דרוש מידע הסמינר מסרב למסור ציוני חוץ- זה חוקי?!

מצב
הנושא נעול.

דדד

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
ואם כבר כתבתי באשכול שהבטחתי לעצמי לא לכתוב בו...
כשמטפלים ב"אפליה הנוראה" המתרחשת בסמינרים הגדולים, אף אחד לא שואל את עצמו מה קורה עם התיכונים הכי מצוינים בערי הפריפריה או בערים המעורבות. תיכוני בית יעקב לעילא ולעילא, שלא מתמודדים עם הקשיים של הסמינרים הגדולים במרכז וכן עם קשיים אחרים, שונים.
האם ההתנהלות שם תקינה יותר?
הייתם שולחים לשם את בנותיכם?
שואלת לגמרי בכנות, כי הכי קל לבחוש במרכז הציבור ולהתעלם ממה שקורה בצדדים, לשאול את עצמנו אם המצב שם הגיוני.
 

אפשרי

מהמשתמשים המובילים!
בתיכונים, משכורות של צוות הוראה לא מגיעות צבועות.
יש הוראות נוקשות כמה צריך לשלם למורה, לפי וותק ודרגה.
התשלום ממשרד החינוך מגיע פר-תלמידה. (אם היא לקויית למידה, או עם בעיות אחרות מוגדרות, התשלום עליה גבוה יותר. כך גם אם היא רשומה במגמה. הסכום לתלמידה עולה ככל שיש לסמינר מורות עם תארים מתקדמים יותר, או בעלות וותק. וגם טיב השירות שהתיכון נותן לתלמידות מובא בחשבון. כשיש ספריה, מעבדה וכו' - מקבלים יותר על כל ראש. זה נקרא 'רמת שירות').

מכאן והלאה - החופש בידיו של המנהל, איך להתנהל עם העודפים.
נגיד שיש לך כיתה של 50 בנות. בתקצוב על כ-36 מתוכן, אתה משלם את משכורת המורה. (כמובן שיש הרבה מורות לכל כיתה. אבל ברמה הרעיונית).
התקצוב של ה-14 הנותרות נשאר לסמינר לטוב בעיניו: חלוקה להקבצות, שיעורי עזר נוספים לבנות מתקשות, ושאר עלויות שכיתה גדולה גוררת איתה, מימון ספריה, מעבדה, חדרי מחשבים, וגם פעילות חברה.
זו צורת תקצוב שמקובלת במקומות נוספים?
 

לילי 1

משתמש מקצוען
מאוד מורכב ודורש המון ידע קודם כדי להבין
מתוך מערכת מית"ר תקצוב של בי"ס.

כבר כתבו שביסודי התקצוב הוא ע"פ כתה ובתיכון ע"פ ראש עם דיפרנציאליות מסובכת. בסופו של דבר תיכון מקבל סל כספי ואיתו הוא מתמודד. בעיקרון יש שעות ותפקידים "צבועים" כמו תפקידי ריכוז מסוימים אבל נשאר המון כסף בין השורות שהמנהל יכול לנווט.

ברור ששווה לסמינרים להחזיק כיתות ענק באותה מידה שברור שזה לא חוקי. אז מה?

לעומת זאת לתיכונים קטנים, שכמוהם יש מאות! בציבור שלנו, באופן מעורר גיחוך לפעמים, אין סיכוי לתת את המינימום מתוך הסל הבסיסי. כולם כולם מקבנים מפה ומשם,פשוט אין ברירה. ואז נודע להורים שהמנהל קיבל תקצוב מהעירייה לבנות ספרייה והם בטוחים שהכל הלך לספריה בביתו הפרטי בזמן שהמנהל לא יודע מאיפה לשלם את כל מילויי המקום (גם הם חלק מאותו הסל) שצנחו עליו החורף הזה.[/URL]
 
נערך לאחרונה ב:

דדד

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
למה כוונתך?
אתן לך דוגמא להתנהלות שאני מכירה.
מנהל סמינר (לא בעירי) בינוני, משהו כמו 2-3 כיתות במחזור, בעיר "מתחרדת".
הוא מרוויח משכורת לא מידי גבוהה, כן? לא כמו עמיתיו מירושלים וב"ב.
מה עושה אותו אחד? מעסיק את שכנותיו, בנות דודותיו, נשות חבריו, במשרות פיקטיביות (ספרנית, אחראית חדר מחשבים וכו'), מעמיד את תלמידות הסמינר לעבוד במקומן,
והכסף אצלו.
יש הרבה דרכים "לעבוד על האחרים". להרויח כסף מתחת השולחן, להתנהל כמו שוק שחור.
לא הכל נמצא במיינסטרים.
הרוב נמצא איפה שיש אנשים עם כל מיני תאוות בלתי מרוסנות=בכל מקום.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
אתן לך דוגמא להתנהלות שאני מכירה.
מנהל סמינר (לא בעירי) בינוני, משהו כמו 2-3 כיתות במחזור, בעיר "מתחרדת".
הוא מרוויח משכורת לא מידי גבוהה, כן? לא כמו עמיתיו מירושלים וב"ב.
מה עושה אותו אחד? מעסיק את שכנותיו, בנות דודותיו, נשות חבריו, במשרות פיקטיביות (ספרנית, אחראית חדר מחשבים וכו'), מעמיד את תלמידות הסמינר לעבוד במקומן,
והכסף אצלו.
יש הרבה דרכים "לעבוד על האחרים". להרויח כסף מתחת השולחן, להתנהל כמו שוק שחור.
לא הכל נמצא במיינסטרים.
הרוב נמצא איפה שיש אנשים עם כל מיני תאוות בלתי מרוסנות=בכל מקום.
כן אבל מה שאת מתארת נמצא בכל מקום ולא נחשב למאפיין מובהק של הפריפריה.
ובתיכונים ששייכים לחינוך העצמאי (ורובם בפריפריה משתייכים אליו) אני לא בטוחה שיתאפשר לו מרחב פעולה כזה.
 

קווארק

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
QUOTE="קווארק, post: 8557640, member: 56770"]
כל אחד יכול לדעת בקלות כמה כל תיכון מתוקצב על ידי משרד החינוך.
https://apps.education.gov.il/mtrne...ם (גם הם חלק מאותו הסל) שצנחו עליו החורף הזה.
[/QUOTE]
אני מוכנה לעשות קורס קצרצר של התמצאות.
לא עד הנקודות של תיקצוב כיתות תל"ן תב"ר ו07.
בסיס.
מה באמת לא ברור בשורה התחתונה כאן?
(מעבר לזה שיש להם עוז לתמורה, והם מגישים לבגרויות....)
1605519103254.png
 

לילי 1

משתמש מקצוען
אני מוכנה לעשות קורס קצרצר של התמצאות.
לא עד הנקודות של תיקצוב כיתות תל"ן תב"ר ו07.
בסיס.
מה באמת לא ברור בשורה התחתונה כאן?
(מעבר לזה שיש להם עוז לתמורה, והם מגישים לבגרויות....)
צפה בקובץ המצורף 764819
[/QUOTE]
לא רוצה לדבר ספציפית
אבל
כל הסמינרים היום נחשבים חצי בגרותיים. כולם מגישים לחלק מה בגרויות, עניין תקציבי מובהק.
מכירה מקרוב סמינר בבעלות "קהילתית" שמתוקצב עוז לתמורה והמורות לא יודעות אפילו שהן רשומות ברפורמה. הכספים האלו מחזיקים את שאר מוסדות הקהילה.
אם זה קורה גם בסמינרים הגדולים אז צריכה לקום זעקה ואין לי כח לפרט עד כמה היא צריכה להיות עמוקה ומרה.
 

לילי 1

משתמש מקצוען
@קווארק
משהו הסתבך לי בכל הציטוטים.
ניסיתי לערוך ואיכשהו מחקתי מההודעה הקודמת. מקווה שההקשרים נשמרו.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
כל הסמינרים היום נחשבים חצי בגרותיים. כולם מגישים לחלק מה בגרויות, עניין תקציבי מובהק.
רשומים כמגישים לבגרות ובפועל מגישים רק לחוצים?
זה לא אוקסימורון? כאילו מישהו במשרד החינוך לא מקמט את מצחו מול מי שרשומים גם וגם?
 

לילי 1

משתמש מקצוען
ואז עם מה יוצאת התלמידה? הרי עם תעודת בגרות היא לא תצא.
יש לה תעודת חוצים לפחות?
בגרות יכולה להיות במדעי המחשב. לא חייב במקצועות הליבה.
הרבה פעמים התלמידה לא יודעת שזו בגרות כי נותנים כל מיני שמות מפוצצים לתכניות מתוגברת או שמדובר בבחינה שאינה בכתב ועוד
לשאלתך, כן, תהיה לה תעודת סאלד מלאה.
ובכל מקרה יש המרה היום של רוב המקצועות להכרה כבגרות (ומבחני החוץ נדמים יותר ויותר לבגרויות וכך גם תכני הלימוד)
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה