חדשות בעולם הפלישה הרוסית לאוקראינה - נטו דיווחים

מצב
הנושא נעול.

פ.נ

משתמש מקצוען

אלפי ישראלים עדיין באוקראינה שנמצאת תחת מתקפה: "כרגע יש דלק ברכב ויש מזוודה מוכנה"​

על פי הערכות כ-8,000 ישראלים נמצאים כעת באוקראינה • משרד החוץ יצא בקריאה: המרחב האווירי האוקראיני נסגר לטיסות – צאו מערבה • ראש העיר של קייב הבירה קרא לתושבים להישאר בבתיהם • דניס פורטר, תושב חרקוב: "לא מצטער שנשארתי כאן כי יש פה קהילה יהודית - קניתי מזון אבל אי אפשר לדעת מה יהיה"​


עמית ולדמן|אוהד חמו|N12| פורסם 24/02/22 07:22




רוסיה פתחה במלחמה נגד אוקראינה והתושבים חוששים מהעתיד לבוא: בקייב הבירה נשמעו אזעקות עולות ויורדות ואנשים רבים נראו עוזבים את בתי המלון, חלקם נמלטים מעברה וחלקם ציינו שהם נוסעים לשדה התעופה – זאת למרות שאוקראינה הכריזה על סגירת המרחב האווירי שלה. על פי הערכות, כ-8,000 ישראלים נמצאים באוקראינה כעת. בקייב הבירה נשמעו אזעקות עולות ויורדות.

ממשרד החוץ נמסר כי כל צוות המשרד שוהה בעיר לבוב ונמצא מחוץ לאזור ההפגזות, ומאוחר יותר הבוקר יבצעו הערכת מצב בהתאם להתפתחויות. עוד הוסיפו של הם קוראים לכל הישראלים לצאתו מהמדינה להישמע להנחיות הביטחון של הרשויות באוקראינה. מכיוון שהמרחב האווירי נסגר לטיסות, כעת ההנחיה היא להתקדם מערבה.

תושבי מריופול נכנסים למכונית | צילום: רויטרס
תור ארוך לתחנת דלק בלוהנק אוקראינה (צילום: ap)
התושבים נמלטים לאחר שרוסיה הכריזה מלחמה | צילום: ap
סגן שגריר ישראל באוקראינה יואב ביסטריצקי, אמר: "לא מעט ישראלים פונים אלינו לעזרה, מנסים לעזוב את קייב". לדבריו, ההערכה היא שכ-4,500 יהודים יצאו מהמדינה בשבועות האחרונים, ונותרו עוד כ-6-8 אלפים.

בשבועיים האחרונים מנהיג הקהילה היהודית בקייב סיפרו כי אלפים רבים של ישראלים ויהודים נוטשים ובורחים. חלקם בורחים מערבה לכיוון העיר לבוב וחלקם פשוט עזבו את המדינה.


"היום בסביבות 4 לפנות בוקר התחילו פיצוצים של הפגזות, היו בסביבות 15-20 פיצוצים", סיפר ל"חדשות הבוקר" דניס פורטר, ישראלי שמתגורר בחרקוב. "זה כנראה סימן שזה התחיל. אנשים מתקשרים לשאול מה קורה. נתתי הוראה לעובדי החברה שלנו לא לצאת לעבודה היום בבוקר. המצב הוא לא משמח מדי".

"כמובן כולנו קיווינו שלא יקרה שום דבר וזה יסתיים בדיפלומטיה, אבל כנראה שזה היה צריך לקרות", הוסיף פורטר. "בנט הזהיר אותנו והאמריקנים אמרו שזה אמור להתחיל. לא האמנו שזה יקרה אבל החלטנו להישאר פה בכל מקרה. אני לרגע לא מצטער שנשארתי כאן כי גם פה צריכים להישאר אנשים, יש פה אוכלוסייה יהודית וישראלים".

"כרגע יש דלק ברכב ויש מזוודה מוכנה, אבל נעזוב את המקום רק ברגע האחרון – רק אם תהיה פה אש שלא נוכל להיות פה יותר", ציין פורטר. "קניתי מזון אבל אי אפשר לדעת מה יהיה".
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

פ.נ

משתמש מקצוען
ערוץ 12 מדווח שהאוקראינים היפילו 5 מטוסי קרב רוסיים
 

קרן שמש

משתמש סופר מקצוען
היא לא מסרה לה מפה. וגם לא שלחה אותה עם יונת דואר.
נמסרו הקוארדינטות (נ.צ.) המדויקות של מיקום השגרירות הנוכחית בלבוב.
 

משה ביק

משתמש מקצוען
24.2.2022 08:42 (לפני דקה)

׳מעריב׳: ‏ירי בלתי פוסק על ערי אוקראינה: הכוחות הרוסים כבשו שני כפרים באזור לוהנסק.

24.2.2022 08:42 (לפני דקה)

ישי כהן: הפצצה רוסית, קילומטר מציון רבי נחמן מברסלב באומן.
 

הדסההה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בעקבות המלחמנ הדולר זינק בצורה דרסטית 3.28
 

פ.נ

משתמש מקצוען

"היו לידינו פיצוצים, הבנו שהתחילה מלחמה": הישראלים באוקראינה על תחילת המתקפה​

יהודים וישראלים המתגוררים באוקראינה שיתפו בפחד ובתחושות הקשות: "יושבים בבית ולא יוצאים החוצה, מנסים לא להיכנס לפאניקה" • ניקו, שמתגורר בחרקוב: "אנחנו יוצאים מהעיר כי יורים פה" • שגריר ישראל באוקראינה: "מעריכים שיגיעו אלינו כמה מאות ישראלים בשעות הקרובות"​


ניצן שפירא|N12| פורסם 24/02/22 08:45

פיצוצים בחארקיב, אוקראינה (צילום: סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
צילום: סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים
מלחמה באירופה: נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הכריז הבוקר (חמישי) על פתיחת מבצע צבאי במזרח אוקראינה. דיווחים על פיצוצים בקייב, חרקוב ואודסה. ישראלים ויהודים בשיחה ראשונה עם N12 מספקים תמונת מצב על המתרחש במדינה, מספרים כיצד הם מתמודדים ברגעים אלה ומשתפים בחששותיהם ותחושותיהם הקשות. משרד החוץ לישראלים באוקראינה: "עזבו מיד למדינות השכנות".


סיקור שוטף ב-N12:​


בהודעה שפרסם משרד החוץ פירט את מעברי הגבול שבהם יוצבו אנשיו: מעבר הגבול Medyka לפולין, מעבר הגבול Vysne Nemescke לסלובקיה, מעבר הגבול Zahony להונגריה, מעבר הגבול Sighet לרומניה, בהמשך היום יוצב גם נציג ישראלי במולדובה במעבר הגבול Planca.

"לפני מספר שעות החל שלב חדש וקשה במלחמה באוקראינה", נכתב מטעם משרד החוץ, "המרחב האווירי במדינה נסגר וכל הטיסות בוטלו. משרד החוץ קורא לאזרחים ישראלים הנמצאים במדינה לעזוב את אוקראינה מיד אל המדינות השכנות ממערב, בהתאם למצב הביטחוני. משרד החוץ קורא לאזרחי ישראל באוקראינה לעקוב אחר הדיווחים באמצעי התקשורת ולהישמע להנחיות כוחות הביטחון המקומיים. שגרירויות ישראל במרחב שלחו נציגים אל מעברי גבול מרכזיים".

שגריר ישראל באוקראינה מיכאל ברודסקי קרא בכאן רשת ב': "מי שיכול עצמאית להגיע לגבול המערבי ולחצות את הגבול שיעשה את זה. מי שלא יכול, שיגיע ללבוב לשגרירות ואנחנו נסייע לו ובמידת הצורך גם ננפיק לו מסמכי נסיעה. מעריכים שיגיעו אלינו כמה מאות ישראלים בשעות הקרובות".

תושבים במריופול נמלטים לאחר שרוסיה פתחה במלחמה | צילום: רויטרס

"היו הפגזות כבדות מהבוקר"​

"היו הפגזות כבדות כבר משעה 5 בבוקר, מהגבול הצפוני והמערבי", סיפר מיכאל חודורובסקי שמתגורר בחרקוב, "יש נמל תעופה באזור והפגיזו אותו. אנחנו יושבים בבית ולא יוצאים החוצה. התחושות ממש לא בסדר. אנחנו מנסים לא להיכנס לפאניקה, אני גר בקומה 16 אז אני יכול לראות חלק מן הירי. אנחנו לא יכולים לראות חדשות, אין לי מושג מה קורה ואיך קורה".

"היו הפגזות כבדות כבר משעה 5 בבוקר", מיכאל חודורבסקי באוקראינה

"ראיתי תנועה של טילים נגד מטוסים, אבל לא חושב שהם פגעו במשהו", שחזר חודורובסקי, "הרחובות שקטים, אני רואה מעט תנועה על הכביש. אני לא יודע מה קורה עם שאר התושבים בעיר, כי כולנו יושבים בבית. אנחנו חוששים שיקרה משהו. כנראה שפוטין רצה לפתוח מלחמת עולם שלישית. אנחנו לא יודעים מה יקרה וחוששים שיכול לקרות משהו. פוטין הזה לא מבין שאנחנו לא רוסיים, הוא משקר".



"מזכיר לי דברים מהעבר בישראל"​

גם ניקו מתגורר בחרקוב ומשתף בתחושות דומות: "אנחנו יוצאים מחרקוב כי יורים פה. היריות רחוקות מאיתנו אבל אנחנו מעדיפים לברוח כי אנחנו שומעים את היריות של הנשק הכבד, זה הזמן לזוז, התחילה מלחמה. התחנות דלק מלאות, אנשים יוצאים וממלאים את הרכב. חברים שלי יצאו מהבניין וראו שמלא אנשים יוצאים עם מזוודות, אנשים בורחים. אין תחושות כרגע, יש רק את המחשבה שהמלחמה התחילה וצריכים ללכת".


"על הבוקר היו פיצוצים ואנחנו הבנו שהתחילה מלחמה", סיפר דניס פורטר מחרקוב ל-N12, "לא יודעים איך להסביר את זה. היו לידינו פיצוצים, והבנו שזה התחיל. התחושות לא נעימות בכלל, זה פתח למלחמה. אני יצאתי עם הרכב לתדלק אותו עד הסוף, יש תורים מטורפים בתחנות דלק. הודיעו פה שנכנסים למצב מלחמה".

"יש שמועות שצנחנים רוסים היו בשמיים", שיתף פורטר, "יש כל מיני תמונות ודברים שרצים. אי אפשר לדעת מה קורה. אני מכיר את התחושות האלה, גרתי במעלות בישראל וזה מזכיר לי דברים מהעבר מזמני מלחמה. יש תורים מטורפים בתחנת דלק - אני חושב שיש פה תור של קילומטר. אנשים מאוד לחוצים ויש הרגשה כזאת, אנשים עוזבים את המקום. אנשים גם לא יודעים איך להתמודד פה במצב של מלחמה. אין הרבה תנועה בעיר של אנשים, הם מפחדים מאוד".
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ח

א לַמְנַצֵּחַ עַל הַגִּתִּית מִזְמוֹר לְדָוִד:ב יְהוָה אֲדֹנֵינוּ מָה אַדִּיר שִׁמְךָ בְּכָל הָאָרֶץ אֲשֶׁר תְּנָה הוֹדְךָ עַל הַשָּׁמָיִם:ג מִפִּי עוֹלְלִים וְיֹנְקִים יִסַּדְתָּ עֹז לְמַעַן צוֹרְרֶיךָ לְהַשְׁבִּית אוֹיֵב וּמִתְנַקֵּם:ד כִּי אֶרְאֶה שָׁמֶיךָ מַעֲשֵׂי אֶצְבְּעֹתֶיךָ יָרֵחַ וְכוֹכָבִים אֲשֶׁר כּוֹנָנְתָּה:ה מָה אֱנוֹשׁ כִּי תִזְכְּרֶנּוּ וּבֶן אָדָם כִּי תִפְקְדֶנּוּ:ו וַתְּחַסְּרֵהוּ מְּעַט מֵאֱלֹהִים וְכָבוֹד וְהָדָר תְּעַטְּרֵהוּ:ז תַּמְשִׁילֵהוּ בְּמַעֲשֵׂי יָדֶיךָ כֹּל שַׁתָּה תַחַת רַגְלָיו:ח צֹנֶה וַאֲלָפִים כֻּלָּם וְגַם בַּהֲמוֹת שָׂדָי:ט צִפּוֹר שָׁמַיִם וּדְגֵי הַיָּם עֹבֵר אָרְחוֹת יַמִּים:י יְהוָה אֲדֹנֵינוּ מָה אַדִּיר שִׁמְךָ בְּכָל הָאָרֶץ:
נקרא  12  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה