דרוש מידע הצד השני...

מצב
הנושא נעול.

ברית

משתמש רשום
אני חושבת שזה בדיוק מה שפותח האשכול טוען -
לא בטוח שיש הבדל כ"כ גדול ביחסיות בין העול שאישה לוקחת לעומת הבעל, בין נישואים ראשונים לשניים. בשניהם, אני רואה, שהעול על האישה גדול הרבה יותר. אך, בנישואים ראשונים הרווקות מעוניינות יותר בנישואין. ובאם תקופת השידוכים מתארכת - הן סובלות יותר. מדוע?
כפי הנראה, יש לאישה אי אלו צרכים שמתמלאים ע"י הנישואין. (אולי תחושת ביטחון, אולי צרכים ריגשיים)
השאלה - האם בארגונים שמקימים לטובת האלמנות, שכמובן עושים עבודת קודש, לא ממלאים להם את הצרכים הללו, כאשר הן לא חשות כל צורך להתחתן שוב - יש מספיק אנשים שאכפת להם מהן, שתומכים בהן רגשית וכלכלית, וכאשר לאלמנים אין מילוי לחסרים שלהם - נוצרת הבעיה.
ההבדל הוא פשוט בהבדל תכונות טבעיות בין גבר לאישה , אישה היא רגשית יותר והרבה יותר קשה לה להתנתק מהעבר ולפתוח דף חדש וגבר מטבעו הוא שכלתן יותר וניתן לראות בגילאים מבוגרים שנשים בד"כ אינן מתחתנות שוב וגברים רבים כן
 

loving music

משתמש מקצוען
לא חשבתי אחרת....
אך עובדה ( בכל אופן במגזר הליטאי) שהגברים מתחתנים באחוז גבוה הרבה יותר מהנשים ( בנות גילם) ובד"כ לוקחים נשים צעירות מהם
המספרים הסופיים של כמות המתחתנים חייבת להיות זהה :), אבל לדעתי יש הבדל במספר המעוניינים - הגברים מעוניינים בנישואין שניים יותר מנשים.
 

פדהאל

משתמש צעיר
נערך לאחרונה ב:

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
השאלה - האם בארגונים שמקימים לטובת האלמנות, שכמובן עושים עבודת קודש, לא ממלאים להם את הצרכים הללו, כאשר הן לא חשות כל צורך להתחתן שוב - יש מספיק אנשים שאכפת להם מהן, שתומכים בהן רגשית וכלכלית
התשובה, לענ"ד, שום ארגון לא ממלא לאישה את הצרכים שלה מבעלה.
הדבר היחיד שקורה הוא ברית הנאמנות שהיא כרתה עם הבעל הראשון שלה. הברית הזו הולכת איתה הלאה והיא לא כל כך מהר משחררת אותה. (למעוניינים, סנהדרין כב ב)
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
רציתי לשמוע את דעתכם. בנקודה שלא מספיק הסתכלנו לזה בעיניים.

יש לי מכר של"ע התאלמן לפני מספר שנים, וכן איבד את אחת מבנות משפחתו בנסיבות טראגיות שאין כאן המקום לפורטן.
הוא שיתף אותי בתסכולו הקשה שהוא כמעט ולא מקבל הצעות לזיווג שני, אפילו של"ע ישנם המון אלמנות בשוק, השם ישמרנו.
הוא תולה זאת לדבריו ולפי התחושה הבלעדית שלו שזה מגיע מזה שב"ה ישנם בעם ישראל עשרות ארגונים שעוזרים לאלמנות בתפקודם היום יומי. והוא אומר שלפי דעתו דבר זה מביא אותן לא לרצות להתחיל דף חדש ע"כ המשתמע מכך, כי הן מסודרות מבחינה פיננסית בחייהן.

אך הוא מרגיש שמציאות זו מתנפצת לו לחיים, כי מצד אחד הוא אינו מקבל סיוע כראוי, כי הוא גבר ולכאורה יכול להסתדר בעצמו. מה שאינו נכון בכלל כי הוא צריך להיות לאב ולאם למשפחתו יחד עם עבודתו, ומאוד קשה לשלב בין השתיים. ומצד שני כאמור בתחילת הפניה.

רציתי לשאול אתכם, עד כמה אתם גם רואים כך את המצב ???
אחרי בקשת מחילה, נראה שהוא צריך עוזרת בית, אבל כזו שגם תעבוד ותכניס כסף בשבילו. לא רעיה.
 

חדשה2021

משתמש פעיל
אני מגיבה בעקבות הספר 'מעילו של שמואל' - הסיפור בהתחלה תפס אותי מאוד. מתואר שם אלמנה, שבשביל להנשא לאלמן, היה עליה לעזוב את ילדיה אצל שכנים ומכרים, לעבור לעיירה אחרת, ואח"כ לארץ אחרת. וכל זה להנשא לאלמן, שנראה שאינו עשיר במיוחד, ולגדל את ילדיו.
כך שנראה, שבעבר, נשים היו מעוניינות הרבה יותר בנישואים פרק ב'. עד מצב של לוותר על היקר מכל כדי להתחתן.
לדעתי, באופן הבסיסי, נשים צריכות את זה יותר, ומסיבות שונות כיום המצב השתנה. וייתכן שיש מה לחשוב, האם זה בגלל האפשרות של האישה לפרנס, שכפי הנראה בעבר הייתה הסיבה העיקרית להתחתן, או שיש עוד סיבות.
 

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
אני מגיבה בעקבות הספר 'מעילו של שמואל' - הסיפור בהתחלה תפס אותי מאוד. מתואר שם אלמנה, שבשביל להנשא לאלמן, היה עליה לעזוב את ילדיה אצל שכנים ומכרים, לעבור לעיירה אחרת, ואח"כ לארץ אחרת. וכל זה להנשא לאלמן, שנראה שאינו עשיר במיוחד, ולגדל את ילדיו.
כך שנראה, שבעבר, נשים היו מעוניינות הרבה יותר בנישואים פרק ב'. עד מצב של לוותר על היקר מכל כדי להתחתן.
לדעתי, באופן הבסיסי, נשים צריכות את זה יותר, ומסיבות שונות כיום המצב השתנה. וייתכן שיש מה לחשוב, האם זה בגלל האפשרות של האישה לפרנס, שכפי הנראה בעבר הייתה הסיבה העיקרית להתחתן, או שיש עוד סיבות.
שמעתי איזה אמירה שקשורה לזה ממש לאחרונה-
בגמרא כתוב שאישה כל כך רוצה גבר לחיות איתו שהיא תעדיף להישאר נשואה או להתחתן עם מי שלא יהיה העיקר להיות נשואה. וכיום אומרים שזה הפוך..
 

ככר השוק

משתמש מקצוען
שמעתי איזה אמירה שקשורה לזה ממש לאחרונה-
בגמרא כתוב שאישה כל כך רוצה גבר לחיות איתו שהיא תעדיף להישאר נשואה או להתחתן עם מי שלא יהיה העיקר להיות נשואה. וכיום אומרים שזה הפוך..
טב למיתב טן דו מלמיתב ארמלו.
הגמרא אומרת שנשים מעדיפות להיות נשואות גם אם הגבר לא מושלם/ מספק ואפילו פוגע.

זה היה כנראה נכון בזמן הגמרא בגלל שאישה היתה תלויה בגבר לחייה.

מרגע שלנשים יש יכולת להתקיים לבד המציאות הפוכה. הגברים נואשים להתחתן והנשים עושות שיקול הגיוני מושכל שהמשמעות היא תוספת עול ולא בהכרח שהקשר יהיה מספק, ומעדיפות להשאר לבד.
 

יודעלה

משתמש מקצוען
אחרי בקשת מחילה, נראה שהוא צריך עוזרת בית, אבל כזו שגם תעבוד ותכניס כסף בשבילו. לא רעיה
אז זהו שלא, הוא מאוד מסתדר עם עבודות בית ועם הפרנסה ב"ה, עד כמה שהוא יכול.
אבל מאוד חי לעצמו כי הילדים שלו כבר גדולים, וכפי שהרחבתי גם בהיבט של ההתמודדות, שאין כרגע יותר מארגון אחד שדואג לרכז את כולם להרגיש כקבוצה מגובשת, ולנסות לצלוח יחד את גלי החיים במצב כזה.
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
או בעדינות המקסימלית, שפשוט זה המצב כיום, שמפנקים יותר מדי, על חשבון הצד השני... הממתינים.
סליחה, זה שטחיות וחוסר הבנה בסיסי.

אגב, אף אחד לא חייב משום צד לגרום לאלמנות לרצות להתחתן. גם לא מצד דין תורה או משהו.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קד

א בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי יי אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ:ב עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:ג הַמְקָרֶה בַמַּיִם עֲלִיּוֹתָיו הַשָּׂם עָבִים רְכוּבוֹ הַמְהַלֵּךְ עַל כַּנְפֵי רוּחַ:ד עֹשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחוֹת מְשָׁרְתָיו אֵשׁ לֹהֵט:ה יָסַד אֶרֶץ עַל מְכוֹנֶיהָ בַּל תִּמּוֹט עוֹלָם וָעֶד:ו תְּהוֹם כַּלְּבוּשׁ כִּסִּיתוֹ עַל הָרִים יַעַמְדוּ מָיִם:ז מִן גַּעֲרָתְךָ יְנוּסוּן מִן קוֹל רַעַמְךָ יֵחָפֵזוּן:ח יַעֲלוּ הָרִים יֵרְדוּ בְקָעוֹת אֶל מְקוֹם זֶה יָסַדְתָּ לָהֶם:ט גְּבוּל שַׂמְתָּ בַּל יַעֲבֹרוּן בַּל יְשׁוּבוּן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ:י הַמְשַׁלֵּחַ מַעְיָנִים בַּנְּחָלִים בֵּין הָרִים יְהַלֵּכוּן:יא יַשְׁקוּ כָּל חַיְתוֹ שָׂדָי יִשְׁבְּרוּ פְרָאִים צְמָאָם:יב עֲלֵיהֶם עוֹף הַשָּׁמַיִם יִשְׁכּוֹן מִבֵּין עֳפָאיִם יִתְּנוּ קוֹל:יג מַשְׁקֶה הָרִים מֵעֲלִיּוֹתָיו מִפְּרִי מַעֲשֶׂיךָ תִּשְׂבַּע הָאָרֶץ:יד מַצְמִיחַ חָצִיר לַבְּהֵמָה וְעֵשֶׂב לַעֲבֹדַת הָאָדָם לְהוֹצִיא לֶחֶם מִן הָאָרֶץ:טו וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב אֱנוֹשׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב אֱנוֹשׁ יִסְעָד:טז יִשְׂבְּעוּ עֲצֵי יי אַרְזֵי לְבָנוֹן אֲשֶׁר נָטָע:יז אֲשֶׁר שָׁם צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ חֲסִידָה בְּרוֹשִׁים בֵּיתָהּ:יח הָרִים הַגְּבֹהִים לַיְּעֵלִים סְלָעִים מַחְסֶה לַשְׁפַנִּים:יט עָשָׂה יָרֵחַ לְמוֹעֲדִים שֶׁמֶשׁ יָדַע מְבוֹאוֹ:כ תָּשֶׁת חֹשֶׁךְ וִיהִי לָיְלָה בּוֹ תִרְמֹשׂ כָּל חַיְתוֹ יָעַר:כא הַכְּפִירִים שֹׁאֲגִים לַטָּרֶף וּלְבַקֵּשׁ מֵאֵל אָכְלָם:כב תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ יֵאָסֵפוּן וְאֶל מְעוֹנֹתָם יִרְבָּצוּן:כג יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי עָרֶב:כד מָה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ יי כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ:כה זֶה הַיָּם גָּדוֹל וּרְחַב יָדָיִם שָׁם רֶמֶשׂ וְאֵין מִסְפָּר חַיּוֹת קְטַנּוֹת עִם גְּדֹלוֹת:כו שָׁם אֳנִיּוֹת יְהַלֵּכוּן לִוְיָתָן זֶה יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק בּוֹ:כז כֻּלָּם אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּן לָתֵת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:כח תִּתֵּן לָהֶם יִלְקֹטוּן תִּפְתַּח יָדְךָ יִשְׂבְּעוּן טוֹב:כט תַּסְתִּיר פָּנֶיךָ יִבָּהֵלוּן תֹּסֵף רוּחָם יִגְוָעוּן וְאֶל עֲפָרָם יְשׁוּבוּן:ל תְּשַׁלַּח רוּחֲךָ יִבָּרֵאוּן וּתְחַדֵּשׁ פְּנֵי אֲדָמָה:לא יְהִי כְבוֹד יי לְעוֹלָם יִשְׂמַח יי בְּמַעֲשָׂיו:לב הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:לג אָשִׁירָה לַיי בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:לד יֶעֱרַב עָלָיו שִׂיחִי אָנֹכִי אֶשְׂמַח בַּיהוָה:לה יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי הַלְלוּיָהּ:
נקרא  3  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה