא לעבוד אחרי החתונה
ואיך יראה בחור חסידי באותו מצב?
וכן-יש הבדל אם בחור צעיר שעוד לא למד כלום על החיים יצא לעבוד. לעומת אדם מבוגר בעל משפחה בן 40+
ממש לא זאת הסיבה. כשהקימו את עמנואל דיברה הממשלה על הקמת כבישים גדולים מאוד שיקצרו משמעותית את הדרכים ממנה לערים החרדיות המרכזיות. הסיבה להתנפצות של עמנואל לא קיימת, זה משהו שמימי...עמנואל הרבה יותר רחוקה מביתר ולכן מובן למה ביתר הצליחה ועמנואל לא.
כי העוול לא כזה גדול כמו שהוא נראה כלפי חוץ...
לחסידיים יש את המסגרת החסידית ששומרת עליהם.אין לי תשובה לשאלה, והאמת היא שלא ממש הבנתי אותה.
נכון שיש הבדל בין בחור צעיר שעוד לא למד כלום על החיים לבין אדם מבוגר בעל משפחה בן 40+, השאלה היא אם זה מצדיק שהאדם המבוגר ייקרע במשך 30-40 השנים הבאות, כדי להגן על הבחור הצעיר. ואגב, אני מכיר באופן אישי כמה וכמה אברכים חסידיים, שגרו כמה שנים בשכירות רק מהסיבה הזאת. הם רצו להישאר ללמוד, ולכן העדיפו לשלם שכירות על יח"ד קטנה יותר. ואח"כ הם יצאו לעבוד ועבדו קשה עד שהצליחו להגיע לדירה.
סליחה אבל ממש ממש לא נכוןזה בדיוק דוגמא לניתוק
ואגב לא יצאתי אישית נגדך
בא נשאל את זה אחרת:
איך נראה בחור ליטאי שיצא לעבוד אחרי החתונה
ואיך יראה בחור חסידי באותו מצב?
וכן-יש הבדל אם בחור צעיר שעוד לא למד כלום על החיים יצא לעבוד. לעומת אדם מבוגר בעל משפחה בן 40+
לא.התרגלת למציאות הזאת פשוט, זה הכל....
אין דרך לבדוק מי צודק בענין הזה. ואני לא מדבר על יציאה לעבודה דווקא. אני מדבר יותר על אחוז הליטאים שמחתנים ילדים שיושבים ולומדים בכולל כפשוטו, בלי לצאת פעם בשלושה חודשים לשנור בארה"ב, בלי לקבל שטעלע עם משכורת נאה, בלי לעסוק אחה"צ בהשקעות כאלו ואחרות. כמו שלושה חודשים אחרי החתונה.לא נכון, רוב הליטאים לא יוצאים לעבוד גם אחרי 20 שנה.
יש עבודות תורניות [כמו למשל במכון שלנו...] שהגיל פחות מהווה משקל בהן. ואפשר להקים מסגרות ליטאיות שישמרו מאוד גם על האברכים הליטאיים.לחסידיים יש את המסגרת החסידית ששומרת עליהם.
אצל ליטאי שיוצא לעבוד-הכל פרוץ, והדרך למטה מהירה
כל זה כמובן בהסתייגות לעבודות תורניות-שלאברך צעיר יש פחות סיכוי להתברג בהן
ומי אומר שלא כך אמור להיות?המצב בציבור הליטאי שמתחילת החיים נישואי הילדים נמצאים ברקע ,וגם אנשים שיש להם חיים בצורה יותר מצומצמת מהיכולות הכלכליות שלהם ע"מ לחתן את בנותיהם בכבוד.
הנה עוד דוגמא לדרך חיים של ליטאים-ששואפת למקום הזה...המצב בציבור הליטאי שמתחילת החיים נישואי הילדים נמצאים ברקע ,וגם אנשים שיש להם חיים בצורה יותר מצומצמת מהיכולות הכלכליות שלהם ע"מ לחתן את בנותיהם בכבוד.
לא.
גם אני חשבתי פעם שזה נורא ואיום
ויום אחד פתחתי את העיניים, וגיליתי המון אנשים שלא נתנו כמעט לבנותיהן-והבנות נשואות באושר ועושר (?) לאברכים מצוינים
אני גרועה בניסוחיםנו? ומה הקשר בין השניים?
אנחנו מדברים על זה שמזעזע לדרוש מהצד השני סכומים כאלו גבוהים.
בקיצור, מה שאת אומרת לא סותר את מה שאני אומרת.
גם לכרמיאל יש כבישים גדולים מאוד.ממש לא זאת הסיבה. כשהקימו את עמנואל דיברה הממשלה על הקמת כבישים גדולים מאוד שיקצרו משמעותית את הדרכים ממנה לערים החרדיות המרכזיות. הסיבה להתנפצות של עמנואל לא קיימת, זה משהו שמימי...
כמה ליטאים שמעת שיוצאים לשנור בחו"ל או שעוסקים אחה"צ בהשקעות, וכמה אחוזים הם מהציבור?בלי לצאת פעם בשלושה חודשים לשנור בארה"ב, בלי לקבל שטעלע עם משכורת נאה, בלי לעסוק אחה"צ בהשקעות כאלו ואחרות. כמו שלושה חודשים אחרי החתונה.
לא.
גם אני חשבתי פעם שזה נורא ואיום
ויום אחד פתחתי את העיניים, וגיליתי המון אנשים שלא נתנו כמעט לבנותיהן-והבנות נשואות באושר ועושר (?) לאברכים מצוינים
נו? ומה הקשר בין השניים?
אנחנו מדברים על זה שמזעזע לדרוש מהצד השני סכומים כאלו גבוהים.
בקיצור, מה שאת אומרת לא סותר את מה שאני אומרת.
כלומר, כל הבחורים המוצלחים בישיבות הנחשבות מתחתנים עם בנות של אנשים שיש להם.המצב הוא שלבחור מוצלח מישיבה נחשבת ,יש מספיק אנשים שמוכנים לשלם סכומי עתק, ויש להם לתת את זה.
ואין שום סיבה שזה יפסק בשנים הקרובות. ההיצע קטן מהביקוש, וכדי להיות מוגדר כבחור טוב נדרש הרבה יותר ממה שנדרש מבחורה טובה, וזה חלק ממה שגורר את כל השוק כלפי מעלה.
וזה בדיוק הטענה. שהקמפיין צריך לעבוד מול הבחורים וראשי הישיבות.שתדעו שבצבור הליטאי בחור שלא דורש זה מחשיד שיש לו בעיה!!!!!
ולכן מי שאשם בזה זה הציבור בכללותו שפועל עפ"י סטיגמות כאלו וכו', לבחור אין מה לעשות בנדון
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: