חדשות בעולם הפלישה הרוסית לאוקראינה - נטו דיווחים

מצב
הנושא נעול.

חסיד אמיתי

משתמש מקצוען
הפרשנית אנה ברסקי התראיינה הערב (ראשון) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן וסיפרה על התקשורת בעידן הנוכחי שמסקרת את המלחמה, "באופן כללי בשעת מלחמה כל כלי תקשורת, לכן צריך לראות את כל התמונה הגדולה, ולכן התקשורת הבינלאומית שמסקרת את המלחמה. אני חושבת שהיום יש את הרשתות החברתיות וזה המרכיב החדש שופך הכל, הרבה משתמשים מעלים על בסיס שעתי וכל דקה סרטונים שאיתם אתה מרכיב את הפאזל וזה מוסיף".

להערכה של ברסקי, "אני מניחה שהתוכנית המקורית של פוטין די השתבשה, כשראינו את המסר בשבוע שעבר שאמר לחיילים תעשו מהפכה צבאית ונדבר איתכם וניסה ללכת מעל הראש של זלנסקי. ככל הנראה פוטין תכנת כיבוש מהיר בתוך יומיים ולהביא נשיא בובה שיישר קו עם רוסיה, והם לא לקחו בחשבון את התנגדות האזרחית".

פוטין לא לקח בחשבון עד הסוף את ההליך לכיבוש, "האוקראינים בשונה מהרוסים רואים את המדינה שלהם נכבשת על ידי אוייב, וזה פקטור שפוטין פחות לקח בחשבון. עוצמת המתקפה של פוטין הייתה מאוזנת כי הוא חשב שזה יהיה קל. עכשיו אם שאתה מרים ידיים ויוצא פחות גבר גבר ומנסה לרדת מהעץ, או שאתה תוקף בכל הכוח בעוצמה קשה להראות שאתה מעצמה ולכן זה כרגע הדילמה".
 

חסיד אמיתי

משתמש מקצוען
ראש העיר ברדיאנסק הנמצאת בדרום אוקראינה, אמר כי כוחות רוסיים נכנסו לעיר ולקחו שליטה עליה. בעיר יש כ-100 אלף תושבים, ובסיס ימי קטן. בהודעה שפרסם בפייסבוק, כתב ראש העיר לתושבים כי “לפני כמה שעות, היינו עדים לחיילים חמושים הנכנסים לעיר עם ציוד צבאי כבד. ברגע שגיליתי זאת, ניסיתי ליידע את כלל תושבי העיר בכדי שתהיה לכם הזדמנות להתחבא במקלטים”.
 

חסיד אמיתי

משתמש מקצוען
חברת מטא, שבבעלותה פייסבוק, אינסטגרם ונוספות, הודיעה כי תגביל חשבונות של ערוצי תקשורת ממלכתיים רוסיים, לבקשת אוקראינה.
דסק החוץ: ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון טוען כי הודעת פוטין על כוננות גרעינית נועדה כדי "להסיח את הדעת ממה שקורה באוקראינה"
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
• בריטניה שוקלת לאסור על אוניות רוסיות לעגון בנמליה – כך על פי דיווח בגרדיאן הבריטי :

• ‏‏שרי החוץ של האיחוד האירופי מסכימים לספק נשק קטלני לאוקראינה בשווי 450 מיליון יורו :

דיווחים עדין מאתמול, מחכים לעדכון בוקר.
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
על רקע השיחות בגבול בלארוס, דיווחים כי בלארוס מתכוננת להצטרף לפלישת רוסיה לאוקראינה, בלארוס מתכוננת לשלוח חיילים לאוקראינה כדי להילחם לצד רוסיה כך דיווח ה-Kyiv Independent, בציטוט מקורות עלומים.

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, יקיים שיחה עם בעלי ברית ושותפים אחרים ביום שני בבוקר בשעה 11:15 שעון ארה"ב, כדי לדון בהתפתחויות האחרונות בנוגע להתקפה של רוסיה על אוקראינה ולתאם תגובה מאוחדת.

רוברט האנטר, שגריר ארה"ב לשעבר בנאט"ו, אמר כי ההחלטה של פוטין להעמיד את הכוחות הגרעיניים של רוסיה בכוננות גבוהה היא אזהרה למערב לא להסתבך. אך "זהו תכסיס פסיכולוגי לנסות להגדיל את המינוף שלו, כשהוא מחליט כמה רחוק הוא רוצה ללכת באוקראינה", אמר האנטר לאל ג'זירה. "זו מלחמה פסיכולוגית, אני לא מאמין שזה איום בכלל, כי לרוסים יהיה לא פחות מה להפסיד, אם לא יותר, אם ילכו לכיוון הזה".

שתי חברות התקשורת הגדולות בקנדה החליטו להוריד את ערוץ הטלוויזיה הממלכתי הרוסי RT מהיצע הכבלים שלהן.

ממשלת אוסטרליה תספק ציוד צבאי לאוקראינה כדי לעזור לאוקראינים להתנגד לפלישה הרוסית. בהודעה לא נמסרו פרטים על הציוד, אוסטרליה הטילה סנקציות על יותר מ-350 אנשים רוסים, כולל פוטין מאז יום חמישי. כולל סנקציות על 13 אנשים בבלארוס, כולל שר ההגנה של המדינה, ויקטור חרנין.

פיצוצים נשמעו הלילה בבירת אוקראינה קייב ובעיר חראקוב, כך מסר "השירות הממלכתי של אוקראינה לתקשורת והגנה על מידע מיוחד". קייב הייתה שקטה במשך כמה שעות לפני כן.

אוקראינה קוראת לגרש את רוסיה ובלארוס מהתאחדות הטניס הבינלאומית. התאחדות הטניס האוקראינית לוחצת על התאחדות הטניס הבינלאומית לגרש לאלתר את רוסיה ובלארוס.

נשיא ברזיל, ז'איר בולסונארו, סירב לגנות את פלישת נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לאוקראינה,, ואמר כי "ברזיל תישאר נייטרלית".
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
07:31 – במהלך שאלות עיתונאים ג'ונסון הטיל ספק בכנותו של נשיא רוסיה פוטין בכל הקשור לשיחות עם אוקראינה על הפסקת אש. עם זאת אמר כי "אם פוטין רוצה לסגת, להפסיק את המלחמה ולנהל משא ומתן – אלה חדשות טובות מאוד".

07:23 – נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי שוחח הלילה עם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון ואמר לו כי היממה הקרובה היא קריטית עבור אוקראינה. ג'ונסון הבטיח לו: "נעשה הכול כדי להבטיח סיוע הגנתי מבריטניה ומבעלות הברית".

07:11 – צבא אוקראינה: "אתמול היה 'יום קשה' עבור הכוחות שמגינים על המדינה – החיילים הרוסיים ממשיכים להפגיז כמעט לכל הכיוונים".

07:05 – שיחות המו"מ בין רוסיה לאוקראינה יתחילו היום (שני) בבלארוס. דיווח: למרות הבטחותיה, בלארוס שוקלת לשלוח חיילים שיפלשו אף הם לאוקראינה.

07:00 – הלחימה באוקראינה נמשכת ונכנסת ליומה החמישי. במהלך הלילה, נשמעו פיצוצים ואזעקות באזורים רבים ברחבי אוקראינה, כולל במחוזות שעד כה היו שקטות יותר.
 

קרעפט

משתמש מקצוען
01dXC7.jpg
 

לוי יצחק.

משתמש מקצוען
הפרשן המדיני ברק רביד ב׳רדיו 103׳: ״הפסקת אש זה לא דבר מופרך. במצבו הנוכחי של זלנסקי, כל עסקה שמביאה לכך שהכוחות הרוסיים נסוגים, היא ניצחון אדיר״.

דיווח אוקראיני: רוסיה תקפה את נמל התעופה ז׳יטומיר באוקראינה באמצעות טילים שנורו משטח בלארוס.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קח

א שִׁיר מִזְמוֹר לְדָוִד:ב נָכוֹן לִבִּי אֱלֹהִים אָשִׁירָה וַאֲזַמְּרָה אַף כְּבוֹדִי:ג עוּרָה הַנֵּבֶל וְכִנּוֹר אָעִירָה שָּׁחַר:ד אוֹדְךָ בָעַמִּים יי וַאֲזַמֶּרְךָ בַּלְאֻמִּים:ה כִּי גָדוֹל מֵעַל שָׁמַיִם חַסְדֶּךָ וְעַד שְׁחָקִים אֲמִתֶּךָ:ו רוּמָה עַל שָׁמַיִם אֱלֹהִים וְעַל כָּל הָאָרֶץ כְּבוֹדֶךָ:ז לְמַעַן יֵחָלְצוּן יְדִידֶיךָ הוֹשִׁיעָה יְמִינְךָ וַעֲנֵנִי:ח אֱלֹהִים דִּבֶּר בְּקָדְשׁוֹ אֶעְלֹזָה אֲחַלְּקָה שְׁכֶם וְעֵמֶק סֻכּוֹת אֲמַדֵּד:ט לִי גִלְעָד לִי מְנַשֶּׁה וְאֶפְרַיִם מָעוֹז רֹאשִׁי יְהוּדָה מְחֹקְקִי:י מוֹאָב סִיר רַחְצִי עַל אֱדוֹם אַשְׁלִיךְ נַעֲלִי עֲלֵי פְלֶשֶׁת אֶתְרוֹעָע:יא מִי יֹבִלֵנִי עִיר מִבְצָר מִי נָחַנִי עַד אֱדוֹם:יב הֲלֹא אֱלֹהִים זְנַחְתָּנוּ וְלֹא תֵצֵא אֱלֹהִים בְּצִבְאֹתֵינוּ:יג הָבָה לָּנוּ עֶזְרָת מִצָּר וְשָׁוְא תְּשׁוּעַת אָדָם:יד בֵּאלֹהִים נַעֲשֶׂה חָיִל וְהוּא יָבוּס צָרֵינוּ:
נקרא  14  פעמים

אתגר AI

מלכות ה' • אתגר 119

לוח מודעות

למעלה