דרוש מידע הספר להי נאאר

אלף אורות

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L
להי נאאר מופיע החלק השני זה בעצם לינאר בשפת הממלכות העתיקה
ניחשתי כך! אבל הבת שלי טענה שזה לא יכול להיות.
השם רזי ניהר כן מופיע בספר הראשון, כשלינאר נמצאת בבית התה של דולי והנערה הרונית שואלת אותה אם היא מכירה את רזי ניהר. בהמשך אין לזה התייחסות. כנראה שבחלק השני מדברים על זה, לא?
 

Without meaning

משתמש מקצוען
כנראה שבחלק השני מדברים על זה, לא?
קצת מבלבל כל הקטע של ספר שני וחלק שני,
כך שאני לא מבינה בדיוק למה את מתכוונת
אבל בלהי נאאר 2 אין התייחסות בכלל למילים האלו
זה יופיע כנראה ברזי ניהר

אגב @אלף אורות אם קראת ממש עכשיו את הספר הראשון אולי תוכלי לעזור לי
יש אגדה בשם אגדת האחים מראשל
אני זוכרת שזה מופיע בקטע שלינאר מקריאה לסבתא דוריאן
ויש אזכור לזה בלהי נאאר 2
ניסיתי להיזכר מה היתה האגדה ולא הצלחתי
בנוסף לא הצלחתי למצוא את הדף המדויק שזה מסופר
ואין לי זמן לעבור על הספר בדקדוק
יש סיכוי שאת זוכרת מה היה שם?
 

אלף אורות

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L
יש אגדה בשם אגדת האחים מראשל
אני זוכרת שזה מופיע בקטע שלינאר מקריאה לסבתא דוריאן
ויש אזכור לזה בלהי נאאר 2
לא זוכרת. אבל בשמחה אקרא שוב.
אגב סבתא דוריאן, הקטע עם הביקס ממש מרתק... הבת שלי טוענת שהוא כנראה ראמלון... אבל לא נדע עד שנקרא את החלק השני.
 

אלף אורות

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L
@Without meaning תפתחי בעמ' 457, שם כתובה אגדת האחים מראשל.
 

chanab

משתמש מקצוען
הפקות ואירועים
אני באמצע לקרוא אותו עכשיו
האמת שבהתחלה חששתי ממש לקנות אותו, כי אני מעדיפה ספרים מהחיים יותר ופחות מתחברת לאליגוריות כבדות.
את "ממלכה במבחן", לדוגמא, לא קראתי.
מהרגע שהתחלתי לקרוא נשאבתי. ספר מהפנט!
כבר שנים שלא יצא לי לקרוא ספר ששואב אותי לתוכו ברמה שאני לא שומעת מה קורה סביב.
קוראת אותו באיטיות, מתקדמת כל יום מעט. זה ספר שבהחלט דורש שהות לעכל ולעבד אותו.
יש פה אליגוריה חזקה וגאונית מאד על חיינו כיהודים מאמינים שעדיין לא הצלחתי לברר אותה לעצמי לגמרי, מאמינה שתידרש עוד קריאה בשביל להבין את זה עד הסוף.
זו פשוט יצירה- הכתיבה הנדירה והתיאורים היצירתיים והשואבים שהופכים את הספר למעין סרט שאפשר לראות כביכול. (וגם לשמוע, ולהריח, ולמשש, ולהרגיש. זה לחיות את הספר!), העלילה שבנויה מהיסוד- אין שום דבר מיותר, לכל דמות, מקרה ומשפט יש משמעות מתישהו. והבניה גאונית, כל פרק היא חושפת עוד טפח, מביאה שאלות לפתרונן ובוראת שאלות חדשות. בכל פרק יש התרחשות- אין רגע דל.
הדיאלוגים האלופים, האפיון המדויק והאמין של הגיבורים, הרגשות הדקיקים ששזורים באומנות וסוחפים את הלב.
והעולם ההזוי הזה שהיא יצרה- וואו! עם חוקים משלו, משטר, שפה- על כל פתגמיה וביטוייה, מנטליות, מזון, תקשורת, לבוש, אפילו מחלות משלו. מי נחשב יותר, מי פחות, מה לומדים, איפה גרים, ממה מפחדים. אומנות!
בעיני, אחד הטובים שקראתי ואחד הטובים בכלל. ספר די תקדימי אצלנו במגזר, אמיץ, שונה ועומד בסטנדרטים אחרים לגמרי מבחינה ספרותית.
יש לי חלום לכתוב עליו ביקורת מקיפה מתישהו. נראה אם אצליח:)
 

אלף אורות

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L
אני באמצע לקרוא אותו עכשיו
האמת שבהתחלה חששתי ממש לקנות אותו, כי אני מעדיפה ספרים מהחיים יותר ופחות מתחברת לאליגוריות כבדות.
את "ממלכה במבחן", לדוגמא, לא קראתי.
מהרגע שהתחלתי לקרוא נשאבתי. ספר מהפנט!
כבר שנים שלא יצא לי לקרוא ספר ששואב אותי לתוכו ברמה שאני לא שומעת מה קורה סביב.
קוראת אותו באיטיות, מתקדמת כל יום מעט. זה ספר שבהחלט דורש שהות לעכל ולעבד אותו.
יש פה אליגוריה חזקה וגאונית מאד על חיינו כיהודים מאמינים שעדיין לא הצלחתי לברר אותה לעצמי לגמרי, מאמינה שתידרש עוד קריאה בשביל להבין את זה עד הסוף.
זו פשוט יצירה- הכתיבה הנדירה והתיאורים היצירתיים והשואבים שהופכים את הספר למעין סרט שאפשר לראות כביכול. (וגם לשמוע, ולהריח, ולמשש, ולהרגיש. זה לחיות את הספר!), העלילה שבנויה מהיסוד- אין שום דבר מיותר, לכל דמות, מקרה ומשפט יש משמעות מתישהו. והבניה גאונית, כל פרק היא חושפת עוד טפח, מביאה שאלות לפתרונן ובוראת שאלות חדשות. בכל פרק יש התרחשות- אין רגע דל.
הדיאלוגים האלופים, האפיון המדויק והאמין של הגיבורים, הרגשות הדקיקים ששזורים באומנות וסוחפים את הלב.
והעולם ההזוי הזה שהיא יצרה- וואו! עם חוקים משלו, משטר, שפה- על כל פתגמיה וביטוייה, מנטליות, מזון, תקשורת, לבוש, אפילו מחלות משלו. מי נחשב יותר, מי פחות, מה לומדים, איפה גרים, ממה מפחדים. אומנות!
בעיני, אחד הטובים שקראתי ואחד הטובים בכלל. ספר די תקדימי אצלנו במגזר, אמיץ, שונה ועומד בסטנדרטים אחרים לגמרי מבחינה ספרותית.
יש לי חלום לכתוב עליו ביקורת מקיפה, נראה אם אגיע לזה בעז"ה.
פששש ביקורת מדהימה. ממש דייקת את ההרגשות שלי לגבי הספר. ניסיתי למעלה לכתוב את התרשמותי, אבל את כל כך דייקת שזה ממש כיף לקרוא.
ונכון, מסכימה, התיאורים המפורטים עד לרמת הריחות, הדמויות המדויקות, העולם הכל כך מדויק עם פתגמים, ביטויים, מחלות... חוקים משלו ועוד ועוד, זו באמת באמת יצירה!
ואת רק התחלת לקרוא! מעניין אותי לאיזה קטע הגעת. יש אינספור הפתעות בהמשך, חלקן משמחות וחלקן עצובות. את מסכמת את הספר מאוד יפה! תכתבי התרשמות נוספת לאחר שתסיימי לקרוא.
 

chanab

משתמש מקצוען
הפקות ואירועים
תקוותי - שאביגיל גדולד תכתוב מהר יותר ממיה קינן...
אם כי הסיפור שיש לה ב'לבית' קצת סותר את התקווה שהיא עסוקה רק בסדרת נאמני הזקן
איזה סיפור יש לה ב'לבית'?
והיא כותבת בעוד מקומות? כתבה? יש ספרים נוספים שהיא הוציאה?
 

Without meaning

משתמש מקצוען
איזה סיפור יש לה ב'לבית'?
והיא כותבת בעוד מקומות? כתבה? יש ספרים נוספים שהיא הוציאה?
היא סופרת חדשה,
להי נאאר הוא הספר הראשון שלה עד כמה שידוע לי,
לפני מספר שבועות היא התחילה לכתוב סיפור בהמשכים ב'לבית'
אמנם סיפור יפה אבל האמת שיש לי ביקורת על הסגנון-
זה סיפור סגנון מ. ארבל ולא מתאים לעיתון נשים
למעשה אני היחידה מכל המשפחה שלי שקוראת את הסיפור הזה
אחיותי ואני רגילות לחרוש על הסיפורים בהמשכים + דיונים וכו
אבל הסיפור הזה לא נמצא במקום המתאים
גם אלו מבין אחיותי שכן אוהבות סיפורי מתח ואימה לא התלהבו על הרעיון לקרוא את זה בהמשכים בתוך עיתון נשים רגוע
תודה לכולן!
על מה התיאורים הלא קלים? משום מה זה ממש מטריד אותי...
זה על דם וכדו'? כי זה ממש דוחה אותי ועושה לי הרגשה רעה...
יש שם תיאורים על דם וזה עוד המשפטים הקלים
התיאורים הקשים הם פירוט מדוקדק מדי על מוות כמו - תיאור קול הגופה הנחבט באדמה ותיאור מדוקדק מדי על מוות בתליה זה הסגנון
אם משפטים עם דם מחרידים את נשמתך הייתי מציעה לך לסגת מהרעיון של הקריאה
הספר ממש נוטף דם
 

אלישבע קיי

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עיצוב ואדריכלות פנים
במה הוא דומה ובמה שונה ממלכה במבחן?
מיהי הסןפרת? מישהו יודע משהו על החיים האישיים שלה?
(אני אוהבת להתחבר לספר דרך המחבר שלו... מפגשי סופרות מרתקים אותי:))
 

גברת חוקרת

משתמש פעיל
התחלתי לקרוא את החלק הראשון השבת - אציין שהתוודעתי לספר בעקבות ההמלצות עליו כאן בפרוג, וסוף סוף הצלחתי להשיג.
אז בתור חובבת פנטזיה גדולה, אפשר לומר שהתאכזבתי.
הקריאה בספר ממש מעייפת לדעתי. המון המון המון תיאורים של הנוף והטבע והקולות והריחות, ופחות מדי סיפור.
לקח זמן עד שהצלחתי להבין בת כמה בכלל הדמות הראשית, ועוד פרטים טכניים כמו אלה,
גם הגיאוגרפיה בספר (שמוזכרת המון, ממש כל כמה שורות כתוב שמקום מסוים נמצא בדרום, ושכפר X נמצא ליד משעול Y וכו') לא מספיק מובנת - המפה שמצורפת בתחילת הספר מאויירת ביד בצורה חובבנית, וחסרים בה הרבה מקומות חשובים.
ועוד משהו, אחרי קריאה של בערך שליש ספר לא הצלחתי להבין את העולם שבו הנערה הזו חיה. מה ההיסטוריה של נאמני הזקן? למה הם גרים דווקא בשרשרת הכפרים הזו? מי רודף אותם בדיוק ולמה? ומה הסיפור של הגזירה שאוסרת להתחתן - היא מושתתת על כולם בממלכה? או רק על בני הכפר שלה? ולמה הגזירה הזו מתוארת ככזו שמזיקה רק לבנות של הכפר - מה, הבנים לא סובלים ממנה בדיוק באותה מידה? האם גם הם לא מנועים מלהתחתן ולהעמיד צאצאים?
בקיצור, נראה לי שאני לא אמשיך לקרוא את הספר.
 

תלתלית

משתמש רשום
לגבי התהיות והשאלות שלך- הספר הזה הוא רק החלק הראשון מתוך לא יודעת כמה,
לכן תצטרכי לקרוא את הספרים הבאים כדי להבין.
התחלתי לקרוא את החלק הראשון השבת - אציין שהתוודעתי לספר בעקבות ההמלצות עליו כאן בפרוג, וסוף סוף הצלחתי להשיג.
אז בתור חובבת פנטזיה גדולה, אפשר לומר שהתאכזבתי.
הקריאה בספר ממש מעייפת לדעתי. המון המון המון תיאורים של הנוף והטבע והקולות והריחות, ופחות מדי סיפור.
לקח זמן עד שהצלחתי להבין בת כמה בכלל הדמות הראשית, ועוד פרטים טכניים כמו אלה,
גם הגיאוגרפיה בספר (שמוזכרת המון, ממש כל כמה שורות כתוב שמקום מסוים נמצא בדרום, ושכפר X נמצא ליד משעול Y וכו') לא מספיק מובנת - המפה שמצורפת בתחילת הספר מאויירת ביד בצורה חובבנית, וחסרים בה הרבה מקומות חשובים.
ועוד משהו, אחרי קריאה של בערך שליש ספר לא הצלחתי להבין את העולם שבו הנערה הזו חיה. מה ההיסטוריה של נאמני הזקן? למה הם גרים דווקא בשרשרת הכפרים הזו? מי רודף אותם בדיוק ולמה? ומה הסיפור של הגזירה שאוסרת להתחתן - היא מושתתת על כולם בממלכה? או רק על בני הכפר שלה? ולמה הגזירה הזו מתוארת ככזו שמזיקה רק לבנות של הכפר - מה, הבנים לא סובלים ממנה בדיוק באותה מידה? האם גם הם לא מנועים מלהתחתן ולהעמיד צאצאים?
בקיצור, נראה לי שאני לא אמשיך לקרוא את הספר.
 

sasasa

משתמש פעיל
התחלתי לקרוא את החלק הראשון השבת - אציין שהתוודעתי לספר בעקבות ההמלצות עליו כאן בפרוג, וסוף סוף הצלחתי להשיג.
אז בתור חובבת פנטזיה גדולה, אפשר לומר שהתאכזבתי.
הקריאה בספר ממש מעייפת לדעתי. המון המון המון תיאורים של הנוף והטבע והקולות והריחות, ופחות מדי סיפור.
לקח זמן עד שהצלחתי להבין בת כמה בכלל הדמות הראשית, ועוד פרטים טכניים כמו אלה,
גם הגיאוגרפיה בספר (שמוזכרת המון, ממש כל כמה שורות כתוב שמקום מסוים נמצא בדרום, ושכפר X נמצא ליד משעול Y וכו') לא מספיק מובנת - המפה שמצורפת בתחילת הספר מאויירת ביד בצורה חובבנית, וחסרים בה הרבה מקומות חשובים.
ועוד משהו, אחרי קריאה של בערך שליש ספר לא הצלחתי להבין את העולם שבו הנערה הזו חיה. מה ההיסטוריה של נאמני הזקן? למה הם גרים דווקא בשרשרת הכפרים הזו? מי רודף אותם בדיוק ולמה? ומה הסיפור של הגזירה שאוסרת להתחתן - היא מושתתת על כולם בממלכה? או רק על בני הכפר שלה? ולמה הגזירה הזו מתוארת ככזו שמזיקה רק לבנות של הכפר - מה, הבנים לא סובלים ממנה בדיוק באותה מידה? האם גם הם לא מנועים מלהתחתן ולהעמיד צאצאים?
בקיצור, נראה לי שאני לא אמשיך לקרוא את הספר.
לגבי התיאורים באמת יש המון, אבל אני למשל הרגשתי בתוך סרט בזכותם, ממש היה ברור לי איך נראה הכפר, אילו ריחות יש שם ואיזה צורות יש לאדוות המים... אבל זה באמת עניין של סגנון, אני בלעתי את התיאורים בשקיקה.(מה שכן הפריע לי שלא מתואר איך לינאר נראית :( )
הצורה שהמפה מאויירת מאוד פופולרי בכאלו ספרים לאייר אותה כאילו בציור וגם לי תאמת הפריע שלא מפורטת יותר.
לגבי שאלותייך, היסטוריית נאמני הזקן מפוזרת באגדות במהלך הספר הראשון ויותר בשני, שם לינאר מצליחה לקרוא את הספר מלכות ירח ושמש וכוכבים. גזירת החתונות מושתתת על כל בני אברהם שגרים בשלוש ממלכות הסער, לא רק על בני כפר החימר, הבנים כמובן סובלים ממנה אבל לבנים אין שעון שמתקתק... הם יכולים להינשא גם אם הגזירה תתבטל בעוד 40 שנה, מה שהבנות לא תוכלנה...
חבל! ממליצה לך מאוד להמשיך לקרוא, בשני הערפל מאוד מתבהר אבל אם את לא אוהבת את התיאורים אז יכול להיות שלא תהני כי הוא מלא בהם.
 

Without meaning

משתמש מקצוען
מצטרפת לתגובות שמעלי
אכן בחלק השני העניינים מתבהרים
לינאר (והקוראים) מקבלים תשובות להרבה תמיהות שהועלו
בנוסף בעוד הספר הראשון נכנס יותר למשבצת האליגורית
הספר השני ממש מושך לכיוון הפנטזיהעם כוחות על של לוחמי האופל ועוד דברים מסתוריים

לגבי התיאורים הרבים - גם אני סוברת שהם מוגזמים בכמות אבל מצטרפת לדעתה של @sasasa
שזה מאד מכניס לאוירה של הסיפור מה שכן בחלק השני היא מאד מיתנה אותם
 

אלף אורות

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L
סוף סוף קראתי את החלק השני.
מרתק!!
מדהים אותי איך פרטים קטנים וזניחים כביכול בחלק הראשון הופיעו בחלק השני כמשמעותיים ביותר.
זה מדהים כי רואים שהמחברת חשבה על כל הסידרה כבר בחלק הראשון. לדוגמא, בחלק הראשון יש פגישה של אסתאיה עם הפנתרה והפנתרה אומרת משפט שדי מדלגים עליו בחלק הראשון - שזה חשוב לה מאוד בגלל הילד. רק בחלק השני מבינים איזה ילד ומה בדיוק הסיפור.
ויש עוד קטעים כאלה, אני בדיוק עכשיו מתחילה שוב לקרוא את החלק הראשון כדי להיזכר בדיוק מה היה וגם לקרוא למפרע ולהבין קטעים שלא היו ברורים לי מספיק.
יש הרבה שאלות פתוחות עדיין ודברים לא ברורים גם בחלק השני. למשל, לא הבנתי למה כפר הנאמנים הוא רגיל כזה בלי שום דבר מיוחד והיחס אל לינאר הוא רגיל מינוס. היא די לבד שם וזה תמוה לאור העובדה שהיא מביאת הגאולה. הייתי מצפה שהיחס אליה יהיה יותר מכבד, וגם שמישהו סוף סוף יגיד לה מה התפקיד שלה באמת.
אבל זה כנראה ישאר לספר הבא. בתקוה שלא נחכה לו יותר מדי זמן.
 

Without meaning

משתמש מקצוען
סוף סוף קראתי את החלק השני.
מרתק!!
מדהים אותי איך פרטים קטנים וזניחים כביכול בחלק הראשון הופיעו בחלק השני כמשמעותיים ביותר.
זה מדהים כי רואים שהמחברת חשבה על כל הסידרה כבר בחלק הראשון. לדוגמא, בחלק הראשון יש פגישה של אסתאיה עם הפנתרה והפנתרה אומרת משפט שדי מדלגים עליו בחלק הראשון - שזה חשוב לה מאוד בגלל הילד. רק בחלק השני מבינים איזה ילד ומה בדיוק הסיפור.
ויש עוד קטעים כאלה, אני בדיוק עכשיו מתחילה שוב לקרוא את החלק הראשון כדי להיזכר בדיוק מה היה וגם לקרוא למפרע ולהבין קטעים שלא היו ברורים לי מספיק.
יש הרבה שאלות פתוחות עדיין ודברים לא ברורים גם בחלק השני. למשל, לא הבנתי למה כפר הנאמנים הוא רגיל כזה בלי שום דבר מיוחד והיחס אל לינאר הוא רגיל מינוס. היא די לבד שם וזה תמוה לאור העובדה שהיא מביאת הגאולה. הייתי מצפה שהיחס אליה יהיה יותר מכבד, וגם שמישהו סוף סוף יגיד לה מה התפקיד שלה באמת.
אבל זה כנראה ישאר לספר הבא. בתקוה שלא נחכה לו יותר מדי זמן.
יש גם את הקטע שלינאר מספרת לסבתא דוריאן את אגדת האחים מראשל
ואחר כך בספר השני מבינים שיש משמעות גדולה לאגדה הזו,

מה שחסר לי בספר השני זה מידע מה קרה בכפר אחרי החתונה
מסופר שהם נלקחו לעיר האסירים
אבל מה קורה עם הצפוניים שנאמנים לשלטון? מה קורה עם אסתאיה?
היא ממש נעלמה בספר השני אם כי אני בטוחה שיש לה עוד תפקיד גדול בהמשך...

לגבי התפקיד של לינאר אל תשכחי שכשהם הגיעו לכפר
הזקן אברהם כבר לא היה שם בגלל המלחמה
כל שכנראה לא כל כך היה מי שיספר לה
 

תלתלית

משתמש רשום
אשמח שמישהו יעשה לי סדר - כמה חלקים של הספר יצאו בנתיים ואיך קוראים להם?
 

sasasa

משתמש פעיל
מה שחסר לי בספר השני זה מידע מה קרה בכפר אחרי החתונה
מסופר שהם נלקחו לעיר האסירים
אבל מה קורה עם הצפוניים שנאמנים לשלטון? מה קורה עם אסתאיה?
היא ממש נעלמה בספר השני אם כי אני בטוחה שיש לה עוד תפקיד גדול בהמשך...
מאמינה שהם פשוט נשארו בכפר, אחרי הכל גזר הדין הוחל רק על מי שהשתתף בחתונה...
זה באמת מעניין מה יהיה עם אסתאיה כי היה קטע בראשון, כשלינאר התגנבה למסיבה של אסתאיה היה נראה לה לרגע שהעיניים שלה כחולות כמו של אנשי ביצה...
אשמח שמישהו יעשה לי סדר - כמה חלקים של הספר יצאו בנתיים?
יש ספר ראשון שמחולק ל2 חלקים וקוראים לו להי נאאר, הספר הבא בסידרה ייקרא רזי ניהר
 

Without meaning

משתמש מקצוען
מאמינה שהם פשוט נשארו בכפר, אחרי הכל גזר הדין הוחל רק על מי שהשתתף בחתונה...
זה באמת מעניין מה יהיה עם אסתאיה כי היה קטע בראשון, כשלינאר התגנבה למסיבה של אסתאיה היה נראה לה לרגע שהעיניים שלה כחולות כמו של אנשי ביצה...
לפי מה שהפנתרה אמרה ללינאר התכנית שלהם היתה לרוקן את כל הכפרים
והחתונה של לינאר היתה רק תירוץ
כך שאני לא בטוחה שהגולים היו רק המשתתפים בחתונה
בנוסף כשלינאר ופיאגרו חזרו לכפר לקחת את הכלב הם רואים את הכפר שרוף
ולכן אני שואלת את עצמי מה עם הצפוניים נשארו בכפר החצי שרוף?

לגבי אסתאיה זה ממש ברור לי שהיא ומשפחתה הם ראשלים מחופשים

מה שהתמיהה אותי זה-
לפי מה שמסופר יש מפקד אוכלוסין כבר שנים
השם של לינאר נמצא בידיים של השלטונות
וזה שם יחיד מסוגו שאותו מלך ראשל מחפש כבר 18 שנה
איך זה שהם אף פעם לא מצאו אותה ?

ומה שעוד מענין אותי-
מתי הסופרת תוציא את הספר השני
בטווח של החצי שנה - שנה כמו להי נאאר 2
או בטווח של שנים כמו מיה קינן:oops:
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קו

א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ:
נקרא  2  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה