חדשות בעולם הפלישה הרוסית לאוקראינה - נטו דיווחים

מצב
הנושא נעול.

חניבעל

משתמש פעיל
קרבות עזים ומטחים כבדים במיוחד בעיר קחובקה שבמחוז חרסון . העיר על גדת נהר הדנייפר.
הרוסים ממשיכים בקרבות מדרום , חרסון , וזפוריז'יה . בעיר חרסון עצמה יש שליטה רוסית
מצפון מזרח , חרקוב .
ןמצפון מרכז , צ'רנייב וכמובן קייב.
ושכחתי את מזרח אוקראינה , כולל מריאופול שבמחוז דונייצק.
 
נערך לאחרונה ב:

אלף אורות

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L

ה'עדה החרדית' בקריאה: לומר פרקי תהילים לישועת יהודי אוקראינה​

חברי בד"צ ה'עדה החרדית' יוצאים בקריאה לומר בכל יום לאחר תפילת שחרית פרקי תהילים לישועת יהודי אוקראינה עד יעבור זעם • בקריאתם הם מוסיפים לומר את תפילת "אחינו בני ישראל הנתונים בצרה"


בעקבות מלחמת רוסיה-אוקראינה, דבר שגרם ליהודים רבים ובני משפחותיהם לעזוב את מקום מגוריהם ולנדוד בדרכים, יוצאים חברי בד"צ ה'עדה החרדית' בירושלים בקריאה חריגה לומר בכל יום שלושה פרקי תהילים לישועתם של יהודי אוקראינה.
תחת הכותרת "אחינו בני ישראל", נכתב כי: "כאשר רוחות מלחמה נושבות בעולם, ואחינו בני ישראל תושבי המקומות ההם נתונים במצור ובמצוק ורבים הוצרכו לנדוד ממקומם, חובת כל איש ישראל היחיד והציבור להעתיר בתפילה לשלומם ומנוחתם של בני ישראל בכל מקום שהם ולהטות לב המלכות עליהם לטובה".
כאן מורים הבד"צ כי יש לומר בכל יום שלושה פרקי תהילים לישועתם של התושבים במקום: "על כן בהוראת כ"ק מרן הגאב"ד והגאונים הצדיקים חברי הבד"צ, עד יעבור זעם יאמרו שלושה פרקי תהילים עם תפילת אחינו בני ישראל הנתונים וכו' בכל יום לאחר תפילה השחרית".
בסיום הקריאה נכתב: “והשי"ת ירחם עלינו למנוע משחית מבית ישראל בגל מקום שהם, ולא תאונה אליהם רעה ונגע לא יקרב באוהליהם, ובקרוב נתבשר בגאולת עולמים ופעמי משיח בן דוד וקיבוץ נדחי ישראל ע"י גאולינו ה"צ, מתוך רחמים גדולים".
WhatsApp-Image-2022-02-27-at-07.42.33.jpeg

 

חניבעל

משתמש פעיל
בעקבות הקרבות, שיחות המו"מ בין רוסיה לאוקראינה בבלארוס נדחו למחר
בעקבות שהכתר סביב קייב לא הושלם , וחרקוב לא נפלה .
בנוסף יש עדכון על שיירה של 5000 כלי רכב משוריינים בדרך לקייב. לא הגיוני, מאחר שבלוין מדובר על 5 ק"מ , ול5000 משוריינים צריך [אפילו אם נניח יש 3 נתיבים ] 15 ק"מ מינימום . ובתמונות זה נראה פחות מ2 נתיבים . להערכתי סביב ה500 כ"ר, חלקם הגדול זה בכלל אספקה ובעיקר דלק.
 
נערך לאחרונה ב:

איש פנינים

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
למי שמעוניין להבין מי נגד מי.
גוגל מפס בעברית.
ניתן לראות למעלה את צ'רנייב ולמטה את מחוז חרקוב. ומצד שמאל את לבוב שם ממוקמת השגרירות הישראלית על גבול פולין במקום שנחשב יחסית בטוח.
 

קידום !

ו אבחון ו טיפול רגשי ו יעוץ והכוונה ו
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
האיחוד האירופי מעריך כי מספר הפליטים מאוקראינה צפוי להגיע לשבעה מיליון בני אדם. "אנו עדים למה שיכול להיות האסון ההומניטרי הגדול ביותר מזה שנים רבות" נמסר מהאיחוד האירופי.
 

במבונה

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
צרפת וארה"ב קוראות לאזרחיהן על אדמת רוסיה לעזוב מיידית.
רמת האזהרה 4.
לצאת בהקדם כל עוד יש טיסות כגון מסחריות שניתן לצאת איתן.
מוזר, ברמה 4 לא אומרים לעזוב.
מתוך ויקי'
רמה
המלצה
4 איום פוטנציאלי, להימנע מנסיעות שאינן חיוניות
3 איום בסיסי, לא להגיע למדינה
2 איום גבוה, לא להגיע למדינה ומומלץ לצאת למי ששוהה במדינה
1 איום גבוה מאוד, לא להגיע ולעזוב את המדינה בהקדם האפשרי
 

חיימקה פלונצ'ק

משתמש מקצוען
לאור המצב, קוסובו ביקשה מארצות הברית להקים בסיס צבאי קבוע במדינה ולהאיץ את שילובה בנאט"ו לאחר פלישת רוסיה לאוקראינה. "האצת חברותה של קוסובו בנאט"ו ובסיס קבוע של כוחות אמריקאים היא צורך מיידי להבטיח שלום, ביטחון ויציבות במערב הבלקן", אמר שר ההגנה של קוסובו, ארמנד מחאג' בעמוד הפייסבוק שלו.

עצמאותה של קוסובו ב-2008 מוכרת על ידי יותר מ-110 מדינות, בעיקר מדינות מערביות, אך לא על ידי רוסיה או סרביה.
 

חניבעל

משתמש פעיל
עמדה מרתקת של ראש הMI6 הבריטי ריצ' מור .
פוטין העמיד לעצמו מטרה חסרת סיכוי.
 

שלס

משתמש מקצוען
עמדה מרתקת של ראש הMI6 הבריטי ריצ' מור .
פוטין העמיד לעצמו מטרה חסרת סיכוי.
אפשר להעתיק לפה את הכתבה לטובת החסומים?
תודה
 

נ. ה.

משתמש מקצוען
אפשר להעתיק לפה את הכתבה לטובת החסומים?
תודה
ריצ'רד מור שיתף מאמר שכתב מומחה לחשיבה מלחמתית, בו טען כי "פוטין פיתח אובססיה כלפי אוקראינה"האם רוסיה נכנסה למלחמה שהיא לא יכולה לצאת ממנה? ובכן, זו עמדתו של ראש מערך הביון הבריטי ה-MI6 ריצ'רד מור. מור שיתף את דעתו בנושא עם עוקביו ברשת הטוויטר, כשהוא מגיב ומתייחס למאמר נרחב בנוגע למלחמה שכתב פרופ' אמריטוס לורנס פרידמן, מומחה לחשיבה מלחמתית מקינגס קולג', כך מתפרסם ב'ישראל היום'.

תחת הכותרת 'ההימור הפזיז של פוטין', כתב פרופ' פרידמן כי "נשיא רוסיה פיתח אובססיה כלפי אוקראינה, אולם מדובר במלחמה שהוא לא יכול לנצח בה כי הוא יצטרך לשנות את העמדות של האוקראינים עצמם, וזה מהלך שאין ביכולתה של רוסיה לבצע. כלומר, גם אם הממשל האוקראיני יצא לגלות והצבא יישבר, עדיין מדובר מבחינה רוסית בבוץ של ממש כי העם עצמו מתנגד לנוכחות הרוסית בארצו", כתב המומחה.

מעבר לעמדה הזו של שירותי הביון הבריטיים, לפיה אין לפוטין באמת יכולת הכרעה ממשית של המלחמה, ישנה מעל הדוב הרוסי בעיה כלכלית עצומה שככל הנראה תהפוך לקריטית בצורה חסרת תקדים בשבוע הקרוב באם הלחימה תימשך מעל 10 ימים. הסיבה היא העלות העצומה של כל יום לחימה שמוערכת ב-20 מיליארד דולר, סכום שבעשרה ימי לחימה מגיע לכ-200 מיליארד ולכמות כסף שאין לפוטין לשפוך על המלחמה הזו.

עדויות לכך מגיעות גם מהכינוס בו אסף אליו הנשיא הרוסי את האוליגרכים הרוסיים, כינוס בו על פי משתתפים שונים הוא השתולל וזעם על העמידה האוקראינית.

זאת כמובן עוד לפני ניתוקה של רוסיה ממערכת הסוויפט של מערך הבנקאות העולמי, ניתוק שעוד עלול להתברר כפגיעה אנושה עוד יותר בכלכלה הרוסית.

מי שמעלה את הסוגיה הכלכלית הזו הוא שר ההגנה האסטוני לשעבר, ריהו טראס, שבסדרה ארוכה של ציוצים בטוויטר, הסביר את העלות של יממת לחימה מצד הדוב הרוסי. "רוסיה לא נערכה טקטית למלחמה הזו. כל יום עולה לה סביב 20 מיליארד דולר ויש לה יכולת לממן טילים רק לעוד 4 ימים הכי הרבה, זו הסיבה מדוע פוטין מורה לירות את הטילים שלו במשורה", כתב שר ההגנה האסטוני לשעבר.

השר ציין עוד כי "הרוסים יוכלו למלא את המלאים שלהם רק עוד כמה חודשים וכעת הם ניצבים אל מול מחסור כבד בציוד. כמו כן, מי שהיו מספקים להם את החומרים הם סלובניה, פינלנד וגרמניה שכעת חתכו את הקשר עם הרוסים".

למעשה סיכם השר האסטוני כי "רוסיה בנתה על פאניקה של הציבור האוקראיני וכשזה לא קרה, הם בבעיה".
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קח

א שִׁיר מִזְמוֹר לְדָוִד:ב נָכוֹן לִבִּי אֱלֹהִים אָשִׁירָה וַאֲזַמְּרָה אַף כְּבוֹדִי:ג עוּרָה הַנֵּבֶל וְכִנּוֹר אָעִירָה שָּׁחַר:ד אוֹדְךָ בָעַמִּים יי וַאֲזַמֶּרְךָ בַּלְאֻמִּים:ה כִּי גָדוֹל מֵעַל שָׁמַיִם חַסְדֶּךָ וְעַד שְׁחָקִים אֲמִתֶּךָ:ו רוּמָה עַל שָׁמַיִם אֱלֹהִים וְעַל כָּל הָאָרֶץ כְּבוֹדֶךָ:ז לְמַעַן יֵחָלְצוּן יְדִידֶיךָ הוֹשִׁיעָה יְמִינְךָ וַעֲנֵנִי:ח אֱלֹהִים דִּבֶּר בְּקָדְשׁוֹ אֶעְלֹזָה אֲחַלְּקָה שְׁכֶם וְעֵמֶק סֻכּוֹת אֲמַדֵּד:ט לִי גִלְעָד לִי מְנַשֶּׁה וְאֶפְרַיִם מָעוֹז רֹאשִׁי יְהוּדָה מְחֹקְקִי:י מוֹאָב סִיר רַחְצִי עַל אֱדוֹם אַשְׁלִיךְ נַעֲלִי עֲלֵי פְלֶשֶׁת אֶתְרוֹעָע:יא מִי יֹבִלֵנִי עִיר מִבְצָר מִי נָחַנִי עַד אֱדוֹם:יב הֲלֹא אֱלֹהִים זְנַחְתָּנוּ וְלֹא תֵצֵא אֱלֹהִים בְּצִבְאֹתֵינוּ:יג הָבָה לָּנוּ עֶזְרָת מִצָּר וְשָׁוְא תְּשׁוּעַת אָדָם:יד בֵּאלֹהִים נַעֲשֶׂה חָיִל וְהוּא יָבוּס צָרֵינוּ:
נקרא  13  פעמים

אתגר AI

מלכות ה' • אתגר 119

לוח מודעות

למעלה