אני זוכרת את הסיפורים של שלמה ארגמן שהתפרסו בהמשכים בעיתון ילדים.קראתי לאחרונה את אחד מספרח שמואל ארגמן שאחד הילדים הביא הביתה מהספריה.
התמוגגתי מהפשטות והתמימות בנוסח:
הם לא ידעו איזה דבר מפחיד ממתין להם על החוף, אבל בסוף הם יצאו ממנו בשמחה ובשלום.
או הוספת השמטות כמו: בפרק הקודם לא היה כתוב, אבל באמת היה איתם עוד חבר אחד.
וכן הלאה...
נכון מאד, סמינר לא צריך לשים את זה ברשימת החובה שלולא כל מה נערת סמינר יכולה לקרוא ולהפיק ממנו לקחים הוא משהו שמתאים לה.
לענ"ד שלשת הספרים האחרונים (והמקסימים) של רותי, כמו עוד המון ספרים שהובאו כאן ברשימה, מיועדים לקהל יעד בוגר.
זה לא אומר שאסור שנערות תקראנה אותם.
זה לא אומר שאם הן קוראות הן לא יכולות להפיק לקחים.
זה אומר שמסמינר הייתי מצפה שימליץ לנערות על ספרים שמיועדים לבני נוער ולא למבוגרים (או לילדים או לגיל הרך....)
בדיוק!נכון מאד, סמינר לא צריך לשים את זה ברשימת החובה שלו
אבל, הדבר "הכי חכם" שמורה יכולה לעשות: זה לאסור לקרוא את הספר (רותי, תודי למורה הזאת היא הוסיפה עוד קונות בזכותה רצנו באותו יום לקנות את הספר...)
אני לא הצלחתי לגמור אותו.הזכירו כבר את כורי הפחמים של יהודית פריינד? נראה לי שמבין הספרים המצוינים שלה הוא מתאים לבנות הנעורים.
חבל שא''א לצלצל לך פעמייםאבל בהמלצת סמינר עסקינן לא?!
זו מטרת האשכול.
לגבי מי שלא יקראו דווקא בשל המלצת המורה. זה תקף לכל סופר ולכל ספר שהוא.
לא אמרתי שאמרת. גם אני לא דברתי על למנוע.
להפך, אני חושבת שיש להמליץ באופן גורף הרי ממילא לא כולן תקבלנה את ההמלצות אם בכלל.
ואם אני כמורה הרווחתי תלמידה אחת שתקרא ספר שלו במקום לקרוא ספר שבו מחייגים 100 למשטרת ניו יורק היה זה שכרי.
אני גם אשמח לשמוע (או לקרוא) על מה ההסתייגויות.על עולם חרש שמעתי הרבה הסתייגויות.
אני ציטטתי כבר מישהי שאמרה לי שאין בספר אזכורים דתיים.אני גם אשמח לשמוע (או לקרוא) על מה ההסתייגויות.
מעבר לעובדה שלא ייעדתי אותו לגיל צעיר מידי. לא בגלל משהו רע שיש בו (אני חושבת, אולי מישהו מצא משהו שלא ידוע לי וכאמור, אשמח לדעת) אלא כי חבל שלא יבינו דקויות שאפשר להבין יותר בהמשך החיים.
תגלי לפחות לי?
בבית ספר שלמדתי!איפה מוצאים היום מורה שקוראת לבנות סיפור בהמשכים בהפסקה.... גם לי היו כמה כאלו, וזו לבד פיסת געגוע...
או שאולי יש לך הסבר לשגיאה הזו?
למה יש י' אחרי הח'?
מי יודע כמה ספרים מדהימים נוספים פספסת בגלל 'שגיאות צורמות' מעין אלו בכריכה@בתיה ענה ,
ההסתייגות שלי מהספר שלך היא
השם שלו.
יש בו שגיאה לשונית צורמת ואני לא מסוגלת להתחיל לקרא, על אף ששמעתי עליו ביקורת חיובית.
או שאולי יש לך הסבר לשגיאה הזו?
למה יש י' אחרי הח'?
למה כתיב מלא? זה לא חיריק, ולא אומרים חיירש.בכתיב מלא כותבים כך, חירש.
ובניקוד: חֵרֵש.
האמת היא שהתלבטתי הרבה איך לכתוב, כי העורכת שלי אפשרה לי להחליט בין השניים למרות שהצורה התקינה על פי ההוראות, ללא ניקוד, היא הכתיב המלא (זכר להתלבטות נשאר, לצערי, בתוך טקסט הכריכה האחורית ופוספס בהגהה האחרונה).
ואז גיליתי, שאנשים נוטים לקרוא את "עולם חרש" בכתיב חסר כמו "עולם חדש", בטעות. וזה פתר לי את כל ההתלבטויות.
יכול להיות.מי יודע כמה ספרים מדהימים נוספים פספסת בגלל 'שגיאות צורמות' מעין אלו בכריכה
אני חושבת, לא בטוחה, שזה הכלל של כתיבת יו"ד במקרים של צירי כתשלום דגש (הכלל הזה מוזכר באתר האקדמיה בנושא של כתיב מלא וחסר. ניסיתי לחפש עכשיו את הנימוק. חבל שלא חפרתי לה אז ).למה כתיב מלא? זה לא חיריק, ולא אומרים חיירש.
שמואל ארגמן.שלמה ארגמן
ליהודית פריינד יש ספרים מדהימים- בכל אופן אלו שאני קראתי.יכול להיות.
בד''כ אין שגיאות צורמות בכריכה.
אבל הרבה פעמים פתחתי ספר וסגרתי אחרי עמוד או שניים רק בגלל שגיאות לשון או כתיב.
טבעי וקורה שיש שגיאה בספר, אבל אם כבר בפרק הראשון כתוב - דירה בת שלוש חדרים ואמא יושנת - אות הוא, בעיני, שהספר לא עבר הגהה נורמלית ומשכך אינו ראוי לקריאה, גם אם התוכן שלו יהיה וואו, אני מעדיפה ''לפספס'' אותו. (מה גם שבד''כ ספר כזה יהיה פגום גם בתוכנו עם שגיאות מהסוג של - לחייג 100 למשטרת ניו יורק, לשלם כמה סנטים ברוסיה הקומוניסטית או שנקדימון בן גוריון יוציא את שעונו מכיסו)
נדמה לי שהיא הסבירה את זה.אני ציטטתי כבר מישהי שאמרה לי שאין בספר אזכורים דתיים.
העתקתי מהאתר:אני חושבת, לא בטוחה, שזה הכלל של כתיבת יו"ד במקרים של צירי כתשלום דגש (הכלל הזה מוזכר באתר האקדמיה בנושא של כתיב מלא וחסר. ניסיתי לחפש עכשיו את הנימוק. חבל שלא חפרתי לה אז ).
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: