חדשות בעולם הפלישה הרוסית לאוקראינה - נטו דיווחים

מצב
הנושא נעול.

secret

משתמש סופר מקצוען
צבא רוסיה בהודעה רשמית: אנו פוגעים באמצעות נשק מתקדם במערכות הגנה צבאיות, שדות תעופה צבאיים וחיל האוויר האוקראיני. לאוכלוסייה האזרחית לא נשקפת סכנה ואין הפגזות של ערים.
 

חיימקה פלונצ'ק

משתמש מקצוען
 

secret

משתמש סופר מקצוען
מפת ההפצצות
שימו לב שגם המערב מופגז
 

קבצים מצורפים

  • מפת ההפצצות.jpg
    מפת ההפצצות.jpg
    KB 131.8 · צפיות: 122

חיימקה פלונצ'ק

משתמש מקצוען
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
בוקר טוב
ובתקווה לבשורות טובות בקרוב
איפה יש אתר שניתן לראות מידע בענין,
וכן מה התגובה הצבאית של אוקראינה?
 

פ.נ

משתמש מקצוען

רוסיה פתחה במלחמה באוקראינה: תוקפת ממזרח ומדרום​

הצבא הרוסי פתח במלחמה באזור דונבאס שבמזרח אוקראינה, דיווח על פלישה רוסית גם מכיוון בלארוס • פיצוצים ואזעקות נשמעו בקייב ובערים נוספות, אזרחים אוקראינים רבים נמלטים לכיוון מערב • רוסיה: המתקפה נגד תשתיות צבאיות בלבד, לא בערים • זלנסקי: "מכריז על משטר צבאי, שכל התושבים יישארו בבתים" • עדכונים שוטפים​


אוהד חמו|טל שגיא|עמית ולדמן|N12| פורסם 23/02/22 23:02 | עודכן 24/02/22 07:08


AP22047446984086_re_autoOrient_i.jpg


ישיר: רוסיה הכריזה על מבצע צבאי באוקראינה






צבא רוסיה פתח במלחמה הלילה (חמישי) במזרח אוקראינה, והבוקר הגיעו דיווחים על פלישה רוסית גם מדרום. פיצוצים נשמעו בקייב ובערים נוספות באוקראינה. כשברקע אזעקות, אוקראינים רבים תועדו נמלטים מערבה. נשיא אוקראינה זלנסקי הכריז על משטר צבאי וקרא לתושבים להישאר בבתיהם. ביידן אמר שיתאם תגובה עם ברית נאט"ו: "כל העולם מתפלל למען העם האוקראיני".


azaka_vtr2_n20220223_v1_0_I.jpg


תיעוד: אזרחים נמלטים בעקבות אזעקה בקייב



המבצע הרוסי באוקראינה: דקה אחר דקה​

7:55 - צבא אוקראינה טוען שהפיל מטוס רוסי במזרח המדינה. שר הפנים האוקראיני אומר שהוא לא צופה מתקפה על בנייני מגורים או מתקפה נגד אזרחים.

7:35 -
דיווח ברוסיה: אחרי שהמתקפה החלה ממזרח אוקראינה, כעת כוחות צבא רוסיה פלשו לאוקראינה גם מכיוון בלארוס.

תושבים באוקראינה נמלטים מערבה | צילום: רויטרס

harakov_vtr2_n20220224_v1_0_I.jpg


פיצוצים בעיר חרקוב במזרח אוקראינה



7:30 - ביידן שוחח עם נשיא אוקראינה, ועדכן: "הנשיא זלנסקי פנה אליי הלילה. גיניתי את המתקפה הבלתי מוצדקת הזו של כוחות צבא רוסיה. עדכנתי אותו על הצעדים שאנו נוקטים כדי לגייס גינוי בינלאומי, כולל הלילה במועצת הביטחון של האו"ם. הוא ביקש ממני לקרוא למנהיגי העולם להתבטא בצורה ברורה נגד התוקפנות הבוטה של הנשיא פוטין, ולעמוד לצד תושבי אוקראינה. מחר, אפגש עם מנהיגי ה-G7, וארה"ב ובעלות בריתנו ושותפותינו יטילו סנקציות חמורות על רוסיה. נמשיך לספק תמיכה וסיוע לאוקראינה ולעם האוקראיני".

כלי רכב צבאיים בדונייצק (צילום: reuters)
כלי רכב צבאיים בדונייצק | צילום: reuters
07:24 - רוסיה טוענת שהמתקפה מכוונת לתשתית הצבאית האוקראינית, והיא נעשית באמצעות נשק מדויק. משרד ההגנה הרוסי הכחיש כי תקף בתוך הערים.


tankim_vtr2_n20220224_v1_0_I.jpg


טנקים חוצים מבלארוס לאוקראינה



תור ארוך לתחנת דלק בלוהנק אוקראינה | צילום: ap

til_vtr2_n20220223_v1_0_I.jpg


תיעוד: שברי טיל ברחוב בקייב



7:10 - אזעקות נשמעו בקייב. נשיא אוקראינה זלנסקי מכנס את המועצה לביטחון לאומי, וצפוי להכריז על גיוס כולל לצבא. הוא הכריז על משטר צבאי וקרא לכל האזרחים להישאר בבתים.

7:05 - גורם בכיר בארה"ב: "סנקציות יופעלו נגד רוסיה על ידי ארה"ב ובעלות בריתה מהיום. ארצות הברית ובעלות בריתה מתכננות להפעיל את 'ההיקף המלא' של הסנקציות נגד רוסיה שנדונו במהלך השבועות האחרונים".


hemo_vtr2_n20220224_v1_0_I.jpg


כתבנו מדווח מקייב, הדי פיצוצים נשמעו בבירה



תושבי אוקראינה נמלטים לאחר שרוסיה הכריזה על מלחמה | צילום: רויטרס
7:00 - התקשורת באוקראינה מדווחת: בקייב שלושה פצועים מההתקפות.

6:30 - דיווח: כוחות רוסיים נחתו מהים באודסה ובמריופול.

6:00 - שר החוץ האוקראיני אמר שפוטין פתח במלחמה קשה, והוסיף: "נגן על עצמנו, וננצח". השגריר האוקראיני באו"ם אמר ש"מקבילו הרוסי אישר שפוטין הכריז על מלחמה נגד המולדת האוקראינית". המרחב האווירי האוקראיני נסגר.


pitzuzim_vtr2_n20220224_v1_0_I.jpg


תותחים ופיצוצים באוקראינה: תיעוד מהמלחמה




zalenski_vtr2_n20220224_v1_0_I.jpg


נשיא אוקראינה בהצהרה אחרי המתקפה הרוסית



5:35 - ביידן מגיב לראשונה למבצע הרוסי. הוא פרסם הצהרה ואמר: "כל העולם מתפלל עבור תושבי אוקראינה כשהלילה הם סובלים ממתקפה ובלתי מוצדקת של כוחות צבא רוסיה. הנשיא פוטין בחר במלחמה מתוכננת שתביא לאובדן חיים וסבל אנושי קטסטרופלי. רוסיה בלבד אחראית למוות ולהרס שתביא מתקפה זו, וארצות הברית ובעלות בריתה ושותפיה יגיבו בצורה מאוחדת והחלטית. העולם ידרוש את רוסיה אחראית".

פיצוצים בחארקיב, אוקראינה (צילום: סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
פיצוצים בעיר חארקוב שבאוקראינה | צילום: סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

putin_vtr2_n20220224_v1_0_I.jpg


פוטין מכריז על מבצע צבאי נגד אוקראינה



"אני אעקוב אחר המצב מהבית הלבן הערב ואמשיך לקבל עדכונים שוטפים מצוות הביטחון הלאומי", הוסיף ביידן. "מחר, אפגש עם עמיתיי G7 בבוקר ואכריז על ההשלכות הנוספות שארצות הברית ובעלות בריתה ושותפותינו יכפו על רוסיה על מעשה התוקפנות המיותר הזה נגד אוקראינה ושלום וביטחון עולמיים. נתאם גם עם בעלות הברית שלנו בנאט"ו כדי להבטיח תגובה חזקה ומאוחדת שתרתיע כל תוקפנות נגד הברית. הלילה, ג'יל ואני מתפללים עבור האנשים האמיצים והגאים של אוקראינה".


CNN_vtr2_n20220224_v1_0_I.jpg


כתב CNN מדווח מקייב: "שמעתי פיצוץ גדול"



5:30 - במקביל להכרזת פוטין על המבצע, החלו להגיע דיווחים על פיצוצים בערים באוקראינה, בין היתר דווח על פיצוצים בקייב, חארקוב ואודסה. ממחוז דונייצק הגיעו סרטונים שמתעדים סוללת תותחים, ככל הנראה של צבא רוסיה, יורה בעוצמה.

התיעוד ממחוז דונייצק:

Очевидцы сообщают о канонадах в районе Краматорска pic.twitter.com/9Dbl0q57XV
— НТВ (@ntvru) February 24, 2022


5:15 - מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש קרא לפוטין לחזור בו. גוטרש אמר בכינוס חירום של הארגון שהוא מבקש מפוטין לעצור את הכוחות מלתקוף את אוקראינה ובמקום, לתת הזדמנות לשלום. שגרירת ארה"ב באו"ם, לינדה תומאס-גרינפילד: "אנחנו ברגע מסוכן. אנחנו רואים את הרוסים סוגרים את המרחב האווירי ומעבירים חיילים לדונבאס".

5:10 - פוטין הודיע על מבצע מיוחד במזרח אוקראינה. הוא הסביר שהמהלך בא על רקע ההתקרבות בין רוסיה לבדלנים הפרו רוסים במזרח אוקראינה, ובעקבות הסנקציות על רוסיה. "בהתאם להחלטת 51/7 של האו"ם בנוגע לסנקציות על רוסיה, ובהתאם להסכמים שנחתמו ב-22 בפברואר על ידידות עם הרפובליקה העממית של דונייצק והרפובליקה העממית של לוגנסק, החלטתי לצאת למבצע צבאי מיוחד", הכריז פוטין. "המטרה שלו: להגן על האנשים שבמשך 8 השנים האחרונות ניתנים לניצול ורצח עם מהצד של הממשל בקייב".

כלי רכב צבאיים בדונייצק (צילום: reuters)
כלי רכב צבאיים בדונייצק | צילום: reuters
עוד אמר פוטין: "אין לנו תוכנית לכבוש את אוקראינה. אנחנו לא רוצים לכפות שום דבר על אף אחד. עם זאת, אנחנו שומעים בזמן האחרון מהמערב, שכבר לא שווה למלא את ההסכמים שנחתמו איתו על ידי הסובייטים בתום מלחמת העולם השנייה. אי אפשר להחליף את מה שנכתב בסעיף הראשון של האו"ם. אני מזכיר שאחרי הקמת ברית המועצות, אנשים שחיו באותם שטחים של אוקראינה של היום, אף אחד לא שאל אותם איך הם רוצים לחיות את החיים שלהם".

המתיחות בין רוסיה לאוקראינה - סיקור N12

הפרלמנט האוקראיני אישר כניסה למצב חירום​

לפני שהחל המבצע, הפרלמנט באוקראינה אישר את הכנסת המדינה ל"מצב חירום", על רקע החשש הגובר מפלישה רוסית. הפרלמנט האוקראיני אימץ את ההחלטה של הנשיא זלנסקי, ולפיה מצב החירום נכנס לתוקף הלילה בחצות, ויימשך 30 ימים. בעקבות המצב ייתכנו הגבלות תנועה והרחבה של גיוס המילואים.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בסיור צבאי (צילום: EVGENIYA MAKSYMOVA/AFP/GettyImages)
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בסיור צבאי | צילום: EVGENIYA MAKSYMOVA/AFP/GettyImages
במהלך הלילה נשא הנשיא זלנסקי נאום ובו טען כי רוסיה "אישרה מתקפה נגד אוקראינה". לדבריו, "פוטין לא השיב על הזמנה לשיחות". שר החוץ האוקראיני ביקש לכנס את מועצת הביטחון של האו"ם, ובמקביל, שר החוץ של צרפת קרא לאזרחי המדינה שנמצאים באוקראינה "לעזוב אותה מיד".

mapuk.jpeg


לאחר נאום זלנסקי, האיחוד האירופי הודיע כי הטיל סנקציות על שרי ההגנה והכלכלה של רוסיה. עדי ראייה דיווחו לסוכנות הידיעות רויטרס על לפחות 5 פיצוצים שנשמעו בדונייצק, ומיד לאחר מכן שר החוץ של ארה"ב, אנתוני בלינקן, הזהיר כי פלישה רוסית לאוקראינה אפשרית עוד לפני תום הלילה.


בצד הרוסי החלו בסגירה חלקית של המרחב האווירי שלה שבקרבת הגבול עם אוקראינה במטרה לספק ביטחון ובטיחות לטיסות אזרחיות שלה. האוקראינים בתגובה הודיעו על סגירה של 3 נמלי תעופה בערים זפוריז'יה, דניפרו וחרקוב, ובהמשך אף החריפו וסגרו את כל המרחב האווירי במדינה.

במקביל לאישור הפרלמנט האוקראיני את "מצב החירום", הקרמלין אישר כי הבדלנים הפרו-רוסים במחוזות דונייצק ולוהנסק העבירו דרישה רשמית להתערבות של צבא רוסיה בעימות - "כדי להדוף את התוקפנות של קייב למנוע פגיעה מיותרת באזרחים", כך לטענתם. מנגד, באוקראינה הולך וגובר החשש מפני אפשרות שכוחות רוסים יגרמו לפיצוץ מפעלי כימיקלים בחצי האי קרים - במטרה להאשים את קייב בפגיעה בנכסים רוסיים - וכך ליצור פרובוקציה שתקנה למוסקווה עילה לפתיחה במלחמה.
 

חסיד אמיתי

משתמש מקצוען
8:23 הצבא הרוסי הכחיש את הטענות על הפלת מטוסים ומסוק מעל אוקראינה, כך דווח בסוכנות הידיעות הממלכתית.

ברשתות החברתיות מדווחים: “מאות חיילים אוקראינים נהרגו בהתקפות רוסיות מהבוקר”​

 

secret

משתמש סופר מקצוען
שגריר ישראל באוקראינה מיכל ברודסקי בכאן ברשת ב: 'מי שיכול עצמאית להגיע לגבול המערבי ולחצות את הגבול שיעשה את זה.
מי שלא יכול, שיגיע ללבוב לשגרירות ואנחנו נסייע לו ובמידת הצורך גם ננפיק לו מסמכי נסיעה. מעריכים שיגיעו אלינו כמה מאות ישראלים בשעות הקרובות'.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמו

א הַלְלוּיָהּ הַלְלִי נַפְשִׁי אֶת יְהוָה:ב אֲהַלְלָה יְהוָה בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:ג אַל תִּבְטְחוּ בִנְדִיבִים בְּבֶן אָדָם שֶׁאֵין לוֹ תְשׁוּעָה:ד תֵּצֵא רוּחוֹ יָשֻׁב לְאַדְמָתוֹ בַּיּוֹם הַהוּא אָבְדוּ עֶשְׁתֹּנֹתָיו:ה אַשְׁרֵי שֶׁאֵל יַעֲקֹב בְּעֶזְרוֹ שִׂבְרוֹ עַל יְהוָה אֱלֹהָיו:ו עֹשֶׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ אֶת הַיָּם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר בָּם הַשֹּׁמֵר אֱמֶת לְעוֹלָם:ז עֹשֶׂה מִשְׁפָּט לָעֲשׁוּקִים נֹתֵן לֶחֶם לָרְעֵבִים יְהוָה מַתִּיר אֲסוּרִים:ח יְהוָה פֹּקֵחַ עִוְרִים יְהוָה זֹקֵף כְּפוּפִים יְהוָה אֹהֵב צַדִּיקִים:ט יְהוָה שֹׁמֵר אֶת גֵּרִים יָתוֹם וְאַלְמָנָה יְעוֹדֵד וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים יְעַוֵּת:י יִמְלֹךְ יְהוָה לְעוֹלָם אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן לְדֹר וָדֹר הַלְלוּיָהּ:
נקרא  21  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה