ניחשתי כך! אבל הבת שלי טענה שזה לא יכול להיות.להי נאאר מופיע החלק השני זה בעצם לינאר בשפת הממלכות העתיקה
קצת מבלבל כל הקטע של ספר שני וחלק שני,כנראה שבחלק השני מדברים על זה, לא?
לא זוכרת. אבל בשמחה אקרא שוב.יש אגדה בשם אגדת האחים מראשל
אני זוכרת שזה מופיע בקטע שלינאר מקריאה לסבתא דוריאן
ויש אזכור לזה בלהי נאאר 2
פששש ביקורת מדהימה. ממש דייקת את ההרגשות שלי לגבי הספר. ניסיתי למעלה לכתוב את התרשמותי, אבל את כל כך דייקת שזה ממש כיף לקרוא.אני באמצע לקרוא אותו עכשיו
האמת שבהתחלה חששתי ממש לקנות אותו, כי אני מעדיפה ספרים מהחיים יותר ופחות מתחברת לאליגוריות כבדות.
את "ממלכה במבחן", לדוגמא, לא קראתי.
מהרגע שהתחלתי לקרוא נשאבתי. ספר מהפנט!
כבר שנים שלא יצא לי לקרוא ספר ששואב אותי לתוכו ברמה שאני לא שומעת מה קורה סביב.
קוראת אותו באיטיות, מתקדמת כל יום מעט. זה ספר שבהחלט דורש שהות לעכל ולעבד אותו.
יש פה אליגוריה חזקה וגאונית מאד על חיינו כיהודים מאמינים שעדיין לא הצלחתי לברר אותה לעצמי לגמרי, מאמינה שתידרש עוד קריאה בשביל להבין את זה עד הסוף.
זו פשוט יצירה- הכתיבה הנדירה והתיאורים היצירתיים והשואבים שהופכים את הספר למעין סרט שאפשר לראות כביכול. (וגם לשמוע, ולהריח, ולמשש, ולהרגיש. זה לחיות את הספר!), העלילה שבנויה מהיסוד- אין שום דבר מיותר, לכל דמות, מקרה ומשפט יש משמעות מתישהו. והבניה גאונית, כל פרק היא חושפת עוד טפח, מביאה שאלות לפתרונן ובוראת שאלות חדשות. בכל פרק יש התרחשות- אין רגע דל.
הדיאלוגים האלופים, האפיון המדויק והאמין של הגיבורים, הרגשות הדקיקים ששזורים באומנות וסוחפים את הלב.
והעולם ההזוי הזה שהיא יצרה- וואו! עם חוקים משלו, משטר, שפה- על כל פתגמיה וביטוייה, מנטליות, מזון, תקשורת, לבוש, אפילו מחלות משלו. מי נחשב יותר, מי פחות, מה לומדים, איפה גרים, ממה מפחדים. אומנות!
בעיני, אחד הטובים שקראתי ואחד הטובים בכלל. ספר די תקדימי אצלנו במגזר, אמיץ, שונה ועומד בסטנדרטים אחרים לגמרי מבחינה ספרותית.
יש לי חלום לכתוב עליו ביקורת מקיפה, נראה אם אגיע לזה בעז"ה.
איזה סיפור יש לה ב'לבית'?תקוותי - שאביגיל גדולד תכתוב מהר יותר ממיה קינן...
אם כי הסיפור שיש לה ב'לבית' קצת סותר את התקווה שהיא עסוקה רק בסדרת נאמני הזקן
היא סופרת חדשה,איזה סיפור יש לה ב'לבית'?
והיא כותבת בעוד מקומות? כתבה? יש ספרים נוספים שהיא הוציאה?
יש שם תיאורים על דם וזה עוד המשפטים הקליםתודה לכולן!
על מה התיאורים הלא קלים? משום מה זה ממש מטריד אותי...
זה על דם וכדו'? כי זה ממש דוחה אותי ועושה לי הרגשה רעה...
התחלתי לקרוא את החלק הראשון השבת - אציין שהתוודעתי לספר בעקבות ההמלצות עליו כאן בפרוג, וסוף סוף הצלחתי להשיג.
אז בתור חובבת פנטזיה גדולה, אפשר לומר שהתאכזבתי.
הקריאה בספר ממש מעייפת לדעתי. המון המון המון תיאורים של הנוף והטבע והקולות והריחות, ופחות מדי סיפור.
לקח זמן עד שהצלחתי להבין בת כמה בכלל הדמות הראשית, ועוד פרטים טכניים כמו אלה,
גם הגיאוגרפיה בספר (שמוזכרת המון, ממש כל כמה שורות כתוב שמקום מסוים נמצא בדרום, ושכפר X נמצא ליד משעול Y וכו') לא מספיק מובנת - המפה שמצורפת בתחילת הספר מאויירת ביד בצורה חובבנית, וחסרים בה הרבה מקומות חשובים.
ועוד משהו, אחרי קריאה של בערך שליש ספר לא הצלחתי להבין את העולם שבו הנערה הזו חיה. מה ההיסטוריה של נאמני הזקן? למה הם גרים דווקא בשרשרת הכפרים הזו? מי רודף אותם בדיוק ולמה? ומה הסיפור של הגזירה שאוסרת להתחתן - היא מושתתת על כולם בממלכה? או רק על בני הכפר שלה? ולמה הגזירה הזו מתוארת ככזו שמזיקה רק לבנות של הכפר - מה, הבנים לא סובלים ממנה בדיוק באותה מידה? האם גם הם לא מנועים מלהתחתן ולהעמיד צאצאים?
בקיצור, נראה לי שאני לא אמשיך לקרוא את הספר.
לגבי התיאורים באמת יש המון, אבל אני למשל הרגשתי בתוך סרט בזכותם, ממש היה ברור לי איך נראה הכפר, אילו ריחות יש שם ואיזה צורות יש לאדוות המים... אבל זה באמת עניין של סגנון, אני בלעתי את התיאורים בשקיקה.(מה שכן הפריע לי שלא מתואר איך לינאר נראית )התחלתי לקרוא את החלק הראשון השבת - אציין שהתוודעתי לספר בעקבות ההמלצות עליו כאן בפרוג, וסוף סוף הצלחתי להשיג.
אז בתור חובבת פנטזיה גדולה, אפשר לומר שהתאכזבתי.
הקריאה בספר ממש מעייפת לדעתי. המון המון המון תיאורים של הנוף והטבע והקולות והריחות, ופחות מדי סיפור.
לקח זמן עד שהצלחתי להבין בת כמה בכלל הדמות הראשית, ועוד פרטים טכניים כמו אלה,
גם הגיאוגרפיה בספר (שמוזכרת המון, ממש כל כמה שורות כתוב שמקום מסוים נמצא בדרום, ושכפר X נמצא ליד משעול Y וכו') לא מספיק מובנת - המפה שמצורפת בתחילת הספר מאויירת ביד בצורה חובבנית, וחסרים בה הרבה מקומות חשובים.
ועוד משהו, אחרי קריאה של בערך שליש ספר לא הצלחתי להבין את העולם שבו הנערה הזו חיה. מה ההיסטוריה של נאמני הזקן? למה הם גרים דווקא בשרשרת הכפרים הזו? מי רודף אותם בדיוק ולמה? ומה הסיפור של הגזירה שאוסרת להתחתן - היא מושתתת על כולם בממלכה? או רק על בני הכפר שלה? ולמה הגזירה הזו מתוארת ככזו שמזיקה רק לבנות של הכפר - מה, הבנים לא סובלים ממנה בדיוק באותה מידה? האם גם הם לא מנועים מלהתחתן ולהעמיד צאצאים?
בקיצור, נראה לי שאני לא אמשיך לקרוא את הספר.
יש גם את הקטע שלינאר מספרת לסבתא דוריאן את אגדת האחים מראשלסוף סוף קראתי את החלק השני.
מרתק!!
מדהים אותי איך פרטים קטנים וזניחים כביכול בחלק הראשון הופיעו בחלק השני כמשמעותיים ביותר.
זה מדהים כי רואים שהמחברת חשבה על כל הסידרה כבר בחלק הראשון. לדוגמא, בחלק הראשון יש פגישה של אסתאיה עם הפנתרה והפנתרה אומרת משפט שדי מדלגים עליו בחלק הראשון - שזה חשוב לה מאוד בגלל הילד. רק בחלק השני מבינים איזה ילד ומה בדיוק הסיפור.
ויש עוד קטעים כאלה, אני בדיוק עכשיו מתחילה שוב לקרוא את החלק הראשון כדי להיזכר בדיוק מה היה וגם לקרוא למפרע ולהבין קטעים שלא היו ברורים לי מספיק.
יש הרבה שאלות פתוחות עדיין ודברים לא ברורים גם בחלק השני. למשל, לא הבנתי למה כפר הנאמנים הוא רגיל כזה בלי שום דבר מיוחד והיחס אל לינאר הוא רגיל מינוס. היא די לבד שם וזה תמוה לאור העובדה שהיא מביאת הגאולה. הייתי מצפה שהיחס אליה יהיה יותר מכבד, וגם שמישהו סוף סוף יגיד לה מה התפקיד שלה באמת.
אבל זה כנראה ישאר לספר הבא. בתקוה שלא נחכה לו יותר מדי זמן.
מאמינה שהם פשוט נשארו בכפר, אחרי הכל גזר הדין הוחל רק על מי שהשתתף בחתונה...מה שחסר לי בספר השני זה מידע מה קרה בכפר אחרי החתונה
מסופר שהם נלקחו לעיר האסירים
אבל מה קורה עם הצפוניים שנאמנים לשלטון? מה קורה עם אסתאיה?
היא ממש נעלמה בספר השני אם כי אני בטוחה שיש לה עוד תפקיד גדול בהמשך...
יש ספר ראשון שמחולק ל2 חלקים וקוראים לו להי נאאר, הספר הבא בסידרה ייקרא רזי ניהראשמח שמישהו יעשה לי סדר - כמה חלקים של הספר יצאו בנתיים?
לפי מה שהפנתרה אמרה ללינאר התכנית שלהם היתה לרוקן את כל הכפריםמאמינה שהם פשוט נשארו בכפר, אחרי הכל גזר הדין הוחל רק על מי שהשתתף בחתונה...
זה באמת מעניין מה יהיה עם אסתאיה כי היה קטע בראשון, כשלינאר התגנבה למסיבה של אסתאיה היה נראה לה לרגע שהעיניים שלה כחולות כמו של אנשי ביצה...
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: