דרוש מידע הספר להי נאאר

אלף אורות

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L
יש גם את הקטע שלינאר מספרת לסבתא דוריאן את אגדת האחים מראשל
ואחר כך בספר השני מבינים שיש משמעות גדולה לאגדה הזו,
זה קטע שלא הבנתי כל כך. בספר הראשון היא רק מתחילה לספר על האגדה וסבתא דוריאן עוצרת אותה. בספר השני יש תמונה ענקית באחוזה של האחים, אבל אין על זה הרבה דיבור. אני מתחילה לחשוב שסבתא דוריאן היא אחת מאותם אחים, וחוץ מזה יש לי תחושה שהיא גם האמא של מביאת הגאולה שהיתה לפני 40 שנה וכמעט נתפסה.
וחוץ מזה אני חושבת שרחלינה היא גם לא אמא של לינאר... היא הביאה אותה מאיפשהו, והיא ובעלה גידלו אותה.
 

אלף אורות

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L
לגבי התפקיד של לינאר אל תשכחי שכשהם הגיעו לכפר
הזקן אברהם כבר לא היה שם בגלל המלחמה
כל שכנראה לא כל כך היה מי שיספר לה
ועדיין, היא ופיאגרו תלו כל כך הרבה תקוות שכאשר יגיעו לכפר יפתרו להם הרבה תהיות, אבל בסוף שום דבר לא קורה ואין אף אחד בכפר שבאמת משוחח איתה. הבדידות שלה בכפר מאוד מעיקה.
 

אלף אורות

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L
לפי מה שמסופר יש מפקד אוכלוסין כבר שנים
איפה זה מסופר? לא ממש שמתי לב לזה. גם אני לא כל כך הבנתי למה היה צריך לטשטש את שם מביאת הגאולה ולמה היה קשה למצוא אותה.
ויש לי עוד קושיות למשל, איך זה שהסיסמא של הנאמנים לא השתנתה בכלל, וזאת למרות שיש כל כך הרבה נאמנים שסרחו, איך זה שדבר ראשון לא חקרו אותם על הסיסמא? וגם לא הבנתי את העניין של הראמלונים, אם לוחמי האופל הם אנשים מיוחדים שלבם שלם ולכן רק להם יש ראמלונים, אז איך קרה שעטיה (שלא נגלה כאן מיהי באמת) היתה לוחמת אופל? וגם בצד ההפוך - איך זה שדיתה לא לוחמת אופל?
טוב, קושיות נשאיר לפסח, עד אז יצא הספר הבא. בתקווה שיהיו שם יותר תשובות משאלות ;)
האם אביגיל גדולד מסתובבת כאן? אולי היא תוכל לתת כמה תשובות?
 

sasasa

משתמש פעיל
וחוץ מזה אני חושבת שרחלינה היא גם לא אמא של לינאר... היא הביאה אותה מאיפשהו, והיא ובעלה גידלו אותה.
דווקא הבנתי שאבא של לינאר הוא לא האבא האמיתי אבל היה נשמע שהאמא כן, הוא אמר אגדל אותה כאילו הייתה ביתי ואז היא נרגעה
 

אלף אורות

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L
דווקא הבנתי שאבא של לינאר הוא לא האבא האמיתי אבל היה נשמע שהאמא כן, הוא אמר אגדל אותה כאילו הייתה ביתי ואז היא נרגעה
נכון, זה היה בהתחלה. אבל עדיין זה לא אומר שרחלינה היא אמא של לינאר, אולי היא הביאה אותה מאיפשהו ודאגה שמא בעלה לא יהיה כל כך בעד.
מה גם שיש בספר הראשון איזכור של הזמן בו רחלינה היתה כלה בעצמה ומאוד התרגשה וכו', זה היה נראה שהיא דווקא היתה רווקה כשנישאה לאיסאפאל ולא גרושה או אלמנה עם ילדה...
 

צריכה לחשוב...

משתמש מקצוען
נכון, זה היה בהתחלה. אבל עדיין זה לא אומר שרחלינה היא אמא של לינאר, אולי היא הביאה אותה מאיפשהו ודאגה שמא בעלה לא יהיה כל כך בעד.
מה גם שיש בספר הראשון איזכור של הזמן בו רחלינה היתה כלה בעצמה ומאוד התרגשה וכו', זה היה נראה שהיא דווקא היתה רווקה כשנישאה לאיסאפאל ולא גרושה או אלמנה עם ילדה...
נכון, גם לי זה הפריע
 

Without meaning

משתמש מקצוען
זה קטע שלא הבנתי כל כך. בספר הראשון היא רק מתחילה לספר על האגדה וסבתא דוריאן עוצרת אותה. בספר השני יש תמונה ענקית באחוזה של האחים, אבל אין על זה הרבה דיבור. אני מתחילה לחשוב שסבתא דוריאן היא אחת מאותם אחים, וחוץ מזה יש לי תחושה שהיא גם האמא של מביאת הגאולה שהיתה לפני 40 שנה וכמעט נתפסה.
אחוזת רזי הדובדבן היתה שייכת לאחות מהאגדה כך אמרה אחת הנשים ללינאר
בנוסף לינאר מצאה בעליית הגג שמלת כלה מלוכלכת בדם
כך שיש הגיון מסוים לאמר שהכלה ההיא היתה האחות - בעלת האחוזה

לגבי סבתא דוריאן לא חשבתי על זה
אבל אם כן לא נראה לי שהיא אמא של הכלה ההיא מבחינת הגיל
לפי הסיפור היא מצטיירת כאחת בת 60-70לא כאחת בת +80(אמא למישהי שהתחתנה לני 40 שנה)
אבל אולי היא הכלה בעצמה

ועדיין, היא ופיאגרו תלו כל כך הרבה תקוות שכאשר יגיעו לכפר יפתרו להם הרבה תהיות, אבל בסוף שום דבר לא קורה ואין אף אחד בכפר שבאמת משוחח איתה. הבדידות שלה בכפר מאוד מעיקה.
אני מסכימה עם זה
אם כי מבחינה ספרותית יש בזה משהו יפה
כאילו לא כל הבעיות נפתרות והיא באה אל המנוחה אל הנחלה

איפה זה מסופר?
מוזכר כמה פעמים שיש לאנשי הביצה ספר עם שמות כל התושבים
וכל פעם שהם מגיעים לכפר הם עושים מפקדים ברחבת האדר
למה היה צריך לטשטש את שם מביאת הגאולה
הממשל רצה לטשטש בשביל שהשם לינאר יהיה יחודי ויהיה קל למצוא אותה בבוא העת
מה שאכן קרה שברגע שהפנתרה שמעה מממיגל את השם של אחותה
היא קלטה שזו הגואלת המיוחלת
מה שתמוה בעיני זה-
ולמה היה קשה למצוא אותה
ויש לי עוד קושיות למשל, איך זה שהסיסמא של הנאמנים לא השתנתה בכלל, וזאת למרות שיש כל כך הרבה נאמנים שסרחו, איך זה שדבר ראשון לא חקרו אותם על הסיסמא?
הנקודה הזו היא לדעתי חלק מהפנטזיה
שלא כל הפרטים הקטנים מעוגנים במציאות
חלק מזה הוא גם - איך כולם יודעים ומדברים על החתונה
ועדין הם מאמינים בנאיביות שהממשל לא יודע?
אבל הנקודות מהסגנון הזה לא מפריעות לי
בעיני כל עוד מדובר בספר שלא מתיימר להביא את המציאות זה בסדר


לגבי הראמלונים ושאר השאלות מניחה שעוד יהיו המון תשובות בספרים הבאים
זה חלק מהמופלאות של הספר
שכמעט על כל נקודה שם אפשר למצוא קושיה ושאלה
כשסיימתי את הספר השני
היו לי המון תשובות ביד וכאילו נסגרו קצוות
אבל מנגד היו בכפליים שאלות שגורמות לי לחכות לספר הבא בכיליון עיניים

לדוגמה מצודת הזכוכית שלינאר חולמת עליה
ברור שהיא תגיע לשם פעם במציאות
ואז בגלל החלומות היא תתמצא שם
למשל - היא כבר יודעת שהקירות עשויות זכוכית
והיא יודעת באיזה חדר פיאגרו נמצא

מה אתן אומרות על הפרק האחרון עם עיר האסירים?
לדעתי כתוב בצורה מטורפת שגרמה לי ממש לפחד
כלומר - היא הצליחה להעבירר במילים את העוצמה המפחידה של העיר הזו
 

אלף אורות

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L
מה אתן אומרות על הפרק האחרון עם עיר האסירים?
לדעתי כתוב בצורה מטורפת שגרמה לי ממש לפחד
כלומר - היא הצליחה להעבירר במילים את העוצמה המפחידה של העיר הזו
אכן, תיאור מופלא ונורא כאחד. נשמע מקום מאוד לא סימפטי. מה גם שכרגע, בגלל המלחמה, אנשי הביצה כבר לא שם, אבל הפנתרים כן. למעשה הם במילכוד נוראי!
 

sasasa

משתמש פעיל
מה אתן אומרות על הפרק האחרון עם עיר האסירים?
לדעתי כתוב בצורה מטורפת שגרמה לי ממש לפחד
כלומר - היא הצליחה להעבירר במילים את העוצמה המפחידה של העיר הזו
מחריד, דמיינתי עיר של חושך וייאוש והפנתרים האלה ברר (לינאר ניבאה ולא ידעה מה כשקראה לה הפנתרה וכל החלומות שלה על פנתרים)
 

אני456

משתמש מקצוען
בחלק הראשון יש תיאור שלינאר מגיעה בפעם הראשונה לבית של פיגארו והיא מסתכלת בתמונות וחושבת משהו על צבע העיניים שהוא לא מתאים (מקווה שאני לא מתבלבלת), היא שואלת על זה את האמא, והאמא נבהלת וכשהיא יוצאת מהבית התמונה כבר לא במקומה.
הרגיש לי כאילו הוא לא באמת הבן שלהם או משהו.

יש לזה הסבר בחלק השני?
 

sasasa

משתמש פעיל
בחלק הראשון יש תיאור שלינאר מגיעה בפעם הראשונה לבית של פיגארו והיא מסתכלת בתמונות וחושבת משהו על צבע העיניים שהוא לא מתאים (מקווה שאני לא מתבלבלת), היא שואלת על זה את האמא, והאמא נבהלת וכשהיא יוצאת מהבית התמונה כבר לא במקומה.
הרגיש לי כאילו הוא לא באמת הבן שלהם או משהו.

יש לזה הסבר בחלק השני?
לא
גם לי זה נשאר לא פתור
מעניין מה הסיפור שלה
כנראה בספרים הבאים שיבואו במהרה אמן!
 

(:Leah

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עריכה והפקת סרטים
בלת"ק.
יש תשובה חד משמעית?
שווה קריאה או לא?
זה תלוי כל אחד בטעמו, לדעתי, למרות שלא קראתי אבל לפי התגובות והסגנון נשמע מעניין, קצת כבד, אבל אם לא מפריע לך...
 

לוטם

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
זה תלוי כל אחד בטעמו, לדעתי, למרות שלא קראתי אבל לפי התגובות והסגנון נשמע מעניין, קצת כבד, אבל אם לא מפריע לך...
לכן רציתי תשובה ממי שקראה, ברור שעל פי טעמה, אבל בכל זאת...
 

chanab

משתמש מקצוען
הפקות ואירועים
בלת"ק.
יש תשובה חד משמעית?
שווה קריאה או לא?
אני ממליצה מאד.
ברור שקשור לעניני טעם, אבל גם ללא קשר, זהו ספר איכותי. על זה שהוא שווה קריאה אין לי ספק.
אני אישית שאבתי הנאה רבה מעצם הקריאה בספר ברמה גבוהה ומקצועית באמת, מבחינה ספרותית, לשונית ותוכנית.
מעבר לכך שהוא גם מרתק עד הפנוט וכתוב מדהים.
 

Without meaning

משתמש מקצוען
בחלק הראשון יש תיאור שלינאר מגיעה בפעם הראשונה לבית של פיגארו והיא מסתכלת בתמונות וחושבת משהו על צבע העיניים שהוא לא מתאים (מקווה שאני לא מתבלבלת), היא שואלת על זה את האמא, והאמא נבהלת וכשהיא יוצאת מהבית התמונה כבר לא במקומה.
הרגיש לי כאילו הוא לא באמת הבן שלהם או משהו.

יש לזה הסבר בחלק השני?
לא אין לזה הסבר עדין
אבל עוד יהיה
זה לא הדבר היחיד שאין עליו עדין הסבר
וזה חלק מהיופי כמובן

בלת"ק.
יש תשובה חד משמעית?
שווה קריאה או לא?
כמו שאמרו פה ענין של טעם אישי
בסביבתי הקרובה אלו שלא אוהבים כבד מדי לא התחילו
ואלו שהתחילו לא יכלו להפסיק
ספר שמצית את הדימיון
ושואב את הקורא למחוזות אחרים

אגב - אני לא יודעת אם זה המקום אבל אם יש לכם נקודות מעניינות ששמתם לב אליהם במהלך הקריאה כמו הענין עם התמונה ש @אני456 הזכירה תעלו אותם פה אשמח לקרוא,
אני למשל שמתי לב ש-
-בפרק הראשון שהזקן אברהם הגיע לבית של רז מסופר שלינאר עוקבת אחריו בחלון והוא עולה על הראמלון ולא נכנס למנשא שלו ואז רגע אחד הוא עוד היה כאן וברגע השני כבר לא
לדעתי זה מרמז על יכולת נוספת של הראמלון שאם רוכבים על גבו ולא במנשא הוא נוסע במהירות מטורפת / נעלם מיד אם אני אכן צודקת לינאר או פיאגרו יגלו את זה בהמשך וישמשו בזה
-לגבי סבתא דוריאן שנעלמה ביער בזמן המפקד זה די ברור לי שהיא לוחמת אופל והיא נעלמה על גבי ראמלון, אחרת אין הסבר הגיוני איך אנשי הביצה לא מצאו אותה (ואגב זה מתחבר למה שאמרה @אלף אורות שסבתא דוריאן היא אחת מהאחים של אגדים האחים מראשל ולזה שאולי היא גם קשורה לכלה שהתחתנה לפני כמה עשרות שנים בספר השני מוזכר שהכלה ההיא ניסתה למצוא את הקרן המושיעה כך שהיא צריכה להיות לוחמת אופל)
 

אלף אורות

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L
בחלק הראשון יש תיאור שלינאר מגיעה בפעם הראשונה לבית של פיגארו והיא מסתכלת בתמונות וחושבת משהו על צבע העיניים שהוא לא מתאים (מקווה שאני לא מתבלבלת), היא שואלת על זה את האמא, והאמא נבהלת וכשהיא יוצאת מהבית התמונה כבר לא במקומה.
הרגיש לי כאילו הוא לא באמת הבן שלהם או משהו.

יש לזה הסבר בחלק השני?
גם אני חשבתי על זה. איכשהו נראה שלא פיאגרו ולא לינאר הם מי שהם חושבים שהם. לדעתי שניהם לא הילדים האמתיים של ההורים שלהם. אני בטוחה שבספר הבא "רזי ניהר" יספרו על זה משהו.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קו

א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ:
נקרא  2  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה