חדשות בעולם הפלישה הרוסית לאוקראינה - היום ה- 48 למלחמה

מצב
הנושא נעול.

שמעון גוטליב

משתמש מקצוען
מוסקבה: כוחות רוסיים פגעו ב-1,053 מטרות באוקראינה במהלך הלילה - כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות ריה

יועצו של ראש עיריית מריופול, פטר אנדריושצ'נקו, אומר כי הרוסים מאיימים לירות בתושבים שלא עונדים על ידם סרט לבן (שני בירנבוים).

עמית ולדמן: חרקוב: 2 עובדי גן החיות בעיר, שנשארו כדי להאכיל את בעלי החיים, נהרגו מהפצצות של הכוחות הרוסיים.
 

תוכן ותמיכה

משתמש צעיר
D I G I T A L

יחיאלוש

משתמש צעיר

מצות יין הגדות וצרכי חג נשלחו לחיילים יהודים בצבא האוקראיני
מצות, יין, הגדות וצרכי חג נשלחו למאות חיילים יהודיים המפוזרים ברחבי אוקראינה. מאחר וחלקם נמצאים באזורי לחימה קשים ללא יכולת להתאסף הם קיבלו את מוצרי החג.

לאלו שכן יכולים להתאסף יחדיו נערך סדר פסח באחד מבסיסי הצבא במרכז אוקראינה לחיילים יהודיים, חלקם מקהילות יהודיות וחלקם שלראשונה נחשפו לסדרי החג, החיילים שמעו הסברים על חמץ ומצה, על שעבוד וגאולה.

הרב הלל כהן שדאג למערך הגדול הזה בירך את החיילים בגאולה שלימה שיחזרו בשלום לבתיהם ובניצחון גדול.

לחיילים הישראלים שהגיעו לעזור ולהדריך את הלוחמים איחל הרב כהן בברכת ״לשנה הבאה בירושלים הבנויה״.

מפקד הבסיס האוקראיני התרגש מאוד והודה לחובש הצבאי היהודי מיכאל יונה הרשבסקי חובש איחוד הצלה אוקראינה, והודה לארגון איחוד הצלה אוקראינה על תרומת האמבולנס שישרת את עשרות אלפי אזרחי האזור ואת חיילי הבסיס.

בשם החיילים דיבר החייל יאשה קרמינסקי סיפר כמה קשה לחגוג את הפסח רחוק מהבית בתנאי מלחמה אבל בטוח בניצחון הטוב על הרע כמו ביציאת מצרים.הרב הלל כהן מלמד חיילים אוקראינים איך לעשות את הסדר_1.jpg
 

משרדי

משתמש פעיל

משרד ההגנה הבריטי פרסם מפה עם נתוני המודיעין הבריטי על המצב בעימות בין חיילי אוקראינה ורוסיה. סביבות חרקוב, דונבאס ומריופול ממשיכות להיות המקומות החמים ביותר.

מעידה על כך המפה, שמשרד ההגנה של בריטניה פרסם בטוויטר.
לפי המודיעין הבריטי, כוחות רוסים מנסים לכתר ולהשמיד קבוצה של חיילים אוקראינים במזרח אוקראינה.
הפולשים ממשיכים בהתקפות על עמדות הכוחות המזוינים של אוקראינה באזורי דונייצק ולוהנסק. בנוסף, כוחות רוסים מנסים לפרוץ מדרום לכיוון זפורוז'יה.
בנוסף, חידשו חיילי האויב פעולות התקפיות נגד עמדות הצבא האוקראיני ליד הגבולות המנהליים של אזורי מיקולאיב ודנייפרופטרובסק מחרסון.
באותו מקום, יחידות של הכוחות המזוינים של אוקראינה מנהלות מתקפת נגד ובמהלך הימים האחרונים הצליחו להחזיר כמה התנחלויות בשליטתן.
הלחימה במריופול לא מפסיקה. העיר נמצאת כמעט לחלוטין בידי החיילים הרוסיים, הצבא האוקראיני התבצר בשטח המפעל המתכות אזובסטל.
WhatsApp Image 2022-04-21 at 00.30.11.jpeg
 

שלום זכר

משתמש מקצוען
׳ערוץ 13׳: בין 600 ל-3,000 דולר: כך מתגמלת רוסיה שכירי חרב ערבים שנלחמים באוקראינה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הוציא צו עיכוב יציאה מרוסיה לבתו, על רקע חששות שהיא לא מתכוונת לחזור לרוסיה. נאסר עליה לנסוע למדינות מערביות גדולות. בתו של הנשיא, המדענית ד"ר מריה וורונטסובה, בת ה-36, ביקשה לטוס "למדינה ידידותית" לחופשת חוף טרופית לציון יום הולדתה ה-37 בשבוע הבא. אך אביה הוציא נגדה צו עיכוב יציאה.

‏שר ההגנה הרוסי הודיע לפוטין: כבשנו את מריופול מלבד 2,000 הלוחמים האוקראינים שעדיין נמצאים במפעל הפלדה אזובסטאל, שמכותר לחלוטין. פוטין: "מדובר בהצלחה"
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית

זלנסקי מזהיר: רוסיה בדרך לפלוש למדינות נוספות​

הפלישה הרוסית לאוקראינה היא רק הצעד הראשון בתוכנית נרחבת יותר של רוסיה, הזהיר נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. בהודעה שפרסם אמש (שישי) אמר זלנסקי כי דברים שאמר גנרל רוסי ביממה האחרונה מעידים כי במוסקבה מתכוונים לתקוף מדינות נוספות.

בסוך השבוע אמר סגן מפקד המחוז המרכזי בצבא רוסיה, רוסטאם מינקייב, כי השתלטות מלאה על דרום אוקראינה תאפשר לפתוח מסדרון יבשתי בין חצי האי קרים ובין דונבאס שבמזרח אוקראינה, ותספק גישה גם למובלעת הפרו־רוסית טרנסניסטריה שבמולדובה.

על כך אמר זלנסקי כי "זה רק מאשר את מה שכבר אמרתי פעמים רבות – הפלישה הרוסית לאוקראינה נועדה להיות רק ההתחלה. הם מתכוונים לכבוש מדינות נוספות".

בתוך כך, במריופול נמשכים קרבות עזים חרף טענת רוסיה על כיבוש העיר, כך הוערך בדו"ח המודיעין היומי שפרסם הבוקר משרד ההגנה הבריטי. על פי הדו"ח, הקרבות המתמשכים פוגעים בניסיונות הצבא הרוסי להשתלט על העיר ומאטים את התקדמותם להשתלטות על חבל דונבאס שבמזרח המדינה.

"למרות פעילות מוגברת הכוחות הרוסיים לא השיגו הישגים משמעותיים ביממה האחרונה. מתקפות הנגד האוקראיניות ממשיכות לפגוע במאמצי הצבא", נכתב בדו"ח.
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית

פוטין הורה לבטל את ההסתערות על המפעל הענק​

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נתן הוראה לשר ההגנה שלו סרגיי שויגו, לבטל את ההסתערות המתוכננת בעיר מריופול על מפעל הברזל הענק שבעיר, שם שוהים חיילים אוקראינים רבים, אולי כדי לשמור על המפעל הענק באופן שיוכל להמשיך לתפקד, והורה לו במקום זאת לחסום כל כניסה ויציאה ממנו, ולהטיל עליהם מצור.

"אני רואה בהסתערות המוצעת על אזור התעשייה מיותרת", אמר פוטין לשויגו. "אני מורה לך לבטל את זה, תחסום את אזור התעשייה הזה כדי שאפילו זבוב לא יוכל לברוח", אמר פוטין והוסיף שזה יהיה "לא מעשי" להסתער על המפעל כולו.

הנשיא הרוסי בירך על דבריו של שויגו כי חיילים רוסים נמצאים כעת בשליטה מלאה בשאר חלקי העיר מריופול. אוקראינה לא הגיבה לדברים הללו. השר אמר לפוטין כי יותר מ-2,000 לוחמים אוקראינים עדיין סגורים במפעל הענק ובמנהרות והתאי התת-קרקעיים שלו.

בתוך כך, דו"ח המודיעין של בריטניה קבע, שרוסיה מבקשת להפגין הצלחות לקראת יום הניצחון ה-9 במאי, אז חוגגים הרוסים את תבוסתה של גרמניה הנאצית במלחמת העולם השנייה. היום מצוין במצעדים צבאיים, שבהם מציגה רוסיה את כלי הנשק העדכניים שלה. "זה יכול להשפיע על כמה מהר ובכוח הם מנסים לבצע פעולות לקראת תאריך זה", נכתב בדו"ח.
 

ESTI.

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים

חדשות בעולם​

השלב השני במלחמה באוקראינה: האם מריופול תיפול לידי הרוסים?​

רוסיה החלה בשלב השני של פלישתה לאוקראינה, והוא מתמקד במתקפה נרחבת בחבל דונבאס שבמזרח המדינה. המפתח להצלחה עבורה הינו כיבוש עיר הנמל האסטרטגית מריופול, שיאפשר לה ליצור רצף טריטוריאלי בין חצי האי קרים שבשליטתה לדונבאס​


שתף במיילshare
הידברות | י"ט ניסן התשפ"ב | 20.04.22 21:32
צפה בקובץ המצורף 200422RUSSIA1.mp4
 

שמעון גוטליב

משתמש מקצוען
קרן בצלאל: זלנסקי נשאל אם הוא חושב שאוקראינה תהפוך למדינה כמו ישראל - עם כוננות ודריכות צבאית תמידית להגן על עצמה וילדים במקלטים. הוא ענה: "איזו ברירה יש לנו? כבר הפכנו למדינה כזו".
 

ESTI.

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים

יומן מלחמה: רוסיה הודיעה על כיבוש מריופול – צילומי לוויין חושפים מאות קברים​

שר ההגנה הרוסי דיווח לפוטין: "כבשנו את מריופול" • פוטין הורה: "לא להסתער, אבל לחסום את המקום ככה שאפילו זבוב לא יעבור שם" • שגריר רוסיה בארץ: אם יועבר ציוד מגן לאוקראינה – נגיב בהתאם • היום ה-57, היום ה-58 והיום ה-59 למלחמה – דקה אחרי דקה
'חדשות JDN' פורס בפניכם את אירועי שלושת הימים החולפים, היום ה-57, היום ה-58 והיום ה-59 למלחמת רוסיה-אוקראינה – כפי שאירע דקה אחרי דקה.

יום חמישי

09:00 – גורמים רשמיים באוקראינה אמרו כי הם מוכנים לקיים "סבב מיוחד" של משא ומתן עם רוסיה, בנוגע לעיר הנצורה מריופול ואפשרות פינוי אזרחים משם. יועץ לנשיא זלנסקי כתב בטוויטר: "כן. ללא שום תנאים. אנחנו מוכנים לנהל 'סבב מו"מ מיוחד' במריופול. אחד על אחד. שניים על שניים. כדי להציל את אנשינו, צבא, אזרחים, ילדים, התושבים והפצועים. כולם. מפני שהם שלנו".

09:07 – המודיעין הצבאי של בריטניה עדכן שהצבא הרוסי מתקדם מאזורי ההיערכות בדונבס לכיוון קרמטורסק, שנמצאת בצפון דונבס. בעדכון היומי של הצבא הבריטי נכתב גם שרוסיה מתכננת לרשום הישגים משמעותיים לקראת חגיגת יום הניצחון השנתית ב-9 במאי. במקביל, נרשמות פעולות אוויריות רבות של הצבא הרוסי, כתמיכה למתקפות שלה במזרח אוקראינה.

10:00 – חמש מדינות במערב, כולל ארצות הברית, הזהירו כי "מודיעין מתקדם" מצביע על כך שרוסיה מתכננת להפעיל מתקפת סייבר נגד תומכי אוקראינה. בעלות הברית המשתפות פעולה ומכונות "חמש העיניים", ארצות הברית, בריטניה, קנדה, אוסטרליה וניו זילנד, אמרו כי מוסקבה מערבת קבוצות האקרים קיימות שיתקפו ממשלות, מוסדות ועסקים.

10:20 – שר ההגנה הרוסי הודיע היום לנשיא ולדימיר פוטין, כי "העיר מריופול נכבשה במלואה וכ-1,500 חיילים נכנעו". עוד אמר שר ההגנה כי "פונו יותר מ-142,000 אזרחים מהעיר". לדברי שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו, כ-2,000 חיילים אוקראינים עדיין נמצאים במפעל הפלדה אזובסטל.
@05-2.jpg

מבנה מגורים שנפגע בהפצצה רוסית על העיר אודסה. צילום תמונה: טוויטר

10:26 – נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הגיב בשמחה לדיווח כי צבאו הצליח לכבוש את עיר הנמל מריופול, ואמר כי מדובר ב"הצלחה". פוטין הורה לצבא לבטל את התוכניות להסתער על מפעל "אזובסטל", שם לפי הדיווחים לכודים כ-2,000 לוחמים אוקראינים, ולהמשיך לחסום בצורה מאובטחת את הגישה למפעל. "רוסיה תבטיח לשמור על חייהם של הכוחות האוקראינים שיעזבו את המפעל, והם יטופלו בכבוד", אמר נשיא רוסיה.

10:59 – הרוסים המשיכו במתקפות טילים וירי ארטילרי ברחבי אוקראינה ופגעו ב-1,001 יעדים צבאיים, אמר משרד ההגנה. הכוחות הרוסיים והבדלנים תומכי מוסקבה השתלטו על העיר קרמינה במזרח אוקרינה, הוא אמר.

11:13 – סגן ראש ממשלת אוקראינה דרש מרוסיה לאפשר מסדרון הומניטרי בעבור אזרחים במפעל אזובסטל.

11:34 – רוסיה קנסה את גוגל ב-4 מיליון רובל בגין הכישלון שלה למחוק "מידע כוזב על המבצע המיוחד באוקראינה".

12:08 – ראשי ממשלת ספרד ודנמרק ביקרו בבירת אוקראינה והודיעו כי הביקור נעשה לאות תמיכה בנשיא זלנסקי. כמו כן, ראש הממשלה הדני התחייב לספק עוד כלי נשק לאוקראינה.

12:17 – ראש העיר חרקוב, איגור טרחוב, אמר כי העיר נמצאת "תחת הפצצה אינטנסיבית" של הרוסים. "הפדרציה הרוסית מפציצה בזעם את העיר", אמר טרחוב בנאום בטלוויזיה המקומית. לדבריו, בעיר הצפון-מזרחית נותרו כמיליון בני אדם, לאחר שכ-30% מהאוכלוסייה התפנו, שעיקרם נשים, ילדים וקשישים. שלשום דווח על ארבעה הרוגים מהפגזות הרוסים.

@06-2.jpeg

חברת הלוויינים MAXAR פרסמה צילום חדש שבו נראים מאות קברים טריים בכפר הסמוך למריופול

12:45 – רוסיה הכריזה כי כל עובדי הקונסוליות של ליטא, אסטורניה ולטביה "אישיות בלתי רצויה", וכי הקונסוליות ברוסיה של מדינות אלה ייסגרו.

13:11 – בריטניה הודיעה כי הטילה סנקציות על 26 אזרחים רוסים, ובהם אנשי צבא ואנשי עסקים. הסנקציות כוללות הקפאה של נכסים של יצרניות ציוד הגנה.

13:24 – שגריר רוסיה בישראל על העברת ציוד המגן לאוקראינה: אם השמועות יתבררו כנכונות – נגיב בהתאם.

14:43 – ראש ממשלת יפן פומיו קישידה וראש ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן, יצאו בהודעה משותפת, ובה נאמר כי "נמשיך להעלות את העלויות עבור האחראים לתוקפנות הבלתי חוקית והבלתי מוצדקת של רוסיה נגד אוקראינה".

15:15 – אסטוניה הפכה למדינה הראשונה בעולם שמכירה בפעולות של רוסיה באוקראינה כרצח עם. הפרלמנט האסטוני אישר את ההצעה שמכנה את התוקפנות הרוסית ופשעי המלחמה נגד אוקראינה כרצח עם, וכן הפצירה במדינות נוספות להצטרף. כשעה לאחר מכן, הפרלמנט בלטביה העביר החלטה דומה.

15:45 – ראש עיריית מריופול אמר כי בעיר נשארו למעלה ממאה אלף אנשים, לאחר ששמונים בני אדם פונו אתמול באוטובוסים. עיר הנמל הדרומית, שהיא אחת הערים המרכזיות בחבל דונייצק, מנתה לפני המלחמה כחצי מיליון תושבים.

15:46 – ארגון ההגירה הבינלאומי של האו"ם: מספר האוקראינים שנעקרו מבתיהם במלחמה עלה ליותר מ-7.7 מיליון בני אדם – 17% מאוכלוסיית אוקראינה.

@09-2-1024x586.jpg

זלנסקי במסיבת עיתונאים במטרו

16:00 – רוסיה העבירה לאוקראינה 10 חיילים, בהם שני קצינים, ותשעה אזרחים בחילופי שבויי מלחמה – כך אמרה אירינה ורשצ'וק, סגנית ראש הממשלה של אוקראינה. "הפעם היו פצועים בין המשוחררים ועכשיו הם יוכלו לקבל טיפול מלא ולעבור שיקום", אמרה.

16:28 – נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר ש-120 אלף אזרחים אוקראינים נצורים במריופול ולא יכולים לצאת ממנה. בתגובה לדברי שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו, לפיהם הכוחות הרוסיים שולטים ברוב העיר, אמר זלנסקי כי הדברים אכן נכונים – אך נותרו חיילים אוקראינים בחלק ממנה. שאר החיילים האוקראינים במריופול נמצאים כעת במפעל הפלדה אזובסטאל, משם הם מתנגדים למצור הרוסי.

16:36 – ארה"ב: "נשלח לאוקראינה סיוע כלכלי נוסף בשווי חצי מיליארד דולר".

16:54 – ראש ממשלת אוקראינה דניס שמיהל ביקר בבית הלבן ונפגש עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן והיועץ האמריקני לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן, טרם הכרזתו של ביידן על הסיוע האמריקני הצפוי לאוקראינה. כך מסר גורם אמריקני בכיר.

17:15 – נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר שמוטל בספק אם פוטין שולט במריופול. לדבריו, "אין הוכחות שמריופול נפלה לחלוטין בידי הרוסים".

17:47 – שריפה פרצה במכון המחקר של משרד ההגנה הרוסי, שבעה בני אדם נהרגו.

@13-3.jpg

צילום: הפרלמנט האוקראיני

18:10 – משרד החוץ הרוסי הודיע על 29 אמריקאים שנכנסו לרשימת העיצומים של מוסקווה, בין האנשים נגדם יוטלו סנקציות – סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס ומנכ"ל מטא מארק צוקרברג

18:57 – בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, נשיא אוקראינה זלנסקי הודה לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שהודיע על סיוע נוסף לאוקראינה, וכתב: "אני אסיר תודה לנשיא ולעם האמריקני על המנהיגות שהראה בתמיכתו בעם האוקראיני במאבק נגד התוקפנות הרוסית. עזרה זו נחוצה היום יותר מתמיד. זה מציל את חייהם של מגיני הדמוקרטיה והחופש שלנו, ומקרב אותנו להשבת השלום לאוקראינה".

21:57 – נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי אוקראינה זקוקה לשבעה מיליארד דולר לחודש כדי לפצות על ההפסדים הכלכליים שנגרמו כתוצאה מהפלישה של רוסיה לארצו. זלנסקי הוסיף שהקהילה העולמית צריכה להדיר את רוסיה מיד ממוסדות פיננסיים בינלאומיים, וקרא לכל המדינות לנתק מיד את היחסים עם מוסקבה.

22:34 – גורמים רשמיים בארצות הברית דחו את הטענה של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי הצבא הרוסי "שיחרר" את עיר הנמל מריופול, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס. בתדרוך שנתן דובר מחלקת המדינה האמריקנית נד פרייס הוא אמר כי לפי מיטב הבנתו הכוחות האוקראינים ממשיכים להחזיק מעמד, וכי "יש כל סיבה להאמין שההצהרה של פוטין ושר ההגנה שלו מהווים דיסאינפורציה"

23:29 – פקיד הגנה אוקראיני בכיר אמר כי הצבא עומד בפני "קרב קשה מאוד" מול כוח רוסי גדול ומצויד יותר, כך מסרה סוכנות הידיעות אינטרפקס.

יום שישי

01:43 – שר המשפטים של ארצות הברית מריק גרלנד אמר כי אמריקה תסייע לאיסוף עדויות של פשעי מלחמה שבוצעו על ידי רוסיה באוקראינה. לדבריו, משרדו יצר קשר עם התביעה האוקראינית לצורך זה.
@14-2.jpg

צילום: משרד ההגנה האוקראיני

02:31 – נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי פרסם הודעה שבה אמר כי רוסיה סירבה להצעה להכריז על הפסקת אש לרגל החגאות הנוצריות.

03:48 – נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר לאחר מפגש עם ראשי הבנק העולמי כי יש להטיל מס מיוחד על מדינות שפותחות במלחמה. לדבריו, על רוסיה, בשל היותה הגורם התוקפני, לשלם על כך שהיא הפרה את היציבות העולמית. בנוסף, זלנסקי קרא לכל מדינות העולם להתכונן לניתוק מוחלט של היחסים עם רוסיה.

06:53 – נשיא הבנק העולמי דיוויד מלפס מעריך את הנזק שנגרם לתשתיות האוקריאניות ב-60 מיליארד דולר ומדגיש כי ההערכה רק מסבירה את הנזק עד כה, והיא תגדל עוד יותר ככל שהמלחמה תימשך.

06:59 – לפי בכיר במשרד ההגנה האמריקאי, רוסיה ממשיכה לתגבר את כוחותיה במזרח אוקראינה, מה שמביא את המספר הכולל של הגדודים הרוסים ל-85, כאשר רובם פרוסים בחבל דונבאס.

10:18 – ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, חשף כי חיילים אוקראינים נמצאים בבריטניה ועוברים הכשרות על כלי הרכב המשוריינים שבריטניה מספקת לאוקראינה כדי להדוף את הכוחות הרוסיים. "אני יכול לומר שכרגע אנחנו מאמנים אוקראינים בפולין בשימוש באמצעי נגד מטוסים, ובבריטניה בשימוש בכלי רכב משוריינים", אמר ג'נסון לעיתונאים שנסעו איתו בביקורו בהודו. יועץ התקשורת של ג'ונסון אמר ש"כמה עשרות" חיילים אוקראינים נמצאים כעת בבריטניה לצורך אימונים.

11:18 – משרד התובע הכללי של אוקראינה הודיע כי מותם של 208 ילדים במלחמה נקבע באופן רשמי, בנוסף ל-386 ילדים שנפצעו. עם זאת, התובע הכללי טוען כי המספר המוערך גבוה יותר, שכן הנתונים הרשמיים לא כוללים את האזורים בהם מתחוללים קרבות והאזורים שנשלטים על ידי הרוסים.

12:21 – משרד ההגנה של רוסיה אמר כי הם תקפו 58 מטרות צבאיות באוקראינה. בין המטרות שהותקפו – אתרים בהם רוכזו כוחות בצבא אוקראינה, מחסני דלק וציוד צבאי.

14:01 – גנרל בצבא רוסיה אמר כי המטרה של רוסיה היא שליטה מלאה בדונבאס ובדרום. עוד הוסיף הגנרל כי שליטה שכזו תאפשר מסדרון יבשתי לקרים.

16:28 – ממשרד ההגנה הרוסי נמסר כי הוא מוכן לאפשר לאזרחים הנצורים במפעל הפלדה במריופול לעזוב, אם הכוחות האוקראינים ייכנעו. לפי ההצהרה, רוסיה "מוכנה בכל רגע" להכריז על הפוגה הומניטרית לפינוי אזרחים, שתתחיל עם "הנפת דגלים לבנים" מצד הכוחות האוקראינים.

@15-2.jpg

צילום: משרד ההגנה האוקראיני

18:20 – מטוס תובלה צבאי אוקראיני התרסק בשדה פתוח ליד מיקולאייב שבאזור זפוריז'יה שבדרום-מזרח אוקראינה. מזכיר העיתונות הצבאי של האזור אמר כי החוקרים פועלים לבירור נסיבות נפילת המטוס. כתב "הגרדיאן" הבריטי ראה הרוג אחד בין ההריסות, ומזכיר העיתונות הצבאי אמר כי הוא היה הנוסע היחיד על המטוס.

18:47 – נשיא אוקראינה זלנסקי פרסם סרטון וידאו חדש, ובו הוא האשים את רוסיה בתכנון לזייף משאל עם לעצמאות באזורים הכבושים בחלקם של חרסון וזפוריז'יה שבדרום אוקראינה. זלנסקי קרא לתושבים האוקראינים בדרום לא למסור מידע אישי לכוחות הכיבוש.

22:13 – ולדימיר מדינסקי, בכיר בצוות המשא ומתן של רוסיה, אישר כי "מספר שיחות ארוכות" נערכו מול צוות המו"מ האוקראיני, כך לפי דיווח של רויטרס. במקביל, שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר שהמאמצים הדיפלומטיים לסיים את המלחמה נותרו תקועים.

22:32 – מלח רוסי מת ו-27 מלחים אחרים עדיין נעדרים כתוצאה מטביעתה של ספינת המלחמה "מוסקבה" בים השחור לפני כשבוע, מול חופיה הדרומיים של אוקראינה. משרד ההגנה הרוסי מסר גם לסוכנות הידיעות הרוסית RIA כי 396 אנשי צוות אחרים חולצו מהספינה, שנחשבה לספינת הדגל של רוסיה, והייתה אחראית בין השאר למתקפה המפורסמת על "אי הנחשים" באוקראינה.

יום שבת

01:18 – חברת צילומי לוויין הודיעה כי נמצא קבר אחים נוסף במריופול שבאוקראינה. זאת, לאחר שרוסיה הכריזה על כיבוש העיר. על פי הדיווח, השוחות שבהן נקברו התושבים והחיילים האוקראינים הורחבו בחודש האחרון.

02:05 – ראש ממשלת אוקראינה, דניס שמיהל, הביע ביטחון כי ארצו תנצח במלחמה נגד רוסיה. "אנחנו בטוחים לחלוטין שאוקראינה תנצח במלחמה הזאת, והניצחון יגיע תוך זמן קצר", הוא אמר בריאיון ל-CNN בתשובה על שאלה בנוגע לאמירתו של ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, שלפיה ייתכן כי רוסיה תנצח.

06:44 – מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, ייפגש ביום שלישי עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ולאחר מכן ייפגש עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. דוברו של גוטרש מסר כי הוא מעוניין "לשוחח על צעדים שיפסיקו את הלחימה ויעזרו להשיג ביטחון לאזרחים".

07:19 – ראש ממשלת אוקראינה, דניס שמיהל, כינה את המצב במריופול כאסון ההומניטרי הגדול ביותר שפקד המאה מאז הפלישה הרוסית שכן, עיר הנמל הדרום-מזריחת עומדת בפני הפצצות מצד הכוחות הרוסיים. לדבריו, החיילים הרוסיים "הורסים הכל", כולל מקלטים שבהם שוהים אזרחים.

09:17 – נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי פרסם נאום מוקלט נוסף, בו אמר כי בעלות בריתה של ארצו החלו לספק לה את הנשק שביקשה כדי להדוף את המתקפה הרוסית. עוד אמר זלנסקי כי משלוחי הנשק האלה יסייעו להציל את חייהם של אלפי אוקראינים.

09:34 – המודיעין הבריטי העריך כי הכוחות הרוסיים לא השיגו הישגים גדולים ב-24 השעות האחרונות למרות פעילותם המוגברת. בנוסף, למרות ההצהרות על כיבושה של מריופול, ניכר כי המשך הלחימה בעיר גורם לתסכול רב בקרב הכוחות הרוסיים. עוד ציינו בבריטניה כי המצב במריופול מקשה על התקדמות הרוסיים באזור דונבאס, וכי הכוחות האוויריים והימיים של רוסיה לא ביססו שליטה באף אחד מהתחומים בגלל היעילות של ההגנה האווירית והימית של אוקראינה.

10:58 – משרד ההגנה הרוסי דיווח כי כוחותיו הפילו מטוס קרב אוקראיני מסוג SU-25 באזור חרקוב. עוד נמסר כי הכוחות השמידו 66 מטרות צבאיות באוקראינה.

13:54 – היועץ לנשיא זלנסקי עדכן כי כוחות רוסים חידשו את התקיפות האוויריות ומנסים להסתער על מפעלי הפלדה אזובסטל שבו נמצאים כוחותיה הנותרים של אוקראינה במריופול.

@16-19.jpg

צילום: משרד ההגנה האוקראיני

14:00 – נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי אמר בנאום שנשא כי הפלישה של רוסיה לאוקראינה "היא רק ההתחלה, לפני פלישה למדינות אחרות". זאת בהתייחסות לאמירתו של בכיר הצבא הרוסי, רוסטאם מינקייב, שאמר כי מטרתה החדשה של מוסקבה היא גישה לחבל הארץ טרנסניסטריה, שנמצא בשטחה של מולדובה.

16:28 – שני אזרחים נהרגו מירי ארטילרי בעיירה זולוטה שבמחוז לוהנסק במזרח אוקראינה. כך מסר מושל המחוז סרגיי חיידאי.

17:02 – לפחות חמישה נהרגו במתקפת הטילים לעבר עיר הנמל אודסה ו-18 נפצעו, כך על פי ראש המטה הכללי. על פי דיווח מפי הרשויות המקומיות, שתי רקטות התפוצצו באזור מגורים ופגעו בתשתיות העיר, שתי רקטות נוספות יורטו בהצלחה.

19:12 – המודיעין הצבאי של אוקראינה דיווח על מותם של שני גנרלים רוסים ופציעתו של גנרל נוסף אחרי פגיעה מוצלחת בעמדת פיקוד קדמית של הארמייה ה-49 של צבא רוסיה "שהייתה מוצבת בקרבת קו החזית באזור חרסון, בניגוד לפקודות הקרב ולהיגיון". בחודש שעבר, נהרג מפקד הארמייה ה-49, לוטננט גנרל יעקוב רזנצב.

19:48 – משרד ההגנה הרוסי הודיע כי הצבא הרוסי הרג כ-200 לוחמים אוקראינים. בהודעה נאמר גם כי כוחות רוסיה השמידו יותר מ-30 כלי רכב משוריינים, וכי טילים מונחים השמידו מסוף לוגיסטי באודסה, שבו היה מאוחסן נשק שהגיע ממקורות זרים.

19:52 – טורקיה סגרה את המרחב האווירי שלה למטוסים צבאיים ואזרחיים המובילים חיילים רוסים מרוסיה לסוריה. כך אמר שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושולו בטלוויזיה הטורקית הממלכתית.

20:02 – ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, שוחח עם נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי ואישר כי בריטניה תספק למדינתו תחמושת. על פי הודעה רשמית ממשרדו של ג'ונסון, נכתב כי לידי אוקראינה יגיעו כלי רכב, מל"טים וטילים נגד טנקים.

20:44 – נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי איים כי יפרוש מהשיחות עם מוסקבה, אם רוסיה תערוך משאל עם באזורים שכבשה. זלנסקי כינה את המשאל המתוכנן "פסאודו-משאל", ואמר שהוא נועד לכונן "פסאודו-רפובליקות".

21:00 – נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן ושר ההגנה של ארה"ב לויד אוסטין יבקרו בקייב, והוא ידון עמם בכלי הנשק הנדרשים לאוקראינה להמשך הלחימה בפלישה הרוסית.

21:01 – נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, טען כי המשך המשא ומתן עם רוסיה בתיווך טורקיה תלוי בנשיא ולדימיר פוטין. הוא הוסיף כי מבחינת מדינתו ישנה נכונות להמשך השיחות.

22:12 – ארגון ה-OSCE לשיתוף פעולה אירופי הביע חשש לגורלם של משקיפים מטעמו, שנעצרו, לדבריו, במזרח אוקראינה. "הארגון חושש מאוד לשלומים של חברי המשלחת של הארגון שחירותם נשללה בדונצק ובלוהנסק", נאמר בהודעת הארגון. עוד נמסר כי ה-OSCE "משתמש בכל הערוצים שלרשותו כדי להביא לשחרור אנשיו".
 

הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
המשך באשכול הבא...
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ה'

לג הוֹרֵנִי יי דֶּרֶךְ חֻקֶּיךָ וְאֶצְּרֶנָּה עֵקֶב:לד הֲבִינֵנִי וְאֶצְּרָה תוֹרָתֶךָ וְאֶשְׁמְרֶנָּה בְכָל לֵב:לה הַדְרִיכֵנִי בִּנְתִיב מִצְוֹתֶיךָ כִּי בוֹ חָפָצְתִּי:לו הַט לִבִּי אֶל עֵדְוֹתֶיךָ וְאַל אֶל בָּצַע:לז הַעֲבֵר עֵינַי מֵרְאוֹת שָׁוְא בִּדְרָכֶךָ חַיֵּנִי:לח הָקֵם לְעַבְדְּךָ אִמְרָתֶךָ אֲשֶׁר לְיִרְאָתֶךָ:לט הַעֲבֵר חֶרְפָּתִי אֲשֶׁר יָגֹרְתִּי כִּי מִשְׁפָּטֶיךָ טוֹבִים:מ הִנֵּה תָּאַבְתִּי לְפִקֻּדֶיךָ בְּצִדְקָתְךָ חַיֵּנִי:
נקרא  3  פעמים

אתגר AI

סוכות • אתגר חופשי

לוח מודעות

למעלה